Skocz do zawartości

które E61 lepsze 525d czy 530d ?


XCRacing

Rekomendowane odpowiedzi

Planuję zakup E61 rok 2004 lub 2005. Nie przepadam za automatami więc będzie to napewno manual.

Nie wiem tylko jaki silnik wybrać i tu proszę Was o jakieś sugestie podpowiedzi.

Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Nie chodzi o różnice w mocy, jeździłem 525d i jest dla mnie wystarczająca.

Interesują mnie różnice w spalaniu, a przede wszystkim różnice w awaryjności, kosztach obsługi itp.

z góry dzięki za wszystkie opinie dotyczące obu silników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprowadziłem sobie niecały mieśiąc temu 525d w automacie, 2005rok.

 

Osiągi jak dla mnie i na polskie realisa w zupełności wystarczające, spalanie na poziomie 8 l na trasie i 9/10 w mieście.

 

Jeśli masz chęci i znasz język obcy to warto jechać po samochód

za zachodnią granicę, dealerzy są wierzytelni, ceny brdzo atrakcyjne

no i wybór ogromny .

Jedyny problem to akcyza , mi wyszła 10 000 zł

 

 

Zycze udanego zakupu !

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Planuję zakup E61 rok 2004 lub 2005. Nie przepadam za automatami więc będzie to napewno manual.

Nie wiem tylko jaki silnik wybrać i tu proszę Was o jakieś sugestie podpowiedzi.

Szukałem na forum ale nic konkretnego nie znalazłem.

Nie chodzi o różnice w mocy, jeździłem 525d i jest dla mnie wystarczająca.

Interesują mnie różnice w spalaniu, a przede wszystkim różnice w awaryjności, kosztach obsługi itp.

z góry dzięki za wszystkie opinie dotyczące obu silników.

najlepsza jest benzynka 530i :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
a czy 525d, 530d i 535d to nie jest auto z tym samym silnikiem-znaczy 3l diesel, tylko o różnych mocach??

 

nie :)

525d - 2.5 l

530d - 3.0 l

535d - 3.0 l biturbo

 

Też nie do końca tak. :wink:

Bodajże w 2006 albo 2007 zminiono silnik na 3.0 l w modelu 525d tylko ma 197KM. Natomiast na początku produkcji był silnik ulepszony silnik z E39 właśnie o pojemności 2.5 moc zaledwie 177KM

Brałbym 530d bo 525d ma minimalnie lepsze osiągi od 520d a większe spalanie i wyższa akcuza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam 525d, kupiony z 106 tyś przebiegu, teraz mam 117. w manualu. osiągi OK, ale w pewnym momencie odczułem jakby przestałciągnąć w zakresie do 1600 obr. odkryłem także że turbina mi świstała jakby ponad miarę.

 

dotychczasowe koszty eksploatacji:

 

dziś wiem, że padła mi turbina, kolektor ssący oraz jakieś tam uszczelki.

 

regeneracja turbo - 1600 PLN

kolektor - 1550 (nówka)

robocizna około 500 PLN

 

do tego >> tarcze + klocki przód + filtry przeciwpyłkowe około 2000 PLN

filtr paliwa i powietrza >> 650 PLN

 

poza tym ubezpieczenie (około 3000 PLN OC+AC)

i akcyza ( :mrgreen: )

 

no i paliwo.

 

średnio 10 litrów (w wawie dochodzi do 11, na trasie około 10,3 (ale prędkości raczej rzadko poniżej 160 km/h, często powyżej 200)

 

czasem wyskakuje błąd światła parkingowego i nivo, ale samoistnie ustępują).

 

generalnie teraz bym się zastanowił nad 530d, ale z drugiej strony droższa w zakupie, a 525d można zchipować do niemal 200 KM...

 

w sumie jestem zadowolony, bo bmka kupowana była jako samochód do taniego i szybkiego przemieszczania się. I w tej roli się sprawdza, choć narzekam na niewygodne fotele (podstawa i to do tego z materiału)

 

osiągi przy prędkosciach poniżej 140 km/h pozytywnie zaskakują, potem już jest słabiej, ale jestem nieobiektywny, bo mam za dużo doświadczeń z autami o mocy powyżej 300KM. Bardzo pozytywnie zaskakuje pewność prowadzenia.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym bral 530d...a czemu? Nie ma wiekszej roznicy w cenie miedzy tymi silnikami, 530d ma zwykle jednak lepsze wyposazenie. Fakt trudniej znalezc manual...

 

...ale za jeden i drugi motor placimy 13,6% akcyzy, ktora tak naprawde decyduje o tym ile placimy za auto - bo potem koszty serwisow sa podobne, auta pala po 0,5-1l paliwa na 100 km wiecej. A jak pocisniesz zabardzo 525 to spali tyle samo co mniej cisniete 530d (chociaz 197 czy tam troche mniej tych koni az tak specjalnie cisnac nie trzeba bo i tak to juz jedzie az milo)...

