Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
witam, dzis wyskakuje z tematem dosyc nieziemskim ale dlaczego by nie, pewnie znajdzie sie ktos kto juz takiej operacji się podejmowal i wie cos o tym..... z góry mowie...ze wiem ze lepiej wedlug wielu z was bylo by sprzedac 523 i kupic 540 ale ja chcialbym poruszyc temat zalozenia turbo akurat do 523i, pewnie nie jeden z nas ma zrobiony pod siebie zadbany w miare egzemplarz a apetyt rosnie w miare jedzenia i chcialby czegos wiecej, mysli se pewnie o turbo ale za bardzo nie ma pojecia co jak gdzie i po co..... sam nie wiem za duzo na ten temat, takze rzucam haslo i z checia wyslucham kogos madrzejeszego w tym temacie, czy takie turbo to kosztowna sprawa? przeróbki jakie trzeba dokonać? ile mn.w wzrostu mocy i momentu przy 523i modelu bylo by po takiej operacji? no i chyba do tego wszystiego przydaly by sie mocniejsze hamulce zeby tego potworka wyhamować :twisted2: no i spalanie mysle ze przy turbo na niskich obrotach zanim sie zalaczy przy normalnej jezdzie to SPALANIE bedzie raczej mniejsze niz w 540?:> ..... czekam na podpowiedzi :roll2:
Opublikowano

Info dotyczace spalania...

 

...Ja mialem krotkie doswiadczenie z 2,0TFSI od VW i musze przyznac ze tam turbo zalacza sie dosc wczesnie dzieki czemu auta nie trzeba pilowac zeby odjezdzalo, a dzieki temu spalanie jest prawie dieslowskie...

 

...a turbo to chyba da sie dolozyc do kazdego auta, nie takie cuda ludzie czynili...

Think Locally,

Fuck Globally!

Opublikowano

w jakims poprzednim poście już pisałem troszke, ale napisze i tu.

 

Jeżeli chcesz mieć pewność, co do wytrzymałości silnika, to pokolei:

- remont(zakucie), wytrzymalsza uszczelka pod głowice

- turbo + cały osprzęt

- nowy wydech

- 1 lub 2 komputery

- + inne bzdetki jako bov itp.

- nowe sprzęgło,

- najlepiej most ze szperą

Jeżeli sam bedziesz dłubał autko to mysle że z częściami zmieścisz sie w granicach 15 - 20 tys. zł, do tego strojenie w jakiejś firmie, o ile sie podejmie(nie zawsze chcą, wolą sami montować i potem stroić).

 

Dlatego lepiej mieć "duże" zaplecze finansowe, wszystko razem jak na moje oko powinno się zamknąć w 30 tys, a moc jaką można uzyskać to pewnie ok 450 - 550 KM, tak mówili w VTG

Opublikowano
Mój kumpel zrobił z Calibry 2.5v6 170ps, biturbo na K03 od Audi (2xkolektor wydechowy) na 320ps i 500nm i jeździ na wyścigi 1/4mili. Zajmuje się takimi rzeczami. Ma gościa od programowania i z hamownią w Krakowie. Kiedyś z nim rozmawiałem ile cała impreza kosztuje i mówi, że w granicach 12tyś. Kolektory i wydech sam spawa. Więc nie jest to tania rozrywka. Taniej kupić V8. :)
Opublikowano
ja wiem czy taniej? skoro mowisz ze wedlug Ciebie 12 tys. to zo zalezy jaką moc osiągnie ten ktos robiąc za 12tys. zlotych te modyfikacje, jesli taką w granicach 450-550 jak pisal adriano mysle ze z m5 mozna by powalczyc lekko a nie z 540 ;) natomiast jesli chodzi o calibre to moj qmpel ma 170 koni i on przymierza sie wlasnie do turbo itd takze z łaski swojej jakbys mogl to podaj mi na PW namiary do tego znajomego swego byc moze zainteresuje sie nim i zadzwoni do niego...z góry dzieki ;) i czekam na dalszy ciag podpowiedzi odnosnie TURBO w 523i ;)
Opublikowano

Za 12 tys napewno nie uzyskasz 450km.... To Ci gwarantuje..... Ja siedze troche w temacie, na codzien jezdze e39 ale na weekendy mam Nissana 200sx s14a, zakuty silnik i inne takie moc 397km. I eneralnie jest to bardzo droga zabawa, a i awaryjnosc wzrasta o kilkaset %.

Za 12tys zl, to co najwyzej mozesz zrobic soft turbo, max 0,4 bara. Co Ci da pewnie ok 240km.

