Skocz do zawartości

Pytania przed kupnem Z4


Gość roland

Rekomendowane odpowiedzi

tez w sumie oddalbym w koncu swoja z4, czarna 3.0i 231KM manual 6b, 2005r, od trzech lat w kraju, sprawdzona, w zime nieuzytkowana. Przebieg 98tys. pelne wyposazenie, navi, fotele m podgrzewane, naglosnienie prof, felgi 19, soundgenerator itp. cena 50tys do negocjacji oczywiscie, jesli ktos zainteresowany to pojde po dowod rej i podam vin
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tez w sumie oddalbym w koncu swoja z4, czarna 3.0i 231KM manual 6b, 2005r, od trzech lat w kraju, sprawdzona, w zime nieuzytkowana. Przebieg 98tys. pelne wyposazenie, navi, fotele m podgrzewane, naglosnienie prof, felgi 19, soundgenerator itp. cena 50tys do negocjacji oczywiscie, jesli ktos zainteresowany to pojde po dowod rej i podam vin

 

2005 tj. e-85 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

E85 to roadster a e86 to coupe i lift nie ma tu nic do rzeczy.

Poza tym ze nie bylo coupe przed liftem.

Poliftowe egzemplarze produkowane byly od 2006 a lift zmie il przede wszystkim silniki m54 na n52

A wszystko inne napisali juz przedmowcy..

Wersje na usa sa zwykle nieco inne od eu - nie wiem jak w 3.0si ale w eMce sa inne glowica, kolektor, katalizatory i pewnie pare innych..

 

TapaTalking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Auto kupione :lol: e85 kolor "szara myszka" 3.0i 231km :cool2: Wszystko jak narazie dziala jak trzeba musialem wymienic tylko klocki.I tu moje pytnie czy blad o zuzytych klockach sam mi zniknie po jakims czasie czy musze jechac na kompa zeby usunac blad?Czy rozpiecie akumulatora tez moze zalatwic sprawe?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozpięcie raczej nic nie załatwi, chociaż jest to dobry sposób np. na reset rozkalibrowanego czujnika ambient temperature. Po rozpięciu akumulatora musisz tylko ustawić zegarek i zresetować otwieranie szyb (dojechać max do góry i max na dół, trzymając parę sekund do oporu).

 

Jeśli czujnik klocków dojechał prawie do tarczy, to jest spora szansa, że z racji swojej budowy nadaje się do wymiany. To bardzo tania sprawa (np. via Intercars). BMW rekomenduje ich wymiarę tak czy tak po dwóch latach.

 

Po wymianie klocków i czujników włącz stacyjkę w położeniu 2 na około minutę - jeśli wszystko jest OK, ostrzeżenie powinno zgasnąć. Jeśli nie - albo są zużyte, albo wadliwe.

 

Jeśli uważasz, że czujniki są nienaruszone, możesz spróbować tego samego bez ich wymiany.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 7 miesięcy temu...

Witam serdecznie kolegów,

 

jestem na tym forum nowy. Podpinam się pod temat, aby nie tworzyć nowego. Posiadałem kilka BMW w swoim życiu ostatnie to e60 oraz e46 cabrio. Nadszedł czas na zakup kolejnego tj. z4. Od kilku mc. obserwuję aukcję i wpadła mi w oko jedna sztuka:

 

http://otomoto.pl/bmw-z4-kolor-ferrari-jasny-srodek-C30415034.html

 

Zależy mi na tym aby auto było w miarę świeże rocznikowo. Chciałbym również aby było koniecznie z silnikiem 3.0 może być automat jak i manual, ale koniecznie cabrio.

 

Proszę o odpowiedź co sądzicie o wyżej wymienionej sztuce. Może macie coś innego do zaoferowania ?

 

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto jest w specyfikacji "koszmar z usa" czyli czerwony lakier, bezowy dach, bezowe skory i drewnopodobna konsola - w moim odczuciu paskudne zestawienie, chyba najgorsze z mozliwych.

