Skocz do zawartości

skrzywienie tarcz przód - co je powoduje?


Wojciech35

Rekomendowane odpowiedzi

Dymek442: Czyli zamiast tulei, trzeba wymienic caly wahacz górny? Żeby mieć całość zdrową, tuleje ze sworzniami.

 

Jak sprawdzić górny wahacz? Jakie jeszcze objawy zdradzają jego zuzycie? Niestety mechanik stwierdził, ze są ok, ale sposób w jaki on je sprawdzał daje wiele do zyczenia...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 83
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Ja wymieniałem całe wahacze co prawda nie górne ale dolne i z tyłu rowniez komplet wahaczy, ale jesli chodzi o górne przednie wahacze mozna wymienic same tuleje, ale trzeba miec na uwadze to, ze wahacze są aluminiowe, więc roznie to moze byc podczas demontarzu, mozna uszkodzic wahacz itp
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak tarcze sa marnej jakosci ( niby texrtar ale pieron wie kto i gdzie to produkuje ) to mogo sie krzywić

 

u mnie tak bylo - pokrzywily sie tarcze bo to byl jakis szit - gwarancji oczywiscie nie uznali , bo ze samochod niesprawny itp ...

 

 

moje sie pokrzywily przy kilkukrotnym hamowaniu na autostradzie z 200 do ok 40km/h....

 

 

 

zalozylem oryginalne tarcze bmw i jest idealnie...

 

 

co ma niesprawne zawieszenie do krzywienia sie tarcz ? luzy w zawieszeniu same w sobie moga powodowac wibracje i drgania - ale co to ma krzywienia tarcz ?

 

jezeli przez kilka tysiecy jest dobrze a potem znow to samo to raczej nie zawieszenie - bo po zmianie tarcz by sie zawieszenie samo naprawialo ?

 

 

kaz jeszcze machanikowi dokladnie wyczyscic tyleje plywajace zacisków i nasmarowac je smarem ate plastilube ( specjalnym do zaciskow ) - zatarcie moze powodowac przegrzewanie sie tarcz - jednak dobra trcza nie powinna sie pokrzywic nawet po przegrzanu...

 

znajomemu kiedys zablokowal sie hamulec na autostradzie - tarcza byla az czerwona , jak ostygla to byla filetowa od temperatury - i sie nie pogiela ( oryginalna tarcza bmw )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem tarczy to chyba raczej odpowiedni materiał klocka i tarczy , jezeli układ zawieszenia i kierowniczy jest ok, ja ostatnio przejechane mam na OEM tarczach Klockach 80.000 km , nic nie bije i nie ma wibracji , myślę ze odpowiedni materiał tarczy ma tu zasadnicze znaczenie i oczywiście okładzina klocka hamulcowego powinna być dobrana twardością do tarczy , przerabiałem to w autach pokroju coupe 200 ps+.

 

ps.

nie ma lekarstwa na zdolnych kierowców ale jest lekarstwo nie stosować tanich materiałów tym sposobem można w jakimś stopniu wyeliminować problem wichrowania się tarcz.

Następnym czynnikiem jest Felga która ma za zadanie po części odprowadzać ciepło z obręczy tarczy swoim wzorem , sprawdzone na OEM felgach proces hamowania jest w procencie x lepszy do felg Borbet i z Felgami Borbet występowało w końcowej fazie hamowania lekkie bicie tarczy, jako dodatek proponuje mieć wyważone kola co do 0.0g średnio 3-4 razy do roku sprawdzić/ponownie wyważyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

j

 

co ma niesprawne zawieszenie do krzywienia sie tarcz ? luzy w zawieszeniu same w sobie moga powodowac wibracje i drgania - ale co to ma krzywienia tarcz ?

Twierdzisz ze u mnie i innych po wymianie wahacza nastąpił cud i tarcze się wyprostowały i dlatego nie telepie kierownicą tak. Czy co bo nie kumam

 

Niesprawne zawieszenie do krzywych tarcz ma tyle że luz w zawieszeniu daje te same objawy co bicie tarcz i dlatego należy w przypadku e39 z pewnością najpierw wykluczyć luz na wahaczu a następnie sprawdzić czy tarcze nie są krzywe jak sugeruje producent chyba tak dla jaj tego nie napisał.

Znacznie taniej wychodzi zmiana wahacza niż tarcz co chwile.

To dla tych co wymieniają w serwisie tarcze co chwile bo serwis powiedział że się skrzywiły większość z was naprawia samochody w serwisie nie samemu i wierzy w to co "fachowiec" powiedział.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak - ale kolega napisal wyraznie - ze jak zmieni tarcze na nowe to przez te 5-6 tys km jest dobrze - wiec po zmianie tarcz wahacze mu się same regenerują ? pozatym jest progresja wibracji - z poczatku delikatnie a pozniej duze trzepanie - od wahaczy sa co najwyzej wibracje - a nie trzepanie ...