Bylo:

'98 728iA

'96 520i

'97 528i Touring

'02 X5 4.6is

'04 M3

jest:

'06 530xd

'07 118d

Opublikowano
Podstawowoe pytanie doc zego ma ci słuyżyć to auto karolass jak do codziennej jazdy ale mocy mało to zakuwac robić turbo i osiągnąć 250-300KM powyżej tej granicy silnik ucierpi wcześniej czy późnieuj turbodziura będzie olbrzymia a apetyt taki że 540 bedzie mniej palić zobacz ile pali takie subaru impreza z motorem 2,0 turbo koło 15-25 litrów tyle co 540 uważam iż te 250 Km to będzi duża różnica wzrośnie elastyczność i moment więc będzie całkiem inna a po jakimś czasie nowy rpoigram i 300KM jak okiełznasz rumaka te 500KM to jest dobre jak ktoś ma z tego auto weekendowe do ściagania ale nie na codzień bo skończysz ze spektakularnym dymem spod maski któregoś pięknego dnia
Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano

czytalem juz o uturbianiu 523. Jak znajde linki to podesle.

 

Niemniej - udalo sie je wykrecic na prawie 400 koni. Silnik poszedl do zakucia, sprzeglo na spiek. Skrzynia wytrzymywala.

 

Koszt takiej przerobki wyniosl w granicach 20 kPLN brutto.

 

Chlopaki bardzo krytycznie wypowiadali sie o wszelkich turboKit z e-baya. Sciagali czesci ze stanow - od kolektora po turbine. Co do spalania nie mam danych. Soft również ściągali ze stanów (wysyłali chip i odbierali "poprawiony")

BMW - Be My Wife.


Soft na zamówienie, porady informatyczne (i wszelakie również) - PW :) Dla forumowiczy proste porady free - na rozbudowane rozwiązania ceny bardzo specjalne :)

Opublikowano
dzieki wielkie adriano666, teraz juz wiem pirazydrzwi ile taka impreza kosztuje i co w sobie zawiera

pewnie jeszcze nie wiesz że układ chłodzenia skapituluje przy pierwszych próbach jazdy

Opublikowano
pewnie jeszcze nie wiesz że układ chłodzenia skapituluje przy pierwszych próbach jazdy

 

A raczej polegnie, bo chęci to on będzie miał, tylko nie będzie w stanie sprostać wymaganiom :mrgreen:

 

A jak się porówna koszty modyfikacji, to już lepiej sprzedać i kupić najmocniejszą lub jedną z najmocniejszych E39...

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Opublikowano
w usa jeżdżą tym bez kucia ale z tego co wiem to z reguły pierwsze co pada to pierścienie a nie układ chłodzenia

no więc po co kombinować jak można zamienić swoje na coś np. takiego ???

http://www.otomoto.pl/index.php?sect=show&id=C5389874

jak byś prześledził moją walke z M52 to byś był bogatszy o wiedzę na przykład o tym że nie ważne co w silniku padnie to i tak te silniki nie lubią rozkręcania -- po prostu wyłażą gwinty czy w bloku czy w głowicy

a kupić silnik z nie pozrywanymi gwintami to też nie lada wyczyn

mi osobiście jedno czy któryś z naszych kolegów wsadzi w auto 10-20 tyś a następnie bedzie je woził na lawecie z warsztatu do warsztatu z zapytaniem kto podejmnie się naprawy ( czytaj gwintowania)

kolega pyta co sądzimy to ja odpowiadam że nie warto

Opublikowano
macie racje, jest to droga impreza, trzeba miec albo kasy po pachy i niczym sie nie przejmowac i miec od tego ludzi i tylko pałowac, albo kupic m5 albo jak sie ma kaske pobawic sie ale napewno nie jako pierwszy wózek na codzien, jestem chyba za m5 ;) tylko naprawde zadbana swoje tez pewnie kosztuje, ale dzieki za wypowiedzi, napewno mniej zielono na ten temat u mnie ;)
Opublikowano
z tym żę tamten kit ładuje niecałę 0,5 bara co przy dobrym zdrowym silniku nie powinno nastręczać kłopotów. No ale nie powinno to nie oznacza z kolei że napewno nie będzie wiec ciężko się nie zgodzić z tym że może to być droga przez mękę ale nie musi

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano (edytowane)

Rozmawiałem z tym kolegą od Calibry, który ścigał się wieczorem z Porsche Carrera S4 i oczywiście wygrał 2 wyścigi, jeden od 0 a drugi od 80km/h :), i mówił, że te silniki z e39 2.3 nie nadają się za specjalnie do większych modyfikacji. O szczegóły go nie wypytywałem.

