Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Proszę użytkowników silnika M52 i ich doświadczenie kontra temat technologi Nikasil. Jak to jest w Waszych silnikach z przebiegami 150 k km i więcej?.Czy to mit czy fakt, że nikasil ulega uszkodzeniu i zużyciu ...

dzięki

:roll:

Bring Me Woman
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Pewnie, że ulega zużyciu jak wszystko. Zwróć uwagę, że powłoka złazi pod paznokciem jeżeli silnik był przegrzewany. W V8 też jest ten specyfik stosowany i widziałem w 3.5 L jak to wygląda...
Krzysztof
Opublikowano

Ludzie boją się tego nikasilu jak diabeł święconej wody. Czemu? Bo go nie znają i myślą że to zło konieczne. Jak kilkukrotnie przegrzejesz silnik (niezależnie z niksilem czy bez) to i tak to będzie szrot. To że naprawa uszkodzonego bloku z nikasilem jest nieopłacalna to inna bajka - ale za pół ceny kupisz drugi używany silnik. Technika idzie na przód a my podąrzajmy razem z nią :wink:

Obecny przebieg 220tys km i z silniczkiem nic złego się nie dzieje - obywa się bez dolewek między wymianami oleju więc nikasil trzyma się dobrze :mrgreen:

Opublikowano

Może sam dopisze trochę, żeby wprowadzić temat na właściwy trop...

a więc,

nie uważam że ta technologia jest niedopracowana i to nie wina koncernu i inżynierów, że podczas testów testowali ten silnik na paliwie DOBREJ jakości.

Silnik M52 ma blok aluminiowy ok. 30 kg lżejszy od żeliwnego M50, jak wiemy aluminium nie nadaje się na gładzie cylindrów więc trzeba tam wykorzystać coś właśnie takiego jak Nikasil albo Galikon jak kto woli, a póżniej b.odporny na korozję Alusil.

Nikasil ulega korozji podczas kontaktu z paliwej o dużej zawartości siarki jakie trafiało np. do W.Brytanii w latach 90` szczególnie dotyczyło to paliwa tankowanego na stacjach hipermarketów.

Korozja ma miejsce na górnej krańcowej części cylindra, kiedy do niej dojdzie ulega uszkodzeniu nikasil, a tym samym nie uniknione jest zużycie i uszkodzenie aluminowej części cylindra pod tą warstwą.

Paliwo w pozostałej *myślę o zachodniej* części europy pochodziło głównie z bliskiego wschodu które jest dobrze odsiarczone więc tam problem nie istniał!

Tak więc uszkodzenie tej warstwy może w ogóle nie wystąpić pod kilkoma warunkami tj. jakość paliwa, (pochodzenie auta* UK) oraz przegrzewanie silnika.

 

nie uważam, że to wadliwa technologia. Silnik M52 to jednen z najlepszych silników na Świecie w rankingu w latach 1995-7.

9

Rzecz w tym czy bezpiecznie jest kupować (oczywiście używane) auto z M52 z Anglii?

Jeżeli warstwa nikasilu jest już uszkodzona to jest po grzybach!!!

Bring Me Woman
Opublikowano

Skoro wiesz że w UK było kiepskie paliwo to po co masz się pchać w angielskiego M52? Ja bym nie ryzykował.

A swoją drogą to czy taniej wyjdzie sprowadzić auto z anglii i zrobić przekładkę?

Opublikowano

ok, to teraz inne pytanie

chcesz kupic e36 z silnikiem m52, czy wogle mozna poznac ze warstwa jest uszkodzona itp ? Odkrecając korek wlewu oleju mozemy cos wywróżyć ?? Czy to chybił trafił

Opublikowano

Hahaha... przepraszam, ale sam udzielasz sobie odpowiedzi używając słowa "wywróżyć" :doh: Jasne, wywróżyć można zawsze, ale chyba nie ma to wiele wspólnego z rzeczywistością :roll:

Prawda jest taka, że ten silnik może chodzić równo i mieć moc, nawet jeśli nikasil jest już mocno zużyty, a tego się nie dowiesz, dopóki nie ściągniesz głowicy, co nijak ma się do wróżenia. Możesz też przejechać autem kilka tysięcy kilometrów, żeby się zorientować jak wciąga olej (co może mieć więcej przyczyn)... generalnie nie dowiesz się tego z kart, ani z gwiazd...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

mattiss gdybym sam umiał wróżyć i sobie odpowiadać nie stawiałbym znaku zapytania na koncu

 

Twoja odpowiedz jest taka o jaką mi chodziło, nie można zweryfikować przy kupnie.... ot tyle chciałem wiedziec

Opublikowano

Zawsze możesz zmierzyć kompresję, a to już może dać Ci jakiś ogląd na to, w jakiej silnik jest kondycji... Na forum chłopaki wspominali o swoich przypadkach, kiedy to, pomimo dobrej kompresji nikasil był wytarty i w takim ujęciu nic to nie da. Jeśli jednak kompresja jest kiepska na którymś cylindrze, to nikasil tam też już pewnie jest wspomnieniem i dowiadujesz się czegoś istotnego.

Generalnie zmierzenie kompresji może, ale wcale nie musi dać odpowiedzi i zajmuje to sporą chwilę w silniku, który ma osobną cewkę na każdy cylinder oraz oczywiście sprzedający może się nie zgodzić... W końcu to jego auto...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano

a masz jakieś linki z tymi rozważaniami chłopaków na temat?

chętnie poczytam.

szukałem , ale nic konkretnego nie było i nie znalazłem!

dzięki!

Bring Me Woman
Opublikowano

czyli nie ma przypadku na Forum żeby ktoś trafił na lub posiadał silnik M52 z uszkodzonym

nikasilem=>>>>blokiem silnika??? Bo może to b.żadkie tematy i wtedy nie ma o czym pisać,

nikasil używa wiele marek, głównie w motocyklowych cylindrach także Porsche miało go w silniku/-kach turbodoładowanych..

Bring Me Woman
Opublikowano

Mogę troszkę się wypowiedziec na temat zniszczonego NIKASILU w silniku M52 2.8 litra

 

Na wszystkich 6 cylidrach NIkasil w górnej części od strony zaworów ssących zniknął ( mam zdjęcia jeśli ktoś jest tym zainteresowany)

 

Łatwo rozpoznac silnik z NIKASILEM lub już modyfikowany tzw ALUSIL. W silniku z ALUSILEM ( nie ma już tego problemu co NIKASILOWE silniki) jest mała plakietka na bloku nad rozrusznikiem. Jeśli nie ma tej plakietki to mamy NIKASIL.

 

Wiecej info na priv

Opublikowano
czyli nie ma przypadku na Forum żeby ktoś trafił na lub posiadał silnik M52 z uszkodzonym nikasilem.

 

Dżizyyss :mad2: Stary, poszukaj, bo nie dalej jak 3 tygodnie temu był taki temat, gdzie 328i miało uszkodzony nikasil i są w tym temacie zdjęcia, jak to wygląda..

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=98701&highlight=nikasil

 

Wyszukiwarka ostatnio nie wymiata i nie pokazuje starych tematów, ale kiedyś temat nikasilu był szeroko dyskutowany...

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Opublikowano
Tak, dzięki za link ,ale dobrze że rozumiesz że niełatwo go znależć...
Bring Me Woman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.