Skocz do zawartości

Jak się kasuje wskaźnik ilości oleju na desce rozdzielczej?


Adam2000

Rekomendowane odpowiedzi

To nie jest wskaznik ilosci oleju, ale informacja o zblizajacej sie koniecznosci wymiany oleju, kalkulowana na podstawie ilosci zuzytego paliwa.

 

Wprowadz w szukajke "kasowanie inspekcji olejowej". Powinno cos wyskoczyc.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim poście brakuje jeszcze słów "między innymi", bo komp zbiera i przetwarza wiele informacji aby poinformować Cię o tym kiedy należy wymienić olej...

 

A co do kasowania inspekcji, polecam lekturę tematu:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=93011&highlight=inspekcja

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim poście brakuje jeszcze słów "między innymi", bo komp zbiera i przetwarza wiele informacji aby poinformować Cię o tym kiedy należy wymienić olej...

A możesz podac zrodlo tej informacji? Bo w literaturze BMW WDS jest wymieniona jedynie ilosc zuzytego paliwa. Moje wlasne doswiadczenia wydaja sie to potwierdzac.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Leję do swojej półsyntetyczny 10w40 czyli nie long life i wymieniam go co ok 12 000. Mam więc rozumieć, że w takim wypadku te kontrolki są o kant d..y rozbić bo obliczają do lepszego LL ?

Mniej wiecej tak. Komputer nie ma pojecia jaki olej wlewasz do silnika. Nawet jak bys oleju słonecznikowego nalał, to tez by tak samo liczył. :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W ostatnim poście brakuje jeszcze słów "między innymi", bo komp zbiera i przetwarza wiele informacji aby poinformować Cię o tym kiedy należy wymienić olej...

A możesz podac zrodlo tej informacji? Bo w literaturze BMW WDS jest wymieniona jedynie ilosc zuzytego paliwa. Moje wlasne doswiadczenia wydaja sie to potwierdzac.

 

W niemieckiej ksiazce typu "Sam Naprawiam" o E34 faktycznie, schemat blokowy komputera SI (Service Interval) przetwarza wieksza ilosc informacji, typu start silnika, temperatura, ale nie wiem, czy to prawda.

 

W oprogramowaniu serwisowym po wejsciu w funcje kontroli inspekcji, jak byk stoi tylko ilosc zuzytego paliwa i przebieg od ostatniego resetu.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki: silnik M52b25 - zalany olejem Castrol magnatec 10w40 - cegiełki znikały co 2 tyś km, na oleju Castrol Edge Sport 0w40 - cegiełki znikają co 4 tyś km. Tak więc raczej komp nie przelicza tylko ilości paliwa...Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Komputer SI nie analizuje jakosci oleju. Wszystko zalezy od stylu jazdy.

A styl jazdy bezposrednio odbija sie na zużyciu paliwa...

 

http://i34.photobucket.com/albums/d102/escape2music/530i/misc/sia2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki: silnik M52b25 - zalany olejem Castrol magnatec 10w40 - cegiełki znikały co 2 tyś km, na oleju Castrol Edge Sport 0w40 - cegiełki znikają co 4 tyś km. Tak więc raczej komp nie przelicza tylko ilości paliwa...Pzdr

odnośnie mojego wcześniejszego pytania, czy ktoś też zaobserwował takie zjawisko ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z praktyki: silnik M52b25 - zalany olejem Castrol magnatec 10w40 - cegiełki znikały co 2 tyś km, na oleju Castrol Edge Sport 0w40 - cegiełki znikają co 4 tyś km. Tak więc raczej komp nie przelicza tylko ilości paliwa...Pzdr

odnośnie mojego wcześniejszego pytania, czy ktoś też zaobserwował takie zjawisko ?

 

A Yeti tez ktos zaobserwowal?

 

Moze na pierwszym oleju jezdziles w zimie i nie miales wlasciwego stylu jazdy BMW (czesta jazda na luzie, czy sprzegle zwieksza zuzycie paliwa), a pozniej w okresie letnim juz nauczyles sie jezdzic.

