Skocz do zawartości

Dosc szybko sie grzeje


Nighstalker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Tak jak w temacie. Tzn zwrocilem uwage na to ze moja beatka dosc szybko nabiera temperatury. Rano przy temp na zewnatrz okolo 10 C przejade jakies 2 - 3 km (w miescie, czyli okolo 5 -10minut) i juz wskazowka stoi w pionie. Poza tym nie ma zadnych nipokojacych objawow. Nigdy za pion nie wyszla i wszystko dziala normalnie. Sprawdzilem ostatnio plyn i dolalem troche bo bylo tak 2cm ponizej znaku. Czy tak sie powinna grzac a ja juz wpadam w paranoje czy jednak cos jest nie tak? :shock:

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko ok nie ma sie co martwic, gorzej jak sie bedzie przegrzewał :worried:

Prowadziłeś kiedyś BMW? To jest adrenalina, to jak narkotyk - wciąga. Jesteś królem świata i nikt ci nie podskoczy :diabel_faja:





Nowe forum BMW tylko dla serii 3

http://www.3er.pl

warto tam być!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To normalne - mnie też szybko sta... :lol: łapię temperaturę - tylko ten wskaźnik nie jest za bardzo dokładny - to znaczy takie realne nagrzanie następuje dopiero po ok 5-10km (zależnie od temperatury na zewnątrz) i dopiero wtedy można sobie puścić większe obroty.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

 

Nie powiedzialbym ze 7.5litra na trasie to duzo jak na 1.8 dziesiecioletni i calkiem zwawy silnik majac rowniez na uwadze mase auta. Ale jak powiedzial jeden madry facet lubiacy grac na skrzypcach "wszystko jest wzgledne" :mrgreen:

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

 

Nie powiedzialbym ze 7.5litra na trasie to duzo jak na 1.8 dziesiecioletni i calkiem zwawy silnik majac rowniez na uwadze mase auta. Ale jak powiedzial jeden madry facet lubiacy grac na skrzypcach "wszystko jest wzgledne" :mrgreen:

 

Tez tak myslalem dopoki nie jezdzilem 530d ktore spala mi na trasie przy 120-130 max 6 litrow przy masie ponad 1800 kg :) Poglady sie zmieniaja :) Napewno wada jest to ze bardzo sie powoli grzeje jak sie webasto nie wlaczy.

 

A co do 1.6 i 1.8 w miescie pala dosc duzo, przy tych 100-115 km nie jest to rakieta a np. audi potrafi byc ekonomiczniejsze. ( z podobnym silnikiem).

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

 

Nie powiedzialbym ze 7.5litra na trasie to duzo jak na 1.8 dziesiecioletni i calkiem zwawy silnik majac rowniez na uwadze mase auta. Ale jak powiedzial jeden madry facet lubiacy grac na skrzypcach "wszystko jest wzgledne" :mrgreen:

 

Tez tak myslalem dopoki nie jezdzilem 530d ktore spala mi na trasie przy 120-130 max 6 litrow przy masie ponad 1800 kg :) Poglady sie zmieniaja :) Napewno wada jest to ze bardzo sie powoli grzeje jak sie webasto nie wlaczy.

 

A co do 1.6 i 1.8 w miescie pala dosc duzo, przy tych 100-115 km nie jest to rakieta a np. audi potrafi byc ekonomiczniejsze. ( z podobnym silnikiem).

OK rozumiem ze 530D po prostu lepsze ale zawsze ktos bedzie mial lepsze auto i tak mozna w kolko a raczej w nieskonczonosc :lol: Chodzilo o temperature a nie o wyzszosc swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkiej Nocy.

Pozdro

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

 

Nie powiedzialbym ze 7.5litra na trasie to duzo jak na 1.8 dziesiecioletni i calkiem zwawy silnik majac rowniez na uwadze mase auta. Ale jak powiedzial jeden madry facet lubiacy grac na skrzypcach "wszystko jest wzgledne" :mrgreen:

 

Tez tak myslalem dopoki nie jezdzilem 530d ktore spala mi na trasie przy 120-130 max 6 litrow przy masie ponad 1800 kg :) Poglady sie zmieniaja :) Napewno wada jest to ze bardzo sie powoli grzeje jak sie webasto nie wlaczy.

 

A co do 1.6 i 1.8 w miescie pala dosc duzo, przy tych 100-115 km nie jest to rakieta a np. audi potrafi byc ekonomiczniejsze. ( z podobnym silnikiem).

OK rozumiem ze 530D po prostu lepsze ale zawsze ktos bedzie mial lepsze auto i tak mozna w kolko a raczej w nieskonczonosc :lol: Chodzilo o temperature a nie o wyzszosc swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkiej Nocy.

