Skocz do zawartości

[E46] Centralny zamek - NAPRAWA (przekaźniki)


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 188
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Witam chlopaki :)

 

Ja tazke podlacze sie do tematu. Walcze ostatnio z centralnym zamkiem w mojej e46 z 1999 roku. I niestety nie moge sobie poradzic...

 

A wiec sprawa wyglada nastepujaco.

 

Generalnie problemy sa 2...

1. Pierwszy problem jest z drzwiami kierowcy. Ogolnie bardzo rzadko udaje sie je zamknac z przycisku na konsoli oraz z pilota. W momencie kiedy centralny zamek zamyka wszystkie drzwi, te niestety pozostaja otwarte. Slychac tylko jak w zamku cos delikatnie sie porusza i rygielek delikatnie sie obniza ale drzwi pozostaja otwarte. Natomiast jak sie wcisnie rygielek recznie to problem z otwieraniem nigdy nie wystepuje.

Jesli chodzi o zamykanie z kluczyka przekrecajac bebenek w drzwiach kierowcy to zamyka i otwiera bez problemowo wszystkie drzwi wraz z drzwiami kierowcy.

 

2. Druga sprawa to pilot... dziwna sprawa bo dziala kiedy chce... ogolnie wiecej nie dziala niz dziala. Zaprogramowac udalo mi sie 2 razy ale tez nie jest to regula bo niekiedy nawet kilku krotne proby adaptacji pilota nie przynasza skutku. Ogolnie tak jakby gubil pamiec... Natomiast co do otwierania i zamykania z pilota tak jak napisalem powyzej jak juz dziala to zamyka (procz drzwi kierowcy) i otwiera po jednokrotnym wcisnieciu przycisku.

 

Dodam jeszcze ze kiedy dziala to robie tak zwykle ze zamykam drzwi po przez przekrecenie bebenka w drzwiach a otwieram z pilota (wszystkie drzwi sie otwieraja).

 

Noi co chlopaki myslicie? co bedzie zepsute?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Niestety - w moim przypadku czyszczenie przekaźników nic nie dało... zamówiłem już 2 sztuki i będę zmuszony przelutować.

 

 

W moim również, rozciąłem przekaźniki, czyściłem papierkiem ściernym tak jak w tutorialu, przedmuchałem sprężonym powietrzem, popsikałem sprayem kontakt, wysuszyłem suszarką, skleiłem i nic... Działało tak samo jak wcześniej.

 

Zamówiłem dwa nowe przekaźniki, przelutowałem i działa elegancko :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok :) przekaźniki wlutowane i centralny śmiga :) ale niestety we wtyczce do modułu komfortu ułamało mi się to zabezpieczenie dla tej białej dźwigni... taki maly plastykowy języczek - jak myslicie czy ta wtyczka sama się wypnie czy nie ? Zeby ją wyjąć trzeba tą dźwignię mocno odchylić.... niby się trzyma ale niepewność jest zawsze...

 

 

pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam,

jakiś czas temu przerabiałem temat z przekaźnikami. Wymienione zostały dwa i był spokój do czasu. Na chwilę obecną mam znowu problem z zamkiem ale tylko kierowcy. Wygląda to następująco:

 

Zamykanie/otwieranie z tunelu środkowego - otwiera wszystkie, zamyka wszystkie oprócz kierowcy - grzybek nawet się nie ruszy !

 

Zamykanie/otwieranie z pilota - otwiera wszystkie, zamyka wszystkie oprócz kierowcy - grzybek się zamyka do połowy !

 

No i teraz ważna sprawa. Wygląda to tak jakby zamek nie miał siły do końca wciągnąć tego grzybka od drzwi. Jakiś czas zamykało, teraz już nie daje rady, zamyka do połowy, ale drzwi można otworzyć z zewnątrz klamką. Wcześniej pomagało kilkakrotne "rozgrzanie/rozchodzenie" tego grzybka, ale teraz już nie.

 

No i pytanko, chyba przekaźniki są ok, ale zamek do wymiany?

 

PS: Wcześniej kiedy jeszcze się zamykał ale już z trudnościami zaobserwowałem jedną rzecz. Mianowicie: jeżeli wysiadałem z auta od razu po zgaszeniu, zamykał się bez problemu. Ale jak po zgaszeniu silnika, jeszcze siedziałem, słuchałem radia itd. to później zaciągał się tylko do połowy. Tak jakby od razu po zgaszeniu miał więcej powera z aku, a po jakimś czasie poprzez słuchanie radia itd. tego powera mu brakowało.

 

Czekam na wasze sugestię

 

Pozdrawiam

Edytowane przez Jaisu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

u mnie dzis tez sie cos stalo z centralnym, tak jak na tym filmie :

 

 

pilot w kluczyku - zamyka wszystkie, otwiera wszystkie poza drzwiami kierowcy, i musze otwierac kluczykiem w zamku

 

kluczyk - zamyka wszystkie i otwiera wszystkie

 

guzik w tunelu srodkowym - zamyka wszystkie, otwiera wszystkie poza drzwiami kierowcy, wtedy klamka otwieram drzwi kierowcy

 

przy otwieraniu slysze ze jest klik w silowniku ale bolec jak byl wcisniety tak jest.