Nigdzie nie jest napisane ze bezwypadek.

 

Napewno wymaga dokladnego sprawdzenia i zweryfikowania czy to jest 3.0si czy amerykanskie poliftowe 3.0i

 

TapaTalking

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę na błotniku jest to 3.0 si. Właśnie jest to kwestia gustu, ponieważ o taką konfigurację mi chodziło, a jest to jedyna którą znalazłem. Wiadomo, czy model z4 cierpi na tą samą bolączkę co e46? Tj. urywający się koszyk od podpory wału? Czy jest coś na co w szczególności zwórić uwagę?

 

Czy lepszy rozwiązaniem będzie taka sztuka:

 

http://otomoto.pl/bmw-z4-m-pakiet-C29258934.html

 

http://otomoto.pl/bmw-z4-3-0i-s-drive-24v-r6-cabrio-C29729912.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Widziałem obydwa na żywo bo stoją na aukcji już chyba z rok. Szkoda nawet tracić czas na oglądanie. Generalnie w takiej cenie nie ma szans na dobre auto po lifcie.

Przy okazji przestrzegam przed tym cudem:

 

http://otomoto.pl/bmw-z4-3-0-si-265km-lifting-gwarancja-C31807183.html

 

Oglądałem jakieś 6 msc temu jak jeszcze stało w cenie 59 tys - teraz opuścił 10 koła ale i tak nie warto po to jechać bo na żywo tragedia (popękane uszczelki, na każdym elemencie inna grubość lakieru, wytarta tapicerka przy 47 tys km :mrgreen: ) ale oczywiście "menda" w komisie zarzeka się, że bezwypadek a jak mu udowodniłem, że malowane to powiedział, że musieli go oszukać bo przecież on się nie zna i tym sposobem zrobiłem sobie wycieczkę 500 km :evil:

 

Kolejny Bezwypadek z USA

http://allegro.pl/bmw-z4-3-0-cabrio-jak-nowy-gwarancja-zamiana-krak-i3844999533.html

 

Raport z NMVTIS:

 

Lot #: ?

10506568

 

Actual Cash Value: ?

$38,475 USD

 

Repair Cost: ?

$22,031 USD

 

Title State: ?

MISSOURI

 

Title Type: ?

SALVAGE CERTIFICATE OF TITLE

 

Odometer: ?

13,850 ACTUAL

 

Primary Damage: ?

Front end

 

VIN: ?

4USBU33598LW61150

 

Body Style: ?

ROADSTER

 

Color: ?

RED

 

Engine: ?

3.0L 6

 

Drive: ?

Rear-wheel drive

 

Cylinders: ?

6

 

Fuel: ?

GAS

 

Keys: ?

YES

 

Bid Information

 

Auction Location: ?

Copart Springfield, MO

 

Sale Date: ?

June 4, 2008

 

Virtual Sale Starts: ?

12:00 PM Central Time (GMT-05)

 

Virtual Sale Item: ?

Lane A - Item # 1166

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam :)

 

Przymierzam się do zakupu czegoś fajnego na przyszłe wakacje (za 1.5roku). Na razie stanęło na 335d e92, ale niektóre usterki mnie martwią - konwerter w skrzyni, zawsze mogą turbiny popadać, kolektor, dpf, itd... Ostatnio trafiłem na Hondę S2ooo a od niej krótka droga do e85 :mrgreen: A że zawsze w lato za roadsterami mi się głowa prawie ukręca więc zacząłem rozważać i Z4 oprócz e92. Przejrzałem forum ale nadal mam kilka pytań, byłoby miło, gdyby wszystkie odp znalazły się w tym 1 wątku, choćby dla potomności :) W domu aktualnie jest e90 320d i odwdzięcza się bezproblemową eksploatacją mimo 230k przebiegu, więc wyszedłem z założenia, że e92 czy Z4 nie będą specjalnie drogie w utrzymaniu.

