Skocz do zawartości

Nowe tuleje wahacza i jest gorzej...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

miałem czasem delikatne drgania kierownicy przy predkosci 60-90km,

sprawdziłem pod autem z mehanikiem i była zerwana jedna tuleja od wahacza (duża,tylnia trzymające wahacz)

 

kupiłem dwie nowe MEYLE HD + łączniki stabilizatora (były w miare tanie więc zapobiegawczo :-) też MEYLE HD)

 

po wymianie auto dziwnie jeździ :-(

 

powoli jest OK, cicho i gładko (tylko jakieś sztywne, ale to moze elementy HD)

przy prędkości ponad 30km jak wjadę kołami przednimi na nierówność to kierownica wpada w straszne drgania !

 

ps. mechanik sprawdzał zawieszenie i powiedział ze wahacze są OK

 

co mam zrobić ?

 

- wymienić gumy przy drążku stabilizacyjnym,

- wymienić wahacze,

- jechać na zbieżnosc

 

???

 

BARDZO PROSZĘ O POMOC

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam, mi kierownica wpadała w drgania jak miałem mocno wyrobiony sworzeń po zmianie wachacza z gumami ustąpiło
Pozdrawiam
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja bym zaczął od sprawdzenia końcówek drążka i drążka kierowniczego z przegubem wzdłużnym. Ja u siebie miałem podobnie. Wymieniłem w/w elementy i jest ok.
Krzysztof
Opublikowano
Ja bym zaczął od sprawdzenia końcówek drążka i drążka kierowniczego z przegubem wzdłużnym. Ja u siebie miałem podobnie. Wymieniłem w/w elementy i jest ok.

 

nowe końcówki oraz drązki

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

Opublikowano
podjedz na stacje diagnostyczna i sprawdz zawieszenie,koszt nieduzy (20zł) a bedziesz miał pewnosc co jest nie tak.ja miałem podobnie,niby wszystko było ok a na stacji na szarpakach wyszło jednak ze sworzen zewnetrzny miał luz. no chyba ze mechanik sprawdzał na szarpakach
///M40pwr
Opublikowano
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

 

Ale takiego 'zeza' wyregulujesz właśnie na drązkach. Patrzysz na to nie w tym rzucie. ;)

Opublikowano

więc pojadę

choc auto jedzie prosto i nie ściąga przy hamowaniu,

 

co dokładnie powinien mi ustawić fachowiec ? (muszę go przypilnować :-)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Witam wszystkich. Mialem podobny problem jeśli wszystko powymieniałeś i dzieje się to samo to teraz zmień opony. chociażby tak na próbę załóż zimowe i zobaczysz ze będzie jak ręka odjął.
Opublikowano
tuleje kupiles same czy z mocowaniami jezeli same to byc moze odwrotnie je założyli

 

całe

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
Witam wszystkich. Mialem podobny problem jeśli wszystko powymieniałeś i dzieje się to samo to teraz zmień opony. chociażby tak na próbę załóż zimowe i zobaczysz ze będzie jak ręka odjął.

 

mogę zmienić na zimowe (man na stalowych felgach 17")

tylko że opony letnie mam po przebiegu ok. 3tys.km (Nokian)

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
- jechać na zbieżność

 

zbieżnośc na 95% jest rozjechana, ale czy oprócz ściannia opony i ściagania auta może wpadać w wibracje ?

 

proszę o wypowiedź

 

Może jak najbardziej bo jak masz tak |---/ koła to to jedno jedzei sobie w swoją strone, a to drugie prosto.

 

ale czy e46 ma możliwość ustawienia czegoś oprócz regulacji na drążkach kierowniczych ?

 

W e46 mozesz tez regulowac kat pochylenia kol przednich (camber) - masz fasolki na kielichu a nie jak np. w e36 po prostu otwory .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Opublikowano
mogę zmienić na zimowe (man na stalowych felgach 17")

tylko że opony letnie mam po przebiegu ok. 3tys.km (Nokian)

 

Sprawdzić nie zaszkodzi. Było już na forum kilka przypadków w których występowały wibracje w pewnych przedziałach prędkości i okazywało się, że po zmianie opon wszystko było ok Wink Wyżej zadałeś też pytanie jak masz przypilnować gościa na ustawieniu zbieżności, nie musisz tego robić ponieważ po wszystkim dostaniesz wydruk w którym będziesz mógł sprawdzić czy wszystkie dane są takie jak powinny Wink Pozdrawiam.

