Skocz do zawartości

122KM 280Nm Co może być przyczyną??


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Byłem ostatnio na hamowni V-TECH Kraków.

I ku mojemu zdziwieniu wykres mnie zaskoczył.

122KM 280 Nm.

Auto jest z 1997r. model 525tds, seryjnie ma ~146KM noi moment większy tak mi sie wydaję. Co może być przyczyną takiego spadku mocy.

I jeszcze jedna sprawa ile te silniki spalają?? :mad2:

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano
Powodów może być wiele. Następne kroki pokierował bym w kierunku sprawdzenia kompresji potem sprawdzenie turbiny i pompy.
Opublikowano
Witam.

Byłem ostatnio na hamowni V-TECH Kraków.

I ku mojemu zdziwieniu wykres mnie zaskoczył.

122KM 280 Nm.

Auto jest z 1997r. model 525tds, seryjnie ma ~146KM noi moment większy tak mi sie wydaję. Co może być przyczyną takiego spadku mocy.

I jeszcze jedna sprawa ile te silniki spalają?? :mad2:

 

dziwne, że moment trzyma a mocy nie..

poza tym dużo czynników może wpływac na takie straty: po pierwsze kilkunastoletni samochód - turbina, pompa wtryskowa i inny osprzęt swoje już wyjeździły- cudów nie ma się co spodziewać...

Opublikowano

E-tam. Jak jeszcze szukałem auta, to byłem z taką jedną 523i na hamowni, miała 11 lat i niby 211kkm.

Trzymała moc idealnie w swoich obrotach, moment obr. gdzieś jej uciekł o 10Nm, ale i tak byłem zaskoczony. A facet co chwile opowiadał, jak to 200km/h na autostradzie zapierdzielał :doh:

Opublikowano
jak moment obrotowy jest, a mocy pełnej nie ma ja stawiałbym na zapchany katalizator.
życie jest za krótkie, żeby jeździć dieslem ;)
Opublikowano
:modlitwa:

 

odłącz wtyczkę od przepływomierza i zobacz jak samochód jezdzie -jak lepiej jedzie z odpiętym to znaczy,że przepływka jest uszkodzona.

 

a co do twojego pierwszego postu, tds seryjnie nówka z fabryki miał 143PS i 280Nm

Opublikowano
ok jakis konkret słusze.

 

Różnie mówią o parametrach stąd ma pomyłka. Mówisz, żeby odłączyc wtyczke od przepłwomierza?? A gdzie ona sie znajduje :mrgreen:

blisko filtra powietrza- najlepiej odkręcić koektor i filtr- jest wtedy lepszy dostep -odpinasz wtyczkę i za chwilę wszystko staje się jasne
Opublikowano
Przymula go na wyzszych predkosciach obrotowych. Moment ładnie rozbudowal od dołu ale cos go tak jakby przytkalo na górze. Czy masz moze drozny układ wydechowy? Katalizator w jakim stanie?
Opublikowano
Katalizator w jakim stanie?

Myślisz, że może to być przyczyną takiego spadku mocy :jawdrop:

 

Nie mam pojęcia w jakim jest stanie kat.

Musze sprawdzić.

A gdyby on był przyczyną to rozumie, że trza go wychlastać i wstawić rure

W środku wygląda lepiej niż na zewnątrz, jeździ lepiej niż wygląda w środku. BMW

http://www.motostat.pl/user_images/7193/icon1.png

Opublikowano
Przymula go na wyzszych predkosciach obrotowych. Moment ładnie rozbudowal od dołu ale cos go tak jakby przytkalo na górze. Czy masz moze drozny układ wydechowy? Katalizator w jakim stanie?

 

nie wiem, gdzie ty kolego widzisz rozbudowany z dołu moment, przy 2000 obrotów ma niespełna 160 Nm,

co do kolejnych pytań autora postu- odłącz w końcu wtyczkę przy tej przepływce i sprawdź jak jeździ z odłączona- jak odczuwalnie lepiej to masz odpowiedź, jak nie, to turbina może słabiej dmuchać, albo szereg innych czynników.

Poza tym sprawdź czy do 200 km/h rozpędzi ci się samochód bez problemu?, jakie masz przyspieszenie 0-100, 80-120 na IV, to wiele mówi...

Opublikowano

nie wiem, gdzie ty kolego widzisz rozbudowany z dołu moment, przy 2000 obrotów ma niespełna 160 Nm,

 

Zwróć uwage ze wszystkie wartosci zanizone sa o ok 20Nm w porównaniu do zdrowego/ dobrze zmierzonego tds'a a przebieg jest ok.

Mialem dwie koncepcje. Jedna to wlasnie zapchany katalizator gdyz przebieg mocy w gornych predkosciach obrotowych jest płaski, a powinien sie wznosic. Teraz wpadlo mi do glowy, ze moze nie katalizator a filtr powietrza, a moze oba...

Druga koncepcja o ktorej nie pisalem, a jest poniekad prawdopodobna to blad pomiarowy mogacy wynikac ze :

zle wykalibrowanej hamowni

zle wpisanego przelozenia

Tutaj bylbym sceptyczny bo sam nie mam hamowni i nie potrafie jej kalibrowac, a zakladam ze Vtech potrafi- ale zawsze moze sie cos przytrafic.

Zastanawiam sie dlaczego nie ciągneli go do 5tys obr/min - mozliwe ze auto spuchlo bo braklo mu powietrza (filtr) lub przytkalo go na wydechu (katalizator).

Osobiscie zaczalbym od najtanszych pomyslow, tj. porównania ze zdrowym tds'em, manewr z wtyczką, wymiana filtra powietrza itd itp.

Opublikowano
Odepnij przepływomierz i się przejedź jak niebedzie żadnej różnicy znaczy , że jest na wymarciu. Częsta przyczyna w nowszych dieslach , że jak źle mierzy to tnie dawki i dlatego spada moc

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.