Skocz do zawartości

Nie wskazują mi wskaźniki od obrotów i zużycia paliwa


paulo.27

Rekomendowane odpowiedzi

przerabiałem u siebie w zegarach nie działający ekonomizer i obrotomierz(raz działało wszystko innym razem nie)pomogło ponowne przelutowanie w kości z tyłu zegarów(musiały być zimne luty)teraz jest wszystko ok.proponuje to sprawdzić

 

no wlasnie u mnie w e36 coupe z 93 roku tez padaja zegary czyli nie wiadomo kiedy wskazowki pokazuje zero (obroty, predkosc, paliwo, i temp. wody) ale jak stane i i wylacze silnik np na jakies 5 minut i odpale znow wszystko dziala OK. czasami przez caly dzien jezdze i jest ok a czasami przestana wskazywac i kicha :/ co to moze byc??? czy faktycznie sprawdzic te luty czy wtyczke od zegarow??

Ps test zegarow robilem i chyba przeszly test bo przelecialy do maxa i spowrotem do zera bezproblemowo...

 

Pomocy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Z tyłu zegarów między kostkami jest czarna kostka nazywa się Codiestecker czy jakoś tak. Wyciągnij ją, otwórz i wyjmij płytke z dwoma scalakami. Przelutuj raz jeszcze osiem nóżek mniejszego z nich, w tym większym lutownica nie bierze cyny. Proponuje zacząć od tego, nic nie kosztuje a może pomóc.

Powodzenia :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u ojca w e-34 nie dziala ekonomizer, obrotomierz nawet inspekcja sie nie zasiweca wcale, na liczniku wyskoczylo jakies (P).

 

Jeszcze niedawno jak chcialem zeby wszystko dzialalo dobrze to wystarczylo po zalaczeniu silnika walnac z gory w licznik i bylo ok, ale teraz te klepanie nic nie daje. :cry2:

 

widze ze musze sprawdzic te przelutowanie jedengo ze scalakow, moze pomoze, zobaczymy. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
u ojca w e-34 nie dziala ekonomizer, obrotomierz nawet inspekcja sie nie zasiweca wcale, na liczniku wyskoczylo jakies (P).

 

Jeszcze niedawno jak chcialem zeby wszystko dzialalo dobrze to wystarczylo po zalaczeniu silnika walnac z gory w licznik i bylo ok, ale teraz te klepanie nic nie daje. :cry2:

 

widze ze musze sprawdzic te przelutowanie jedengo ze scalakow, moze pomoze, zobaczymy. :lol:

 

 

naprawde nikt niewie co moge sprawdzic ,czemu mi to nie dziala????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Padł ci sterownik.Jeżeli masz skrzynke z sterownikami po prawej stronie przy podszybiu to w środku są dwa sterowniki.Tobie padł ten bliżej szyby z mniejszym portem.Może się zdarzać że nieraz wszystko jest ok.tj.obrotomierz dziala,inspekcja działa itp. ale zawsze samochod jest bez wigoru.Ma słaby start/dół.

Właśnie przerobiłem ten problem w TD E 34.

Pozdrawiam.

 

 

ps.sterownik z większym portem pierwszy od strony zderzaka to sterownik min. od pedału gazu(gaz nie reaguje prawie sto procent że po nim)awarie tych sterownikow są powodowane często przy kasowaniu serwiceoil złym urządzeniem lub na skróty kabelkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W moim jest po prwej stronie w rogu komory silnika pod szybą.Duża czarna obudowa z plastiku mocowana na cztery śroby.Pod nią zobaczysz dwie albo trzy srebrne skrzyneczki.Jak są dwie to ta pierwsza od strony szyby(miniejszy port) będzie odpoiwedzialna za to że obrotomierz nie dziala kontrolki od oilserwice się palą non stop,czasami po odpaleniu obrotomierz i reszta działa ale auto jest mułowate i nie ma dołu szczegolnie przy ruszaniu.

Kupując używke należy po zamontowaniu odbyć jazde probną bo można kupić uszkodzony sterownik.

Należy też sprawdzić kostke przy zegarach i przy sterownikach czy przewody nie są połamane szczegoónie przy stalowych wiązkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co wiem musi być od konkretnego modelu dla konkretnego tj dla 2.0 od 2.0 choć firma zmieniala oprogramowanie i szczegóły techniczne dla danego silnika w zależności od daty produkcji dlatego ważne są ostatnie dwie cyffry z oznaczenia sterownika.Ważne bo mogą być niespodzianki.Jak masz możliwość to trzeba podłączyć przed kupnem.

Wiem że dla 2.5 benzyny były dwa oznaczenia(niestety nie pamiętam numeru)i jedno z nich było lepsze i jednocześnie zamienne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam taki sam problem w moim E30 tylko że u mnie działa obrotomierz a nie działa ekonomizer.Więc na postoju na zapalonym silniku wskazówka dochodzi do 22 litrów ( u kumpla widziałem że idzie do oporu w prawo, na ponad 30. Zaś jak jade i równomiernie mam wciskam pedał to ona spada na zero i tak się utrzymuje, tylko przy raptownym wciśnięciu gazu wskazówka dochodzi do 8- 12 litrów a potem spada na

zero. Proszę więc o pomoc i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ekonomizery bemek jeżeli chodzi o działanie i precyzje wskazań przeszły już do legendy i tylko jakiś dziwny upór kazal j stosować.

