Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, czy padła już komuś z kolegów lampka podświetlająca ringi w e60/61? Jesli tak to czy z taka samła łatwościa da rade to wymienić co w e39 czy jest to bardziej skomplikowana sytuacja?

 

Pozdrawiam

  • Odpowiedzi 66
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Witam, jestem własnie po zabiegu gdyż rano podjechałem kupić lampke w ASO. Pwoiem że w e39 wymiana tej lampki to była przyjemność przy tym jak to jest skonstruowane w e60. Faktycznie dobrze by było użyć długich szczypiec, albo mieć malutkie chińskie rączki do pomocy które prawdopodobnie to zaprojektowały. Katastrofa jednym słowem, mam cała posiniaczona i pocharataną ręke a zmiana trwała okolo 30 minut. Musiało to bardzo śmiesznie swoją drogą wyglądać. Druga soprawa to cena tej żaróweczki, 70zł to dużo za dużo, w tym momencie uważam że cena tego zestawu powinna wynosić max 30zł.

 

Pozdrawiam

Opublikowano
Hej, jesli chodiz o zarowki to w oryginale dostaniesz tylko takie jak powinny byc. Mozesz takze rozebrac przepalona i mozesz wrzucic tam mocniejsza, ale nie wiem dokaldnie jak to zrobic. Na forum jest kolega dnowinski, poczekaj moze sie wypowie albo znajdz go i napisz do niego. On montowal sobie swiatełka ktore mialy mocniej swiecic w celu przerobienia starych lamp, na lampy po lifcie, puscil sobie nowe kabelki nad silnikiem i siwatelka mu siwecily mocno, tak mocno ze az wytopiły odblaski w lampach. Ale moze po próbach i nowych eksperymentach, albo po połaczeniu sił wynajdziecie jakis nowy patent. Życze pwoodzenia w prowadzeniu doświadczeń.
Opublikowano
Ja wymieniałem sam. Najlepiej użyć do tego długich zakrzywionych szczypiec. Ja to robiłem (kilka razy) i zawsze miałem lekko pocharatane dłonie (mam średnią ale szeroką dłoń) - jak masz palce jak pianisty to tym lepiej.

Kilka razy?? to jak często Ci się przepalają(co ile tys. km??) Kupowałeś cały zespół czy same żarówki??

Opublikowano
Kilka miałem na myśli dwa :P . Jeszcze nigdy mi się nie przepaliły, a wymieniałem dlatego, że wsadzałem ledy a później znowu żarówki. Doszedłem do wprawy :twisted:

A no fakt, zapomniałem o twojej ledowej przeróbce z piekną dokumentacją fotograficzną :mrgreen:

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiecie koledzy, czy jakis warsztat w Warszawie mi to może zrobić? Ja nie jestem mechanikiem, wiec nie podejmę się samodzielnie takiej przeróbki.
Opublikowano

 

Lepiej sie w takie triki nie bawic, dostaniesz rezystor z moca jaka moze sie na nim wydzielic dostosowana na styk, bo gdzie by tam chinczycy dali cos drozszego na zapas, dojdzie wysoka temp. w komorze silnika np w upalny dzien, jeszcze jakis korek 2 godzinny i w najgorszym wypadku moze byc ognisko :).

 

Chyba ze to jest bez jakichkolwiek rezystorow itd... to inna sprawa.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
Wprawdzie nie mam dokładnie takich samych żarówek, bo zakładałem nieco inne, ale zamontowanie ich nie sprawi większych trudności. Ja to osobiście zrobiłem bez narzędzi( dobrze jest użyć długich zakrzywionych szczypiec), a że mam dużą dłoń to nie obeszło się bez otarć. Trzeba odkręcić okrągła pokrywę od lampy, wyjąć żarówkę od długich (nie dotykać palcami) i sięgnąć głębiej do żarówki od ringów (należy ją przekręcić i wyjąć), przepiąć (zamienić )żarówki i gitara. Przetwornice pokazane na zdjęciu nie nagrzewają się tak jak rezystory, więc nie ma obawy o spalenie lampy, czy auta. :cool2:
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
wymienilem dzisiaj taką żarówkę w E39 i zastanawia mnie jedna rzecz: czy to normalne, ze prawe ringi (z tą nową żarówką) świecą znacznie jaśniej, niż lewe (ze starą, nadal działającą)? Już od dawna miałem wrażenie że prawa strona świeci delikatnie mocniej, ale teraz po wymianie żarówki jest już bardzo wyraźna różnica. U Was też tak jest?
Opublikowano
wymienilem dzisiaj taką żarówkę w E39 i zastanawia mnie jedna rzecz: czy to normalne, ze prawe ringi (z tą nową żarówką) świecą znacznie jaśniej, niż lewe (ze starą, nadal działającą)? Już od dawna miałem wrażenie że prawa strona świeci delikatnie mocniej, ale teraz po wymianie żarówki jest już bardzo wyraźna różnica. U Was też tak jest?

