Skocz do zawartości

540i M62 - Drżenie auta na niskich obrotach


Kaczyxp

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Mam taki problem z moim autkiem: na wolnych obrotach czuć jak drży karoseria. Silnik pracuje równo zarówno w sensie obrotów jak i po otwarciu maski nie czuć po przyłożeniu ręki żeby się zanadto trząsł. Efekt najbardziej nasila się przy obrotach rzędu 1000-1300. Zastanawiam się czy ma to związek z paliwem, bo mam wrażenie że efekt pojawił się po zatanakowaniu na stacji Orlenu.

 

Prócz tego auto pracuje normalnie - przyspiesza bez szarpnięć, nie dławi się, spala normalnie ilości paliwa. Innymi słowy pracuje bez zarzutu - tylko to drżenie jest wkurzające.

 

Ma ktoś jakiś pomysł?

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 2 miesiące temu...
... Reanimuje trupa ale: jednak nie są to poduszki (zakładam że zostały poprawnie wymienione). Tuż po odbiorze byłem w takiej euforii że jednak nie zauważyłem drgań (sam nie wiem jak bo to strasznie czuć).
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie tez delikatnie drzy w tym zakresie obrotow co u Ciebie na biegu jalowym. Jednakze jest to tak minimalne,ze sie nie denerwuje. A musze przyznac,ze z natury jestem nerwusem :roll2: . Dodam,ze lekko drzy po dodaniu gazu ok. 1000 obrotow(na pstoju). Jak stoje i nie wciskam gazu nic nie drzy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To Cię nie pocieszę bo efekt z czasem się pogłębia i jest coraz gorzej :cry: Ja w tych kwestiach jestem bardzo przewrażliwiony więc jadę do Auto Classic Service - mam nadzieję że rozwiążą problem.
...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam dwa podejrzenia:

1. Dwumas

2. Ktoras cewka powoli konczy zywot (polukaj na cewki w ciemnosci czy nie maja przebicia "blyskaja").

 

Mozesz tez sprawdzic na wszelki wypadek kompresje w silniku - to duzo nie kosztuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam takie drgania jak opisujesz od poczatku tego auta. Nie zauwazylem, aby sie poglebily. Nie sa to mocne drgania i wystepuja tylko na neutralu, nigdy podczas jazdy. W koncu to 4 litrowy potwor, moze musi troszke zadrzec :?: :wink:

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może te drgania które występują u Ciebie spowodowane są czymś innym niż u mnie. Po kupnie auta nic nie drżało, ani na wolnych obrotach ani przy tych 1200 tym bardziej. Dopiero po miesiącu miałem wrażenie że coś mi autko drży... teraz tego nie da się nie poczuć, po prostu drży cała buda. Mnie przyznam to przeraża :oops:

 

A co do tego że 4,4 musi trochę się zatrząść - to ok, ale to raczej nie trzęsienie tylko bujanie :P

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Panowie rozwiazaliscie Wasze problemy ? stary watek moze cos nowego wniesiecie, pytam poniewaz mam dokładnie to samo.

 

Na postoju przy 1000-1300obr mam lekkie drgania mocniejsze na zimnym praktycznie nie wyczuwalne na ciepłym silniku.

 

Wymieniłem poduszki silnika, skrzyni biegów pomomo tego że wygladały ok pomogło w 50% ale nadal jest to wyczuwalne.

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mysle, ze jesli drgania nie postepuja to mozna przyjac to za normalne, skoro 3 osoby maja to samo. Ja dodatkowo mam wahania obrotow jesli cisne delikatnie gazu na neutralu. Wskazowka waha mi sie pomiedzy 900 a 1200rpm.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zależy jak duże drgania. Ja mam klekota i nawet odpalony rano na zimno nie powoduje jakichś dużych drgań karoserii. W środku siedząc czuje się delikatnie pracę silnika ale na karoserii nie ma czegoś takiego jak drżenie karoserii, które jest bardzo odczuwalne.

Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja się pochwalę, że wreszcie rozwiązalem problem z drżeniem u siebie (530d) i wydałem całe 10zł.

A mianowicie winowajcą był tłumik końcowy, a dokładniej jego mocowanie. Jest to rozwiązane tak, że jest sobie "wieszak" przykręcony do budy i "haczyk" na wydechu. Haczyk leży na wieszaku a między nimi jest guma. Teoretycznie wszystko jest ścisło spasowane, ale po kilku latach pojawia się tam luz (po około 1mm z każdej strony) i tłumik zaczyna drżeć razem z resztą samochodu. Na budzie jest to lekko wyczuwalne, ale za to w środku strasznie dudni.