 

...generalnie ja mialem teorie albo 520d gdzie oszczedzamy na akcyzie tyle pieniedzy ze jestesmy wstanie zapomniec o 80KM, albo 530d - koszt podobny a jak szalec to szalec - 535d to jednak zupelnie inna pukla cenowa.

Think Locally,

Fuck Globally!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem 525d i po kilku kilometrach już wiedziałem - za słaby, oj za słaaaaby - więc wyszukałem sobie 530d.

Osiągi są zadowalające, jedynie przez palce patrzę na informacje o niskim spalaniu, które często podają koledzy na forum.

 

Jeżdżę tym modelem dopiero 2 miesiące i jestem bardzo zadowolony (polecam fotele w werji komfortowej, są nieziemsko wygodne), ale z tej perspektywy trochę żałuję wyboru silnika diesla. Kultura pracy i dźwięk są naprawdę dobre, ale jeśli szukasz auta, z którego posiadania chcesz się cieszyć jak dziecko z nowej zabawki każdego dnia - pomyśl o wersji 333kM w benzynie.

 

Za kilka lat UE wprowadzi nam restrykcje dotyczące prędkości, emisji spalin, podatki od dużych pojemności, pojedziesz 70km/h na drodze z ograniczeniem do 50 a mandat wraz z punktami same przyjdą do domu dzięki sieci GPS...

... gdyby nie fakt, że moim 530d jeździ żona, nie wahałbym się nad dużą benzyną z nadmiarem mocy.

 

Tak czy inaczej, samochód warty uwagi, ale 525d nie ma elastyczności (fabrycznie oczywiście).

 

Wyboru Ci nie ułatwiłem, wiem, ale pochwal się jak już kupisz!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu moim zdaniem kombinacja 530 i manual wiec jesli nie chcesz automatu to 525

 

To jest Twoje zdanie. Ja osobiście mam 530d i manual i jestem bardzo zadowolony. Ale może to dlatego, że wolę skrzynie manualne od automatycznych, choć przyznam, że automat w bmw jest bardzo dobry. Automat czy manual - kwestia gusty i tyle. Ale wiem jedno: ani jedno ani drugie nie zawiedzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu moim zdaniem kombinacja 530 i manual wiec jesli nie chcesz automatu to 525

 

To jest Twoje zdanie. Ja osobiście mam 530d i manual i jestem bardzo zadowolony. Ale może to dlatego, że wolę skrzynie manualne od automatycznych, choć przyznam, że automat w bmw jest bardzo dobry. Automat czy manual - kwestia gusty i tyle. Ale wiem jedno: ani jedno ani drugie nie zawiedzie.

Zdecydowana większość ludzi wybierających 530d bierze automat. Wg mnie ta skrzynia o wiele lepiej pasuje do charakertu tego auta i tego silnika w szczególnośći. Też byłem wrogiem asb, ale po zrobieniu kilku tysięcy kilometrów autem z taką właśnie skrzynią, wiem, że nie zamieniłbym jej na manula już nigdy. Najlepiej jak pojeździsz taką i taką(byle nie przez 10 minut, tylko jakieś dłuższe przejażdzżki), i wtedy sam zobaczysz co Ci bardziej odpowiada.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma sensu moim zdaniem kombinacja 530 i manual wiec jesli nie chcesz automatu to 525

 

To jest Twoje zdanie. Ja osobiście mam 530d i manual i jestem bardzo zadowolony. Ale może to dlatego, że wolę skrzynie manualne od automatycznych, choć przyznam, że automat w bmw jest bardzo dobry. Automat czy manual - kwestia gusty i tyle. Ale wiem jedno: ani jedno ani drugie nie zawiedzie.

 

Przy manualnej skrzyni i 500Nm nawet kombi moze szarpac przy gwaltownej redukcji biegow. Wlasznie szarpac a nie wciskac w fotel. Rozmawialem przed zakupem z wieloma ludzmi i doradzali automata do 530. tym bardziej ze Steptronic daje ci czesc mozliwosci skrzyni manualnej w trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja dużo jeździłęm automatem, więc teraz dla odmiany musiał być manual. szarpanie da siębardzo łatwo wyeliminować :)

 

no może dla jednych łatwiej, dla drugich trudniej ;)

 

w automacie nigdy nie uda ci się tak balansować autem i tak precyzyjnie go prowadzić, bo po prostu nie masz możliwości dozować mocy przy pomocy 3 pedału :)

 

natomiast podstawowym minusem manuala w mocnym dieslu na codzieńto krótka jedynka... i mielenie tą wajchą3 raz żeby przejechać 20 metrów w korku...

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za wszystkie podpowiedzi, te mniej na temat i bardziej na temat.

Nie kupię automata bo ich poprostu nie lubie, uwielbiam za to manualne skrzynie, a mieszanie biegami - przy robieniu tego z głową, naprawdę może dać wiele frajdy z jazdy.

