Skocz do zawartości

Ciśnienie pod korkiem wlewu oleju, wywaliło olej na kolektor


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzisiaj w nocy było z 20 stopni mrozu, rano pojechałem do miasta i po pokonaniu ok 3 km pojawił się dym w kabinie. Okazało się, że wyciekł olej na (nie znam się aż tyle ale wydaje mi się ) kolektor wydechowy . Po odkręceniu korka oleju usłyszałem syk i uchodzi na zewnątrz para wodna z powietrzem, na wolnych obrotach wystarczy ok 15 sek aby znów się zebrało ciśnienie. Normalnie tego nie było. Odkręciłem więc korek na "pół gwizdka" wytarłem kolektor i na możliwie najmniejszych obrotach dojechałem do domu. Tym razem już nie wywaliło oleju, ale po dojechaniu sprawdziłem i nadal zbiera się ciśnienie . Dodam, że jeżdze na krótkich odcinkach i w oleju zawsze zbierało się trochę wody ( jednak stan plynu chłodniczego jest normalny). W zeszłym roku też się zbierała woda ale ginie zaraz kiedy zrobi się cieplej :? więc to raczej nie uszczelka ani głowica, a po prostu niedogrzany silnik(trasy max 6 km, płyn ledwo łapie 90 stopni)

http://img153.imageshack.us/img153/8210/silnikdc8.jpg

Nie pamiętam czy ciekło po tym dłuższym czy krótszym zaznaczyłem rurki po których ciekł olej(ciekł tylko po jednym ale zaznaczyłem 2 bo nie wiem który), jeśli ma to jakiekolwiek znaczenie to sprawdzę. Proszę Was drodzy użytkownicy o pomoc :|

Opublikowano
Byłem teraz w samochodzie i ciśnienie się już nie zbiera. Po odkręceniu korka silnik troszkę inaczej pracuje, ale tak było zawsze. Co się mogło stać? Napewno będę go musiał teraz uszczelnić na nowo u mechanika, ale chciałbym poznać przyczynę :| Sprawdziłem i olej ciekł dokładnie po środkowej rurce krótszego kolektora.
Opublikowano

dokładnie tak jak kolega jakub napisał,widocznie jeżdziłeś ostatnio na krótkich odcinkach i nazbierało się w odmie masełka a na mrozie zamarzło zrobiło ciśnienie i wywaliło korkiem

pozdrawiam

Opublikowano

Co więc polecacie ? Przejechać się i przepalić wodę z silnika to napewno, ale pojawiła się nieszczelność(co prawda już nie wywala oleju). Czy przy łączeniu kolektora jest jakaś uszczelka do wymiany ? Czy jeśli nie będzie już go wywalało przy wyższych obrotach to olać sprawę ? Przejchałem się ok 600 metrów obroty max do 3500 i czysto. Narazie jednak jazdę chyba odpuszczę aż się skończą mrozy :|

Dziękuję za zainteresowanie tematem :8) .

Opublikowano
Panowie, podobno w benzynkach ten separator nie odgrywa takiej duzej roli jak w dieslu i nie wymienia sie tego tylko co jakis czas czysci ja u siebie nie wiem czy kiedykolwiek mialem to czyszczone?? Zadzwonilem do aso to mi powiedzieli ze zwariowalem ze tego raczej nikt nie wymienia a raczejsie to czysci co jakis dluzszy czas...co wy na to :roll:
Opublikowano

Ten seperator w silniku M52 jest rozbieralny i można go czyścić

ja osobiście to robiłem

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ten seperator w silniku M52 jest rozbieralny i można go czyścić

ja osobiście to robiłem

 

A mozesz napisać czy to czyszczenie wogóle w czymś pomogło?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
Ten seperator w silniku M52 jest rozbieralny i można go czyścić

ja osobiście to robiłem

 

A może napiszesz czy dużo było roboty żeby to zrobić??? Bo jak patrzałem u siebie to wygląda na to że dostęp trochę utrudnia kolektor dolotowy,czy trzeba go ściągać czy może jest jakiś inny łatwiejszy sposób???

Ten post wyraża moją opinię w dniu dzisiejszym.Nie może on służyć przeciwko mnie w dniu jutrzejszym,ani każdym innym następującym po tym terminie.Ponadto zastrzegam sobie prawo zmiany poglądów bez podania przyczyny.
Opublikowano

E tam, od razu czyścić !