 

gdyby powodem wibracji bylo zawieszenie to bez wzgledy czy na nowych tarczach czy na starych by ono wystepowało tak samo

 

a to ze wibracje moze powodowac wybicie wahaczy zawieszenia to oczywiste - i nie jest tak tylko w e39 ...

Edytowane przez xsilver
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z kolei ktos inny napisal ze nacieaszyl sie tarczami 1 czy 2 tys ale nie o to chodzi często zdarza się po wymianie tak że wibracje przy hamowaniu ustempują i to normalne całkowicie bo nowa tarcza jest idealnie równa zazwyczaj. Fakt jest taki że kierownica nie powinna drgać nawet przy minimalnym skrzywieniu tarczy. Dlatego radzę wszystkim którzy chcą mieć pewność sprawdźcie stan zawiechy i to nie tylko tulei ale i sworznia bo tam często są gruzy GÓRNA granica wytrzymałości wahacza to około 100-tys km więc warto się zastanowić

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsilver napisal:tak - ale kolega napisal wyraznie - ze jak zmieni tarcze na nowe to przez te 5-6 tys km jest dobrze - wiec po zmianie tarcz wahacze mu się same regenerują ? pozatym jest progresja wibracji - z poczatku delikatnie a pozniej duze trzepanie - od wahaczy sa co najwyzej wibracje - a nie trzepanie ..

POPIERAM KOLEGE XSYLVERA BO U MNIE WLASNIE TAK JEST DOKLADNIE JAK PISZE.NIECH MI KTOS ODPOWIE DLACZEGO ZARAZ PO WYMIANIE NA NOWE TARCZE JEST SUPER ?POZNIEJ POWOLI NARASTAJA WIBRACJE I TELEPANIE I TAK JAK NAPISAL KOLEGA SAME SIE REGENERUJA W TYM CZSIE BZDURA,POPROSTU TO JEST WADA E39,INZYNIEROWIE Z BAWARI SPARTOCZYLI ,ZA DUZA MASA AUTA NA TE TARCZE.POZD.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

xsilver napisal:tak - ale kolega napisal wyraznie - ze jak zmieni tarcze na nowe to przez te 5-6 tys km jest dobrze - wiec po zmianie tarcz wahacze mu się same regenerują ? pozatym jest progresja wibracji - z poczatku delikatnie a pozniej duze trzepanie - od wahaczy sa co najwyzej wibracje - a nie trzepanie ..

POPIERAM KOLEGE XSYLVERA BO U MNIE WLASNIE TAK JEST DOKLADNIE JAK PISZE.NIECH MI KTOS ODPOWIE DLACZEGO ZARAZ PO WYMIANIE NA NOWE TARCZE JEST SUPER ?POZNIEJ POWOLI NARASTAJA WIBRACJE I TELEPANIE I TAK JAK NAPISAL KOLEGA SAME SIE REGENERUJA W TYM CZSIE BZDURA,POPROSTU TO JEST WADA E39,INZYNIEROWIE Z BAWARI SPARTOCZYLI ,ZA DUZA MASA AUTA NA TE TARCZE.POZD.

 

nikt nic nie spartolił mi tam nic nie bije tarcze maja już swoje najechane i proste są , proponuje przeglądnąć kola a jednym z głównych problemów może być łożysko prawej piasty*

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem kto zaklada te tarcze - ale wazne zeby rozebral zaciski - wyczyścił dokladnie sruby plywajace zacisków i potem zasmarowal ATE plastilube i zlożyl - bedzie wtedy pewnosc ze zaciski pracują poprawnie...

 

wina moze byc takze jakas wada piasty - moze jest na jej powierzchni jakas nierownosc itp - tez wypada to w takiej sytuacji sprawdzic ...

 

 

jeżeli wszystko jest ok to zostaje zwrot tarcz , odzyskanie pieniedzy zakup innych tarcz - ja polecam oryginalne BMW !

 

mialem ten sam problem co ty - 2 komplety tarcz sie pokrzywiły - mialem stare tarcze oryginalny - ale sie zuzyly - zmienilem na tarcze trw - zac zaczely wibrowac po tygodniu - stopniowo , coraz bardziej i bardziej , zwrocilem je i dostalem jakies inny ( nie pamietam jakie - ale firmowe ) - zalozylem + nowe klocki oczywiscie - mialem wyjazd i po kilku hamowaniach na autostradzie to samo - oddalem do reklamacji - ktora nie sostala uznana - twierdzili ze pewnie uklad hamulcowy jest niesprawny itp ( odwolywalem sie itp ale nic to nie dalo - musialbtm sprawe oddac od sondu ) .