Opublikowano

maciek1024 moga byc i 17" zmień i zobacz co się będzie działo.

Ja mailem co prawda 15" ale letnia opona jest twardsza niż zimowa, zimowa będzie się lepiej układała na nawierzchni i będzie bardziej amortyzowała drgania przenoszone na kierownice z koł.

Opublikowano

więc tak,

 

zawieszenie ma zero usterek (byłem na diagnostycznej)

 

zbieżność zrobiona i problemy nadal występują :-(

 

CO JEST GRANE :-(

 

gdzie w Krakowie jest fachowiec od BMW ? bo już nie wiem gdzie jechać...

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
sprobuj kola wyważyc , niedawno ktos pisal o podobnych problemach , powymienial troche czesci z zawiasu i dalej mial wibracje, kola wywazal ze 2 razy niby wywazone ok a nadal wibracje wystepowaly, po zmianie wulkanizatora i ponownym wyważeniu wszystko bylo ok, powodem wibracji byly zle wyważone kola , poprostu gosc mial rozkalibrowana wyważarke,
Opublikowano

zmieniłem na koła zimowe i jest to samo,

 

BARDZO PILNA SPRAWA - PROSZĘ FACHOWCA O POMOC !

 

mam lejący jeden amortyzator, prawdopodobnie to on daje w kość,

 

posaidam opcję : 0226. sportliche fahrwerksabstimmung

 

jakie amortyzatory powinienem zastosować ?

 

weszyscy twierdzą, że nie ma zamienników

 

nr. amorka: Sachs 824903556618

 

nie wiem czy mam szukać zwykłego amorka, do MTechniki czy może jeszcze innego ?

BMW X3 3.0d LCI

było:

BMW 3 E46 330d - ten silnik to poezja !

Audi A6 quattro 2.5 TDI- silnik specjalnej troski

Audi A4 1.8 Turbo 200 PS.., b.mile wspominam

Opublikowano
zmieniłem na koła zimowe i jest to samo,

 

BARDZO PILNA SPRAWA - PROSZĘ FACHOWCA O POMOC !

 

mam lejący jeden amortyzator, prawdopodobnie to on daje w kość,

 

posaidam opcję : 0226. sportliche fahrwerksabstimmung

 

jakie amortyzatory powinienem zastosować ?

 

weszyscy twierdzą, że nie ma zamienników

 

nr. amorka: Sachs 824903556618

 

nie wiem czy mam szukać zwykłego amorka, do MTechniki czy może jeszcze innego ?

 

Witam,

 

numer który podałeś dotyczy amortyzatora prawego. Występuje on z Sachs-a na aftermarket, nie jesteś skazany na ASO BMW. Nie jest to taki sam amortyzator jak przy seryjnym zawieszeniu e46.

 

Numer który podałeś to inaczej Sachs 556 874, taki sam jak do zawieszenie M Technik (M-Sportpack II). Cena u mnie - 347 zł / 1 szt.

 

Jeśli chodzi o drgania kierownicy bardzo ważne aby ktoś dokładnie (nie na szarpakach) sprawdził sworznie wahaczy. W BMW wystarczy minimalny, często nie wyczuwany przez "fachowców" luz na sworzniu by trzęsło kierownicą w przedziale 80-100 km/h. Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

 

Jedno głupie pytanie ale tak dziś się zakręciłem przy tym, że szok i teraz mam dylemat bo wiedziałem i nie wiem. :twisted2:

 

Na tulejach są znaczniki określające strony 'L' i 'R'. Ta z 'L' ma być po stronie kierowcy? :oops: /w 'naszym' aucie nie angielskim :lol: /

Opublikowano
Warto też sprawdzić jak mechanik założył tuleje wahaczy, czy na pewno Lewa jest z lewej strony, a prawa z prawej

 

Jedno głupie pytanie ale tak dziś się zakręciłem przy tym, że szok i teraz mam dylemat bo wiedziałem i nie wiem. :twisted2:

 

Na tulejach są znaczniki określające strony 'L' i 'R'. Ta z 'L' ma być po stronie kierowcy? :oops: /w 'naszym' aucie nie angielskim :lol: /

 

Tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.