Mój tłumikarz trochę porozginał mocowania, wsadził większą gumę i mam spokój.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Dawno nie zaglądałem na to forum ale odświeżę temat: moje autko, niestety, nadal drży :( Po wymianie koła dwu-masowego te najbardziej denerwujące drgania przy ~1200obr ustały, ale te nieregularne, na wolnych, pozostały. Wg. mnie oraz osób które zajmują się stroną mechaniczną autka nie jest to normalne. Ostatnie podejrzenie to skrzynia biegów - ale to w ciągu miesiąca mam zamiar sprawdzić (przez zimę auto stało zakonserwowane na hali - nie widziało nawet płatka śniegu :) ). Zrzucimy skrzynie i odpalimy bez niej - jak drgań nie będzie to sprawa jasna, jak będą to szukamy w silniku, choć ten, wg. ostatnich pomiarów wskazuje stan niemal idealny.

 

A co do teorii tłumika - był już wymieniany. Nic to nie pomogło.

...... V8 ...... :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołączę się do tematu.Moje 535i też delikatnie drży przy tych obrotach.Mało tego przy 120KM/h drży cała buda.Jest to denerwujące.Ja podejżewam podporę wału lub sprzęgło łączące skrzynię z wałem napędowym.Może ktoś miał taki przypadek,że trzęsło budą i jakoś to rozwiązał?Czekam na info.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Dołączę się do tematu.Moje 535i też delikatnie drży przy tych obrotach.Mało tego przy 120KM/h drży cała buda.Jest to denerwujące.

Drzenie delikatne, jest ok. Ono prawie jest nieodczuwalne u mnie. To sa w koncu 2 silniki R4 2.2L :8) ...

Przy 120km/h zaryzykowalbym teorie o niewywazonych oponach. Nawet jesli niedawno wywazyles, sprawdz same opony (zmien na inne, jakies stare). Jeli masz owe drgania w zakresie 100-120km/h to bardzo czesto jest przyczyna. A drgania na wolnych, moga byc spowodowane czyms innym.

BMW Schnellservice

Mechanik

Elektronik

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki.Teraz jestem za granicą ale za miesiąc będę w kraju i mam nadzieję,że będę zmieniał ogumienie na letnie i wtedy się okaże.Mam dwie letnie opony nowe ale chyba będę musiał kupić jeszcze dwie i się okaże.Jeszcze raz dzięki.
niema nic lepszego niż BAWARKA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam

Jak już sobie tak drżymy to i ja się dołączę. e39 530d 223tyś Silnik wpada w wibrację tylko w w zakresie temp. po przekroczeniu niebieskiego pola na wskaźniku do osiągnięcia pierwszej białej kreski. Po osiągnięciu pełnej temp... pracuje równo. Jeżeli w owym zakresie temp kiedy drgania są wyczuwalne wcisnę sprzęgło to są mocniejsze czyli niejako skrzynia stabilizuje przez swoje obciążenie prace silnika. Jeżeli sprzęgło mam wciśnięte i włączę klime to po uruchomieniu sprężarki drgania się nasilają. Wnioskuje tu, że silnik nie radzi sobie z obciążeniem na wolnych obrotach, bo po zwiększeniu obrotów tak do 900 pedałem gazu i idzie równiutko jak talala. No więc... o co chodzi... wtryski są git sprawdzane filtry (powietrza git) . Stawiam na jakiś czujnik temperatury który przekłamuje i źle jest dobierana mieszanka na zimnym silniku co powoduje jego spadek mocy na wolnych.

Proszę o sugestie Koledzy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te objawy wskazują na wtryski ale skoro są dobre to może świece żarowe?,koło dwumasowe? pewnie drżało by też na ciepłym.Co do czujników to nie wiem, ale gdyby jakiś odpowiedzialny za podawanie paliwa w danej temperaturze padł,to powinno wykazać przy sprawdzaniu wtrysków na zimnym.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to też wtryski, tylko wydaje mi się, że powinny wykazywać takie objawy niezależnie od temperatury silnika. Kiedy trochę ten silnik pociągnę na wysokich obrotach(jak na diesla) to wszystko jest w normie korekcja jedynki nie przekracza w inpie. Natomiast w czasie tych drgań korekcja trochę szaleje tak +- 2,5. A jak wiadomo korekcja za wysoka nie jest koniecznie objawem uszkodzonych czy brudnych wtryskiwaczy... chodź często tak jest. Najchętniej to bym podniósł wolne obroty tak o 50obr/min i po temacie by było.Tylko jak ? :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.