 

za namowa kolegi kupiłem tarcze oryginalne - i problemu nie mam - zrobilem juz na nich troche -i jest idealnie .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie...

 

 

Fakt faktem, że chyba trochę u mnie maglownica popukuje, trochę chyba już sworzeń i na pewno jeden łącznik stabilizatora.

 

 

Wymieniłem już trzeci komplet tarcz... (dzięki Bogu w ramach gwarancji :D ), nie chce się juz temu facetowi w sklepie na oczy pokazywać, bo pewnie już ma mnie dość. Przez 5-6 tkm jest spokój....a potem sie zaczyna..początkowo delikatnie...a potem to juz pożądnie trzepie.

 

Ku przestrodze dla innych użytkowników: nigdy więcej tarcz TEXTAR !!!

 

Jakie powinny być w naszych beemkach tarcze montowane fabrycznie? BREMBO?

 

moim zdaniem na poczatek trzeba by było zrobić porządek z reszta układu kierowniczego ,aczkolwiek 5-6 tysięcy km może świadczyć o zlej jakości tarczy i klocka , zaloz tarcze i klocki ATE i będziesz miał porównanie bo z tego co sie orientuje to ATE tarcze występują jako OEM w mniejszych jednostkach a autach od 130kw pewno brembo albo i tez ATE

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam wszystkich

a czy te tarcze biły Ci zaraz po założeniu czy dopiero po jakimś czasie bo to jest bardzo istotne,spotkałem się z takim problemem jak klient założył nowe tarcze i klocki w serwisie bmw a więc oryginalne części w dodatku w UK i zanim przyjechał do pl.to mu się tak zaczęły tłuc że musiał zajechać do naszego serwisu i okazało się że przyczyna tego było niedokładne założenie tarcz to znaczy że tarcza nierówno siadła na piastę czyli nie zostało wszystko odpowiednio wyczyszczone wystarczyło ściągnąć dobrze oczyścić i wszystko było oki

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Elvishh napisal:nikt nic nie spartolił mi tam nic nie bije tarcze maja już swoje najechane i proste są , proponuje przeglądnąć kola a jednym z głównych problemów może być łożysko prawej piasty*

MYSLISZ ZE NIE SPRAWDZALEM,moim zdaniem łozysko nie powodowało by takiego telepotania,mam jeszcze dwa autka i w nich takie cyrki sie nie dzieja i jezdzilem na rozlatujacuch sie łozyskach miały luzy,wyły,ale zeby biło kierownica,nigdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podepnę sie pod temat.

U mnie to na razie wygląda tak:

 

1 wymiana

Objawy: telepanie przy hamowaniu (120 km/h)

Wymiana: tarcze Brembo. klocki ferro (chyba tak się nazywaly)

 

2 Wymiana po 7tys znowu telepanie przy 120km/h (bardzo mocno) na tarcze ATE zakupione w Niemczech, byłem przy wymianie te jak i poprzednie były prawidłowo zamontowane, wymieniłem też końcówkę drążka kierowniczego, reszta niby ok

 

3 wymiana po ok 5 tys. Telepało tym razem przy 60km/h. Mechanicy twierdzą, że zaciski są ok , wszystkie tłoczki działają prawidłowo, sprawdzałem zawieszanie w stacji diagnostycznej ponoć to tylko i wyłącznie tarcze. Także i tym razem nowe tarcze Brembo i klocki

 

Pierwsze tarcze Brembo są w reklamacji także nie wiem czy były krzywe, tarcze ATE po fakcie były sprawdzane na tokarce i niby są proste.

 

No ale teraz na nowych ponownie Brembo tarczach nic nie telepie.

 

Teraz pytanie czy to na pewno tarcze ? A jeżeli nie to czy wymieniać w ciemno jak znowu zacznie telepać górny wahacz ?

 

Może pomagało za każdym razem nie wymiana tarcz tylko ponowne skręcanie wszystkiego (tarcz, szczęk ) ?

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie podobny problem ale już się przyzwyczaiłem:)

Kupiłem tarcze ATE i po kilku tysiącach się skrzywiły, co ciekawe kiedy ruszam autem i nie hamuję zbyt mocno tzn. na trasie mogę przejechać kilkaset km i jest ok j,ak tylko mocniej zahamuje 2 razy tarcze się nagrzewają i wyginają.

Niestety ale chyba tylko oryginalne tarcze sprawdzają się w tym modelu.

Ja swoje tarcze przetłaczałem już 3 razy, teraz na wiosnę przetłoczę 4 i ostatni, bo wymiar jest już prawie graniczny.

Dodam że zawieszenie mam sprawne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.