Skocz do zawartości

odnośnie termostatów 2.0d


kameleon3000

Rekomendowane odpowiedzi

witam.

chce się tylko podzielić taką informacja. Bo jak wyczytałem wszystkie posty opinia głównie taka ze główny termostat odpowiada za dogrzanie, a mały egr-u od czasu nagrzewania silnika. Nieprawada ! U mnie problem jest taki ze max do 70- 75 stopni się nagrzewał, wskazówka wachała sie podczas jazdy, to w góre to w dół. wymieniłem głowny termostat i zero różnicy. Teraz czekam na mały, zobaczymy po wymianie opiszę.

sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem ten sam przypadek, nie dogrzewało się auto to wymieniłem duży termostat, później po wymianie tak jak u kolegi temperatura spadała, to znów wzrastała i do tego bardzo wolno się zagrzewało do pionu, więc wymieniłem mały termostat i teraz jest wszystko tak jak powinno być

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej koledzy... czyli po wymianie malego termostatu dopiero sie poprawialo tak??

 

a jak teraz byly te duze mrozy to tez wam dobrzewal sie silnik i wskazowka stawala w pionie?

 

ja jezdze na malych odcinkach bo tylko 20km z rana i w te mrozy wskazowka nie dochodzila do pionu... myslicie ze to przez termostat? :mad2:

 

dzieki za info :modlitwa:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakie koszty tych termostatow i u kogo kupowaliscie?

 

To co Bobo warto bylo wymienic ten duzy termostat najpierw czy bez wymiany obydwu sie nie uda poprawic temp. silnika??

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sam robiles wymiane czy jednak u jakiegos "speca"?? jest co tam zepsuc??:) czy zwykla podmianka?

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

110 zł, kupowałem w Serwismile w Konstancinie. Nie opłaca się wymieniać dużego moim zdaniem lepiej zacząć od małego.

 

Duzy mozna sprawdzic bez problemy uzywajac reki, czy trzeba go wymieniac czy nie. Wkoncu chyba tez macie rury ktore ida do chlodnicy :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wymieniłem dziś mały termostat agr, i to było to. samochód wkońcu się szybciej nagrzewa, i wskazówka stoi i wcale sie nie cofa juz nigdy. wkoncu gorące powietrze z nawiewów. i na cyfrowym termometrze tez trzyma 90 stopni równo.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

osd a mozesz troszke przyblizyc ta metoda sprawdzanie duzego termostatu ;) bylbym wdzieczny... ew. prosze o male wskazowki z realoem.... ;)

 

kameleon a o jakim wyswietlaczy cyfrowym mowisz ;) czyzbym cos przeoczyl w moim e46? czy masz jakies dodatkowe ustrojstwo :)

 

 

bobo a ktory trzeba odpowietrzac? czy moze obydwa?? widziales moze jak to sie robi??

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.realoem.com/bmw/diagrams/p/a/190.png

 

Pozycja "2' i "6" to odpowietrzniki, trzeci jest na małym termostacie. Odpowietrzyć trzeba wszystkimi. Kameleon pisał o wyświetlaczu BC, który można odblokować za pomocą TEGO sposobu. OSD pisał o rurze nr "3", ja jednak nie umiałem stwierdzić, czy duży termostat otwiera się w odpowiednim momencie :(. Pomocnym byłaby temperatura cieczy chłodzącej przy jakiej powinien się otworzyć termostat (czyli przy jakiej temperaturze rura powinna się zacząć nagrzewać)... może ktoś ją zna :?:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moja 320d wolno się grzała i nie trzymała temperatury. W korku wskazówka stała w pionie, w czasie szybszej jazdy wędrowała z powrotem w kierunku niebieskiego pola. Wymieniłem termostat główny i teraz jak już dojdzie do pionu to ani drgnie. Niestety silnik dalej długo się grzeje - czekam na termostat EGR.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK , Bolo

 

dzieki za info wszystko wyglada na spoko robotke ;) tylko wlasnie kiedy ta rura powinna zrobic sie ciepla :P bo bym sprawdzil czy rzeczywiscie trzeba to zmienic...???? Moze OSD wiesz to??? ;) a jakby sie sugerowac temperatura z testu 7.0 na OBC to byloby ok?? tylko jaka wartosc!!!?? ;)

 

u mnie objaw jest taki ze jak jest ponizej zera na zewnatrz to juz nie dogrzewa sie... wiec ktory przeplywomierz jest bardziej prawdopodobny?

wskazowka temp. jest lekko w lewo przekrecona... niewiele ale jest!! :(

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie termostat ma nabite 88 stopni, wiec wtedy ma chyba calkowite otwarcie, lub wtedy zaczyna sie otwierac, nie pamietam jak to bylo.

 

Ja robilem tak,

-wlaczylem w ukrytych testach temperature cieczy chlodzacej,

-po 1 lub 1.5 minbuty od odpalenia auta zatrzymalem palcem smiglo od wiskozy zeby mi sie chlodzilo chlodnicy

-dotykalem dolnej rury od chlodnicy,

 

Jak temp miala 40 stopni to cieplo bylo wyczuwalne, wiec termostat na 100 % do wymiany, wrzucalem nawet foto co z nim bylo nie tak.

 

Mysle ze jak bedziecie mieli np 60-70 stopni to tez nie powinien puszczac, jesli bedzie wyczywalne cieplo na tej rurze to puszcza i trzeba go wymienic.