Do tej pory zawsze miałem silniki benzynowe i uważam, że są najfajniejsze, ale nie stać mnie by jeździć mocną benzyną więc na razie napewno kupię diesla.

Rozumiem, że spalanie w 525d i 530d jest podobne więc rzeczywiście pewnie skłaniałbym się do 530, jest tylko jedno pytanie o koszty eksploatacji i napraw. Chodzi o jakieś ewentualne wymiany elementów silnika, ewentualne wymiany rozrządu ( wiem że jest łańcuch, ale coś słyszałem że napinacze trzeba wymieniać).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja również byłem ogromnym przeciwnikiem automatów - twierdziłem, że to skrzynie dla leniwych. Do końca nie byłem pewien czy dobrze zrobiłem aż do czasu wyjazdu od dealera i drogi powrotnej... przesuwasz dźwignię w lewo przy pozycji D na DS i dzieje się magia :) Teraz nie potrafię sobie wyobrazić, żebym miał auto z manualem.

Znajomy ma 530d z manualem i nie jest zadowolony - przy tej ilości niutków automat jest naprawdę potrzebny do komfortowej jazdy. Kolejnym plusem automatu jest to, że istnieje bardzo małe prawdopodobieństwo, że zniszczysz silnik. Auto jest bardzo dynamiczne, a więc zapewne w manualu korci ludzi do zbyt wysokiego kręcenia - co jest zbędne. Kolejna sprawa do odsprzedaż auta - wydaje mi się, że auto tej klasy i z tym silnikiem o wiele łatwiej będzie Ci sprzedać, jeżeli będzie miało skrzynię automatyczną.

Zastanów się nad tym. Pozdrawiam

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu

Właśnie kupiłem 525dA - automat E61. Jak lubisz normalną jazdę i 1 sek. różnicy do setki nie jst dla Ciebie aż tak ważna to polecam 525d.

 

530d jest jednak droższa - a to jest cena. Jak Cię stać to czemu nie 530d.

 

Nie w automacie - tez kiedyś tak myślałem - teraz szukam tylko z asb.

 

Jeżeli masz kasę i każda sekunda różnicy do 100 jest ważna to polecam 535d - miałem okazję jechac 635d - silnik ten sam i przyspieszenie prawie idealne - silnik jest powalający - cena zakupu 535d też.

 

Jednym słowem - mi w zupełności wystarcza 525dA.

 

Krzysiek.

Edytowane przez krzysiek 525tds

BMW E84 2.8iX

BMW E31 840Ci M60B40

BMW Klub Polska

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie kupiłem 525dA - automat E61. Jak lubisz normalną jazdę i 1 sek. różnicy do setki nie jst dla Ciebie aż tak ważna to polecam 525d.

 

Krzysiek.

 

a ile katalogowo 525dA ma do 100 ?

Sprzedam Hondę Civic Sport 1.4, salon PL, bezwyp., I właściciel, 80 tys. km - info PW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czytając wypowiedzi niektórych widać, że są oporni na wiedzę i doświadczenie innych, albo poprosu wyznają zasadę: "jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz". Myślę, że jak ktoś się zna lepeij to nie warto go przekonywać bo to strata czasu.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety czytając wypowiedzi niektórych widać, że są oporni na wiedzę i doświadczenie innych, albo poprosu wyznają zasadę: "jak się nie przewrócisz, to się nie nauczysz". Myślę, że jak ktoś się zna lepeij to nie warto go przekonywać bo to strata czasu.

 

Ciekaw jestem czy chodzi tu o moje przekonanie co do manuala a odrzucanie automatu. Wskazywałoby na to, że jak ktoś się zna najlepiej to jeździ tylko automatem bo jest to jedynie mądre, jedynie słuszne i jedynie praktyczne rozwiązanie. Jeździłem wieloma automatami, dziadowskimi i fantastycznymi. Nikomu bym nie odradzał.

Ale jedyną rzeczą która mogłaby obiektywnie dyskwalifikować manualną skrzynię w 530d to awaryjność manuala, kiepska precyzja, problemy ze sprzęgłem itd.

Reszta to poprostu rzecz gustu i irytownie sie z powodu, że nie docierają do mnie namowy na automatyczną skrzynie jest niepoważne.

Pewnie jeszcze kiedyś zmienię zdanie, ale nrazie... chętnie się przewrócę :D

Dzięki za wszystkie spostrzeżenia i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wskazywałoby na to, że jak ktoś się zna najlepiej to jeździ tylko automatem bo jest to jedynie mądre, jedynie słuszne i jedynie praktyczne rozwiązanie.

Pewnie jeszcze kiedyś zmienię zdanie, ale nrazie... chętnie się przewrócę :D

Dzięki za wszystkie spostrzeżenia i pozdrawiam

Co do pierwszego to: TAK

Co do drugiego to: miłego przwracania się;)

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.