Skocz do zawartości

połyka płyn z chłodnicy....


emilcb

Rekomendowane odpowiedzi

witam. mam mały problem ze swoim e34 2.5 24v LPG. mianowicie średnio w tygodniu dolewam do niej około 1.5l płynu robiąc około 40km dziennie.

 

czytałem parę postów na forum więc zaczełem odpowietrzać....

 

wszystko według wskazówek. ogrzewanie po daniu na max grzeje cały czas, po odkręceniu odpowietrznika leci płyn, nie ma żadnych widocznych wycieków, po wstawieniu auta na noc do garażu ranem jest pod nim sucho. płynu jak ubywało tak ubywa :? olej ma normalny kolor, na korku od wlewu oleju nie ma żadnego "mleka" od wymiany do wymiany oleju dolewam około 1.5l... auto dymi na biało zwłaszcza na wolnych obrotach na lpg i na benzynie. kiedy silnik pracuje i dodaje gazu na odkręconej chłodnicy poziom płynu się podnosi dość sporo...(nie wiem czy to normalne). ma ktoś może jakiś pomysł co może być? nie chce bez sensu wymieniać niepotrzebnych rzeczy....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Poziom plynu powinien sie podniesc ale tylko troche.Wyglada na to ze w ukladzie jest gdzies powietrze.W samochodzie masz sucho(mam na mysli przecieki z nagrzewnicy)?Robisz tygodniowo okolo 300km plyn musi sie gdzies sączyc tak ze ciezko zauwazyc.Jezeli po nocy nic nie widac to musisz sprawdzic na rozgrzanym silniku,dac mu ze 2,5 tys i obserwowac wszystkie weze i polączenia przy chlodnicy,termostacie,elektrozaworach.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w aucie jest sucho....(nic nie zauważyłem żeby gdzieś było mokro) sprzątałem niedawno tak że zauważyłbym jak było by gdzieś mokro.... a i próbowałem też na ciepłym dawać gazu i nic... węże suche są i od góry i od dołu auta sprawdzałem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli nie ma wycieku nigdzie to niestety plyn musi byc przepalany, szczeglonie, jak piszesz, ze kopci na bialo (w sumie o tej porze roku to normalne -para wodna), ale 1.5l na 40km to wiele za duzo, dziwne ze CI sie nie grzeje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para z wydechu to normalne na krótkich dystansach, skrapla się woda w tłumiku i potem paruje.

Po przejechaniu długiego dystansu auto powinno wypuszczać biały "dym".

Uważam, że nie znalazłeś miejsca wycieku.

Pod autem masz sucho bo wyciek jest podczas jazdy kiedy wzrasta temperatura i ciśnienie w obiegu.

Szukaj białego osadu który zostawia płyn po odparowaniu.Miałem podobny problem, okazało się, że u mnie miejscem wycieku jest połączenie zbiornika wyrównawczego z chłodnicą, biały osad znalazłem pod zbiornikiem wyrównawczym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

para szybciej znika niz dym, wiec jesli ewentualnie kopci + podnoszacy sie poziom plynu = uszczelka.

 

odkrec korek wlewu, nagrzej silnik i obserwuj co sie dzieje z plynem, jak przy normalnej temp. wywali z chlodnicy to na pewno uszczelka.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Para z wydechu to normalne na krótkich dystansach, skrapla się woda w tłumiku i potem paruje.

Po przejechaniu długiego dystansu auto powinno wypuszczać biały "dym".

Uważam, że nie znalazłeś miejsca wycieku.

Pod autem masz sucho bo wyciek jest podczas jazdy kiedy wzrasta temperatura i ciśnienie w obiegu.

Szukaj białego osadu który zostawia płyn po odparowaniu.Miałem podobny problem, okazało się, że u mnie miejscem wycieku jest połączenie zbiornika wyrównawczego z chłodnicą, biały osad znalazłem pod zbiornikiem wyrównawczym.

 

Milas, zgodzę się, że na krótkich dystansach będzie para, szczególnie o tej porze roku, ale "biały dym".

No wybacz, ale skąd ma lecieć biały dym ? Dym oznacza spalanie oleju, a ubytek płynu może świadczyć o uszkodzonej uszczelce głowicy (napisałem może co nie znaczy, że musi).