 

PS. Namiary na niego wysłałem na PW. Okazało się, że jest uczestnikiem tego forum bo ma E39 TDSa. ;)

 

EDIT

Poprawiłem posta

Edytowane przez kojak_ct
Opublikowano
Rozmawiałem z tym kolegą od Calibry, który ścigał się wieczorem z Porsche Carrera S4 i oczywiście wygrał 2 wyścigi, jeden od 0 a drugi od 80km/h :) i mówił, że te silniki 2.3 nie nadają się za specjalnie do większych modyfikacji.

 

PS. Namiary na niego wysłałem na PW. Okazało się, że jest uczestnikiem tego forum bo ma E39 TDSa. ;)

To NIE jest 2.3! Ten silnik to 2.5 z aluminiowym blokiem, na tym polega różnica między nim a produkowanym wcześniej i montowanym bodajże w e34 i e36 (poprawcie mnie, jeśli się mylę) 2.5, który blok miał żeliwny i był bardziej podatny na przeróbki. Nie zmienia to jednak faktu, że da się i przy sporych nakładach finansowych można zamontować w nim turbo czy kompresor. Szukajcie info o bmw 323 e46 użytkownika innych prawdopodobnie forów o nicku STAN jeśli dobrze pamiętam. On przerabiał ten temat zdaje się.

Opublikowano
no tak, 523 to 2.5 silnik z alu blokiem, nie skumałem o co chodzilo mu w poscie, myslalem ze chodzi mu o jakies calibry 2.3, a jesli chodzilo mu o bmw e39 523 to napewno albo nie wiedzial wogole ze 523 to 2,5 albo sie pomylil ;)
Opublikowano

Wiemy, że 2.3 to tak naprawdę 2.5 ale jak już kolego wspomniałeś jest to silnik wykonany z lekkich stopów i z ograniczoną mocą. Napisałeś, że przy ogromnych nakładach da się z niego trochę wycisnąć i co z tego? Przy sporych nakładach z hondy 1.4 da się zrobić 460PS. Ale zatrzymajmy się może na sporych nakładach bo wielkiego sensu nie widzę w ładowaniu takiej kasy do samochodu codziennego użytku. ;) Gdyby to był pojazd przeznaczony do ścigania itp to można temat pociągnąć. A tak niewielkim kosztem pozostaje V8, które będzie się świetnie spisywało. ;)

 

Pozdrawiam

 

PS. Nie ma Calibry 2.3! ;)

Opublikowano
Poza tym mocne auto to nie tylko mocny silnik, m5 nie różni się od 523 tylko mocą silnika...
ta właściwa beemka gdzieś na mnie czeka...
Opublikowano
owszem, ale temat zamknalbym do pierwszych kilku wypowiedzi bo pozniej robi sie juz troche szerszy ;) jak juz mowilem do codziennego uzytku lepiej nie cudowac, a co do hondy :nienie: to wolalbym jednak wrzucic tą kase w bmw niz w japonczykow ;) oczywiscie to jest moje zdanie i nie zamierzam sie wylewac na ten temat :modlitwa: szanuje zdanie innych, na temat turbo itp do 523 juz mn.w wiem o co kaman takze dzieki wielkie :wink:
Opublikowano

moja opinia soft turbo i bez kucia można w końcu 0,5 bara nie zaszkodziłoby napewno nawet 0,6 nie mówie tu o potwornym ładowaniu 6 bar czy 8 ale taki soft napewno bedzie dobry kwestia po co to robić.

Napewno nie z oszczędności a dla frajdy tworzenia dla przyjemności pewnie. Może w końcu w polsce rozkręci się prawdziwy tuning a nie dokręcanie spojlerów.

Swoją drogą kolega od calibry musi być oblatany w temacie skoro nie wie jaka 523 ma pojemność to konstrukcję oraz wytrzymałość zna też napewno od podszewki:)

Moja BetsY zobacz

Interfejsy BMW INPA USB

Instalacje LPG Sekwencyjne montaż serwis

Opublikowano

@Dymek442

Jak nie masz pojęcia o kim mówisz to nie odzywaj się wcale! Kwestię 2.3 i 2.5 w M52 wyjaśniłem wcześniej! Łaskawie doczytaj a nie snujesz domysły.

Swoją drogą powiem Ci, że każdy silnik podkręcisz. Tylko kwestia ile i jak to się przekłada na poniesiony wkład? Rozumiem ludzi inwestujących w takie auta z chęci tworzenia lub z zamiłowania ale nie w tej sytuacji. Karolass to wyjaśnił.

 

PS. Gdzie ładujesz 8 barów? Do silnika samochodowego czy samolotu? :jawdrop:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.