Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Rozbierałem przepływomierz i zauważyłem, że ścieżka po której porusza się wskazówka (potencjometr) jest zaraz na początku przetarta na krótkim odcinku. Pytanie moje czy może to wpływać na pracę silnika w dolnym zakresie obrotów (tak do 2500rpm), bo u mnie jest masakra na wolnych obrotach. Trzęsie budą, bardzo nierówna praca (ale obroty nie falują). Przy podłączeniu pod komp wychodzi, że czas otwarcia wtryskiwaczy jest tak o 1/5 za długi, ale poza tym bez błędów. Wymieniałem już sondę (bosh), kable i świece (beru), czujnik impulsów, czy jak wolą niektórzy położenia wału, kopułka i palec też raczej ok. Przepustnica też raczej ok (rozbierana, czyszczona, smarowany silniczek). Dodam jeszcze, że hipoteza upalonego zaworu upadła - kompresja też ok. O co chodzi? Zaczyna brakować mi pomysłów. Może jest ktoś z Kielc, od kogo mógłbym podmienić przepływkę?

7-er Fahrer
Opublikowano
Wojteke32 nie jestem elektromechanikiem,ale moim zdaniem to może być przyczyna i pierwszą rzeczą jaką bym zrobił,to podmienił przepływkę.Mam jeszcze dwa pytania.Czy próbowałeś może odłączyć przepływke na odpalonym silniku i czy masz LPG?
Opublikowano
Odłączać próbowałem, jest gorzej, prawie gaśnie.

Mam LPG, sekwencja.

Czyli rozumiem,że na LPG dzieje się to samo co na paliwie?A silnik krokowy sprawdzałeś?
Opublikowano
Przy podłączeniu pod komp wychodzi, że czas otwarcia wtryskiwaczy jest tak o 1/5 za długi

 

1/5 za długi czyli ile? Bo to też zależy od temperatury itp/itd.

Poza tym czy czas wtrysku benzyny mierzyłeś na gazie czy na benzynie? Jeśli w pierwszym przypadku to może źle ustawiony gaz.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
hipoteza upalonego zaworu upadła

 

a skad taka hipoteza? pali rowno na wszystkie cylindry?

 

w dolnym zakresie obrotów (tak do 2500rpm), bo u mnie jest masakra na wolnych obrotach. Trzęsie budą, bardzo nierówna praca (ale obroty nie falują). Przy podłączeniu pod komp wychodzi, że czas otwarcia wtryskiwaczy jest tak o 1/5 za długi, ale poza tym bez błędów.

 

troche to nie jasne - lipa jest na wolnych obrotach czy do 2500 ?

trzesie na wolnych czy czuc ze zaplon jest nierowny nawet pod obciazeniem (do tych 2500 rpm?)

sa jakiekolwiek inne objawy, obserowowales czy sa jakies oznaki zlego skladu mieszanki?

 

nie wiem skad info o za dlugich czasach wtrysku benzyny ale powinno sie to jak najbardziej objawiac bledem, moze po prostu ten interfejs ktory byl do tego uzyty ich nie czyta?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano

michael:

co do czasu to dokładnie nie wiem ile to jest, co do samego pomiaru to na benzynie, rozgrzany silnik

 

sz4LOny:

wolne obroty maskra, trzęsie strasznie, trochę przypomina bulgotanie starej amerykańskiej V8 :). Potem do tych 2500 rpm czuć tak jak mówisz, że zapłon nierówny. Co do innych objawów to czasem czuć w kabinie paliwo. Wogóle to sparawia wrażenie, że go zalewa. Poza tym przy dodaniu gazu z wolnych obrotów czuć takie zawahanie, zadławienie i dopiero zaczyna się wkręcać.

 

Co do tego kompa to uwież, że u mnie ciężko o dobrego gościa z pożądnym sprzętem więc pewności mieć nie mogę i dlatego próbuje po kolei eliminować możliwe usterki.