 

pozdrawiam

 

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja średnio 1 x w miesiącu dolewam 0,3-0,5 l płynu , przejeżdżam ok 5-8 tys km. Zawsze sprawdzam stan płynów, oleju nigdy nie dolewam, wymieniam co 15 kk km, a płyn dolewam ciągle. Myslę, że to jest standard. Jesli sie mylę, proszę mnie poprawić. Żadnych wycieków spod atutem nie stwierdziłem :?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No bez przesady z tym standardem - ja co prawda mało jeżdżę, ale do kupna ( kwiecień 2007 ) zrobiłem 16 000 km i płynu nie dolewałem - stan jest stały. Miałem już trochę różnych samochodów i jak układ był szczelny to nigdzie nie ubywało - a np audi jeździło na specjalnym płynie którego się nie wymienia i zrobiłem 110 000 km. Za to w R 25 miałem taki numer, że na rozgrzanym sączyło prosto na silnik i odparowywało, na wężu nie było śladu, odkryłem po białej plamie na silniku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

oczywisty błąd - od kupna, nie do

 

MOD EDIT:

No przecież jest możliwość edycji każdego własnego postu - po co robić takie korekty tworząc nowy post :?:

Proszę tak więcej nie robić.

pozdr.

Przepraszam, nie wiedziałem - ale jak widać zawsze można się czegoś na przyszłość nauczyć

Edytowane przez PiotrWie
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

 

mam dokładnie taki sam silnik zasilany LPG i ten sam problem

 

identyczną sytuację miałem w R21 wcześniej, dopiero po wymianie trójników do reduktora na stalowe problem został wyeliminowany

 

teraz zauważałem nalot na trójnikach, korku od chłodnicy z prawej strony gdzie przychodzi czujnik od limy no i przy łączeniach węży z nagrzewnicą

 

stalowe trójniki dorobione, zabezpieczone antykorozyjnie, do tego porządne opaski i w sobotę zaczynam walkę

 

napisze jak poszło

 

p.s. mam nadzieję, że wyeliminuję szkodnika

Edytowane przez krilan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ubytek plynu to zaden standard :nienie: olej jeszcze zrozumiem, ale plynu nie powinno nic uciekac!

 

szukaj wycieku, to najtanszy sposob na poczatek, pamietaj, ze sa rozne zakamarki, gdzie nawet mozna sie nie spodziewac ze plyn ucieka, moze szybko odparowywac tak jak kolego z gory napisal

 

nie wiem dokladnie ile Cie bedzie kosztowac uszczelka, podejrzewam, ze w 200PLN mozna sie spokojnie zamknac (mozna np. zrobic pol roboty za mechanika - rozebrac silnik, a niech on sklada, zawsze troche taniej, ja tak zrobilem ;))

pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem ten sam problem.Sprawdz sobie albo najlepiej wymien odrazu [maly koszt] uszczelke pod zbiornikiem wyrownawczym.odrazu pomoglo a wycieku nie bylo widac.Jeszcze w gornej czesci zbiornika jest uszczelka tez ja wymien.meczylem sie z tym problemem prawie pol roku a to byl strzal w dziesiatke.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czesto stamtad cieknie, ale to raczej widac, wokolo osadzaja sie pozostalosci po plynie chlodniczym a kolego tutaj nie moze zlokalizowac wycieku

 

ale w sumie warto sprawdzic, koszt uszczelki smieszny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy te uszczelki zbiornika wyrównawczego są na połączeniu z chłodnicą?

Co to za uszczelki, czy to jakieś standardowe oringi, czy uszczelki z serwisu BMW. Mam wyciek właśnie w tym miejscu, co objawia się białym osadem na dole zbiornika.

Podejzewam jeszcze uszkodzony korek wlewu płynu, może trzymać zbyt wysokie ciśnienie i wywala płyn w najsłabszym punkcie.

Jeśli tak to jak się do nich dobrać, czy wystarczy wykręcić te śruby w górnej częsci zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, to sa uszczelki zbiorniczek- chlodnica

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//static.bmwfans.info/images/epc/MjUxMV9w.png

 

el. 3 napewno, wypadalo by tez reszte przy okazji

 

ja wsadzilem zwykle oringi, ale jak masz ASO pod reka to mysle, ze nie zaszkodzi, szczegolnie ze pewnie koszt smieszny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam to znowu ja :D wycieku jeszcze nie zlokalizowaem ale zauważyem, że jak silnik sie zagrzeje a ogrzewanie ustawie na max to po okolo 20/30min jazdy czuć lekko w aucie pyn chodniczy... może ktoś wie gdzie wstępnie i czego szukać??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jedna usterka nie wyklucza drugiej, uklad chlodzenia w BMW jak sie wali to zazwyczaj wszystko na raz...u siebie musialem wymienic na raz pompe wody, wisco, nagrzewnice, termostat i pouszczelniac pare rzeczy

 

faktycznie troche dziwne, ze stan sie podnosi, ale moze ubytek plynu w nagrzewnicy powoduje zapowietrzanie sie ukladu, tak to mozna byloby tlumaczyc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.