Skocz do zawartości

Stuki przy zmianie biegów


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
2 miesiące temu kupiłem samochód i od tamtej pory mam przy zmianie biegów głuchy stukot z tyłu najczęściej występujący przy wciśniesciu lub puszczenia sprzegła i zmiany bigów najczęściej stuk odczuwalny jest na 1,2,3 biegu no i na wstecznym.Przejżałem forum i było podobnych problemów ale niema rozwiązania tej przyczyny, może ktoś miał podobny problem i zaradził już temu?
Opublikowano

Co ma sprzęgło do stuków z tyłu. U mine jest identycznie, o czym już kiedyś pisałem, ale jeszce do tej pory tego nie zrobiłem, tak więc nie pomogę ale poszukaj postów. Są o tym na forum, i różne tego są przyczyny. U mnie wydaje mi się, że są to rozwalone przeguby na tylnych półosiach, acz inni twierdzą że przeguby to mało prawdopodobne, ale tam właśnie mam luzy, i jakby od tego szedł ten stuk a laikiem w sprawach mechanicznych nie jestem.

PS. Narazie chcę sprzedać autko to nie chce mi się zaglądać. Jak nie sprzedam to zrobie i napewno napiszę ;) .

Opublikowano
ja tez sie dolanczam do tego problemu ja mam stuki i jedynka czasami cieszko wchodzi i ten problem ze jak zaciagne reczny i ruszam to jest pukniecie z tylu a przy ruszaniu szarpie no i jeszcze na podnosniku jak go podnioslem to przy zaciagnietym recznym kolo okolo 10° sie rusza no ma luzy niewiem co jest grane przegluby ogladalem i sa w bardzo dobrym stanie to juz chyba problem tkwi w moscie co wy otym myslicie??

-----------------------------------------------------




F06 640i Xdrive

-----------------------------------------------------

Opublikowano
Co ma sprzęgło do stuków z tyłu. U mine jest identycznie, o czym już kiedyś pisałem, ale jeszce do tej pory tego nie zrobiłem, tak więc nie pomogę ale poszukaj postów. Są o tym na forum, i różne tego są przyczyny. U mnie wydaje mi się, że są to rozwalone przeguby na tylnych półosiach, acz inni twierdzą że przeguby to mało prawdopodobne, ale tam właśnie mam luzy, i jakby od tego szedł ten stuk a laikiem w sprawach mechanicznych nie jestem.

PS. Narazie chcę sprzedać autko to nie chce mi się zaglądać. Jak nie sprzedam to zrobie i napewno napiszę ;) .

 

kiedys pisalem juz na ten temat co maja stuki z tylu auta przy zmianie biegów do sprzegła , u mnie stukało przez pol roku az sie wystukało i poszedł docisk. nie mowie że to może byc to samo ale u mnie po wymianie sprzegła nic nie puka

Opublikowano
możliwych jest kilka rozwiązań zaczynająć od poduszek na skrzyni i lecąć do tyłu masz tak taką tuleje jak bodajrze łacznik elastyczny może tuleja mostu tylnego która jest ,,jak by,, przytwierdzona do dyfra i pozniej do karoseri i sanek , możesz mieć pekające mocowanie sanek do karoseri co w e46 jest na porządku dziennym możesz mieć popuszczony dyfer mogą być tuleje na sankach najlepiej na podnośnik(bo na kanale tego nie zrobisz) podnieś do góry zaprzyj się ob dyfer i spróbuj im pomachać góra dół i bedzię wiadomo co i jak ja u siebie wymieniłem poduszki na skrzyni wszystkie tuleje sanek wszystkie tuleje dyferencjału tuleje belki i nic nie stuka już jest cicho jak w kościele koszt jakieś 250zł części , tyle u mnie było cześći oczywiście zamienniki meyla plus robocizna chyba że masz już pekająca karoserie to przy dobrych układach ze 400zł ale było na osiołka to i nasiano musi być :|
moc jest z nami
Opublikowano
miałem podobne objawy - do wymiany poszły poduszki pod dyfrem - już jest wszystko ok...

 

u mnie stukało jak sie wyrwala od wózka tuleja metalowo gumowa. podobno to jest feler e46 przedliftingowych. pisałem gdzies sporo o tym, fotki nawet wklejalem ale nie pamietam jak sie temat nazywal.

 

pzdr!