 

 

hmmm, czytalem caly ten temat i kilka w sieci, i ja zaczne od ponownego kodowania kluczyka, bo mialem kiedys z nim przygode ze nie dzialal i musialem uzyc drugiego kluczyka, a na drugi dzien juz dzialal normalnie, jesli to nie pomoze to sprobuje opcji z WD40, czytalem ze moze pomoc, jesli nie to wymienie silownik, jak kupie i wymienie to sie podziele rezultatem, jak i to nie pomoze to pomysle o przekaznikach.

 

pozdro

 

update 21/08

 

kodowanie kluczyka nie pomoglo,WD40 nie pomoglo

 

... pomogl NCSEXPERTi codowanie calego auta.

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
wiem napewno ze problem mam z zamkiem, probowalem wd40 i kodowania kluczyka, nie pomoglo, potem bawilem sie by zakodowac na ledy moj stary modul swiatel, dodalem opcje do VO i potem zakodowalem cale auto w ncs, "code car" i zamek zaczal dzialac, niestety kilka dni temu znowu przestal dzialac i jest tak jak na filmie ktory wczesniej dodalem, na dodatek przestal dzialac mi kluczyk z pilotem, pilot dziala, ale nie odpala auta, kiedys juz tak mialem, i sam sie naprawil, chyba od upadkow cos sie tam w srodku urwalo i czasem sie samonaprawi i dziala dopoki gdzies sie nie wstrzasnie... ehhh bede mial wydatki :)

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Odnośnie problemu o którym pisałem ja i Rzecik - sprawcą na pewno nie są przekaźniki. U mnie przed chwilą, nagle otwieranie z kluczyka zaczęło działać też w drzwiach kierowcy.

 

dokladnie, u mnie znowu od jakiegos czasu wszystko dziala jak nalezy :) zamek otwiera i zamyka (chyba wilgos dobrze mu robi), kluczyk odpala (chyba upadek dobrze mu zrobil), ale nosze drugi wrazie czego zeby suprice nie bylo :)

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...
  • 1 miesiąc temu...

Witam. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale nie znalazłem. Więc zapytam co sądziecie gdzie tkwi problem. Chodzi o e46 coupe z 2002

Z pilota nie otwiera drzwi kierowcy wszystko pozostałe owiera tj. drzwi pasażera klapke wlewu i bagaznik

z pilota zamyka wszystko bez problemu za kazdym razem

z kluczyka w zamku otwiera wszystko i zamyka wszystko bez problemu

z przycisku na konsoli srodkowej nie otwiera ani nie zamyka drzwi kierowcy reszta bez zarzutu.

 

moja pierwsza myśl ze to siłownik w drzwiach ale czytając o tych przekaźnikach i kluczykach to juz sam nie wiem. Próbowałem z dwóch kluczyków i to samo.

 

Z góry wielkie dzieki za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam. Szukałem rozwiązania mojego problemu ale nie znalazłem. Więc zapytam co sądziecie gdzie tkwi problem. Chodzi o e46 coupe z 2002

Z pilota nie otwiera drzwi kierowcy wszystko pozostałe owiera tj. drzwi pasażera klapke wlewu i bagaznik

z pilota zamyka wszystko bez problemu za kazdym razem

z kluczyka w zamku otwiera wszystko i zamyka wszystko bez problemu

z przycisku na konsoli srodkowej nie otwiera ani nie zamyka drzwi kierowcy reszta bez zarzutu.

 

moja pierwsza myśl ze to siłownik w drzwiach ale czytając o tych przekaźnikach i kluczykach to juz sam nie wiem. Próbowałem z dwóch kluczyków i to samo.

 

Z góry wielkie dzieki za pomoc

 

jesli poczytasz wyzej kilka postow, zobaczysz ze mialem ten sam problem, na moje szczescie samo sie naprawilo, ale wiem ze przyjdzie zima i znowu byc moze pojawi sie problem. Tak jak pisze kolega, problem z silownikiem w drzwiach, i jedynie mozna go wymienic, koszt niestety nie maly :/

Co do przekaznikow, owszem gdyby szwankowaly Ci inne zamki...

Gdyby człowiek nie korzystał z doświadczeń innych, to każde kolejne pokolenie, zapewne do chwili obecnej, uczyłoby się łupać kamień...


BMW 330Ci Sport - Moje BMW E46 330Ci Sport<---

BMW 320Ci - -->Moje BMW E46 320Ci<--

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam,

ok 2 lata temu wymieniałem przekaźniki w module w związku z problemami związanymi z centralnym zamkiem. Wszystko było ok przez ten czas aż do pewnego momentu.

