Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

 

Do puki było ciepło moja bejca trzymała temperaturę jak należy tzn na środku wskaźnika.

Ostatnio jak temperatura otoczenia spadła do ok 6-9 stopnia to zaczął mi migrować wskaźnika temp.

 

Raz pokazuje OK , a raz spada :shock: i tak w kółko :shock:

 

Rodzi się pytanie , czy coś padło np termostat , czy wydajność silnika jest tak duża , że przy bardzo spokojnej jeździe się nie dogrzewa ?? Brzmi może głupio ale kiedyś czytałem o tym problemie w VW i było opisane że ich silnik ma tak dużą wydajność że nie wytwarza dostarczającej ilości ciepła w zimę do ogrzewania kabiny :jawdrop: .

 

Ja kurde lubię mieć ciepło i dlatego mam nadzieję że to tylko termostat.

 

Co myślicie ??

 

Pozdro

zibi

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano

Właśnie odwrotnie :mad2:

 

Jak jadę to jest ok , jak staję spada ??

 

A może mało płynu !? , czy komputer informuję o ilości płynu w układzie chłodzenia ?

 

Może mam zapowietrzony układ , np po włączeniu ogrzewania itp.

 

Czy te silniki się odpowietrza , czy nie ??

 

Pozdrawiam

 

zibi

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

  • Członkowie klubu
Opublikowano

- visco

- termostat

- zapowietrzony układ

UIHZ9556.JPG

Opublikowano

Hmmmm... a moze pompa?

 

Nie wiem gdzie jest czujnik, ale moze przy malych obrotach na postoju jej wydajnosc jest zbyt mala.

 

Jak sie myle to mnie poprawcie.

---------------------------------------------

Stereo install build progress - 40% (jest plan, kable leza, wzmaki wisza, sub juz gra, radio siedzi, slupki maja ksztalt, tweetery graja...)

Opublikowano
Termostat jak się psuje, to zazwyczaj pozostaje otwarty, więc powinien się grzać w korkach i studzić w trasie... Może jednak pompa...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
moim zdaniem Visko, jak mi padla pompa to na wolnych obrotach mialem normalna temp, jak przekraczalem 2 tys obrotow to rozla na maxa, sprawdz rowniez termostat
Opublikowano

W ramach eksperymentu wlałem 1 litr wody (płyn i tak zmienię).

Poziom przed wlaniem był ok , al litr powolo i tak wszedł :shock: , pomoglem trochę pompujac wężem chłodnicy.

 

Pojeździlem po mieście i wydaje się ok :roll:

Jutro traska to zobaczę.

 

Dziwi mnie tylko dlaczego nic mi komp nie zamonitował ?

 

Jak myślicie czy mały niedobor płynu może coś takiego powodować ?

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Więc jednak skończyło się wymianą termoatatów i płynu.

Termostat AGR był ok , ale profilaktycznie wymienilem.

Termostat głównyteż był ok , ale był wychaczony z widelek :jawdrop: .

 

Skoro juz je kupilem to wymienilem i będzie spokuj na 100%.

 

Przy okazji wymienilem filtr odmy, okazało sie że mialem jeszcze oryginalny :mad2: , dramat :mad2: .

Auto sewisowane do końca we włoszech , a tu taki klops.

 

Pozdrawiam i dzięki za wskazowki :!:

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Przy okazji wymienilem filtr odmy, okazało sie że mialem jeszcze oryginalny :mad2: , dramat :mad2: .

Auto sewisowane do końca we włoszech , a tu taki klops.

Ten filtr odmy to cos typowego dla silnikow diesla? Nie przypominam sobie zeby moja instrukcja wspominała cokolwiek na temat okresowej wymiany tego.

Opublikowano
Przy okazji wymienilem filtr odmy, okazało sie że mialem jeszcze oryginalny :mad2: , dramat :mad2: .

Auto sewisowane do końca we włoszech , a tu taki klops.

Ten filtr odmy to cos typowego dla silnikow diesla? Nie przypominam sobie zeby moja instrukcja wspominała cokolwiek na temat okresowej wymiany tego.

 

Tak. Ten filtr występuje tylko w dieslach.

Opublikowano

hmm to u mnie tez jest dziwnie. Od kiedy zaczelo sie chlodniej robic, silnik po rozgrzaniu nie moze utrzymac temperatury. W korkach jest ok, ale przy spokojnej jezdzie w trasie spada w okolice pierwszej kreski. Wymienilem termostat glowny, bo wiele osob pisalo ze to jest przyczyną, ale problem nie ustąpil :shock:

 

wisko jest w porzadku, uklad jest odpowietrzony, plynu jest tyle ile ma byc. Co to moze byc innego? Jest jeszcze termostat EGR, ale jego awaria raczej sprawia ze silnik sie nie moze dogrzać, a nie że nie moze temperatury utrzymac..