7-er Fahrer
Opublikowano

zdecydowanie podmienic na inny przeplywomierz, skasowac ECU, sprawdzic organoleptycznie czy dolegliwosci ustapily

 

tak chyba bedzie najszybciej?

...

http://images.google.pl/url?source=imgres&ct=img&q=http://www.after-hours-japan.com/forum/download/file.php%3Favatar%3D2927_1256015996.jpg&usg=AFQjCNHOPvQjuY6a3NonAqZpEu-c86ARiw w benzynie!

Opublikowano
No właśnie, tylko nie mam od kogo tej przepływki. Nikt nie ma silnika większego niż 2,5...

 

Kurde, widze że ostatnio wzrosło zapotrzebowanie na przepływki do M30B35 (?)

Co do ich braku to nie narzekaj, w ostatni weekend dla kogoś znalazłem taką w bdb stanie w ok. 6godz., więc morał taki że jest ich troche...

Opublikowano
Mam podobny problem i też mam sekwencję, czasy wtrysku na jałowym biegu przy rozgrzanym silniku to 5ms a powinno być 3,5ms miejwięcej w takiej proporcji mam też za duże spalanie. Jak dojedziesz co to jest to daj znać. Sam próbowałem przytrzymać klapę przepływomierza na mniejszym wychyleniu, ale czasy wtrysku się nie skracały jak mocniej cofnąłem to telepało silnikiem i gasł.
Opublikowano
Mam podobny problem i też mam sekwencję, czasy wtrysku na jałowym biegu przy rozgrzanym silniku to 5ms a powinno być 3,5ms

 

Panie maslo_82 jeśli ma Pan wtryskiwacze gazowe Valtek/Rail to nie osiągnie Pan krótszych czasów.

Opublikowano
Mam podobny problem i też mam sekwencję, czasy wtrysku na jałowym biegu przy rozgrzanym silniku to 5ms a powinno być 3,5ms miejwięcej w takiej proporcji mam też za duże spalanie. Jak dojedziesz co to jest to daj znać. Sam próbowałem przytrzymać klapę przepływomierza na mniejszym wychyleniu, ale czasy wtrysku się nie skracały jak mocniej cofnąłem to telepało silnikiem i gasł.

 

U mnie też są to okolice 5 ms... i wydaje mi się że to ok. Gdyby czas wtrysku wynosił 3,5 ms to spalanie na jałowym byłoby 2,1 litra / godzina a to za mało na tak duży silnik.

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
U mnie jest 2-3ms na benzynie i na gazie i co Ty na to?

 

Hmm... a ile pokazuje komputer spalania (o ile masz pełne OBC)?

 

 

Pozdrawiam

 

A widziałeś kiedyś 535i bez pełnego? Tak mam pełne.

 

Nie wiem nie patrze na spalanie :twisted: Ma to jakieś znaczenie czy spal;i litr mniej czy więcej? Byle nie palił mniej niż powinien.

Opublikowano
U mnie jest 2-3ms na benzynie i na gazie i co Ty na to?

 

Hmm... a ile pokazuje komputer spalania (o ile masz pełne OBC)?

 

 

Pozdrawiam

 

A widziałeś kiedyś 535i bez pełnego? Tak mam pełne.

 

Nie wiem nie patrze na spalanie :twisted: Ma to jakieś znaczenie czy spal;i litr mniej czy więcej? Byle nie palił mniej niż powinien.

 

mam na myśli test 03 lub 02 na OBC czyli spalanie w litrach na godzinę. Tu jeden litr ma duże znaczenie :)

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
A bo ja wiem w poprzedniej 535i na sekwie to tak 21 to pamiętam że miałem kiedyś, w tej to nawet tego nie mierze bo nie mam jak. Co 100-130 km tankuje za 50zl chyba że mi się nie chce to czasem jeżdżę do puki benzyny za dużo nie wyżłopie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.