Po prostu załaduj kobietę na pakę i walnij się z nią do jakiegoś dużego miasta (ważne, by odległego) na zakupy. Postoisz w korku to się woda ulotni :-)

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano

wymieniałem ten seperator po wystrzale gazu ,rozerwało go na kawałki

po zakupie innego rozmontowałem, wymyłem i zamontowałem czysty

kolektor wyciągałem bo sprawdzałem czy nie pękł od wystrzału.

POZDRAWIAM KE39

Opublikowano
E tam, od razu czyścić !

Po prostu załaduj kobietę na pakę i walnij się z nią do jakiegoś dużego miasta (ważne, by odległego) na zakupy. Postoisz w korku to się woda ulotni :-)

 

pozdr

Mariusz

To prawda i nieraz profilaktycznie w zimie przejadę się kilkadziesiąt km. po autostradzie aby "przepalić wodę"(czego moja kobieta osobiście nie lubi i twierdzi, że podczas jazdy ze mną inne auta są wyprzedzane na autostradach ze zbyt dużą prędkością na co ja nie zważam :twisted: , a pamiętać należy iż we Szwecji przyjemność powyżej 30 km/h dozwolonej grozi prokuratorem i odebraniem prawa jazdy haha, wiec mało kto naraża się na taką śmiałość, na to odpowiadam, że kiedyś kupimy V8 :twisted: ). Jednak efekt jest bardzo krótkotrwały, bo po kilkunastu odcinakch >5km znów pojawia się maź pod korkiem. Za to na wiosnę kiedy działa już klima wystraczy równie mało czasu aby woda znikła. Z obserwacji zeszłorocznych mogę stwierdzić iż w moim silniku na 6,5 litra oleju było ok 700 ml wody! O tyle spada stan oleju od kiedy używam klimatyzacji i wtedy mazi nie ma. Dane wydają się katastroficzne szczególnie jeśli mówimy o Szwecji i panujących tu minimalnie większych mrozach oraz szybszej jesieni. Jednak silniczek chodzi równo i energicznie jak na 2 literki :) . Powiem Wam, że wcześniej miałem Opla Omegę z tego samego rocznika i w nim woda się nie zbierała więc coś może być na rzeczy :( a dodam, że silnik rozgrzewał się w niej jeszcze wolniej. To jest moja pierwsze BMW więc niestety nie mam porównania. Zauważyłem też że chyba już kiedyś komuś wyleciał olej z tego samego miejsca gdyż na kolektorze widniała wyraźna czarna "krecha". To jednak nie moja zasługa, ale może świadczyć o dłuższym problemie. Stan płynu chłodniczego jest równy od 10 000 km, twardość węży w normie, termostaty sprawne, a wskazówka temp nawet dość szybko łapie pion bo po ok 3,5 km w mrozie 10 stopni i łagodnej miejskiej jeździe, wtedy według odblokowanego pokładowego komputera jest 78 stopni. W drodze powrotnej dochodzi do 94, nawet wtedy wąż doprowadzający plyn do chłodnicy jest "nieczynny" . Wszystko wskazuje na typowe objawy niedogrzanego silnika i kiedy odpalam ją w zimie wiem, że nie jest jej łatwo :cry: Za to akumulator BMW to jakiś cud. Z tego co wiem ma 12 lat, wskaźnik na nim wyraźnie sugeruje wymianę a wytrzymuje takie silne mrozy!!!!( i musi do 25 tego hehe)

P.S Przepraszam za ewentualne błędy i niespójność spowodowaną kilkoma lampkami swojskiego winka :D

Opublikowano
w moim silniku na 6,5 litra oleju było ok 700 ml wody! O tyle spada stan oleju od kiedy używam klimatyzacji i wtedy mazi nie ma.

 

Co ma klimatyzacja do wyparowania wody z oleju? Jakoś nie mogę złapać na logikę :|

Opublikowano
w moim silniku na 6,5 litra oleju było ok 700 ml wody! O tyle spada stan oleju od kiedy używam klimatyzacji i wtedy mazi nie ma.

 

Co ma klimatyzacja do wyparowania wody z oleju? Jakoś nie mogę złapać na logikę :|

Zauważyłem, że podczas używania klimatyzacji auto szybciej się rozgrzewa a sam płyn osiąga wyższe temperatury. Być moze jest to spowodowane ogólnie wyższymi temperaturami zewnętrznymi.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.