Here we go:

 

[1] Silnik

 

Najwięcej jest ogłoszeń z 3.0i i raczej w ten bym celował, setka w 6s, 0-200 trochę kuleje (26s) ale przeżyłbym. Jak jest z usterkowością? Z tego co widzę, przebiegi do od 70 do 150 tysięcy. Jak mówiłem, w 320d 230k i robione tylko sprzęglo+dwumas przy 215tyś. A tak kompletnie 0. Tutaj robiłbym 10-15k rocznie. Jak sprawuje się ten 3.0? Chciałbym auto zostawić na około 5 lat i nie włożyć po drodze grubych tysi w nie (oczywiście po za modami stylistycznymi :mrgreen: ).

Ile konkretnie pali? Podczas jazdy autostradowej 110-140, ile przy spokojnej po mieście? Wiadomo, wolnossąca benzyna ale 335i miasto około 13l a 306koni 2x turbo...

Wiadomo, że jak się jeździ z gazem w podłodze to ile się wleje i to szybko :mrgreen: Auto ma być głównie właśnie do miejskiej jazdy - dojazdy na uczelnię, jechać załatwić to/tamto, czyli 90% miasto. Czy duże różnice są pomiędzy 3.0i a si? oprócz troszkę lepszych przyspieszeń? Jak z spalanie si? Czy 3.0i to ten sam 3.0 co w e90? Bo jeśli tak to ma on dość poważne wady konstrukcyjne, tłoki, popychacze...

 

[2] Dach

 

Nie mam pojęcia jak się jeździ z soft-topem. Składany jest elektrycznie z tego co wiem, także spoko. Ważna sprawa: auto ma być jedyne, całoroczne. Będzie pewnie stało pod blokiem gdzie wynajmuję mieszkanie. Jak zniesie to materiałowy dach? Trzeba go odpowiednio zabezpieczyć na zimę? Jak z lodem, opadami, ew gradem itd? Druga sprawa: do jakiej prędkości podczas jazdy można otwierać/zamykać dach? W nowej serii 4 tylko do 18km/h :duh: Hm..tak właściwie można podczas jazdy otwierać czy tylko na postoju? Jak jest ze szczelnością? Chodzi mi przede wszystkim o ciepło w zimie i hałas - jak jest przy jeździe autostradowej rzędu 100-150. Dach ma funkcję otwierania z kluczyka czy potrzebny jakiś dodatkowy moduł? Jak jest z trwałością dachu, materiału? Czy się przeciera, łuszczy, płowieje od słońca itp? Jak jest ze szczelnością vs wilgoć? Deszcz, myjka itp. Jak z trwałością samego mechanizmu sterowania chowaniem dachu - silniczki i osprzęt do tego. Jak z widocznością przy cofaniu z dachem?

 

[3] Bagażnik

 

Jak wspomniałem - auto ma być jedyne, całoroczne. Bagażnik ma około 250l. Czy po złożeniu dachu pojemność się zmniejsza bo dach chowa się gdzieś-tam w bagażniku? Jak z pakownością? Chciałbym móc zabrać dziewczynę na wypad w góry (= zapakować trochę większą walizkę+torbę) a jeśli mieści się tam tylko rakieta tenisowa to lipa raczej... Jak z ew dojazdówką w bagażniku? mieści się/nie?

 

[4] Usterkowość

 

Ogólnie, czy ten model ma jakieś konkretne, typowe usterki? Jak jest z trwałością zawieszenia, amortyzatorów, skrzyni, sprzęgła itd? 320d 7 letnie i amortyzatory oraz zawiecha w stanie świetnym nadal. Będę celował jak się uda z kasą w około 2005 rok, więc auto na starcie już ma 10lat, jakiej usterkowości mogę się spodziewać? Będę raczej szukał czegoś bezwypadkowego, ew lekko pukniętego w tył/przód (niegroźnie).

