Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wtam.

 

Od pewnego czasu odnosze wrażenie, że lampy przednie świecą jak by dużo słabiej niż kiedyś. Zrobiłem koło 20kkm "na światłach". Klosze nie mają żadnych widocznych uszkodzeń z zewnątrz. Czy przyczyną mogą być brudne klosze od środka czy może po prostu żarówki się wypaliły? Lampy oczywiście oryginały, ustawione są dobrze bo sprawdzałem, a swiecą jakoś tak słabo. :cry:

Opublikowano

to teraz moja rada :) bo juz to robiłem w kilku samochodach i kazdy chwalił ;) muszisz zrobic tak:

1)rozebrać lampe

2) wyczyscic soczewke, tylko dokladnie miekka szmatka i zeby nie było zacieków - soczewke oczywiscie z dwoch stron

3) wyczyscic lustro od którego odbija sie światło żarówki i pada na soczewke - zazwyczaj jest strasznie "okopcone" nad zarówka... jak to wszystko zrobisz to gwarantuje ze i barwa światła i "jasność" sie poprawi :)

4)złożyć wszystko "do kupy" :D

 

Pozdrawiam i powodzenia...

Opublikowano

Moze i xenon traci swoje własciwości- ale z drugiej strony jest to układ hermetycznie zamkniety wiec jesli zarnik jest nowy swieci mocniej a kiedy sie starzeje swieci słabiej- wiec teraz co i jak wplywa na szybkosc strzania sie xnenonu? :roll: jak ustalic takie cos skoro to gaz.

wydaje mi sie , ze kwestia moze bys raczej trwałosc elektrod. Krotko kazde urzadzenie tego typu jest konstruowane z zalozeniem pewnego okresu trwałosci-wydajnosci.

tak czy siak nim Ty wymienisz zarnik kolega wymieni 7 razy zarowke H7

 

link dla tych co nie wiedza a chca sie dowiedziec czegos wiecej o xenonach

http://www.xenony.com/howto2.php

Opublikowano
ja jak stałem przed brama do garazu miałem taka bardziej rozproszona ta linie... po wyczyszczeniu soczewek i odblasku uzyskałem ja bardziej równa... stad obstawiam ze wine ma brudna soczewka... Bo jednak tam nie jest wszystko hermetycznie zamkniete :P a ja zarowki słabną to czsami świeca albo bardziej na zielono albo na rozowo.. zauwazyles taki efekt ?
Opublikowano

Brudna soczewka. tez tak mialem, z braku czasu wyczyściłem tylko jedną i wyraźnie widać różnicę w sile światła między lewą (brudną) a prawą soczewką.

 

Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
Brudna soczewka. tez tak mialem, z braku czasu wyczyściłem tylko jedną i wyraźnie widać różnicę w sile światła między lewą (brudną) a prawą soczewką.

 

Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT :D

 

rozumiem, ze sprawa wyjecia reflektora jest tak banalna jak w e36? czyli 2 sruby z gory i dwie na dole po bokach?

Jak sa tam jakies niespodzainki to dajcie znac - wyjme z nudow i wyczyszcze u siebie.

Opublikowano

dokladnie :) nie ma tragedii :) wie srubki z gory i jedna za reflektorem a druga z jego boku przy chlodnicy ;)

nastepnie sciagasz listwe pod reflektorem i do dzieła ;)

w coupe po lifcie na tyle jest problem ze trzeba rozklejać lampe :P :(

Opublikowano
Brudna soczewka. tez tak mialem, z braku czasu wyczyściłem tylko jedną i wyraźnie widać różnicę w sile światła między lewą (brudną) a prawą soczewką.

 

Ps. WESOŁYCH ŚWIĄT :D

 

rozumiem, ze sprawa wyjecia reflektora jest tak banalna jak w e36? czyli 2 sruby z gory i dwie na dole po bokach?

Jak sa tam jakies niespodzainki to dajcie znac - wyjme z nudow i wyczyszcze u siebie.

Wyczyściłem soczewkę z zewnątrz, więc nie wyjmowałem nawet reflektora. Odkręcułem kierunek, zdjąłem listwę, uszczelkę, ściągnąłem szybę i do dzieła :D

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

U mnie słabo świecący xenon oznaczał koniec palników.

Kolor światła był prawidłowy ale światła było mało.

Po zmianie dzień a noc.

 

Światła jest dwa razy tyle.

 

Palnik można wyjąć i sprawdzić czy jego wnętrze < ta kuleczka > nie jest zamglone.

Jeśli jest to palnik na złom.

 

Palniki niszczą się szybciej gdy częściej są zaświecane.

Zapłon palnika jest przyczyną niszczenia.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Opublikowano
hmmm z tego co wiem to nawet po paru godzinach swiecenie ta kuleczka jest zamglona ( nowe jak sa testowane tez juz maja lekko zamglona kuleczke) wiec tak sie tego nie sprawdzi
Opublikowano
Palnik można wyjąć i sprawdzić czy jego wnętrze < ta kuleczka > nie jest zamglone.

to niestety nie jest prawda bo ta kuleczka robi się zamglona zaraz po pierwszym odpaleniu każdego nowego żarnika,w środku nawet wytwarza się taki osad,to jest normalne

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Po zamontowaniu nowych palników i przejechaniu 5 000 km sprawdziłem ich wygląd.

W kulce na dolnej części jest wytworzony pasek spieku < wygląda jak zamglenie > ale tylko na samym dole. < i tak powinno być >

Reszta kulki jest krystalicznie czysta.

 

Poprzednie miały zamglone kulki na całej powierzchni.

A jak kupowałem palniki to nie były wogóle zamglone w żadnym miejscu.

 

Chodzi o to , że nie powinno się mylić paska spieku na dole palnika z zamgleniem całego wnętrza. Ten spiek jest konieczny do zaświecenia palnika.

 

Jeśli ktoś nie jest pewien to niech podeśle fotki w dobrej jakości to popatrzę i napiszę jak to oceniam.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.