 

Zaznaczam ze wynik moze pogorszyc krecace sie smiglo od wiskozy, poniewaz bedzie ono chlodzic chlodnice, niewielkie ilosci wody puszczane przez termosat zostana wychlodzone i nie bedzie tej temp. czuc na dolnej rurze.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OSD a jestes w stanie znalezc te fotki o ktorych wspominasz? Co tak naprawde psuje sie w tych termostatach ze otwieraja sie za wczesnie?

 

i dzieki za wyczerpujaca porade ;) ... a tak dla uscislenia to mowisz o ktorej rurze przy jej badaniu bo Bolo wskazal mi ta na gorze... Ty mowisz o innej ;) przynajmniej tak rozumiem... zerkniesz na wczesniej zalaczony prze Bolo schemat?

 

co do zatrzymania wisco to nic sie nie stanie???

 

dzieki za fatyge....

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodzi o ta rure ktora wskazal Bobo czyli nr 3,

jednak trzeba zatrzymac smiglo zeby test byl jak najbardziej wiarygodny, UWAGA nie polecam zatrzymywac smigla zaraz po odpaleniu samochodu, lepiej poczekac minutke czy dwie. Nie radzee tez uzywac narzedzi do tego, najlepiej probowac delikatnie palcem, nic na sile.

 

U mnie sytuacja byla o tyle dziwna, ze termostat zmienialo ASO, i ciezko mi bylo uwierzyc ze cos jest nie tak, wkoncu sprawdzilem i ku mojemu zdziwieniu przepuszczal.

 

Kupilem termostaty, oba, sam zmienilem i jestem w pelni zadowolony. Autko grzeje sie szybciutko.

 

Tak wygladal moj termostat wlozony przez ASO

http://picasaweb.google.pl/oossdd/Termo?authkey=opgoRDoDzkI#5297818219309049490

 

nie wiem jakim cudem ten zabek wyskoczyl... nawet nie potrafilem go wlozyc reka, poniewaz sprezyna pod spodem jest bardzo mocna.

Jednak wiele osob ma problem z tymi "zabkami".

 

Potem dowiedzialem sie ze podobno na czesci BMW sa 24 miesiace gwarancji a nie 12 .. ale coz juz nie bede sie klucil z nimi, jednak uwazam ze najlepiej zrobiona rzecz przy auciem to zrobona samemu.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D masz racje dewiza "chcesz zrobic cos dobrze.... zrob to sam :)" zawsze dziala.... a jak kupowales te termoostaty to jakies uszczelki sa dolozone do kompletu czy trzeba oddzielnie dokupic? a moze te poprzednie zamontowac?

 

warto brac jakis zamiennik czy niewielka jest roznica z oryginalem? Bo wspominasz o czesciach BMW.......

 

cyt. " ppatryk PostWysłany: Sob Sty 31, 2009 4:50 pm

ja robilem w wojkowicach-robią tam tylko bmw, koszt duzego 165zł,

maly chyba 110 zł, plus wymiana, warto byłoSmile teraz grzeje"

 

tez miales taki koszty???

 

pzdr

Karol :twisted2:

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

:D masz racje dewiza "chcesz zrobic cos dobrze.... zrob to sam :)" zawsze dziala.... a jak kupowales te termoostaty to jakies uszczelki sa dolozone do kompletu czy trzeba oddzielnie dokupic? a moze te poprzednie zamontowac?

 

warto brac jakis zamiennik czy niewielka jest roznica z oryginalem? Bo wspominasz o czesciach BMW.......

 

cyt. " ppatryk PostWysłany: Sob Sty 31, 2009 4:50 pm

ja robilem w wojkowicach-robią tam tylko bmw, koszt duzego 165zł,

maly chyba 110 zł, plus wymiana, warto byłoSmile teraz grzeje"

 

tez miales taki koszty???

 

pzdr

Karol :twisted2:

 

 

Nie wiem ile kosztuja inne czesci ( zamienniki), wiem ze maly kosztowal mnie 112 zl, duzy chyba 175 cos takiego, oczywiscie mowie o orginalach BMW.

Kosztu wymiany oczywiscie nie mialem.

 

W glownym jest uszczelka, w AGR juz nie pamietam chyba zostala stara, aczkolwiek byla OK.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za info

 

teraz tylko celna diagnoza i do roboty ;).... a odpowietrzanie o czym wspominal Bobo jak robiles?

 

sorry ze tak mecze ale nie robilem tego wczesniej... wiec wole znac szczegoly niz pytac dopiero jak rozbiore :)

///e46 touring 320d 08/2002r 150KM STEPTRONIC,

JUN2008--->181tys km

DEC2010--->216tys km

///e90 2.0i, 130KM automat Schwarz

Aug2015 ---->102 tys km

Sep2016 ---->120tys km

///e46 318Ci coupe M-pakiet ;)

Mar2017 ----->211tys

Jan2018 ------>227tys km

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzieki za info

 

teraz tylko celna diagnoza i do roboty ;).... a odpowietrzanie o czym wspominal Bobo jak robiles?

 

sorry ze tak mecze ale nie robilem tego wczesniej... wiec wole znac szczegoly niz pytac dopiero jak rozbiore :)

 

Robilem tylko na AGR zaworku, potem jeszcze jakis odkrecilem i nie bylo powietrza, z tego co widzialem, uklad odpowietrza sie sam, z rury glownej idzie przelewowa do zbiornika wiec z nia chyba idzie tez powietrze jak bedzie.

 

Odpowietrzniki chyba sa ogolnie 4 sztuki, gdzies to jest na forum opisane, gdzie sa itd.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja wymieniłem termostat (jeden i drugi) sam i wszystko opisałem z fotkami tu: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=50504&postdays=0&postorder=asc&start=375

 

Pisałem też jak diagnozować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.