Pozdro

 

 

Chyba sie nie zrozumielismy, wiem ze sa lepsze, i nie mowie ci ze mam najlepsze, chodzi mi o to ze sam tez mam M40 1.6 jezdzilem 1.8 i wiem ze te silniki szybko sie grzeja bo poprostu przepalaja dosc duzo paliwa jak na swoja pojemnosc, nie sa zbyt mocne i pala duzo, a niektore auta konkurencji z podobnych lat jednak mniej pala :) z tad wynika ich szybka nagrzewalnosc sie.

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez problem :) ja bym sie cieszyl, jak by sie tak diesel grzal to juz pelna radosc.

 

Poprostu benzyniaki w E36, a szczegolnie 1.6 i 1.8 zwykle spalaja duzo dajac malo w zamian :) leja tym paliwem to i temp. sie szybko robi wysoka :).

 

Nie powiedzialbym ze 7.5litra na trasie to duzo jak na 1.8 dziesiecioletni i calkiem zwawy silnik majac rowniez na uwadze mase auta. Ale jak powiedzial jeden madry facet lubiacy grac na skrzypcach "wszystko jest wzgledne" :mrgreen:

 

Tez tak myslalem dopoki nie jezdzilem 530d ktore spala mi na trasie przy 120-130 max 6 litrow przy masie ponad 1800 kg :) Poglady sie zmieniaja :) Napewno wada jest to ze bardzo sie powoli grzeje jak sie webasto nie wlaczy.

 

A co do 1.6 i 1.8 w miescie pala dosc duzo, przy tych 100-115 km nie jest to rakieta a np. audi potrafi byc ekonomiczniejsze. ( z podobnym silnikiem).

OK rozumiem ze 530D po prostu lepsze ale zawsze ktos bedzie mial lepsze auto i tak mozna w kolko a raczej w nieskonczonosc :lol: Chodzilo o temperature a nie o wyzszosc swiat Bozego Narodzenia nad swietami Wielkiej Nocy.

Pozdro

 

 

Chyba sie nie zrozumielismy, wiem ze sa lepsze, i nie mowie ci ze mam najlepsze, chodzi mi o to ze sam tez mam M40 1.6 jezdzilem 1.8 i wiem ze te silniki szybko sie grzeja bo poprostu przepalaja dosc duzo paliwa jak na swoja pojemnosc, nie sa zbyt mocne i pala duzo, a niektore auta konkurencji z podobnych lat jednak mniej pala :) z tad wynika ich szybka nagrzewalnosc sie.

 

Ok rozumiem o co Ci chodzi ale nie jestem pewien czy akurat spalanie tych silnikow ma tak duzo wspolnego z ich szybkim nagrzewaniem ale to jest temat rzeka. W kazdym razie wiem ze wszystko jest Ok i nie musze sie martwic :8)

O Tempora! O Mores!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno jest OK, u mnie M40 grzeje sie baaardzo szybko i ma to zwiazek z tym ze przerabiana jest duza ilosc paliwa, wydziela sie duza ilosc ciepla, w nowych dieslach ktore maja wysoka sprawnosc energetyczna ilosc paliwa podawanego jest mniejsza, przez co silnik wolno sie nagrzewa.

 

Z szybkiego nagrzewania trzeba sie raczej cieszyc, dla mnie to jest plus, czasem trzeba gdzies podjechac 2-3 km, w tym czasie M40 jest juz nagrzane a diesel troszke .... za chwile gasisz auto i powstaje mysl ze szkoda bylo je odpalac skoro sie nawet nie zdarzylo nagrzac :)

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam, jutro wstawiam auto na warsztat, celem wymiany pompy wody i termostatu, i przy okazji zdejmowania chłodnicy pomyślałem, ze wymienie wiskoze, bo tez nie działa. co myślicie o tej-

 

http://allegro.pl/item456161249_sprzeglo_wiskotyczne_wiskoza_bmw_e30_e36_e34_e39.html

 

i czym np rozni sie od tej-

 

http://allegro.pl/item455407647_sprzeglo_wiskotyczne_wiskoza_bmw_e30_e36_e34_e39.html

 

dzieki za szybkie odpowiedzi, chciałbym to jak najszybciej zamowić, zeby przyszła na pojutrze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nieco mnie zaniepokoiliscie.

Otoz u mnie wskazowka jak zawsze stala w pionie, jednak dzis w korku, przez moment zaczal nabierac temperatury i wskazowka wskoczyla dosc szybko na 3/5 wskaznika (brakowalo jednego pola do czerwonej strefy) po wyjechaniu z korka wszystko wrocilo do normy...

 

jakies sugestie? mam paranoję czy to normalka?

 

e36 '95 1,6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nieco mnie zaniepokoiliscie.

Otoz u mnie wskazowka jak zawsze stala w pionie, jednak dzis w korku, przez moment zaczal nabierac temperatury i wskazowka wskoczyla dosc szybko na 3/5 wskaznika (brakowalo jednego pola do czerwonej strefy) po wyjechaniu z korka wszystko wrocilo do normy...

