Skocz do zawartości

radeh

Zarejestrowani
  • Postów

    40
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e46, 2003, 330d
  • Lokalizacja
    warszawa

Osiągnięcia radeh

Odkrywca

Odkrywca (4/14)

0

Reputacja

  1. radeh

    320d kopcenie

    330d po chiptuningu kopci jak siemaszwojtek. Po prostu czarna zasłona dymna. Nieszczelnosci w dolocie wykluczone. Dymienie pojawia się się gdy turbo zaczyna chodzić... Jaki następny krok? turbina? (czasem wydaje dziwne jęki, ale bardzo rzadko i bardzo krotko) - jak sprawdzić niedomagającą turbinę? przepływomierz? wtryskiwacze? - jak sprawdzić? wystarczy czyszczenie czy trzeba kupować nowe? Kogo z okolic wwy możecie polecić do ich sprawdzenia? Do testu trzeba wymontować czy można sprawdzić podpinając pod komputer? HELP.
  2. Witam, w mojej 330d przy 3000 obr, (najbardziej czuć to na 3 biegu) auto zaczyna dziwnie się zachowywać, słabnie, jakby turbina przestawała pracować albo paliwo było odcinane... nie wiem jak to opisać w każdym razie nie "ciągnie" do przodu. Jaka może być przyczyna? Spotkał się ktoś z czymś podobnym? Może to jakaś typowa usterka? pozdrawiam
  3. radeh

    316 Compact-czujnik

    Kolego miałem to samo - najpierw czujnik "wariował" później padł na amen. Pisałem o tym na forum [dotyczy BMW COMPACT 316 '95 M43]: Awarii uległ czujnik temperatury cieczy. A teraz krótkie info: Wymiana czujnika temperatury cieczy - numer części [12 62 1 747 281] - umiejscowienie bliżej kabiny, dwupinowy - okazujesię być czujnikiem do DME - cechą charakterystyczną, o której w żadnej książce wyczytać nie mogłem to niebieski kołnierz. i teraz nieco zabawna sytuacja. Sewis BMW jak wiadomo dysponuje programem który jest tożsamy z zawartością strony BMW-Fans. I tu jest mała niespodzianka. Panowie nie mogą sprzedać nam czujnika pasującego do naszego auta, bo program zawiera błąd. Program oferuje czujnik o numerze [13 62 1 709 966] ktory pasował nie będzie. Po pierwsze ponieważ posiada gniazdo trzypinowe a w tym modelu jest dwupinowe. Po drugie ma gwint M12 a w modelu E36 M43 06'95 jest M14. Poprawny numer czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury to [12 62 1 747 281], cecha charakterystyczna - czarny kołnierz. Okazuje się, że nie jest istotne umiejscowienie czujnika (kolejność bliżej - dalej kabiny) tylko kolory kołnierzy wraz z napięciem na koncówkach przewodów. Dla czujnika odpowiedzialnego za przesłanie sygnału do DME napięcie wynosi ~5V, dla czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik ~3,9-4V (informacji o tych róznicach też w ksiązkach nie znalazłem). Gwinty i gniazda są takie same [oprócz koloru]
  4. Panowie... problem rozwiązany :D Awarii uległ czujnik temperatury cieczy. A teraz krótkie info: Wymiana czujnika temperatury cieczy - numer części [12 62 1 747 281] - umiejscowienie bliżej kabiny, dwupinowy - okazał się być czujnikiem do DME - cechą charakterystyczną, o której w żadnej książce wyczytać nie mogłem to niebieski kołnierz. i teraz nieco zabawna sytuacja. Sewis BMW jak wiadomo dysponuje programem który jest tożsamy z zawartością strony BMW-Fans. I tu jest mała niespodzianka. Panowie nie mogą sprzedać nam czujnika pasującego do naszego auta, bo program zawiera błąd. Program oferuje czujnik o numerze [13 62 1 709 966] ktory pasował nie będzie. Po pierwsze ponieważ posiada gniazdo trzypinowe a w tym modelu jest dwupinowe. Po drugie ma gwint M12 a w modelu E36 M43 06'95 jest M14. Poprawny numer czujnika temperatury odpowiedzialnego za wskaźnik temperatury to [12 62 1 747 281], cecha charakterystyczna - czarny kołnierz. Okazuje się, że nie jest istotne umiejscowienie czujnika (kolejność bliżej - dalej kabiny) tylko kolory kołnierzy wraz z napięciem na koncówkach przewodów. Dla czujnika odpowiedzialnego za przesłanie sygnału do DME napięcie wynosi ~5V, dla czujnika odpowiedzialnego za wskaźnik ~3,9-4V (informacji o tych róznicach też w ksiązkach nie znalazłem). Gwinty i gniazda są takie same [oprócz koloru] Może te informacje komuś pomogą ...
  5. być może ktoś dysponuje szczegółową specyfikacją/rozpiską pinów?
  6. Rozumiem, że kolega miał na myśli "wszystkie które są w tym aucie". Natomiast postało pytanie - jakie są? Nie ma jakiegoś spisu modułów obsługiwanych? Czegos na wzór: Model taki a taki - moduły takie a takie?
  7. Dzień dobry. Szanowni forumowicze, jakie parametry mogę wyciągnąc z badania inpą w aucie z silnikiem M43, 316i, [e36] rocznik 06.1995? Na carsofcie udało się: - airbag - abs - ews reszta milczała. W związku z tym zapytuję - jakie moduły obsłuży INPA w tym modelu, lub jakie powinna obsłużyć?
  8. hmmm rozumiem "pewne niespodzianki", ale teraz pytanie: moduł DME powinien odpowiadać czy nie? Dysponuje ktoś wiedzą które moduły powinienem móc zdiagnozować na podstawie badania komputerowego?
  9. Witam. Może któryś z forumowiczów wie jakie parametry powinienem uzyskać z badania komputerowego? Otóż po podłączeniu (carsoft 6.5) udało mi się odczytać: - AIRBAG - ABS - EWS Reszta nie odpowiada (co mnie dziwi nie odpowiada DME) To prawidłowe odczyty, czy może coś jest nie tak? Czemu nie mogę odczytać DME? Czy nie mogę użyć opcji LIVE - i podejrzeć np RPM czy temperatury silnika? Tak ma być?
  10. Panowie, pomocy. Problem ze wskaźnikiem zaczyna mnie irytować... Podjechałem wczoraj do bardzo pomocnego kolegi, podmieniliśmy liczniki - i na jego liczniku jest dokładnie to samo... Wskaźnik temperatury leży. Termostat wymieniony - sprawny (otwiera kiedy trzeba, zamyka kiedy trzeba) Czujnik sprawny - oporności w normie, wymieniony na nowy "na wszelki wypadek" Napięcie na końcówkach czujnika - poprawne - w okolicach 5V ALE UWAGA!!! Napięcie na końcówkach od czujnika pierwszego od przodu auta o 1V niższe. Czasem, na światłach, podczas ostrego skrętu, czasem rano na zimnym silniku wskaźnik temperatury wskazuje poprawnie. I tu ciekawostka! Opada gdy silnik osiąga okolice 3000 obr. Zawsze. Poradźcie coś bo w cholerę sprzedam ten samochod...
  11. Panowie, czy ktoś z Warszawy lub bliskich okolic mógłby służyć pomocą i udostępnić mi do podłączenia na chwilę swój licznik? Po prostu chciałbym sprawdzić czy na innym, na pewno sprawnym liczniku, po podłączeniu do mojego auta wskaźnik temp. chodzi prawidłowo...
  12. radeh

