Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Na starcie chcialem przywitac sie z klubem BMW.

Obecnie poruszam sie fordem sierra ale planuje przesiadke na nowsze auto. Z racji sentymentu do tylniego napedu zdecydowalem sie na Bmw :)

 

Budzet mam max 30k. Planowany zakup to E39 po 1998 i raczej kombi.

 

No i pojawia sie pytanie - jaki motor brac? Bede jezdzil glownie po trasach 1000km 2 razy w miesiacu + troche malego miasta - czyli realny przebieg roczny < 30kkm a najprawdopodobniej wyjdzie pewnie 20kkm.

 

Pojemnosc nie jest wiekszym problemem - dopuszczam spalanie w trasie do 12-14 litrow PB. W miescie i tam nie bede pokonywal duzych odleglosci. Dlatego rozmyslam nad v8 od 530 do 540.

Skrzynia - hmm coraz czesciej sklaniam sie ku automatowi. Ale lubie nieco poszalec wiec 6 biegowy manual nie jest zla opcja.

 

Zastanawialem sie na 530d - ale te auta zazwyczaj maja duuuzo km najezdzone i troche ryzyko kupic taki motorek.

 

Zatem co kupic ?:)

Opublikowano
No chyba jasno wynika z kolegi wypowiedzi, że koszt zakupu bo w utrzymaniu V8 jest porównywalne cenowo :wink: z "inszymi" :wink:
Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano
No chyba jasno wynika z kolegi wypowiedzi, że koszt zakupu bo w utrzymaniu V8 jest porównywalne cenowo :wink: z "inszymi" :wink:

nie biorąc pod uwagę droższych części w porównaniu do r6 :) :wink:

Opublikowano
No chyba jasno wynika z kolegi wypowiedzi, że koszt zakupu bo w utrzymaniu V8 jest porównywalne cenowo :wink: z "inszymi" :wink:

niekoniecznie dla mnie jasno bo porownuje ceny roznych silnikow i 540 nie odstaje znacznie od mniejszych(zapewne auto z 4 litrowym silnikiem duzo ciezej sprzedac z powodu roznych przesadow) - stad moje pytanie.

Opublikowano

nie biorąc pod uwagę droższych części w porównaniu do r6 :) :wink:

 

Myślałem że to jest oczywista oczywistość :)

 

 

Zastanawialem sie na 530d - ale te auta zazwyczaj maja duuuzo km najezdzone i troche ryzyko kupic taki motorek.

 

Kwestia odpowiedniego szukania :) A możesz przybliżyć co to znaczy dla Ciebie "dużo najeżdżone" ? :)

Proste są dla szybkich samochodów, zakręty dla szybkich kierowców:)
Opublikowano

Kwestia odpowiedniego szukania :) A możesz przybliżyć co to znaczy dla Ciebie "dużo najeżdżone" ? :)

 

Spodziewam sie ze auto 10 letnie typu 530d moglo trzaskac 30k rocznie co daloby 300 350 kkm. Znakomita wiekszosc ma magicznie nieco ponizej 200 kkm :)

 

Generalnie nie patrze az tak na przebieg - ale wiadomo ze im mniej tym lepiej.

Opublikowano
mowiac stac chodzi o koszt zakupu czy utrzymania? czy o oba ?:)

 

Koledze zapewnie chodziło o utrzymanie bo przy kupnie aż tak wielkiej różnicy w cenie nie ma, a paliwo to nie wszystko :naughty:

  • Członkowie klubu
Opublikowano

Witamy na forum! :P

Przy budżecie 30kPLN (rozumiem, że na gotowo z akcyzą itd) odpuść sobie 530d bo w tej kwocie prawie niemożliwym jest znalezienie godnego uwagi egzemplarza. Zajechany 530d jest skarbonką bez dna :duh: Skoro nie będziesz pokonywał dużej ilości km jedynym słusznym rozwiązaniem jest benzynka :mrgreen:

Pamiętaj, że silnik 3.0 benzynka występowała w autkach po faceliftingu, a to Ci znacznie zawęża krąg poszukiwań. Jak wpisałem na allegro 530i kombi i ograniczyłem budżet do 30 tysi to wyskoczyła mi jedna :? oferta ...

 

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C6529332

 

Może źle szukałem :lol:

 

Pozdrawiam!

Opublikowano
Sądze, ze jedynym wyjsciem z racji faktu, iz dysponujesz budżetem ok. 30tys i chcesz autko po roku 98 , będzie 528i. Dobrego egzemplarza 540 z tego rocznika nie kupisz w tej cenie a 2,8 w tej cenie mozna już niezłe całkiem wyrwać a silnik też bardzo przyjemny i ossczędny i mocny
Opublikowano
Sądze, ze jedynym wyjsciem z racji faktu, iz dysponujesz budżetem ok. 30tys i chcesz autko po roku 98 , będzie 528i. Dobrego egzemplarza 540 z tego rocznika nie kupisz w tej cenie a 2,8 w tej cenie mozna już niezłe całkiem wyrwać a silnik też bardzo przyjemny i ossczędny i mocny

 

Z tego co patrzylem to wiekszosc 540 jest w kwocie 23-28 z lat 98 99 - pytanie czy to normalna cena czy wszystkie niewarte :)

 

Te 530 bardzo ladne - dziwne ze v8 bylo w automacie a w manualu r6.

Opublikowano

Te 530 bardzo ladne - dziwne ze v8 bylo w automacie a w manualu r6.

 

tzn??

 

V8 to były wersje 535 silnik 3.5, oraz 540 silnik 4.4 i obydwie wychodziły zarówno w automacie jak i manualu. a jeśli chodzi o silniki 3.0 to były tylko R6 i także z obiema skrzyniami, czyli 530d od roku 98 oraz 530i od końcówki roku 2000 czyli liftingu zastępujący 528i. mówimy oczywiście tylko o E39.

Opublikowano

Kupić zadbaną i niezjeżdzoną E-39 w Polsce jest naprawde trudno. Wiem coś o tym bo sam rok temu szukałem i po obejrzeniu 9-ciu aut jeżdząc po całym kraju odpuściłem :duh: .Same szroty -albo ja mam za wysokie wymagania. Pojechałem do wroga i po dwóch dniach poszukiwania trafiła mi się 528. Teraz nie za bardzo już sie opłaca ze względu na sposób naliczania akcyzy (wg ceny katalogowej a nie ceny w umowie). Nie pchaj sie w diesla przy takich rocznych przebiegach. Lepiej 540 (ewentualnie dobry gaz). Do 30 tysi 530i 01' nie kupisz. Bierz 528i lub 540i :cool2: .

Średnie spalanie 528 wyjdzie ok 11, 540 ok 14 (przewaga tras)

  • Członkowie klubu
Opublikowano
Hmm czyli brac kase i jechac do niemiec?

Mowisz ze w PL ciezko kupic np 540 w dobrym stanie?

Dobre auta mają dobrą cenę...nikt normalny takich aut nie oddaje poniżej ceny rynkowej, w Niemczech większa szansa na dobry zakup...przywracanie do życia trupa kosztuje majątek i rzadko się udaje. Radzę zdrowy rozsądek w zakupach najważniejszy jest stan auta później rocznik i przebieg...okazje są raczej do sprzedaży a nie do zakupów...

UIHZ9556.JPG

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.