Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
czesc wszytskim,mam pytanie moja bumka wciąga olej z litra na 1000mil i mówią ze to uszczelniacze na zaworach ,czy ktos wie jaki to koszt w Pl???jezdze na 10w-40 przebieg 160tys mil ,pozdro z anglii
Opublikowano

Przebieg nie maly ,a 1litr na 1000mil to, duzo za duzo.Nie sadze ze by powodem tego zurzycia byly tylko uszczelniacze zaworowe.Podejrzewam ze pierscienie juz tez nie sa szczelne.Zaobserwuj kiedy Ci dymi na siwo,jak tylko na zimnym to uszczelniacze i moze cos uratujesz,ale jak cieply tez to kaplica.

Mam ten sam motor 143tys mil.zrobilem nim tydzien temu 3800mil przez 8dni i nie dolalem ani kropli 5w40 mobil.Dwa razy do odcinki na 5-tce.

Ile pali?Dwie radialki tygodniowo.
Opublikowano
Panowie a normalne jest ze czasem zadymi kiedy np przycisnecisne go do konca na jakims nbiegu powiedzmy na 3 do odcinki prawie?? widoczne tylko w nocy w lusterku w swiatlach niby para a za dnia nie
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
czesc wszytskim,mam pytanie moja bumka wciąga olej z litra na 1000mil i mówią ze to uszczelniacze na zaworach ,czy ktos wie jaki to koszt w Pl???jezdze na 10w-40 przebieg 160tys mil ,pozdro z anglii

 

Witam,

Moja też mam wrażenie, że bierze olej. Czy poradziłeś sobie z tym problemem? Dziwne, bo wydawałoby się że ten silnik jest niezniszczalny i najlepszy.

Andrzej
Opublikowano

Jeśli to uszczelniacze najbardziej widać przy ruszaniu, wtedy auto puści niebieskiego, śmierdzącego, olejowego bąka. Ja robiłem w warsztacie który zmieniał uszczelniacze bez ściągania głowicy i w silniku 8 zaworowym zapłaciłem ze wszystkim 150zyli. Po tym jak ręką odjął z braniem oleju :)

Ps. jest niezniszczalny, ale gumki mają prawo stwardnieć :8)

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano (edytowane)
U mnie nie widać żadnych dymków ani przy odpaleniu na zimnym ani na gorącym silniku. Oleju jednak ubyło po 2000 km ok 0.8 l. Stan licznika 180 tys km. Bez instalacji gazowej. Czy to oby uszczelniacze? Mam nadzieję, że tak bo przymierzam się do ich wymiany. Jeśli nie, będę zawiedziony całą marką BMW. Dotąd sądziłem, że to solidne samochody a silniki szczególnie są niezniszczalne. Ten silnik to 2.8l i 193 KM. Powinien tym bardziej poradzić sobie z takim przebiegiem. A czy nie powinien przejechać nawet pół miliona km bez remontu? E34 520i 4 lata starsza, spokojnie poradziła sobie z 260 tys km i nie brała prawie wogóle oleju. Jeździ do tej pory. Edytowane przez wspak
Andrzej
Opublikowano

Bierze ci ten olej od początku jak wymienisz w równym stopniu czy może po paru tysiącach kilometrów zaczyna ubywać ??

 

Sprawdzałeś odmę czy nie cieknie, dolot czy nie ma w nim oleju, Okolice pokrywy zaworów

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Panowie a normalne jest ze czasem zadymi kiedy np przycisnecisne go do konca na jakims nbiegu powiedzmy na 3 do odcinki prawie?? widoczne tylko w nocy w lusterku w swiatlach niby para a za dnia nie

 

Ja myślę, że właśnie tak mam. Jak ruszę ostro spod świateł, a przeciągnę do 5-6 tyś to chyba dymi (tyle co zobaczyłem w lusterku). Przez 10 tyś dolałem 1 litr.

 

pozdr

Mariusz

Opublikowano
Litr na 10 tysiaków to jest nic

To tak jak pół litra na dwóch.

