Skocz do zawartości

BMW 320d silnik M47N problem z przyspieszeniem


BMW3 WWL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Mam problem z dziurą w swoim samochodzie w przedziale 2tys 2.8tys samochód nie przyspiesza jak minie 2,8tys. wszystko jest ok. Jesli chodzi o model silnika jest to M47N w samochodzie wymienilem już przepływomierz orginał BOSCH został zaprogramowany i wymieniłem zawór od podciśnienia turbiny. A samochód jak miał dziure tak ma.??? co to może być????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze kierownica na turbo sie nie rusza, moze jakas rurka z podcisnieniem, moze egr, moze przeplywka. Musisz sprawdzic. Z logicznego punktu widzenia jesli jest dziura w przyspieszaniu to trzeba winic za to turbo bo ono daje kopa. Musisz zdjac obudowe silnika dostac sie do zaworu(takiej gruszki na turbo) zdjac przewod podcisnienia i zrobic np ustami podcisnienie i zobaczyc czy kiera od turbo sie rusza. Lepsza metoda jest podpiac kompa i w czasie jazdy patrzyc na parametr cisnienia na dolocie..... Moze tez trzeba oczyscic filterki na pierburgach (zaworach podcisnieniowych sterujacych kierownica turbo i egr)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy więc tak samochód ma przejechane teraz 164tys w czerwcu 2008 wymieniłem Turbine na nową GARRETT samochód smigał jak trzeba a problem z dziurą pojawił się około 1,5 miesiąca temu:( Zrobiłem juz następujące czynności: Wymieniony został przepływomierz orginał (BOSCH) wymieniony został zawór pierburg (orginał)od podciśnienia turbiny.A auto jak miało dziure tak ma. Co prawda niedotykałem się do drugiero zaworu od podciśnienia tego co znajduje się obok filtra oleju. Czy można na niego stawiać???? Czy wystarczy tylko wyczyścić filterek w nim i czy to pomoże???A jeśli chodzi o komputer bo byłem to pokazał tylko że swieca żarowa jest walnienta na pierwszym cilindrze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten obok filtra oleju jest od egr i watpie aby jego niesprawnosc miala wplyw na "dziure" ... sprawdz czy masz dobre podcisnienie

 

Owszem może. Nie wiem jak w przypadku M47, ale w M47N jak się np.: podłączy niewłaściwie przewody podciśnieniowe to silnik pracuje nie równo (EGR podaje że dużo spalin, albo coś w tym stylu). Możliwe że może też powodować powstanie dziury, ale osobiście w to wątpię. Ja jak źle podłączyłem to silnik chodził jak w dopiero co uruchomionym na mrozie C330.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam! Wczoraj testowałem jeszcze przepływomierz nowy który wymieniłem i programowałem. Więc tak jak odepne kostke przepływomierz to samochód smiga jak powinien jak podepne ją spowrotem muli się i ma znowu dziure??? Poprostu jest tak samo ja diagnozowałem ten stary przepływomierz obiawy są takie same jak przy starym przepływomierzu? A zrobiłem już: wymieniłem przepływomierz orginał BOSCH cena 500zł , programowanie przepływomierza 200zł , wymiana zaworka od podciśnienia turbiny 300zł . Wsadziłem już 1000zł i samochód jak nie jeżdził tak nie jeżdzi? Więc gdzie szukać przyczyny w nowym przepływomierzu (ORGINAŁ BOSCH) Już sam niewiem czy przyczyna leży w nowym przepływomierzu? czy w firmie która mi programowała ten przepływomierz. Firma: "ASEKO"ul.Mińska 37 Warszawa. Czekam na jakieś wskazówki fachowców:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezki temat z tymi 320d. Ja borykam sie z podobnym problemem. Lecz nie mam zamiary wymieniac osprzetu za 1500ł. Wszystkie filtry wyczyszczone, po podpieciu pod kompa pokazał przepalone swiece. Po wymianie swieć, auto jak nowe, jezdziło tak jak dawno nie jezdzilo. Niestety trwało to tylko 30min. Jutro jade znowu na kompa, zobaczymy co tym razem pokaze :) Pozdrawiam

ex: MB W124 E300TD 94'

ex: SEAT IBIZA 6k2 1.9 SDI 02'

ex: SEAT LEON 1M AHF 00'

ex: BMW E46 320td Compact 02'

ex: BMW E46 318td Compact 03

AUDI A6 2.5TDI V6 04'

BMW E36 325tds 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciezki temat z tymi 320d. Ja borykam sie z podobnym problemem. Lecz nie mam zamiary wymieniac osprzetu za 1500ł. Wszystkie filtry wyczyszczone, po podpieciu pod kompa pokazał przepalone swiece. Po wymianie swieć, auto jak nowe, jezdziło tak jak dawno nie jezdzilo. Niestety trwało to tylko 30min. Jutro jade znowu na kompa, zobaczymy co tym razem pokaze :) Pozdrawiam