 

Problem jest chyba wyjasniony jednoznacznie na podstawie publikacji BMW.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, wraz ze zmianą oleju zmieniłem styl jazdy :duh: Napisałem co zaobserwowałem, interpretuj to jak chcesz, ale nie wypisuj takich głupot. Jeżdżę już od kilkunastu lat, robię po 25-30 tyś km rocznie i nagle wraz ze zmianą oleju zmieniłem styl jazdy... Bardzo ciekawa teoria :) A tak w ogóle sprawdź znaczenie słowa "consumption" - nie wiem dlaczego odniosłeś to do spalania. "Consumption" to m.in. "zużycie" i nie chodzi raczej o zużycie benzyny tylko silnika - im lepszy olej, tym mniejsze zużycie silnika, a co za tym idzie zmienia się częstotliwość znikania cegiełek. Problem jest jednoznacznie wyjaśniony na podstawie publikacji BMW, tylko trzeba jeszcze chcieć coś zrozumieć. Pzdr

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie nadymaj sie tak mocno, bo zylka peknie... Tak sie sklada, ze znam biegle jezyk Anglosasow i fuel consumption to wlasnie zuzycie paliwa. Silnika sie nie konsumuje. Zuzycie silnika to byloby engine wear. Odwolaj sie do jakiegokolwiek slownika. Jezeli nie masz w domu, proponuje poszukac w internecie.

 

Po za tym okreslenie stopnia degradacji oleju to nie taka prosta sprawa. Robi sie to laboratoryjnie i praktycznie nie ma metody elektronicznej na okreslenie jakosci, degradacji oleju, badz stopnia zuzycia silnika.

 

Trwaj w Swoim przekonaniu i dopasowuj praktyke do Swoich teorii.

 

P.S. Nie przekladaj z polskiego na angielski wprost, bo wyjda bzdury. Przyklad?

- Dziekuje z gory = Thank you in advance

- Wedlug Ciebie byloby to Thank you from mountain.

- Reasumujac, wyszlaby bzdura typu, ze dziekujesz komus z jakiegos Zakopanego... Tak wychodzi z tym zjadaniem silnika...

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytaj sobie to co wkleiłeś i zobacz gdzie tam masz "fuel consumption" bo ja nie widzę. Gratuluję znajomości języka a to że "silnika się nie konsumuje" to trzeba zapisać w "złotych myślach". "Consumption" to również "zużycie" a silnik się zużywa (a nie konsumuje :duh: ). Analogicznie do Twojego rozumowania: zakładam np filtr stożkowy (albo dzieje się cokolwiek innego co powoduje zwiększenie zużycia paliwa), co za tym idzie zwiększa się zużycie paliwa. Czy oznacza to, że będziesz musiał częściej wymieniać olej? Z całym szacunkiem, ale trochę brakuje logiki w tym co napisałeś. A o moje żyłki się nie martw ;)

było:

e30 2,0i touring /e30 1,8i coupe /e30 2,5i sedan / e36 323i coupe / e39 523i sedan / e39 525i

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znize sie do poziomu Twojego rozumowania. Koncze dyskusje.

 

Niech poczytaja inni nasze posty i sami wyciagna z tego wnioski.

 

Jestesmy od wzajemnej pomocy, a nie od niekonczacych sie, bezsensowych sporow, typu "kto ma racje, ten stawia kolacje".

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak w ogóle sprawdź znaczenie słowa "consumption" - nie wiem dlaczego odniosłeś to do spalania. "Consumption" to m.in. "zużycie" i nie chodzi raczej o zużycie benzyny tylko silnika

Bez jaj. Próbujesz teraz naciągnąc ten tekst do swojej teori. Zużycia silnika nigdy nie okresla sie mianem "consumption" tylko tak jak napisał Arecki, używa się słowa "wear". Z resztą, by móc monitorowac zużycie silnika (ilośc cząsteczek różnych metali w oleju), potrzebne by było wielke laboratorium... zapewniam Ci, że nic takiego w e39 nie ma. Chociaż istnieją monitory oleju (np. GM takie stosuje), które sprawdzają zasadowosc oleju (TBN) i na tej podstawie estymuja czy juz czas go wymienic czy nie. Ale znow, w zadnej literaturze BMW nie znalazlem by cos takiego bylo zastosowane w e39.

