Skocz do zawartości

325 tds - długo odpala ...


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)
Witam pomimo tego że silnik jest rozgrzany długo trzeba go kręcić żeby odpalił - cóż to może być ??? Edytowane przez optyk
Opublikowano

Nastepnym razem poszukaj, a teraz Ci napisze.

To pompa wtryskowa dogorywa.

e36 318tds compact '95/e34 525tds touring '94/e39 525tds touring '97
Opublikowano

kolego wysil się trochę i użyj szukajki, jest to standardowy problem TDSów do wymiany/regeneracji masz pompę wtryskową, a raczej jej nastawnik

możesz kupić badziewie z allegro sprawiające że świece żarowe zawsze grzeją, wtedy problem zostanie jedynie zamaskowany na jakiś czas

Opublikowano

witam w szukarce wpisałe i nic nie znalazłem - Z góry dziękuje za info !

 

A co polaceacie kupić nową czy regeneracja ?

Opublikowano
A długo to używasz ? Mój mechanior mówi że jeszcze sprawdzi łańcuchy i kąty wtrysków zanim powie że to pompka
Opublikowano
twój mechanik ma olej w głowie pisałem to kiedyś ale napisze jeszcze raz bo każdy od razu pompa nastawnik albo skrzynka z allegro a wiec powodem długiego krecenia na ciepłym jest rozciagniety łańcuch rozrządu pisze tak ponieważ jak łańcuch jest rozciagniety to zmienia sie kat wtrysku i wtrysk rozpoczyna sie troche za póżno a ze w tych modelach swiece grzeja tylko na zimnyn lub chłodnym silniku to już ta minimalna zmiana wtrysku i bez grzania nie zapali trzeba poprostu zmienić kąt wtrysku a naj lepiej zmienić łańcuch na nowy to co pisze tu nie wziełem z sufitu tylko z własnych doświadczeń bo kiedyś w poszukiwaniu mocy w swoim 318tds bawiłem sie w zmiane tych kątów i kiedy ustawiłem zbyt późny to słabo palił na ciepłym dokładnie tak jak wszyscy tu piszą ze trzeba długo krecić a co do tego jeszcze jak każdy pisze ze pompa do wymiany to jak już ktoś sie zdecyduje na jej wymiane to przecież trzeba wyjąć ta pompe i ustawić kat wtrysku po włożeniu nowej bądz zregenerowanej i wychodzi na to samo ze wracamy do ustawienia kata wtrysku ....czytałem kiedyś na forum kolega sie wypowiadał ze jak mamy na liczniku 200 tyś to trzeba wymienić łańcuch bo sie rozciaga oczka pekaja itd i to wszystko wpływa na prace silnika bo rozrzad to najwazniejsza rzecz w silniku i jeszce jedno dlaczego taka bolaczka nie spotyka silników które maja pasek a nie łańcuch bo kazdy wie ze pasek to predzej czy póżniej trzeba wymienić a łańcuch to jest wieczny no i właśnie ty zaczyna sie błąd bo łańcuch też sie zużywa koła zębate naciagi ślizgi/prowadnice i to wszystko ma wpływ właśnie na to żę słabo pali itp a nie od razu pompa :D
przedni napęd jest dla dziewczyn...
Opublikowano
Uzywam ten modul juz 2 lata. Dlatego bo- Znajomy mial omege z tymsamym silnikiem zrobil pompe za 1500zł bylo wszystko ok... Minely 4 miesiace i bylo tosamo . Pozdrawiam
Opublikowano
twój mechanik ma olej w głowie pisałem to kiedyś ale napisze jeszcze raz bo każdy od razu pompa nastawnik albo skrzynka z allegro a wiec powodem długiego krecenia na ciepłym jest rozciagniety łańcuch rozrządu pisze tak ponieważ jak łańcuch jest rozciagniety to zmienia sie kat wtrysku i wtrysk rozpoczyna sie troche za póżno a ze w tych modelach swiece grzeja tylko na zimnyn lub chłodnym silniku to już ta minimalna zmiana wtrysku i bez grzania nie zapali trzeba poprostu zmienić kąt wtrysku a naj lepiej zmienić łańcuch na nowy to co pisze tu nie wziełem z sufitu tylko z własnych doświadczeń bo kiedyś w poszukiwaniu mocy w swoim 318tds bawiłem sie w zmiane tych kątów i kiedy ustawiłem zbyt późny to słabo palił na ciepłym dokładnie tak jak wszyscy tu piszą ze trzeba długo krecić a co do tego jeszcze jak każdy pisze ze pompa do wymiany to jak już ktoś sie zdecyduje na jej wymiane to przecież trzeba wyjąć ta pompe i ustawić kat wtrysku po włożeniu nowej bądz zregenerowanej i wychodzi na to samo ze wracamy do ustawienia kata wtrysku ....czytałem kiedyś na forum kolega sie wypowiadał ze jak mamy na liczniku 200 tyś to trzeba wymienić łańcuch bo sie rozciaga oczka pekaja itd i to wszystko wpływa na prace silnika bo rozrzad to najwazniejsza rzecz w silniku i jeszce jedno dlaczego taka bolaczka nie spotyka silników które maja pasek a nie łańcuch bo kazdy wie ze pasek to predzej czy póżniej trzeba wymienić a łańcuch to jest wieczny no i właśnie ty zaczyna sie błąd bo łańcuch też sie zużywa koła zębate naciagi ślizgi/prowadnice i to wszystko ma wpływ właśnie na to żę słabo pali itp a nie od razu pompa :D