 

[5] Koła, wydech

 

Felgi są 5x120? Powinny pasować normalnie np od e90? Max/min rozmiar przy R6 to jaki? Bo w e90 chyba poniżej 17" nie wchodzą. Jak z ew przeróbką wydechu na 2x podwójna końcówka? Jestem wielkim fanem tego rozwiązania, ale nie wiem czy Z4 ma ew dyfuzor, który można byłoby zmienić? Cały zderzak od razu? Do tego jak mniemam fajniejszym wydechem można wyciągnąć jeszcze lepszy dźwięk, np od MG Motorsport jakiś custom.

 

[6] Wysokość

 

Czy Z4 ma zawieszenie Mpak? Tak/nie/opcja/seria? Jak "wysokie" jest? Nie chciałbym co trochę o coś szurać spodem albo utknąć przypadkiem zimą :mrgreen:

 

[7] Serwis

 

Co ile mniej więcej tyś? W 2.0d to mniej więcej co jakieś 15-18tysięcy. Mniej więcej jaki koszt olej, filtry itd w ASO?

 

[8] ESP

 

Można też wyłączyć jednym magicznym guziczkiem jak w e90? Jeśli tak, też dwustopniowo? Jak z ew lataniem bokami? :)

 

[9] Kierownica

 

Kiera ma przyciski do zmiany stacji, podgłaszania, odbierania tel itd? W e90 jest, i wręcz wielbię to, że nie muszę się bawić pokrętłami. Jak patrzę na zdjęcia, na niektórych jest, na innych nie, jak to jest z tym?

 

Roadster na lato piękna rzecz, ale szczerze w temacie Z4 jestem zielony :cry2:

Z góry dzięki za rzetelne odp :cool2:

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1) Silnik

 

W 2003-2005 był M54 (3,0i), później N52 (3.0si).

 

M54 to stara szkoła BMW - mało o nim wiem, ale jedyne problemy, o których czytałem, to DISA i uszczelki VANOS. Mnóstwo osób jeździ z tym silnikiem, warto poszukać na forum. Masz jakieś 30 koni mniej niż N52 przy podobnym spalaniu.

 

N52 to przede wszystkim lżejsza waga - magnez i aluminium. Do tego małe spalanie przy przyzwoitych osiągach. W Zetkach z tym silnikiem zdarzały się usterki popychaczy zaworów. Miało to miejsce głównie w samochodach mało jeżdżonych albo jeżdżonych w mało żwawy sposób (do 2.5 RPM) - stąd częściej awaria występowała w USA. Jeśli już masz pecha, to jedynym trwałym remedium jest wymiana głowicy na poprawioną wersję. Jeśli pojazd jeździł codziennie i to tak, jak się powinno ten sprzęt wykorzystywać, to nie powinno być problemu. Gdybyś kupował 3.0si, to warto posłuchać go zupełnie na zimno - wtedy słychać najbardziej. O tłokach na żadnym forum (US, UK) nie słyszałem - może Zetki mają jeszcze zbyt małe przebiegi. ;)

 

3.0si, jak jażdy samochód sportowy, spala tyle, ile się wleje i jak bardzo się depcze.

 

U mnie:

 

na zimowym setupie (opony Mud&Snow), 225/45 R 17" - spokojna jazda, około 12 litrów (miasto i obwodnica)

 

na letnim staggered setup - 18" - przód 225/40, tył 255/35 - agresywna jazda - 14-16 litrów (jak wyżej).

 

Jak widzisz, setup opon jest bardziej z E46 M niż E90. Oczywiście też 5x120.

 

3.0si ma większe zaciski, więc mniejsze koła niż 17" nie wejdą.

 

2) Usterki - silnik dachu (jeśli nie czyszczono odpływów).

 

W 3.0si dość lekkie koło zamachowe często zaczyna wcześnie klekotać, powyżej typowego 'clutch chatter' (wymieniałem u siebie przy 70K).

 

W modelach sprzed 2005 - "sticky steering", o którym pisałem.

 

Dźwięki z dyferencjału są normalne, pomaga smarowanie.

