Skocz do zawartości

Centralny zamek i hamulce


dmcneo

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, właśnie 3 godz, temu stałem się właścicielem pięknej E30. Pięknej bo w zasadzie w oryginale z przebiegiem 103000. Auto naprawdę zadbane jak tylko ją wyczyszczę to zrobię fotki. Silnik 1,6i na pasku, bez dodatkowych udogodnień czyli np. elektryki (no lusterka są elekt.). Interesuje mnie założenie centralnego zamka, czy to w ogóle jest możliwe, czy muszę szukać oryginalnych części czy może pasuje coś od innej wersji lub modelu. Poza tym czy można z tyłu założyć tarcze zamiast bębnów? Może ktoś z klubowiczów ma graty do deto modelu np. centralny lub kpl. do tarcz? Samochód naprawdę fajny bałem się trochę, że to będzie porażka bo wcześniej jeździłem E36 full wypas z silnikami 6-ścio cylindrowymi ale jestem miło zaskoczony. Niestety fundusze mocno mi się skurczyły (nowe mieszkanie) i musiałem kupić coś tańszego. Jednak BMW - to jest klasa.
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się też tak wydaje, że centralny zamek to standard. Można sprawdzić dwojako:

 

  • w drzwi jak zdejmiesz tapicerkę od drzwi, to zobaczysz elektromagnes przy zamku. Dla wersji z centralnym zamkiem, to wygląda tak:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=41_0602&hg=41&fg=40

  • pod deską po stronie kierowcy jest sterownik do alarmu / centralnego. Rysunek tu:
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=AC11&mospid=47270&btnr=65_1002&hg=65&fg=60

 

Powodzenia!

 

 

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to ciekawe co piszecie fajnie by było ale obawiam się, że nie wszystkie egzemplarze miały centralny tak czy inaczej muszę sprawdzić, gdyby nie było to chyba da się coś wykombinować?
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gdyby fabrycznie nie było to pewnie że się da założyc fabryczny z demontażu ale najłatwiej będzie jak w bagażniku z prawej strony odchylisz wykładzinę i zerkniesz na klapkę wlewu paliwa od wewnątrz jak zobaczysz siłownik to :cool2: Co do tarcz to kup wahacze z tarczami i nową linkę ręcznego dostosowaną pod tarczo-bęben powinieneś się zmieścic w 250pln.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Nie każde E30 miało centralny zamek... Da się zamontować zestaw siłowników uniwersalnych...

Da się założyć tarcze do 316i, tylko jaki jest cel tego? W moim poprzednim aucie - 316i E30 - miałem kompletnie nowe hamulce, zarówno przód (tarcze) jak i tył (bębny) i muszę powiedzieć, że w zestawie z dobrym kompletem opon hamuje takie auto bez zarzutu.

 

Co do tarcz to kup wahacze z tarczami i nową linkę ręcznego dostosowaną pod tarczo-bęben powinieneś się zmieścic w 250pln.

 

Tak, jasne, ale kupując taki zestaw od razu trzeba wymienić te tarcze i klocki znajdujące się na wahaczach, bo są z reguły pordzewiałe, albo zajechane, więc koszt się podwaja. Dolicz tuleje wahacza (30złx4szt) robotę mechanika i koszty rosną.... Bez sensu moim zdaniem

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję koledze Matiss za bardzo rozsądną radę. Faktycznie w zasadzie tarcze były by mi potrzebne gdybym miał np. większy silnik a tak bez sensu inwestować. Natomiast zainteresował mnie temat uniwersalnego zestawu centralnego zamka. Gdzie szukać? I jeszcze muszę wymienić rozrząd bo to pasek, jakiej frimy kupić graty?
"Jak się przyłożysz to osiągniesz każdy cel"
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Potwierdzam ze nie kazda e30 miała centralny, moja np nie miała. Zestaw uniwersalny kupisz na aukcji internetowej, ja do swojej takowy dokupiłem i chodzi bez zarzutu. Cena do sklepowego zestawu o 60% nizsza. Dodam ze nawet najwiekszy mróz nie straszny i siłowniki pracuja

 

sterownik do centralnego znajduje sie pod wykładzina przy lewej nodze kierowcy pod klapka wewnatrz błotnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

 

Potwierdzam, zestaw do centralnego kupisz na allegro/ebay, a najlepszy wybór jeśli chodzi o pasek rozrządu to Conti lub Gates i rolki ruivelle lub skf.

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, Good Year to również dobry wybór. Główną wadą pasków w M40 jest to, że wymagają częstszej wymiany niż w przypadku innych silników z tym rodzajem napędu.

Pamiętaj tylko o tym, żeby przestrzegać interwału między wymianami, a wszystko będzie ok. Wynosi on 40-45kkm lub 4 lata.

No i przydałoby się kupić też wszystkie rolki (przypominam, bo nie wspomniałeś, że kupiłeś)

 

 

Pozdrawiam

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.