 

Śmiem twierdzić że wina świec to to nie jest, chyba że zakładasz iskrowe świece i zalewasz bezynę. :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiscie ze to nie swiece. Dziwne bylo to ze po ich wymianie auto przez 30 minut jezdzilo jak powinno. Zbierało sie od dołu, reagowało na gaz i nie wieszało sie. Teraz wrocilo do normy, wiesza sie , brak natychmiastowej reakcji na gaz, szkoda gadac. Po wizycie na kompie, pan komputer powiedzial ze leje troche jeden wtrysk, ewidentnie wieksza dawka w porownaniu do reszty. Czy walniety wtrysk moze powodowac takie zawieszanie i reszte moich objawow? Co radzicie zrobic. Czy kupic jakis wtrysk i zobaczyc? Czy moze lepiej dac do regeneracji. Oczywiscie zalezy mi na jak najmniejszych upływie gotówki z portfela ALE nie za wszelka cene. POMOCY :)

ex: MB W124 E300TD 94'

ex: SEAT IBIZA 6k2 1.9 SDI 02'

ex: SEAT LEON 1M AHF 00'

ex: BMW E46 320td Compact 02'

ex: BMW E46 318td Compact 03

AUDI A6 2.5TDI V6 04'

BMW E36 325tds 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja kolego mam taki sam problem i nadal problem istniej. Lecz

w przyszłym tygodniu odstawiam samochód do chłopaków w Otwocku na diagnoze co jest uszkodzone???

I zobaczymy co wyjdzie??? ja wsadziłem już 1000zł i samochód nie jeździ tak jak powinien , i tak jak i tobie mi też za pierwszym razem komputer pokazał przepalona świece na pierwszym cilindrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy ktos ma wiedze odpowiedziec na pytanie czy zla praca wtrysku moze wplywac na wrzucanie trybow awaryjnych czy tych zawieszen przy przyspieszaniu, braku reakcji na gaz itd.

ex: MB W124 E300TD 94'

ex: SEAT IBIZA 6k2 1.9 SDI 02'

ex: SEAT LEON 1M AHF 00'

ex: BMW E46 320td Compact 02'

ex: BMW E46 318td Compact 03

AUDI A6 2.5TDI V6 04'

BMW E36 325tds 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może troche namieszam .Rok temu miałem to samo,dorażnie zaślepiłem EGR na wężyku podciśnienia.Jeżdziłem tak pół roku (15.000km),palił nawet troche mniej i był bardziej żwawy.Wtedy przypadkiem zauważyłem ,że pęknięta jest od spodu metalowa rurka podciśnienia pomiędzy pompą podciśnienia vacum a hamulcową.Nie mam pojęcia co było przyczyną ale po wymianie rurki jest ok.Ponoć szczelne podciśnienie jest bardzo ważne w tych silnikach.Warto sprawdzić szczelność pompy vacum.
BMW do końca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuba3.5 tego o czym mowisz nie sprawdzalem. Czy moglbys wrzucic to na rysunku, gdzie dokladnie tego szukac?

 

Pozdrawiam

ex: MB W124 E300TD 94'

ex: SEAT IBIZA 6k2 1.9 SDI 02'

ex: SEAT LEON 1M AHF 00'

ex: BMW E46 320td Compact 02'

ex: BMW E46 318td Compact 03

AUDI A6 2.5TDI V6 04'

BMW E36 325tds 97'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hej

 

to ja dodam od siebie problem z 530d

 

1. rano odpala bez problemu ale przy minusowych temp portafi zgasnąć podczas jazdy zanim nie zlapie temperatury

 

2. jak jest cieply i go wkrece szybko na obroty na postoju to potrafi czasami telepac silnikiem przez kilka sekund po czym wraca do normy

 

3. podczas jazdy na 4 biegu i 60 km/h wciskam gaz do dechy a autko przez chwile sie jakby dlawi na ok 2000 obrotow wskazowka ekonomizera staje na 20 litrach i po chwili ciagnia juz jak powninien i ekonomizer idzie do konca ..

 

 

wszystkie filterki od turbo i egr wymienione, filtr powietrza i paliwa tez, pompa paliwa wymieniona [po progiem] przeplywka oryginal z aso ma jakies 1,5 roku wtryski na kompie pokazuja ok

 

mam tylko jeden blad na kompie [inpa]: swiece zarowe lub przekaznik a swiece wymienialem ok 15 tys km temu

 

dramat z tymi dieslami - jest tyle pierdolek/osprzetu ktore powoduja takie numery ze mozna pol auta wymienic i dalej bedzie zle

 

najgorsze jest to ze w szczecinie nie mam zabardzo zakladu ktory mi potrafi dobrze zdiagnozowac problem

 

licze na pomoc forumowiczow

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.