Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s. Może źle mierzę.... CZy lepiej ruszać płynnie czy z piskiem? zauważyłem ze o dziwo jak płynnie to czas wychodzi troszkę lepszy. i kiedy zmieniać biegi? czy ciągnąć do końca czyli 4500 obrotów i wtedy zmieniać bieg, czy wcześniej? przy jakich wartościach obrotowych zmieniać aby było jak najefektywniej i najszybciej...?
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano

Technika szybkiego ruszania jest uzależniona od stopnia przyczepności podłoża i jakości ogumienia.

 

Przy podłożu b. przyczepnym (np. nacukrowanym asfalcie) można spokojnie ruszać powiedzmy od 2000 obr/min. . Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki) ale wiadomo,że jeżeli maksymalną moc uzyskuje przy np. 2600 obr/min to nie ma sensu ciągnąć go do samego odcięcia bo różnica jest na tyle duża,że straty w osiągach będą bardzo widoczne.Do tego przy jakich wartościach optymalnie jest zmieniać biegi musisz dojść sam metodą prób i błędów.

 

Do pomiarów polecam urządzenie g-tech

Opublikowano
Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki)

 

Nie od wykresów mocy a od dostępnego momentu. Prawidłowa zmiana biegu na wyższy powinna następować w takim momencie, gdzie po jego zmianie masz do dyspozycji max moment.

Innymi słowy jeśli auto dysponuje 200Nm@1800RPM, powinieneś tak zmienić z 2 na 3. bieg aby mieć na 3 te 1800RPM. Moc tak naprawdę się wykorzystuje na pokonywanie oporów ruchu - dla użytkownika jest to prędkość max.

Ideane auto to takie, dla którego moment jest cały czas max. od momentu zmiany biegu z niższego na wyższy, ale to tylko idealny.

Z ruszaniem jest podobnie - trzymasz auto na obrotach lekko wyższych od max momentu, puszczasz sprzęgło i tyle. Jest część osób która preferuje strzał z turbiny, czyli wkręcenie jej na wyższe obroty, a gdy opadają one w okolice max momentu wciskają pedał do oporu i gwałtownie sprzęgło - nie polecam ze względu na zużycie turbo.

Opublikowano
Wartość obrotów do których kręcisz silnik zależna jest od wykresów mocy, nie wiem jak jest w przypadku tego silnika (na necie napewno można znalezc wykresy dla stockowej jednostki)

 

Nie od wykresów mocy a od dostępnego momentu. Prawidłowa zmiana biegu na wyższy powinna następować w takim momencie, gdzie po jego zmianie masz do dyspozycji max moment.

Innymi słowy jeśli auto dysponuje 200Nm@1800RPM, powinieneś tak zmienić z 2 na 3. bieg aby mieć na 3 te 1800RPM.

 

Mówisz o amatorskim streetracingu?

Jeżeli tak to nie zgadzam się z Tobą.

Samym momentem nie wygramy "na ćwiartkę".

Dużo lepiej wyjdziemy ciągnąć obroty do obrotów, przy których auto osiąga moc maksymalną i przy nich zapinamy kolejny bieg.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano

Burner czyli to co napisałem :)

 

troszeczkę jeździłem streety i mimo ,że w E55 jest automat to ma on możliwość ręcznej zmiany biegów - nie tiptronic a 1/2/3/4 i żeby osiągnąć maksymalnie najlepsze rezultaty kręciłem biegi niemal do czerwonego pola czyli ok. 800 obr/min powyżej max. mocy. Uważam jednak,że do takich spostrzeżeń należy dochodzić samemu :) więc wsiadać w auto i gnać na długą prostą z g-techem lub kumplem i stoperem :)

Opublikowano
Diesel a benzyna to dwie różne bajki. 2.0d nie ma sensu ciągnąć wyżej niż do 4,000 obrotów.

 

wez dwa takie same diesle i krec jednym mniej niz 4 tys a drugim do 4,5 to sie przekonasz ktore wygra :D

Opublikowano
Diesel a benzyna to dwie różne bajki. 2.0d nie ma sensu ciągnąć wyżej niż do 4,000 obrotów.

Jest sens. Ja np mam max moc przy 4265RPM.

Co do startu - na pewno nie ruszać z obrotów jałowych, nie pamiętam dokładnie, trzeba samemu poćwiczyć, ale będzie to powyżej 2000RPM.

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak

 

Myślę, że brak umiejętności to góra 1-2 sekundy dŁużej.

