Skocz do zawartości

[ E36 ] Visco - ustawienie łopatek.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Mam banalny problem. Zmienilem visco - wszysko świetnie - dziala elegancko. Zastanawia mnie tylko czy wentyletor ma powietrze "pompować" na chłodnicę? czy "odciągać" z chłodnicy?

 

W chwili obecnej wentylator pompuje powietrze na silnik, zgodnie z ruchem auta... co wydaję sie logiczne... może jednak powinien dmuchać na chłodnicę? Jak to powinno właściwie być? Jak to jest u Was?

Opublikowano
no wlasnie nie bylem pewny czy dobrze złożyłem ... kompletnie pominąłem problem ustawienia łopatek przy rozkręcaniu... a po wyczyszczeniu stelaża wirnika straciłem możliwość złożenia go "po śladach"....
Opublikowano
W chwili obecnej wentylator pompuje powietrze na silnik, zgodnie z ruchem auta... co wydaje sie logiczne...

 

 

chcialem byście tylko rozwiali moje watpliwosci... z doswiadczenia wiem ze w bmw nie wszystko jest zgodne z logiką :) a jednak dziala

Opublikowano
chcialem byście tylko rozwiali moje watpliwosci... z doswiadczenia wiem ze w bmw nie wszystko jest zgodne z logiką :) a jednak dziala

 

Ja jeszcze się w BMW nie spotkałem z brakiem logiki, a dużo już elementów rozebrałem czy też wymieniałem :)

Opublikowano

no tak. wymiana zdan zaczelaby przypominac spor czysto akademicki - w zwiazku z tym proponuje go zakonczyc.

 

rozumiem ze wentylator wraz ze sprzeglem wiskotycznym (zgodnie z logika) "zabiera" cieplo z chlodnicy i "wieje" na silnik.

 

Wielkie dzieki za pomoc.

Opublikowano
silnik chłodzony jest cieczą a nie powietrzem z Viska

 

masz racje bo powietrzem z visca chłodzona jest ciecz, a ciecz dopiero chłodzi silnik... Ale jak twoje stwierdzenie ma się do tematu to nie wiem :idea:

Powiedz mi... maleńka, czy mnie kochasz?? Powiedz mi... czy kochasz moje BMW??


Haratacze - BMW


http://img.userbars.pl/80/15963.png

http://img.userbars.pl/26/5164.jpg

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

mam pytanie troche mijające temat;

mianowicie mam wyłamaną 1 łopatke;

przy wyższych obrotach chaczy mi o przewód od chłodnicy;

czy po wymianie samego śmigła problem minie;

czy visco poprostu już też będzie do wymiany??

 

miał ktoś już taki przypadek

Opublikowano

wystarczy wymienić sam wiatrak ale zrób to bo w tej chwili bez jednej łopaty jest nie wyważony i może się rozlecieć

a wtedy narobić może bigosu

Opublikowano
mam pytanie przy okazji, ile kosztowało Cię visko? Bo ostatnio zmieniałem u siebie i ciekawy jestem ile warsztat wziął prowizji :D
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
wystarczy wymienić sam wiatrak ale zrób to bo w tej chwili bez jednej łopaty jest nie wyważony i może się rozlecieć

a wtedy narobić może bigosu

mała aktualizacja...

śmigło nowe; dalej są wibracje, już nie tak duże, ale mi się nie podoba;

może być spowodowane czymś więcej aniżeli uszkodzonym visco??

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Podepnę się do tematu.

 

Na wiosnę miałem zespawane wisko na sztywno. Efekt był taki, że przy wyłączonym, zimnym silniku można było przekręcić śmigło o jakieś 5 cm, po czym nie dało się go już dalej ruszyć. Niedawno powróciły problemy z przegrzewaniem się silnika. Wiatrak nie jest już zablokowany i można nim normalnie zakręcić. Czy to może oznaczać, że wiskoza jest znowu sprawcą zamieszania?

Opublikowano

Temat przerobiony chyba we wszystkie strony. sprawdź:

- pompe wody

- poziom płynu w chłodnicy

- czy układ nie jest zapowietrzony

- termostat

- visco

Opublikowano
wystarczy wymienić sam wiatrak ale zrób to bo w tej chwili bez jednej łopaty jest nie wyważony i może się rozlecieć

a wtedy narobić może bigosu

mała aktualizacja...

śmigło nowe; dalej są wibracje, już nie tak duże, ale mi się nie podoba;

może być spowodowane czymś więcej aniżeli uszkodzonym visco??

jest jeszcze coś takiego jak amortyzator drgań(koło pasowe) i jeżeli jest uszkodzone lub zużyte to występują wibracje

część nr.1

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=BF11&mospid=47427&btnr=11_0335&hg=11&fg=18

A little piece of heaven in my hands
Opublikowano
Temat przerobiony chyba we wszystkie strony. sprawdź:

- pompe wody

- poziom płynu w chłodnicy

- czy układ nie jest zapowietrzony

- termostat

- visco

 

Wiem, że przerobiony. Przejrzałem kilkanaście tematów, ale chodzi mi o ten konkretny przypadek, czyli zachowanie wiskozy po zespawaniu (przez 8 miesięcy było ok) i teraz, kiedy znowu zaczął się grzać. Chciałbym ustalić co to może oznaczać. Doczytałem się, że spawanie na sztywno nie jest zbyt rozsądnym rozwiązaniem, ale kiedy było to robione auto nie należało jeszcze do mnie, więc nie ja o tym decydowałem. Fakt jest jednak taki, że to rzeczywiście pomogło, ale jak widać tylko na chwilę.

 

Płyn niedawno zalany nowy, układ odpowietrzony (pierwszy raz zagrzał się już przed tymi zabiegami). Termostat na pewno jest ok. Podejrzewam również pompę wodną, ale ta była z kolei wymieniana dwa miesiące temu i czy to możliwe, żeby padła tak szybko? :? Objawy wskazywałyby na, to że jednak możliwe. Na zimnym silniku nie ma strumienia z otworu przy odpowietrzniku, przy dodawaniu gazu też nic się nie dzieje. Dodam jeszcze, że ogrzewanie w kabinie działa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.