Skocz do zawartości

brak mocy po Przekroczeniu 120kM/h POMOCY???


karol_126

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Mam bmw 320d 150KM problem tego typy iż po rozpędzeniu auta do około 120km spada moc i odrazu autko się mniej zbiera. Po podłączeniu pod koma wykazało błąd 4521 - KONTROLA CIŚNIENIA DOŁADOWANIA POWIETRZA . Poprostu auto wchodzi w tryb serwisowy??? Co to może być?????? :cry:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

turbina rozregulowana znajomy miał tak w golfie lV powymieniał filtry dalej nic ale zregenerowali mu za 700zł i auto hulało jak nowe ale z tego co wiem bo w bmw nie regenerują turbin bo nie da rady wyregulować więc chyba będziesz musiał kupić nową turbinę ;/

 

pzdr :norty:

czasami na drogach można spotkać wariatów co pędzą ponad swoje umiejętności na złamanie karku no na prawdę, aż czasami ciężko ich wyprzedzić.....:)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam moim zdaniem to na 99% nie uszkodzone turbo w 320d to lubia padac przepływomierze , wiec zaczni od tego ,jeszcze moze byc taka sprawa muj kumpel miał tak w SEAT IBIZA 2001R 1.9 TDI taki sam przypadek 120 wchodzi w tryb awaryjny,a dzieje sie to mniejwiecej przy takiej pretkosci, poniewasz jak zaczynasz ruszac np. ze swiateł pakujesz jeden ,dwa,trzy auto dostaje opciarzenie a komputer przed wejsciem w tryb awaryjny sprawdza go 3razy i to własnie dzieje sie przy pretkosci 120km/h a u niego było to spowodowane zaworem od turbiny ktury reguluje ja podcisnieniem POZDRAWIAM MUSKO
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli wyskakuje taki błąd, to najprawdopodobniej czujnik podciśnieniowy. Albo ten przy EGr albo ten przy turbinie, Są identyczne, czasem moze sięzdarzyć ze oba są uszkodzone. moze tez być czujnik ciśnienia doładowania ten co jest przy kolektorze, To są najtańcze cześci i od tego zacznij. Mysle ze na 99% to nie turbina i nie przepływomierz.
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja stawiam na 99,9% ze to ten czujnik ja nieczyscilem filterkow ani niezamienialem tylko zaryzykowalem i kupilem w ASO autko mi blokowalo najpierw przy 190km/h natepnie 160 i 140 na nirzsze osiagi nieczekalem :)

 

a oto ta czesc pod numerem 1 http://www.realoem.com/bmw/diagrams/h/f/74.png

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja miałem tak że autko jechało mi 120km/h gaz wciśnięty do dechy i cały czas ta pretkość. Okazało sie że elektrozawór przy turbinie jest uszkodzony. Nowy elekterozawór, wężyki i autko hula 220Km/h. Najprawdopodobniej masz to samo, na kompie też wykazywało mi problemy z podciśnieniem. Możesz podmienić elektrozawór z ERG są identyczne i sprawdzić jak autko hula. Powodzenia. Nowy elektrozawór w ASO ok. 300zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 lata później...

Witam

Od dłuższego czasu również nie mogę sobie poradzić z problemem sterowania turbiną w E46 320d 150KM M47TCU 2002r.

Wężyki wymienione, zaworki wymienione, przepływka od wczoraj nowa i wciąż auto do 3tyś obr idzie elegancko a po przekroczeniu tryb awaryjny i błąd w INPA 4521. Pozostał chyba tylko czujnik ciśnienia w kolektorze ssącym.

Natomiast jak sterowanie turbiną jest wypięte auto jeździ dobrze ale jest dziura w turbo tak do 2800 obr, później idzie ok.

Poniżej wartości w INPA na 3 biegu przy 3500 tyś obr. zdj1

Zdj 2 3500 obr bieg 3 z wypiętym sterowaniem turbiny

 

Zdj 1.

http://i.imgur.com/lJc0i.jpg

 

Zdj 2.

http://i.imgur.com/fLEcf.jpg

 

 

Proszę o ewentualne porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego. Troszeczkę poczytałem zanim kupiłem przepływkę i informacje jakie udało mi się znaleźć to w silniku M47N z DDE 5.0 nie trzeba robić adaptacji. Chyba że się mylę to proszę o info jak w Disie można tego dokonać. Jeśli chodzi o VTG to jak zakupiłem auto to był wodzik zapieczony ale po rozebraniu i wyczyszczeniu wszystko ładnie chodziło. Próbowałem szukać czegoś na temat regulacji wodzika VTG ale niestety z marnym skutkiem.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Dziś podpiołem auto pod disa i zrobiłem Air-mass system test jedyne co znalazłem w Serwis Functions w DDE poniżej kilka screnów: Proszę o analizę.

Jeśli chodzi o VTG to nie znalazłem tam takiej funkcji. mam DDE5.0

http://i.imgur.com/fEPYz.jpg

http://i.imgur.com/zzaiD.jpg

http://i.imgur.com/ckbpd.jpg

http://i.imgur.com/aETEP.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Kolego Zrobiłem adaptacje przepływki i po adaptacji zrobiłem test oraz live data w inpa przy 3500 tyś obr. oto efekty:

http://i.imgur.com/nsnod.jpg

http://i.imgur.com/UHTEy.jpg

http://i.imgur.com/939JY.jpg

http://i.imgur.com/C6q4K.jpg

http://i.imgur.com/V3HxW.jpg

http://i.imgur.com/dEjdh.jpg

Niestety mój angielski techniczny nie jest zbyt mocny dlatego proszę o analizę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.