 

Prawda, ze w tej dokumentacji jest tylko "consumption" a nie "fuel consumption". Dlatego tez sam zrobiłem troche testów by zweryfikowac, czy napewno chodzi o paliwo i czy tylko o paliwo czy tez jeszcze cos... poczytaj moje posty w tym wątku:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=70274&postdays=0&postorder=asc&start=15

 

Szczególnie ten ostatni.

 

No chyba że wersje Euro mają jakis inny algorytm, ale w BMW WDS nic na ten temat nie znalazłem.

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete, z okresleniem Total Base Number tez nie jest tak wesolo... Obiektywne wyniki daje tylko laboratorium. Nie wiem, czy taka firma, jak GM zrobila cos tak zaawansowanego. Ta firma kojarzy mi sie z Opelkami i DeWu... Moze jakies hamerykanskie Chevy?

Jednym z najwazniejszych kryteriow wymiany oleju, jest utrata jego lepkosci, czyli podstawowej wlasnosci smarnej. TBN odzwierciedla wlasnosci ochronne oleju, szczegolnie przy uzywaniu zasiarczonych paliw dieslowskich.

Edytowane przez >Arecki<

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do Kolegi Nordzika:

 

Kolego, a czy wiesz cóż to takiego "Windy City"? I Ty chcesz Pete'go uczyć angielskiego? I wciskać, że "zużycie" w odniesieniu do urządzeń technicznych to "consumption"??? Daj sobie spokój :lol:...

 

pozdrawiam

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pete, z okresleniem Total Base Number tez nie jest tak wesolo...

 

Zgadza sie. Zbytnio to sprostowalem. Ten ich system nie tyle mierzy TBN (co tez nie daje pelnego obrazu) co stara sie okreslic predkosc utraty ZDP (anti-wear compounds) obecnych w dodatkach olejowych. Niemniej nie jest to faktyczne (laboratoryjne) badanie a jedynie algorytm, ktory bierze pod uwage rozne parametry jak. np. predkosc obrotowa silnika, temperature startu, temperature cieczy chlodzącej, etc...

 

Jakis pracownik GM kiedys produkowal sie na ten temat na forum olejowym...

http://www.bobistheoilguy.com/forums/ubbthreads.php?ubb=showflat&Number=130072&fpart=1

 

W nowszych BMW tez sa chyba podobne rozwiazania, ale jeszcze nie w e39.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak wczesniej wspomnialem, bylem zaskoczony tym, co widzialem w tej ksiazce, wspomnianej wczesniej w tym watku.

 

Postaram sie odnalezc publikacje i zeskanowac zawarty tam rysunek.

Pozdrawiam, ///M5

http://i228.photobucket.com/albums/ee124/areckim5/bmw_2000_m5_05.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, jak wczesniej wspomnialem, bylem zaskoczony tym, co widzialem w tej ksiazce, wspomnianej wczesniej w tym watku.

 

Postaram sie odnalezc publikacje i zeskanowac zawarty tam rysunek.

Zapodawaj, bo jestem ciekawy. :)

 

Swoją drogą, uważam że zliczanie przepalonego paliwa to prosty ale i genialny algorytm, bo tak naprawde bierze juz pod uwage mase roznych okolicznosci, np.

 

- jazda w miescie = wieksze zuzycie paliwa = częstsza wymiana oleju

- jazda zimą = dluzsza praca na zimnym silniku = wieksze zuzycie paliwa = częstsza wymiana oleju

- jazda na krotkich odcinkach = praca na zimnym silniku = wieksze zuzycie paliwa = częstsza wymiana oleju

- ostra jazda = większe zużycie paliwa = częstsza wymiana oleju

- itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.