 

He dobre dobre porównanie :lol: tak swoja drogą, nie wiem od czego to jest zależne, niektóre autka biorą olej niektóre nie i np. obydwa egzemplarze są zdrowe, producenci dopuszczają mozliwosc brania ok litra oleju na 10tys kilemetrów i to nawet nowych aut ( przykład avensis, audi A4, ogólnie wszystkie autka z turbo maja iwkesze zapotrzebowanie na olej) mój nas szczescie nie bierze. Kiedys myslalem ze bierze duze ilosci, a okazalo sie ze mam nieszczelnosc spod pokrywy zaworów i stamtad znikał olej, ale odkad wyieniłem jak rekąo djął, oczywiscie jak sie ostro jeździ tj. non stop wysokie oborty ma prawo wziac troszke, ale to zalezy od stylu jazdy kierowcy, jak ktos jeździ tylko na Pb, to do tego dochodzi jeszcze mieszanie sie benzyny z olejem, na lpgten objaw wstepuje w niewielkim stopsniu, prawie w ogóle.

Opublikowano
Bierze ci ten olej od początku jak wymienisz w równym stopniu czy może po paru tysiącach kilometrów zaczyna ubywać ??

 

Sprawdzałeś odmę czy nie cieknie, dolot czy nie ma w nim oleju, Okolice pokrywy zaworów

 

Nie mam żadnych wycieków. Jest sucho na całym silniku, jak marzenie. To mi się podoba. Tylko co w takim razie dzieje się w środku?!

Ten pobór oleju jest od początku wymiany. Czyli przejechałem głównie na trasie w spokojnej jeździe max 130 km/h ok 2300 km i ubyło ok 0.8l oleju.

Wszystko widać na rurze wydechwej. Jest czarna, a nie powinna taka być.

Aha, w instrukcji samochodu pisze, że może brać ok 1l oleju na 1000 km. Nie przyjmuję tego do wiadomości. To karygodne.

Czy może się wypowiedzieć ktoś kto wymieniał uszczelniacze?

W jakim stopniu to pomogło i jak miał przed wymianą?

Jak dużo wam ubywało tego oleju?

Ile was kosztowała wymiana uszczelniaczy?

Andrzej
Opublikowano
Ja miałem podobne objawy też brał olej i w podobnym stopniu. Po wymianie uszczelniaczy robieniu głowicy zmiany pierścieni dalej bierze olej ale jakieś 300 ml na 1000 km. Dałem już sobie z tym spokój.
Opublikowano

jak dla mnie walka z wiatrakami wielu walczyło wielu poległo :D jak lubisz deptać to musisz smarować takie stare porzekadło góralskie :D

 

Żartuję oczywiście. Temat na przykładzie M54 opisany na www.bmw5er.pl kilka samochodów większość przebiegiem sprawdzonym i prawdziwym około 100 - 120tysiaków i wszystkie szamią i nikt nie wie dlaczego :)

 

Temat na zagranicznych forach przewałkowany wzdłuż i po skosie i zazwyczaj jeśli nie pomogła wymiana odpowietrzenia skrzyni korbowej to nic nie pomogło.

I to zarówno w e39 przed liftem po lifcie i e60 :D Silniki M52 i M54

 

Uszczelniacze zaworowe zazwyczaj jak siądą to na zimnym silniku doskonale to widać i czuć bo kopci.

 

Pierścienie to można sprawdzić stopień spręźania

 

Ale ogólnie temat dobrze znany e39 oil consumtion wywala na google duuuuużo wyników lecz niewiele rozwiązań.

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano
Generalnie te silniki nie biorą oleju. Myślę że 1l/1000 to dużo i jest to efektem wcześniejszego przegrzania silnika - a w BMW o to nietrudno małe zaniedbanie układu chłodzenia i beta się gotuje. Po przegrzaniu pierścienie tłokowe straciły swoją sprężystość i pozamiatane. Nie musi być tak w twoim przypadku ale może... Nadmienię że moja 528 z przebiegiem 160tkm zjadała może 0,3l na 15000km.
Opublikowano
O co chodzi z tym odpowietrzeniem wału korbowego? Czyżby była odpowiedź na branie oleju? Dlaczego nie napiszecie tego wprost, że to wina odmy? Jak się upewnić czy to przez to ubywa oleju? Jak pisałem u mnie nie widać dymków tylko jest czarna rura więc olej jest spalany. Tylko którędy się dostaje do komory spalania, przez cylindry, uszczelniacze, czy przez kolektor ssący?
Andrzej
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Czytałeś na temat silnika M52 z powłoką Nikasilu na gładzich cylindrów 0.07 mm i jej wrażliwością na słabe zasiarczone paliwo? Ta powłoka ulega wtedy zużyciu co może być przyczyną spadku kompresji, brania oleju, problemem z uruchomieniem zimnego silnika itd.. Dolegliwość silników M52 po roku 98r ten problem rozwiązano za pomocą innej technologi Alusil.
Bring Me Woman

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.