 

 

Moze zmien obie i wtedy porownaj.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano
wymienilem dzisiaj taką żarówkę w E39 i zastanawia mnie jedna rzecz: czy to normalne, ze prawe ringi (z tą nową żarówką) świecą znacznie jaśniej, niż lewe (ze starą, nadal działającą)? Już od dawna miałem wrażenie że prawa strona świeci delikatnie mocniej, ale teraz po wymianie żarówki jest już bardzo wyraźna różnica. U Was też tak jest?

 

 

Moze zmien obie i wtedy porownaj.

 

nie no, roznica w jasnosci swiatel pozycyjnych nie jest dla mnie tak krytyczną kwestią zebym nowe 70 zł na nastepna zarowke wydawal ;) świeci to świeci, nie ma co grzebac przy tym. Zastanawialem sie tylko, czy moze pozycyjne są na podobnej zasadzie skonstruowane co światła mijania, gdzie zawsze lewa lampa swieci slabiej, bo jest blisko osi jezdni i ma nie oślepiać ludzi na drugim pasie. W zasadzie to w światlach pozycyjnych mialoby znikomy sens, bo i tak nikogo nie oslepiają, ale moze tak jest uklad zrobiony że cała prawa strona świeci mocniej? Nie wiem, dlatego pytałem czy też tak macie

Opublikowano
wymienilem dzisiaj taką żarówkę w E39 i zastanawia mnie jedna rzecz: czy to normalne, ze prawe ringi (z tą nową żarówką) świecą znacznie jaśniej, niż lewe (ze starą, nadal działającą)? Już od dawna miałem wrażenie że prawa strona świeci delikatnie mocniej, ale teraz po wymianie żarówki jest już bardzo wyraźna różnica. U Was też tak jest?

 

 

Moze zmien obie i wtedy porownaj.

 

nie no, roznica w jasnosci swiatel pozycyjnych nie jest dla mnie tak krytyczną kwestią zebym nowe 70 zł na nastepna zarowke wydawal ;) świeci to świeci, nie ma co grzebac przy tym. Zastanawialem sie tylko, czy moze pozycyjne są na podobnej zasadzie skonstruowane co światła mijania, gdzie zawsze lewa lampa swieci slabiej, bo jest blisko osi jezdni i ma nie oślepiać ludzi na drugim pasie. W zasadzie to w światlach pozycyjnych mialoby znikomy sens, bo i tak nikogo nie oslepiają, ale moze tak jest uklad zrobiony że cała prawa strona świeci mocniej? Nie wiem, dlatego pytałem czy też tak macie

 

 

Raczej powinny swiecic jednakowo

 

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//i237.photobucket.com/albums/ff280/oossdd/43.jpg

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Opublikowano

Raczej powinny swiecic jednakowo

 

patrze na Twoja fotke i powiedzialbym ze ta moja nowa zarowka od pasazera swieci tak jak u Ciebie, natomiast stara (od kierowcy) jest troche slabsza. Czyli moze faktycznie mi sie druga zarowka konczy ;) bo przed chwila sprawdzilem, ze zamocowana jest dobrze i jest oryginalna, czyli moc na pewno tez ma prawidlową. Pewnie po prostu zdycha powoli, wiec faktycznie kupie nową ;) dzieki za fotke

Opublikowano

Raczej powinny swiecic jednakowo

 

patrze na Twoja fotke i powiedzialbym ze ta moja nowa zarowka od pasazera swieci tak jak u Ciebie, natomiast stara (od kierowcy) jest troche slabsza. Czyli moze faktycznie mi sie druga zarowka konczy ;) bo przed chwila sprawdzilem, ze zamocowana jest dobrze i jest oryginalna, czyli moc na pewno tez ma prawidlową. Pewnie po prostu zdycha powoli, wiec faktycznie kupie nową ;) dzieki za fotke

 

 

jest jeszcze opcja ze nie kontaktuja styki i jest spadek napiecia, przez co swieci o wiele slabiej.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.