Skocz do zawartości

Wymiana silnika ... który radzicie ??


decard86

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Kupiłem E34 z uszkodzonym silnikiem tj. 2.5 12 V M20 170 KM z 1989 roku.

 

Chciałbym wstawić w niego silnik z nowszego rocznika np M50 2.0 24 V tylko nie wiem czy nie będzie kłopotu ze skrzynią i resztą.

 

Proszę Wasz o pomoc abyście napisali jakie silniki podejdą bez przeróbek do tego auta, bez wymiany skrzyni itp.... M20 jest już trochę stary myślałem o M50 2.0 z Vanosem lub bez.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz wstawiać M50 to tylko b25.Temat bez końca,każdy będzie mówił że najlepszy jest taki jak własnie ma w swoim aucie począwszy od 1.8 do 4.0.poczytaj forum było mnóstwo postów na ten temat

http://img236.imageshack.us/img236/9483/podpis1wx9.png

One heart,one beat

Moja E32 735i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko jest inne kolego, wal, skrzynia, most i kupa pierdol z osprzetem silnika,

 

ja polecam naprawe M20, co z tego, ze stary ale bardzo udany silniczek, i remont zrobisz za grosze i bedziesz smigal dlugo, i co najwazniejsze bedziesz wiedzial czym jezdzisz, a kto Ci da gwarancje, ze silnik, ktory kupisz bedzie w takim stanie jak deklaruje sprzedawca - tego nie sprawdzisz

 

ja za 1100zl w M20 zrobilem

-glowica -planowanie, wymiana 6 gniazd, docieranie itp.

-wszystkie nowe zawory

-uszczelka + uszczelniacze

-nowy pasek rozrzadu

 

M20 to naprawde wdzieczny silniczek, fakt konstrukcja stara, ale jara :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim silniku panewka się obróciła i kurde zastanawiam się co dalej, koszt naprawy na pewno przewyższy koszt kupna sprawnego silnika.

 

Co do M20 to jedni piszą, że najgorsza, drudzy, że bardzo udana. Skoro do M50 potrzeba tyle gratów to zostanę przy tym co jest:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim silniku panewka się obróciła i kurde zastanawiam się co dalej, koszt naprawy na pewno przewyższy koszt kupna sprawnego silnika.

 

Co do M20 to jedni piszą, że najgorsza, drudzy, że bardzo udana. Skoro do M50 potrzeba tyle gratów to zostanę przy tym co jest:)

 

nie kolego, panewki zrobisz duuzo taniej z pierscieniami przy okazji niz kupno silnika, za dobre M20 tez duzo zdzieraja a jest tego ja na lekarstwo

 

M20 jak i M50 sa dobrymi silnikami, tylko troche nie mozna ich porownywac

konstrukcja M20 pochodzi z lat 70tych, wiec nowoscia nie grzeszy, ale to naprawde jeden z bardziej udanych silnikow, bez zbednej elektroniki, ot prosty R6 na pasku, zaworki regulujesz co 15tys i smiga :)

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tym bardziej że możesz kupić silnik który sprawny może byc tylko w

"określeniu." Zrobisz i będziesz wiedział co masz. A jak myślałeś o 150 konnej 2.0 24v to osiągi nie są widocznei dla ciebie najważniejsze to i 130 konna M20 ci styknie.

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

napraw ten który mas teraz, dobrze ci radze. to tak jak z przeróbką anglików, niby jest ale zawsze coś nie tak...

no chyba że masz drugie obok z takim silnikiem i przekładasz wszystko

KAŻDY SAMOCHÓD MA COŚ W SOBIE , B M W MA WSZYSTKO....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odbiegająć od tematu.

skidmarks-jaki masz silnik w e39?bo kazdy miałeś wyraźnie zaznaczony a teraz nic.

 

Bo wstyd :oops: :mrgreen:

 

2.0d

 

Potrzebowałem ekonomicznego auta niestety ale Auta a nie jakiejś plastikowej Laguny czy coś wiec miało być nadal BMW a że nie mieszczę sie w 3-ce to 5er :) Pojeździłem 3.0D i niestety jara tyle co TDS a mi chodziło o coś co mniej będzie łykać. Za dużo się t kręcę w okół komina teraz. Mało co tras. A że moja granica strachu jest dość daleko od normalnej wiec wyprzedzanie dla mnie nie stanowi problemu :P wiem że BMW 530i to bajka jazda ale niestety.

 

P.s. Ale zadanie nie łatwe bo mało ich jest (najmniejszy silnik ) zadbanego z dobrym wyposażeniem i prawdziwym przebiegiem poganiać trzeba

(OO)=== OO===(OO)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w moim silniku panewka się obróciła i kurde zastanawiam się co dalej, koszt naprawy na pewno przewyższy koszt kupna sprawnego silnika.

 

Co do M20 to jedni piszą, że najgorsza, drudzy, że bardzo udana. Skoro do M50 potrzeba tyle gratów to zostanę przy tym co jest:)

 

Napraw to co masz. M20B25 to naprawdę udana konstrukcja i przebija osiągami M50B20. Poza tym działający można kupić nawet poniżej 1 tys. zł. Przekładka prosta. Słaby punkt to głowica, trudno trafić dobrą używaną (dużo łatwiej i paradoksalnie taniej kupić cały motor). Jeśli potrzebujesz coś z "dołu" do M20B25 albo M20B20 to pisz na PW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

glowica do M20b25 to normalnie "bialy kruk", ale u kolegi sie panewka obrocila, wiec glowica raczej dobra, mozna przy okazji (zapobiegawczo) uszczelkie pod glowica zmienic i uszczelniacze, i nie gotowac, nie gotowac :nienie: :mrgreen:

 

koszt remontu takiego silnika relatywnie nie wielki a potem - delikatne cykanie zaworkow i piekna, rowna praca M20 - bezcenne :D

 

hyh, troche mnie ponioslo moze, ale coz, kazdy lubi to co ma

 

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś gdzieś znalazłem pewien tekst opisu i taki fragment:

.....Jednostkę M20 najłatwiej rozpoznać po potężnym kolektorze dolotowym zwanym "barankiem" - jego wymyślna konstrukcja powodowała coś na zasadzie "doładowania dynamicznego" zasysanego powietrza - stąd też lekko turbinowaty dźwięk silnika.

 

coś rzeczywiście jest w tym dźwięku, prawda Adzio :?:

 

hej :-)

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dźwięk m20b25 najlepiej podoba mi się w e30,ma mniej skomplikowany wydech niż w e34,natomiast w e34 silniki 24v,mają taki chrapliwy dźwięk,szczegónie kiedy ostatni tłumik jest już trochę przedmuchany(dosyć głośny) ,robi to fajne wrażenie :wink:.Chociaż każdy sześciocylindrowy silnik bmw ma ładny dźwięk,jest nie do podrobienia.
Nur bmw e32
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.