 

Poza tym czujniki ABS, sondy Lambda, czyli normalne ustrojstwa eksploatacyjne. Awaria samego DSC zdarza się rzadko, ale to już z 4k PLN.

 

3)

Zawieszenie M Sport było jako opcja, w większości 3.0si wyjechała tak z fabryki (pakietu M nie było, ale była też kierownica M i fotele M). Samochód jest lekki, więc nawet na nim jeździ się bardzo miękko. Jeżdżę po mieście, i nigdy niczym nie przytarłem. Można spooookonie zejść jeszcze niżej na Eibach. Samochód nie ma dużego zwisu z przodu, więc jest wygodniej niż np. w Tiburonie V6. Oczywiście nie ma co atakować wyższych krawężników, ale to chyba zrozumiałe.

 

4) Serwis jest bardzo tani. Np. wahacze są z E46. Dwumasa LUK - około 1700 zł, sprzęgło poniżej 600 (ten sam LUK u dealera odpowiednio drożej). Sondy lambda jak do każdego innego samochodu, klocki też. Nigdy nie liczę takich wydatków, ale jest zauważalnie taniej niż np. graty do 350z czy wspomnianego koreańskiego Tiburona, którym jeździłem.

 

5)

DSC jest dwustopniowy. Tryb zwykły nie nadaje się za bardzo do sportowej jazdy - zbyt szybko dusi moment. Tryb DTC ma przesunięte progi reakcji, które maleją wraz z prędkością. Ustrojstwo da się wyłączyć całkowicie, co robię przy suchej nawierzchni. Wtedy klocki nie starają się już niestety udawać szpery, której mi bardzo brakuje (na rynku jest np. aftermarketowa Quaife). Niemniej latać bokami można - samochód jest lekki i cechuje go mała bezwładność, przez co łatwo jest wyprowadzić. 350z przy swojej dużej wadze może bardziej się do tego nadaje.

 

Dokładny opis systemu: http://www.bmwclub.lv/files/06_E85_Chassis_Dynamics.001.pdf

 

6) Na np. Z4-forum.com jest sporo konwersji na podwójny wydech. Jest też sporo tłumików aftermarketowych i własnych przeróbek. Tak czy inaczej, moim subiektywnym zdaniem nadal brzmią nieco badziewnie (przesiadłem się z V6) i chyba niezbyt warto.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za wiki: w 2004 wprowadzono 3.0si w roadsterze, czyli rozumiem, że wszystko po 2004 ma 265hp, tak? Jak si jest N52 to właśnie w ten celuje.

Co słychać na zimno przy problemach z popychaczami jeśli ew jest ten problem?

 

Jeździsz może zimą, jak to jest? A bagażnik? Wiem, ze u Ciebie bodajże 340l, o 100 więcej, ale ładowny? :D

Jak patrzę na te Z wydają się strasznie niskie, stąd pytanie :)

 

Odnośnie części, spalania: ja liczę bo studiuję, auto będzie na mnie więc ze zniżkami lipa a tu 3.0 jeszcze :) jakby części były drogie itd to bym się nie pchał w to.

Czyli miasto 12-13l przy spokojnej jeździe? :) i co ile serwis, ok 15k km?

Robiłeś chip może? Z wolnossącego dużo nie będzie, ale samym programem 10-20(max) koni + może wydech i wyszłoby koło 290 :) Przy małej masie setka może koło 5,5.

 

Jak jest z zawieszeniem? Czytałem, że dość...miękkie jak na nasze drogi. Jak z tą kierą i przyciskami? :)

 

Dzięki za odp, szczególnie na temat silnika, jaśniej teraz :cool2:

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W z4 3.0si był od 2006 roku.

 

Przedtem niestety nie. Pomyłka. Nie wiem, pod jakim hasłem to sprawdzałeś, ale lifting Z4 (i zmiana silnika) był dopiero w 2006.