 

jakies sugestie? mam paranoję czy to normalka?

 

e36 '95 1,6

 

Powinno stac zawsze idealnie w pionie

Nigdy nie kłóć się z idiotami, sprowadzą Cię do swojego poziomu i pokonają doświadczeniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm nieco mnie zaniepokoiliscie.

Otoz u mnie wskazowka jak zawsze stala w pionie, jednak dzis w korku, przez moment zaczal nabierac temperatury i wskazowka wskoczyla dosc szybko na 3/5 wskaznika (brakowalo jednego pola do czerwonej strefy) po wyjechaniu z korka wszystko wrocilo do normy...

 

jakies sugestie? mam paranoję czy to normalka?

 

e36 '95 1,6

 

 

po pierwsze - czy działą ci właśnie wiskoza( wiatrak), po rugie czy jest odpowietrzony układ chłodniczy, po trzecie czy nie masz za mało płynu. sprawdz to, jak nie pomoże, to trzeba dalej szukać przyczyny ;)

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchawszy rad stwierdzam:

 

1. wiatrak chodzi

2. układ nie wydaje się zapowietrzony

3. płynu nie brak (w sobotę była wymiana)

 

Skok wskazówki temperatury silnika zauważyłem po podłączeniu auta do komputera. Jest możliwośc ze podłączający coś.. nie wiem... wykasował zmienił? czy to nie ma nic do rzeczy?

 

Help.

 

Dzis rano (ok 9oC) przy jezdzie w delikatnym korku wskazówka leciutko (na grubość wskazówki) odchylila się od pionu w kierunku czerwonego, po czym wracała na miejsce. Kilkukrotnie. Mam paranoję?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Tak jak w temacie. Tzn zwrocilem uwage na to ze moja beatka dosc szybko nabiera temperatury. Rano przy temp na zewnatrz okolo 10 C przejade jakies 2 - 3 km (w miescie, czyli okolo 5 -10minut) i juz wskazowka stoi w pionie. Poza tym nie ma zadnych nipokojacych objawow. Nigdy za pion nie wyszla i wszystko dziala normalnie.

 

Typowe objawy SPRAWNEGO TERMOSTATU i sprawnego układu chłodzenia.

Chyba raczej dobrze iż auto szybko osiąga optymalną temperature pracy i utrzymuje ją na odpowiednim poziomie. Moje auto przy takiej pogodzie osiąga optymalną temperature pracy po 500-1000m gdyż silniki sześciocylindrowe nagrzewają się "szybciej" - przynajmniej ja tak zauwazyłem.

 

przypominam iż zakres temperaturowy pracy silnika to pomiędzy niebieskim a czerwonym polem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Posłuchawszy rad stwierdzam:

 

1. wiatrak chodzi

2. układ nie wydaje się zapowietrzony

3. płynu nie brak (w sobotę była wymiana)

 

Skok wskazówki temperatury silnika zauważyłem po podłączeniu auta do komputera. Jest możliwośc ze podłączający coś.. nie wiem... wykasował zmienił? czy to nie ma nic do rzeczy?

 

Help.

 

Dzis rano (ok 9oC) przy jezdzie w delikatnym korku wskazówka leciutko (na grubość wskazówki) odchylila się od pionu w kierunku czerwonego, po czym wracała na miejsce. Kilkukrotnie. Mam paranoję?

 

 

spróbuj ostrożnie zatrzymać wiatrak, śrubokrętem, czy nawet palcem- przynajmniej u mnie dało sie palcem ;)- jeśli zrobisz to bez problemu, i nie bedziesz czuł dużego oporu, to znczy ze wiskoza jest padnięta, jeśli utnie Ci palce- wiskoza działa :D:D:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

spróbuj ostrożnie zatrzymać wiatrak, śrubokrętem, czy nawet palcem- przynajmniej u mnie dało sie palcem ;)- jeśli zrobisz to bez problemu, i nie bedziesz czuł dużego oporu, to znczy ze wiskoza jest padnięta, jeśli utnie Ci palce- wiskoza działa :D:D:D

 

Nie pchałbym tam ani palców - ani śrubokreta. Palców szkoda a podłożenie tam czegoś twardego może spowodowac iż łopatki wiatraczka powiedzą ci dowidzenia. Platsik się starzeje i staje się kruchy.

 

Sprawdź oprór na zimnym silniku a potem po rozgrzaniu zgaś auto i zobacz czy wiatraczek zatrzyma się od razu po wyłaczeniu silnka czy też zrobi jeszcze kilkanaście obrotów.

Jesli na ciepłym wiatrak zatrzymuje się prawie od razu a na zimnym jest wyraźnie mniejszy opór to wisko będzie OK.

 

Pzdr,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.