coś w tym może i jest, ja jednak stawiam na zużyte częsci rozdzielacza sekwencji w pompie rotacyjnej. Problem ten dotyczy tak samo BMW, Opla jak i Mercedesa. Po regeneracji pompy problem wraca po kilku miesiącach więc naprawa nie ma sensu z uwagi na wysoki koszt. Wymuszając grzanie świec oszczędzamy czas i pieniądze a łańcuch wystarczy wymienić przed 300 tyś. Pozdro

Opublikowano
Moja 318tds również długo odpalała na gorącym silniku, jakiś czas temu zaczął mi hałasować łańcuszek rozrządu. Po wymianie rozrządu pali na gorącym i zimnym idealnie.
Opublikowano
ja mialem podobny problem w 325TD. Musialem krecic i krecic.. i przez to padl mi rozrusznik, zaczal sie zawieszac i wogole slabo krecil. Bylem pewny ze nastawnik, ale musialem najpierw naprawic rozrusznik. Dalem go do regeneracji.. i wiecie co? auto odpala na dotyk, czy to zimny czy cieply nie ma problemu;)

MaCkoS

Kocham 3jeczki:)

Nastepne bedzie M3!

Opublikowano
wymień filtr paliwa, posprawdzaj czy w wężyku z paliwem nie pojawiają się pęcherzyki powietrza, może pada ci pompka paliwa w baku i poprostu nie dostaje paliwa
Opublikowano

Nie do konca kolega ma racje z tym lancuchem i zapalaniem. W pompie znajduje sie regulator kata wtrysku, ktory jest w stanie go skorygowac w pewnym zakresie - jezeli przyspieszysz pompe tak ze sterownik nie bedzie go w stanie skorygowac do wartosci zadanej (mapa) to tds rzeczywiscie bedzie troche lepiej zapalal ale dynamiczna wartosc kata wtrysku moze nie byc doregulowana poprawnie. Przestawiajac pompe zmieniasz tylko wartosc statyczna wyprzedzenia kata wtrysku, ktora i tak jest korygowana przez sterownik.

Co do nastawnika to ja ustawiam przewaznie 2450mV na biegu jalowym, nie ma oznak batorego za samochodem, samochod zapala bardzo dobrze (przy sprawnej sekcji tloczacej) i dobrze reaguje na gaz. Jezeli przy poprawnie wyregulowanym ukladzie wtryskowym samochod dalej zapala zle na cieply pozostaje wymiana pompy badz przeprogramowanie sterownika programem uwzgledniajacym zuzycie pompy (zmiana 2 map).

Witam wszystkich.
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano
Dzieki za wasze informacje, ja mam 325td, problemy z odpalaniem mailem od samego poczatku, pozniej pojawilo sie gasniecie na wolnych obrotach, wymienilem nastawnik, ale problem dlugiego krecenia pozostal, dodam, ze kopci jak wcisnie sie gaz do konca,czy odpowiednia regulacja wystarczy czy jeszcze cos jest do wymiany?mam tez nowa oryginalna pompe w zbiorniku wiec paliwo podaje napewno dobrze, nowe swiece zarowe...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.