 

http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_Z4_(E85)

 

Tak, zarówno w kierownicy zwykłej jak i M możliwe były opcjonalne przyciski.

 

O tlokach w Z4 nic nie wiem ani nigdy się z tym nie spotkałem. Na zimno słychać popychacze, jeśli masz pechowy egzemplarz.

 

Chip w tym silniku można wsadzić między bajki (chodzi mi o remap, o piggyback i oszukiwaniu czujnika temperatury nawet nie myślę). Parę osób na z4-forum.com robiło remap, zwykle z poprawą ok. 5-10 koni. Po wywaleniu mnóstwa kasy na dolot Grupie M i wydech, niewiele lepiej. Trochę skórka niewarta wyprawki.

 

Jeśli brakuje Ci mocy, to już lepiej dość drogi supercharger ESS (był do 3.0i, do 3.0si jest, ale do e 90 - da się jednak przerobić) lub zakup z4 m.

 

Po 2.5 roku upalania zetką wydaje mi się, że szybsze czasy wyciąga się inwestując w szkolenia kierowcy czy pojezdzawki na terenie zamkniętym, niż w "konie", którymi boy racers chwalą się przed kolegami. Warto byłoby kupić LSD Quaife. Jeśli po wyłączeniu przeszkadzajek, ze szperą, z BBK, dojdziesz do wniosku, że opanowałeś samochód i do szybszych czasów potrzebujesz już tylko MOCY, to może i warto... To nie Audi TT - quatto i but, tutaj z każdym miesiącem poznajesz samochód i masz z niego większą frajdę.

 

Tak, nawet zawiecha M jest dość miękka. Nie jeżdżę po dziurach, i nawet na 18" jest bardzo przyjemnie. Body roll jest minimalny, ale chyba najfajniej byłoby wstawić gwint, jak kolega McKoval.

 

Ja bym się skoncentrował na znalezieniu dobrego egzemplarza, a potem na ew. modyfikacjach. To jeden z niewielu samochód, który jest już świetny jako OEM, i chyba to właśnie największa jego zaleta.

20141104_063438-1.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z PL wiki o tym roczniku :) ale patrzę na EN i rzeczywiście, od 06.

o N52 viewtopic.php?f=70&t=229183&start=30

Na szczęście jak patrzyłem z ciekawości Zetki nie mają przebiegów koło 150-200k, tylko raczej koło 50-120.

Odnośnie zawieszenia chodziło mi, że nie jest trwałe na nasze drogi = do remontu.

Luknąłem na kreatorze mocy i podobnież wyszło im 18km z samego chipu z 3.0i, całkiem nieźle http://www.kreatormocy.pl/chiptuning-realizacje/392-chip-tuning-bmw-z4-30-231 Na dole dla Z4 3.0si http://www.kreatormocy.pl/przyrost-mocy/236-przyrost-mocy-bmw#bmwz4 Zależy w jakich cenach byłby chip, jak koło 1ooo to bym zaryzykował. O ew podniesieniu mocy myślę po prostu profilaktycznie, co można jeszcze "Wydłubać" małym kosztem = chipem. Nie chcę turbo/kompresora, niech zostanie wolnossący charakter :) O LSD myślałem, ale to zależy od kosztów. Coś raczej na kształt u LukAAA w Z4 gdzie było to robione w FWmotorSport. viewtopic.php?f=160&t=194972

Szkoda, że kiera tylko opcjonalna, to powinien być standard :!: :duh:

 

Wiadomo, najważniejsze to zdrowy roadster od 06 z si ze sprawnym, nie zniszczonym dachem, najlepiej nalatane jak najmniej. Miło byłoby mieć kierę wielofunk, podgrzewane fotele i navi :) No i w dobrej cenie :cool2: :norty:

Auto seryjnie super, ale od razu myślę, jaka ładna felga by pasowała czy jeszcze fajniejsze zderzaki, małe uzależnienie od modów po e90 :mrgreen:

http://imageshack.com/a/img835/9357/88pa.jpg
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.