Opublikowano
u mnie w steptroniku szybsze autko jest jak dam na przełożenie ' M ' manual i kick down , zmiana biegów / samoczynna / na czerwonym polu w ok 4800obr , co do czasu to trudno dokładnie zmierzyć ale OK
Opublikowano
bo jak sobie mierzę to mi wychodzi duzo za duzo niż podaje fabryka. i kwestia czy to umiejętności, czy z samochodem coś nie tak

Ile ci wychodzi i na jakich kołach jeździsz ?

kiedyś stanąłem na prostym odcinku raczej poziomym i włączyłem kamerę w telefonie ustawioną na licznik i start , potem na spokojnie zgrałem film i stoperem mierzyłem zatrzymując go na 100km/h no ale to pewnie też nie jest to

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s.

ale o jakim silniku mowa? bo u mnie wartosc katalogowa to 8.9 do setki.

150 czy 136 ps-ow?

Opublikowano
Panowie czy ktoś z Was mierzył sobie czas do setki z tym silnikiem? Bo mnie ciągle wychodzi daleki wynik od katalogowego 9,9 s.

ale o jakim silniku mowa? bo u mnie wartosc katalogowa to 8.9 do setki.

150 czy 136 ps-ow?

Mowa o 136KM.

Zakładając, że auto jest sprawne, najwięcej zależy od umiejętności kierowcy,

potem szerokość opon i wielkość kół, rodzaj ogumienia, nawierzchni, temperatura powietrza itd

 

PS. Testuj przyspieszenie wieczorem, gdy jest chłodniej niż w ciągu dnia.

Przy wysokich temp. otoczenia diesel "puchnie" i czuć to naprawdę wyraźnie :|

E46 320d 175 PS@365Nm ...by Rogalotti
Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza

łomatko , to ja na 17'' z 225x45 mam czas lekko poniżej 9s no ale nie mam serii , na oryginalnych 16'' problemy z przyczepnością i elektroniczny kaganiec ma co robić :mrgreen: może mnie ktoś uświadomi do ilu obr/min powinien się wkręcać ? bo u mnie wchodzi na czerwone pole czyli jakieś 4800 i dopiera zmienia bieg / automat / nie wiem czy nie za wysoko

Opublikowano
testowałem na totalnej serii. 136 koni, koła 15 cali 195/65 a czas ...... 15 sekund. dramat. przeczyściłem filterki na elektozaworach i EGr, ale pomogło niewiele. czuje ze ten samochód nie ma mocy, przy 2.500 obrotow się zawiesza

łomatko , to ja na 17'' z 225x45 mam czas lekko poniżej 9s no ale nie mam serii

No to nie dość, że nie masz serii to jeszcze masz nowszy silnik więc nie jesteś dobrym punktem odniesienia ;)

 

Ja na 16'' 205/55 miałem ~10,5 sek., na obecnych 17'' 224/45 nie mierzyłem ale na pewno wyszło by trochę gorzej, natomiast 15 sekund na 15'' 195/65 to faktycznie jest totalny dramat. Pytanie do autora tematu; jak wciskasz gaz do dechy to ekonomizer odchyla się maksymalnie w prawo ?

Opublikowano
na biegach 1-2 ekonomizer na 20 litrów, a na 3 czasami, a 4-5 bieg to 12-15 litrów,
sprzedam kierunkowskaz nr oem 63138370720 , przewód gumowy nr oem 11532247725 - dział giełda
Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa, bez względu na bieg, a skoro tak nie robi to opierając się na problemach jakie się tu czasem pojawiają na forum stawiam na problem z przepływką. Zacząłbym od podpięcia auta pod komputer bo to ledwo ok. 50-60 zł a może wiele wyjaśnić.
Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa

Nie prawda, na maksa to idzie tylko na niższych biegach, na 4 i 5 nie dojdzie do końca, i jest tak nie tylko w BMW, w innych samochach jest podobnie, sprawdzałem.

Opublikowano
Ekonomizer przy maksymalnie wciśniętym gazie powinien lecieć chociaż przez chwilę na maksa

Nie prawda, na maksa to idzie tylko na niższych biegach, na 4 i 5 nie dojdzie do końca, i jest tak nie tylko w BMW, w innych samochach jest podobnie, sprawdzałem.

 

mnie na 5 biegu idzie na maxa.

Jadac 190km/h wciskam gaz i ekonomizer idzie na maxa, dopiero schodzi przy ok. 210km/h

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.