 

Na chwilę obecną drzwi kierowcy same się nie zamykają. Rygielek lekko schodzi w dół, jednak nie ma siły do końca zaryglować drzwi. Od razu pomyślałem że sprawa związana jest z zamkiem a nie modułem komfortu. Dlatego też kupiłem zamek, jednak po podmiance efekt ten sam - drzwi się nie ryglują(zarówno z pilota jak i konsoli) natomiast otwierają normalnie. Zamek sprawdzony dodatkowo na drzwiach pasażera - działa poprawnie więc możemy odrzucić że uszkodzony zamek.

 

No i teraz pytanie, czy gdzieś w module komfortu jest przekaźnik który odpowiada tylko za zamykanie drzwi kierowcy? Czy możliwe że problem leży gdzieś indziej niż w module komfortu (zamek wykluczony)? Czy możliwe żeby poszedł jakiś lut w module konfortu? Powtórzę jeszcze raz że rygielek w drzwiach drgnie, czyli jednak jakiś sygnał do niego dochodzi...

 

Dzięki za pomoc

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, dzis gdy chcialem zamknac dzwi z kluczyka nie bylo zadnej reakcji. Po 30 min centralny juz normalnie zadzial.

Ostatnio zdarzyla mi sie sytuacja podczas jazdy w deszczu że przestaly dzialac na jakis czas wycieraczki.

Czy mozna te dwie usterki mozna powiazac ze sobą i wine rzucic na modul komfortu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ostatnimi czasy coś się popsuło z centralnym zamkiem, tzn -> zimne auto ( zimno na polu ) centralka działa super. Jak w aucie się nagrzeje to "przyciskiem" nie idzie otworzyć drzwi ( trzeba ciągnąć za klamkę ), z pilota tak samo nie idzie otworzyć auta -> można tylko zamknąć..

 

 

No więc szukam na forum, i jest -> uszkodzone przekaźniki z modułu komfortu. Jako że całego modułu nie widziało mi się kupować, kodować i nie wiedzieć ile pochodzi.. to zakupiłem 2x przekaźniki z odpowiednim numerem: V2308 C2001 A303 w sklepie elektronicznym w Krakowie ( 38zł sztuka ).

Do tego pozostało je przelutować .. wyczytałem żeby tego lutownicą transformatorową nie ruszać ( a taką posiadam.. ) no to znalazłem w sklepie komputerowym ogarniętego człowieka który w krótkim czasie i rozsądnej kwocie przelutował przekaźniki. ( S-COMP <-- polecam ).

 

Tak to wyglądało:

http://i.imgur.com/7Nz2s3U.jpg

 

http://i.imgur.com/F115IrO.jpg

 

Po wszystkim zamontowałem wszystko jak trzeba i gotowe ! Centralny działa - problem wyeliminowany.

 

Dzięki wielkie Panowie za pomoc i opis. Dzięki wam wszystko działa, i nie musiałem wymieniać modułu / ani nic kodować :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Temat przekaźników w module komfortu jest mi bardzo dobrze znany. Czyściłem już przekaźniki, wymieniałem też przekaźniki od centralnego. Jednak mam bardzo dziwną sytuację. Chodzi o opuszczanie szyby od strony kierowcy przedniej. Kiedy chcę podnieść szybę (która defakto i tak jest zamknięta) słychać jak przekaźnik zaskakuje, jednak gdy chcę ją opuścić to nie ma żadnej reakcji (przekaźnik nie "strzela"). Oczywiście zacząłem sprawdzać najpierw siłownik szyby - ok. Następnie przycisk od szyby - ok. Kolejno zakupiłem za 50 zł (matko bosko) przekaźnik i go przelutowałem - nic to nie dało. Zdenerwowałem się i podałem na krótko napięcie na przekaźnik przewodem - szyba się opuściła :duh: .

 

Wyszukałem sobie w module komfortu w którym miejscu pojawia się 12v gdy chcę opuścić szybę i przylutowałem przewodzik na krótko do przekaźnika. Szyba się opuszcza, ale wariuje. Jak wciskam podnoszenie, to szyba idzie w dół, potem lekko do góry. Opuszczanie działa w ten sam sposób. Jak się domyślam mam walnięty moduł komfortu (jakąś ścieżkę czy zimny lut). Czy ktoś z was się spotkał z taką przypadłością? Szukałem już nawet desperacko na aukcjach mojego numeru modułu komfortu, ale nie znalazłem. Do tego i tak doszło by chyba kodowanie NCSem i większa zabawa. A tak poza tematem - co za niemiec wymyślił montaż tego schowka 'na rękawiczki' :duh:

 

Posiadam moduł komfortu (4 szyby elektryczne e46 320d sedan 98r):

GM V 12 V

BMW 61.35-4 533 551

109 110

HW1.0 SW1.1 229808

 

Może ktoś z was coś pomoże w tym temacie :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.