Opublikowano

Termostat główny jest zamontowany w widełkach obudowy i łatwo się wychacza przy montażu , tak było u mnie , może u Ciebie też ??

 

A termostat AGR kosztuje w ASO 100 zł więc za jedną robotą lepiej zmienić.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Pewnie sie powtórze ale czytam wiele postów i sie zastanawiam i dalej nie jestem pewny decyzji więc u mnie temperatura wzrasta na postoju przy szybszej jeżdzie i większym obciążeniu silnika ale nie dochodzi do połowy kreska jest lekko przed połową lecz gdy zaczynam jeżdić powoli i spokojnie to spada temp. do pierwszej kreski i tam zostaje do póki znów nie dam w gaz i wtedy znów jest cieplusio dodam że w lato :8) temp. nie przekraczała połowy wskażnik był równo na połowie , gdy miałem 318tds to temp. nigdy nie chciała dojść do połowy nawet przy szybszej jeżdzie w zime i wtedy miałem walnięty termostat po wymianie wskaznik pokazywał znów zawsze połowe czy w tym też mam do wymiany termostat czy mam racje?
Opublikowano
tez stawiam na termostat. A najlepiej wymienic od razu obydwa, w serwisie są dosc tanie (głowny - 180 zł, agr - 110 zł), a przynajmniej bedziesz miec spokoj na dlugo
Opublikowano
Dzięki i prawie wszystko jasne oprócz jednej żeczy może to dziwnie zabrzmieć ale gdzie jest termostat AGR?
Opublikowano
Jak otworzysz maskę spójrz w " czubek" silnika zaraz pod plastikiem , nawet trochę go widać. Wymiana to śmiech , jedna kawka i fajka wystarczy :D

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Jak otworzysz maskę spójrz w " czubek" silnika zaraz pod plastikiem , nawet trochę go widać. Wymiana to śmiech , jedna kawka i fajka wystarczy :D

 

Witam,

 

 

rozumie ze jak go wyciagne i np. dmuchne do niego to da sie go tak sprawdzic ?

 

Tzn jesli jest uszkodzony bedzie przepuszczal powietrze, czy to jest raczej nie do sprawdzenia czy jest on sprawny czy nie?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Prawidłowe sprawdzenie termostatu to dłuższa bajka.

Myślę że 100 zł jak się jeździ BMW to pikuś , a pamiętaj że ten termostat ma wpływ na temperaturę powietrza doładowania , czyli np na JAKOŚĆ SPALANIA a co za tym idzie ilość spalonej ropy i MOC silnika.

 

Chyba warto zainwestować stówkę :8)

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Opublikowano
Prawidłowe sprawdzenie termostatu to dłuższa bajka.

Myślę że 100 zł jak się jeździ BMW to pikuś , a pamiętaj że ten termostat ma wpływ na temperaturę powietrza doładowania , czyli np na JAKOŚĆ SPALANIA a co za tym idzie ilość spalonej ropy i MOC silnika.

 

Chyba warto zainwestować stówkę :8)

 

 

Jasne ze warto tylko sam nie wiem czy zachodzi taka potrzeba.

 

Bo glowny byl zmieniony w ASO, ale silnik dosc dlugo sie grzeje, i wlasnie jakos mam podejrzenie ze to moze przez to.

 

Raz mialem nawet sytuacje ze jadac po A4 dluzszy czas na tempomacie 90 na godzine temperatura zaczela mi lekko spadac, po wylaczeniu tempomatu i ciut mocniejszym dodawaniu gazu wrocila od razu, poza tym nigdy nie zdarzylo mi sie zeby opadla od pionu, wiec juz sam nie wiem co mam myslec, czy to norma w common railach czy jednak jest cos nie wporzadku.

 

Lecz jednej sprawy nie rozumie, skoro on puszcza plyn na chlodnice spalin, a spaliny sa raczej cieple, to nie powinnien sie plyn chlodniczy ogrzewac a nie chlodzic ?

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Główny termostat to jest część o nr.4 http://bmwfans.info/original/E39/tou/525tds-M51/ECE/L/M/1997/10/mg-11/ill-11_1459/ a termostat AGR nie kumam gdzie jest może kturaś część na tym rysunku http://bmwfans.info/original/E39/tou/525tds-M51/ECE/L/M/1997/10/mg-11/ill-11_1553/ wybaczcie moją niewiedze ale o termostacie AGR poprostu nie wiedziałem ,a chce wymienić wszystko za jednym razem. jak można to wklejcie jakiś link która to część. dzieki!
Opublikowano

Zrobiłem eksperyment.

Mianowicie zostawiłem brykę na dworze na noc , bo o 3 rano miałem wyjazd i przy okazji (puste ulice , zero korków i świateł) chciałem sprawdzić kiedy silnik osiąga temperaturę.

Okazało się że potrzebuję ok 5km z webasto. Temperatura startowa -3stopnie, jazda wstępna delikatna.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.