To co opisujesz to może być błąd wskaźnika lub brak wlaściwego połaczenia na stykach.Ty możesz mieć z przewodem podciśnieniowym więc dochodzi oczyszczenie.Ale tak czy tak to nic poważnego i poza rutynowym sprawdzeniem w koszty bym się nie wpędzał.

Pokazuje jak każdy pierdoły więc czym się irytować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img148.imageshack.us/img148/4696/img3797wd4.jpg

 

tak wyglada moj problem !! auto jest zgaszone i nawet nie ma kluczykow w stacyjce !! po jakims czasie wskazniki opadaja i po wlaczeniu ponownie samochodu wszystko jest ok ....... ale tylko przez chwile :/ dziala tylko predkosciomierz .

 

chce w weekend wziasc sie za przelutowanie zlaczek tak jak ktos pisal i wstawienie nowych akumulatorkow (rezystorkow ??) --> i tu mam problem bo nie wiem co to ma byc a bylo by dobrze gdybym to sobie zakupil przed rozwaleniem zegarow !! wiec jak ktos wie co wystepuje w E32 z 88r to niech sie podzieli info :8)

 

chyba ze jeszcze jakies inne pomysly co do takiego stanu zeczy w moim BMW :/ i jak temu zaradzic .......... bo problem dosc denerwujacy........

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby to byl bezpiecznik bo wtedy by poprostu przestaly dzialac te wskazniki . a one jednak czasami dzialaja (choc te chwile coraz rzadsze i krotsze) .. no chyba ze popsuty bezpiecznik moze takie dawac objawy !!

 

i teraz moje pytanie gdzie szykac tego bezpiecznika i jak sprawdzic czy jest ok czy nie ??

 

i nadal pozostaje pytanie o akumulatorki/rezystorki ?? jakie ?? i gdzie to kupic ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

watpie zeby to byl bezpiecznik bo wtedy by poprostu przestaly dzialac te wskazniki . a one jednak czasami dzialaja (choc te chwile coraz rzadsze i krotsze) .. no chyba ze popsuty bezpiecznik moze takie dawac objawy !!

 

i teraz moje pytanie gdzie szykac tego bezpiecznika i jak sprawdzic czy jest ok czy nie ??

 

i nadal pozostaje pytanie o akumulatorki/rezystorki ?? jakie ?? i gdzie to kupic ??

sorki oglolnie pisalem do tematu a nie do twojego problemu.

twoj problem faktycznie jest dziwny i raczej bezpiecznik nie ma tu nic do rzeczy.

natomiast bezpiecznik ktory wymienilem byl w puszcze pod macha ale ktory to byl nr to nie powiem bo nie pamietam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bylem dzisiaj w serwisie RTV/AGD pogadalem z kolesiem pokazalem mu fotki czego mi trzeba :

3 x 220 uF 40v kondensator

2 x 20 uF 40v kondensator

i umowilem sie na poniedzialek na wymiane :D sam sie nie bawie w przelutowywanie bo wtedy bym bankowo musial nowe zegary kupic :oops: a tak za 20 pln mam nadzieje ze bedzie problem z glowy :D

 

jak pomoze to napisze :D jak nie to tez napisze :/

 

tu jest link do stronki z opisem i fatkami jak to zrobic samemu ......... dla bardziej ambitnych i doswiadczonych........

 

http://bmwe32.masscom.net/

 

zakladka ==>Electronics==>Dash cluster caps

 

jest tam sporo "domowych" napraw do e32 polecam :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wskazują mi wskaźniki od obrotów i zużycia paliwa ale czasami jest ok i pracują prawidłowo Posiadam E-34 z 90r.

Proszę o jakieś podpowiedzi co może byc :modlitwa:

 

Ja tez tak mialem u siebie ale przyczyna byl zepsuty komputer silnika, objawy identyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Mam podobny problem, gasną mi wszystkie zegary prędkość , spalanie, temp, paliwo , zostaje podświetlenie , a potem sie znów zapalają, czasami nawet po kilku minutach(silnik nie gaśnie). Tak w czasie jazdy kilka razy, jak sie zapalają to tak jak bym włączał stacyjke, czyli te wszystkie kotrolki i słupki sie zapalają i potem chodzi normalnie wskazywało by to na zegary , ale zauważyłem że gdy gasną, na pół gazie(tak żeby sie tylko wlec) samochód zaczyna szarpać, ale tylko przy wyłączonych zegarach, tak jakby jakis czujnik nie chulał, wyłączanie sie nie ma związku z jakimis drganiami bo na prostej drodze tez mi sie tak działo.

Zegary wyciągałem juz pare razy ale nie moge znaleźć tego scalaka, gdzie mniej więcej może on być i jak sie do niego dobrać.

http://img209.imageshack.us/img209/1844/325tdssqq4ea0ht5.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
witam, też mam problem z zegarami/e34 520i m50/, ale troche inny tzn obrotomierz wskazuje mi zbyt niskie obroty-ok 2/3 rzeczywistych czasem wariuje wskaźnik temperatury/wskazuje max a za chwile wszystko jest git tzn wskazuje połowe temp./co to może byc?cos z elektroniką? :|
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.