Opublikowano
dzieje się u mnie dokładnie to samo - stukanie słychać przy zmianie biegów 1-2-3 później cisza. przy wyższysz obrtoach też niewiele słychać więc jak wnioskuję to mocowanie dyferencjału - ale jak sprawdzę w serwisie to dam znać.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
miałem takie same objawy styki było słychac nawet na wyłaczonym silniku gdy wrzucałem biegi okazało sie ze był to łacznik elastyczny wału

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Opublikowano
90% most do wymiany w e46 mosty to jakieś nieporozumienie są takie słabe jak w polonezie trucku używka na allegro od 500pln lub nówka sztuka w serwisie bmw 7346pln swoja drogą ta cena za nówkę to jakaś abstrakcja do 10cio letniego samochodu tym bardziej ,że te mosty są z dupy
Opublikowano
nówka sztuka w serwisie bmw 7346pln

:shock: jeeez co oni...ogłupieli... :duh:

przypuscmy, ze kupujesz e46 rocznik 98 , benzynka , cene bedzie oscylowac w okolicach 20 - 25 koła pada Ci most i płacisz za niego 1/3 ceny auta... dramat :mad2:

 

ja rozumiem takie ceny do auta nowego które kosztuje 100 - 200 koła

ale do 10 latka? :duh:

 

z cenami czesci powinno byc tak jak z autami im auto starsze tym mniej kosztuje analogicznie powinny tanieć czesci

Opublikowano
Tylko że niestety zasada działania dilerów jest inna - zarabiają na serwisie i na częsciach co najmniej 5razy tyle co na sprzedaży nowych aut. Tak że wcale mnie nie dziwi fakt takich drogich części. Dobrze że moje auto ma już te 8lat i częsci są na złomach:)lepiej kupić nawet 3 dyferencjały na złomie i niech by wytrzymał każdy 2 lata to i tak sie kalkuluje. W końcu 10lat jednym autem nie będę jedził:)
Opublikowano
Tylko że niestety zasada działania dilerów jest inna - zarabiają na serwisie i na częsciach co najmniej 5razy tyle co na sprzedaży nowych aut.

 

niestety :mad2:

z tym ,ze BMW, Mercedes, Audi te cenniki mają jeszcze bardziej wygórowane zestawiajac je np z Oplem, Hondą czy Toyotą...

 

a druga sprawa, ze ceny cześci sa podpożadkowane pod portfele ludzi którzy kupują te auta jako nowe. Dajesz za fure 200 000zl to most moze sobie kosztowac nawet 10 000zl <--- proporcje bardziej zachowane niz przy 8 letnim e46.

Opublikowano
cena za nówkę na prawdę zapiera trochę dech w piersiach... używkę jeszcze jakoś można przeżyć, choć szczerze powiem że myślałem, że 7346pln ta szóstka to się przypadkiem wdarła do tej ceny... :doh:
Opublikowano
cena za nówkę na prawdę zapiera trochę dech w piersiach... używkę jeszcze jakoś można przeżyć, choć szczerze powiem że myślałem, że 7346pln ta szóstka to się przypadkiem wdarła do tej ceny... :doh:

 

hahaha :mrgreen: je tez myślałem, ze dziubas sie pomylił i przypadkowo palec na klawiaturze polecial mu jeszcze na 6 :)

...a potem mysle... to nie pomyłka , to ASO BMW :mad2:

Opublikowano
Swego czasu szukałem dyfra do swojej e46 i tak przy okazji się zapytałem w serwisie jaka cena wiec tak mi podali 7346pln - jakiś rabat 3% to razem z tym sprzedawcą się pośmialiśmy i kupiłem używkę na allegro za pincet złotych
Opublikowano
:mrgreen: dobrze, że panowie z ASO też mają poczucie humoru

 

w ich przypadku jak i w naszym to jest taki śmiech przez płacz :mrgreen:

dla nas bo za drogo, a dla nich bo wstyd zeby tak ludziom portfele czyścic.

 

no ja osobiscie bardzo glupio bym sie czuł mowiac komuś ze most to jego e46 bedzie go kosztowal okolo 7500zł :mrgreen: ŻENUAR :mad2:

Opublikowano
też mi się zadaje że to most bo w nim słychać stuki ciekawe jak jest z naprawo mostu? jak byłem u mechanika ostatnio to niechciał się za to zabierać bo mówił że roboty dużo a i części będo droge.zostaje tylko poszukac na allegro jakiegoś na którego dają gwarancje że po włożeniu nie będzie tego samego
Opublikowano
U mnie jak przedstewił majkeld69 chodzilo o część nr. 2 tuleja metalowo-gumowa mocowana od tyłu mostu nadmianie że nie ma jej w katologach zamienników występuje tylko w oryginale
Opublikowano
rozbierać się nie opłaca bo po złożeniu może nie mieć luzu ale będzie wył ,a i koszty wysokie bo nikt za 200pln nie będzie się bawił w składanie tych puzli zostaje tylko używka. Do diesli jest tego pełno na allegro

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.