Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam. dziś mam nietypowy ( jak dla mnie ) problem z moim bmw e36 z 1991roku. na poczatku powiem ze auto ma założoną instalacje gazową ( sekwencje ) . rano odpalajac usłyszałem jak by jakoś inaczej silnik dawał odgłosy. wyszedłem z auta ,słucham ale juz pracował normalnie. wsiadłem i pojechałem. po kilku godzinach gdy skończyłem szkołę wsiadam do auta , odpalam patrze a tu czerwona kontrolka się świeci ( ta kontrolka w kształcie akumulatora ). nie świeciła sie tak normalnie jak każda inna kontrolka jak np. od hamulca ręcznego ale tak troche słabiej. musiałem zdążyć na spotkanie więc pojechałem. co sie dalej okazało silnik dość szybko się zagrzał i gdy juz był ciepły obroty wzrosły do ok.1,4tys. a zawsze miałem 1 tys. obr/min. przyjechałem do domu i posprawdzałem wszystkie płyny , oleje, paski czy są wszystkie i jest wszystko ok. kontrolka nadal się świeci i odbroty wzrastają po każdym zagrzaniu sie silnika.;/ kurcze jest mi auto co dziennie potrzebne i nie wiem co robić. pomóżcie. pozdrawiam
Przemyslaw
Opublikowano
Świecenie tej kontrolki świadczy o słabym ładowaniu akumulatora. Spowodowane to może być przez ślizgający się pasek (lub jego brak) co może też powodować przegrzewanie się silnika gdyż tym samym paskiem napędzana jest pompa wody
Opublikowano
ten pasek jest i nie ślizga.;/ miałem zamiar go wymienić bo jest juz troche stary. tak zauważyłem bo jest troche popękany. ale czy to może być wina paska??
Przemyslaw
Opublikowano
Jeśli kontrolka akumulatora się pali i silnik zwiększył obroty to może alternator/regulator napięcia częściowo padł i usiłuje braki prądowe nadrobić obrotami?
Opublikowano

Najprostsza metoda - woltomierz w zapalniczkę :) Zawsze da to jakieś info. powinno być koło 13,8V na odpalonym silniku i koło 12 na zgaszonym

 

 

 

I błagam, nie mów, że nie masz i chcesz prościej :duh: (koszt miernika uniwersalnego, który z pół roku podziała to jakieś 5-20zł zależnie od miejsca zakupu :) )

Opublikowano
dziś sprawdzałem napięcie tak jak kolega pisał przez wyjście od zapalniczki. i tak. na wyłączonym silniku mam napięcie 12.5 V a na załączonym silniku mam 11.6 V. jeśli to alternator to czemu mi wyskoczyły obroty do góry o 0,5tys/min i czemu sie tak silnik szybko grzeje?? czekam na wasze rady. co dalej robić. pozdrawiam
Przemyslaw
Opublikowano

No to ewidentnie alternator. Nie ładuje akumulatora :)

 

jeśli to alternator to czemu mi wyskoczyły obroty do góry o 0,5tys/min i czemu sie tak silnik szybko grzeje??

elektronika silnika zwiększa nieco obroty przy dużym poborze prądu (który diagnozuje zapewne niskim napięciem) {przykład - w rozgrzanym, pracującym dłużej samochodzie wyłącz wszelką elektronikę i elektrykę, odczekaj chwilkę i włącz na max nawiew, światła, podgrzewanie foteli tylnej szyby, audio na max i podłącz lodówkę pod zapalniczkę. Zobaczysz - obroty ruszą trochę do góry} U Ciebie najpewniej alternator do regeneracji, więc zwiększa trochę obroty, napięcie nadal niskie, więc zwiększa jeszcze i tak pewnie do jakiejś maksymalnej wartości dopuszczanej przez komputer (i nadal nie ładuje, bo alternator martwy :) ). A czemu się szybciej grzeje - proste - wyższe obroty = szybsze nagrzanie :)

Opublikowano
Witaj, przeczytałem wszystkie odpowiedzi na Twój post. W alternatorze jest tak zwany szczotkotrzymacz razem z regulatorem napięcia- część wymienialna. Z tyłu alternatora się to znajduje- wykręcasz to - 2 śrubki zazwyczaj i wymieniasz na nowe- zamiennik wystarczy w zupełności. Zapisz sobie jakiej firmy masz alternator- Bosh, Valeo , i idź do sklepu i kup tę część. I następnie zamontuj ponownie, ale wiedz że dostęp do tego ustrojstwa w BMW jest ciężki- trochę potu trzeba wylać- ale lepiej to niż dać auto do NIBY SPECA. A zadowolenie GWARANTOWANE, pozdrawiam.
Nie sztuka skorzystać z serwisu-SZTUKA ZROBIĆ TO SAMEMU !!!
Opublikowano
dziękuje za wasze odpowiedzi. najlepiej wyciagne cały alternator i zawioze go do sklepu i powiem ze potrzebuje te szczortkotrzymacze z regulatorem napięcia. a nie wiecie jaki koszt takich częsci wynosi??
Przemyslaw
Opublikowano

Szczotkotrzymacz to w rozruszniku ale mniejsza z tym :wink:

Koszt regulatora nepięcia (jest ze szczotkami) to ok 50zł - tani zamiennik oczywiście.

Odnośnie tego przegrzewania się silnika to jakoś mi się nie widzi by to było spowodowane podwyższonymi obrotami - visco chyba działa czy tam wiatrak elektryczny

Opublikowano
najprawdopodobniej siadl regulator lub diody (jesli masz starego typu alternator) na wzbudzeniu a jeszcze mogl sie odlutowac przewod jest ich jak u mnie 6 sztuk wychodza ze stojana to tez moze byc przyczyna zarzenia sie kontrolki koszty tak do kolo 100zl przy remocie alternatora
jedynakk
Opublikowano
witam ponownie. mam zamiar kupić alternator używany a tego zostawić na części. możecie mi powiedzieć jaki kupić albo podać linki na allegro zeby pasował do bmw e36 z 1991roku. 1.8 benzyna
Przemyslaw
Opublikowano
Odblokowujesz OBC (jak nie wiesz jak to daj znać lub poszukaj) a potem ustawiasz test nr. 9 który pokazuje aktualny stan napięcia w instalacji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.