Skocz do zawartości

330d- za mało emocji?!


SparkSon

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie ponownie, zmieniłem swoje poczciwe 525 tds na e46 330d. Jestem bardzo zadowolony, jednak sądziłem że odczuje większą różnicę chociaż przez ilość km (143vs 184) jednak tak sie nie stało. Wydaje mi się że strasznie wolno wchodzi na obroty (mimo że postanowiłem wstawić filtr KN, za radą jednego z użytkowników). Gdy autko ma 200k km jest możliwe że coś jest zabrudzone/zapchane i to powoduje taka sytuację (dodam cz wyczyściłem egr, i wymieniłem odme oraz świece). Doradźcie cos, naprawdę liczyłem na więcej emocji z jazdy tym autkiem.

 

 

Dodam jeszcze że coś mi stuka z przodu w zawieszeniu jadac na kostce na skręconych kolach. Czy mogą to byc tuleje wahaczy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko cos nie tak masz z tym wozem ciezkie 525 i duzo nowsza konstrukcja 330d pozatym waga nie mowiac o mocy i mowisz ze sie wiele nie roznia to cos faktycznie jest nie tak a z tym stozkiem to nie ma co robic smiechu wyjmij go lepiej
mam bmw i juz nie chce innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na moje oko cos nie tak masz z tym wozem ciezkie 525 i duzo nowsza konstrukcja 330d pozatym waga nie mowiac o mocy i mowisz ze sie wiele nie roznia to cos faktycznie jest nie tak a z tym stozkiem to nie ma co robic smiechu wyjmij go lepiej

 

A czy ja pisałem coś o stozku? Mam filtr powietrza KN, żaden stożek :)

 

@syjam23 wydaje mi sie ze mozesz miec racje, jak uda mi sie dokopac do tych filterkow to sprawdze to.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób dobry program w Compsporcie lub u Mastersa, 520Nm i 215KM powoduje masaż szyi przy ruszaniu :)

 

Tez o tym myślałem ale boje sie obciążać kilku letniego silnika... :(

 

osobiscie bym sie nie bal mysle ze jesli jest wszystko ok z autem nie bedzie problemu stare 10 letnie lub starsze cheble w e36 chipuja i wszystko jest ok a co dopiero taka kose 330 w e46

mam bmw i juz nie chce innego
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie ponownie, zmieniłem swoje poczciwe 525 tds na e46 330d. Jestem bardzo zadowolony, jednak sądziłem że odczuje większą różnicę chociaż przez ilość km (143vs 184) jednak tak sie nie stało. Wydaje mi się że strasznie wolno wchodzi na obroty (mimo że postanowiłem wstawić filtr KN, za radą jednego z użytkowników). Gdy autko ma 200k km jest możliwe że coś jest zabrudzone/zapchane i to powoduje taka sytuację (dodam cz wyczyściłem egr, i wymieniłem odme oraz świece). Doradźcie cos, naprawdę liczyłem na więcej emocji z jazdy tym autkiem.

 

 

Dodam jeszcze że coś mi stuka z przodu w zawieszeniu jadac na kostce na skręconych kolach. Czy mogą to byc tuleje wahaczy?

 

sprawdź chociaż w przybliżeniu, jakie to 330d ma osiągi- czy sa zbizone do fabrycznych np 0-100, 80-120 itp- to juz ci wiele powie.

może jest padnięta przepływka, elektrozaworki sa zapchane, co z filterm odmy - od tego bym zaczął

 

co do odczucia niedosytu - ja miałem podobnie : mam zachipowana 525 tds i nie czuje praktycznie żadnej większej różnicy jak jadę 530 d kumpla (184km), żeby była jasność sytuacji: 530d idzie lepiej, ale jest to różnica nieznaczna

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeżeli ktoś nie czuje różnicy między 3.0d i 2.5TDS (nie mówie o chipsach)

to jego 3.0d nie ma serii,

ja miałem problem z mocą w tym silniku,

zresztą jak wielu na tym forum,

ćwiczyłem przepływki egr, wszystkie zawór podciśnienia całe sterowanie turbo, cuda na kiju laptop podpięty i jeżdzenie w koło komina,

i choć nie uporałem sie z problemem,

90% obstawiam na źle zregenerowaną turbinkę,

niestety ponoć zeby dobrze zregenerować taki sprzęt z zmienną geometrią to loteria,

ogólnie silniczek 3.0d fantastyczny o ile jest sprawny,

miałem także TDS i to zdrowizne więc znam tematykę dość dobrze,

 

http://www.zeperfs.com/duel597-596.htm

 

to jest dobra stronka,

mozesz sprawdzić przyśpieszenia na poszczególnych biegach i porównać,

bedziesz miał obraz czy szukać mocy, czy ją dołozyć chipsem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdź chociaż w przybliżeniu, jakie to 330d ma osiągi- czy sa zbizone do fabrycznych np 0-100, 80-120 itp- to juz ci wiele powie.

może jest padnięta przepływka, elektrozaworki sa zapchane, co z filterm odmy - od tego bym zaczął

 

Osiągi sprawdzę. Odma wymieniona. Elektrozaworki- rozumiem ze chodzi o te od sterowani pompy?

 

Nie mam pojecia co nalezy zrobic aby dostac sie do tych elektrozaworkow, ale chyba trzeba rozebrać polowe osprzetu silnika....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z pewnością wizyta na hamowni z podłączeniem pod kompa by się przydała neich sprawdzą pracę turbo, jak działa przepływka, cisnienie paliwa przy obciazeniu

 

po takiej wizycie bedziesz nieco madrzejszy i moze bedzie jasne co trzeba naprawic...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wycieków żadnych nie ma.

 

Podjadę na hamownie i zobaczę, nic innego nie pozostaje mi juz. Mam nadzieje ze tam mi coś powiedzą, i ze będą mieli możliwość podłączenia do kompa.

Najlepszym rozwiązaniem było by podpięcie pod komputer i jeżeli ten nic nie pokaże to ma chip z nim , bo sama hamownia nic nie da , pokaże że słabe i tyle a chip to już integracja w elektronike i hamownia przed i po w cenie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.