    moduł komfortu

    udało się namierzyc odpowiedzialne piny? też potrzebuję tej informacji
  13. no tak... ale by je wyjąć - powinienem mieć coś na podmiankę - samo wyjęcie nic nie da ;) ale nasuwa mi sie jeszcze jedno pytanie - nie ma nic "po drodze" czujnik -> licznik? jakiegoś modułu przetwarzającego sygnal z czujnika czy cos... Przy okazji dlubania przy licznikach mam pytanie. Ta zarowka wraz z oprawka jest rozbieralna??? bo mam powazny proble z wyjeciem szkiełka z oprawki %5B390%3A480%5Dhttp%3A//strony.aster.pl/radeh/zarowka.jpg Wyjąłem licznik. Jeśli problem tkwi w liczniku - to na pewno nie w złączu. Teraz tylko chętny z terenu warszawy/okolic na chwilową podmiankę w celach testowych poszukiwany... Panowie jest ktoś w stanie mi pomóc?
  14. no i tu zaczynają się komplikacje. By dostać się do czujnika muszę ściągnąć polowę kolektora dolotowego... co prawda to tylko pięć śrub i kilka węży... jednak mam pewne obawy przed zwieraniem na krótko... zauważyłem, ze czujnik w funkcji czasu zmniejsza oporność ale nie do zera ... czy przy zwarciu nie spali jakiegoś układu? może łatwiej wyciągnąć licznik? tzn próbowałem, ale mialem wrażenie ze bez zdjęcia kółka się nie obędzie (kolumna bez regulacji, góna oslona wyraźnie przeszkadza, koło z poduszką) wyciągnięcie licznika na bok wydaje się niemożliwe... wiem, że w kompaktach wygląda to nieco inaczej niż w innych... przy poruszaniu licznikiem bez śrub nie zauważyłem pobudzenia aktywności wskaźnika. natomiast po włożeniu go na miejsce... za jakiś czas, zaskoczył na moment po czym po podkręceniu silnika na około 3000 obr znów chlapnął. Wogóle zauważyłem dziwną prawidłowość... jeśli zacznie działać - podkręcam obroty na powyżej 3000 i chlap! - leży i nie żyje. Zaczynam się powoli załamywać.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.