Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

 

Czy ktoś może się orientuje co może być przyczyną tego, że:

 

1 Najpierw poczułem wibracje na silniku jak przy poduszce silnika, ale okazało się, że delikatnie świece w prawej głowicy V nie były dokręcone. Po dokręceniu świec, wszystko wróciło do normy.

 

2. Przy wyprzedzaniu a więc redukcji biegu (kick down) nagle wyskoczyła mi świeca i samochód zaczął klekotać. Problem w tym, że wyskoczyła z całym gwintem.

 

Czy myślicie, że nawet po założeniu jakimś cudem świecy spowrotem, mogę spodziewać się tego typu sytuacji z pozostałymi świecami ? Wtedy myślałem, że ktoś ich po prostu nie dokręcił a teraz boję się, że jest coś co je wypycha (wykręca lub wywala)

 

Pozdrawiam

 

Tjw

Opublikowano
witam takich jaj to jeszcze nie widziałem żeby dokręcona kluczem świeca sama się odkręciła ale skoro już topowiem ci że raz odkręconej świecy nie wkręca się z powrotem bo w świecy jest uszczelka która po wkręceniu zgniata się uszczelniając połączenie z głowicą spróbuj wkręcić nowe i obserwować
Opublikowano

Te dwa obiawy były na różnych kompletach świec. Między zdarzeniami miała miejsce wymiana świec, także tej świecy, która mi wystrzeliła nikt nie ruszał. Przy mnie była wymiana wszystkich świec.

 

Pozdrawiam

Tjw

Opublikowano

moze masz zle ustawiony rozrzad ?

najlepiej daj do mechanika niech naprawi ale pamietaj o gwarancji

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Świeca wpada w rezonans i się odkręca. To raczej poważny problem skoro nowy komplet się wykręcił. Może być coś krzywe typu wał lub wałki rozrządu, koło zamachowe itp i wpadać w drgania niewyczuwalne dla nas o bardzo dużej amplitudzie. Kiedyś mówił nam o tym problemie nauczyciel mechaniki. Osobiście nie spotkałem się z takim przypadkiem. Niestety nie wiem jak temu zaradzić. Mechanik powinien wiedzieć.
Opublikowano
Nie ma możliwości aby prawidłowo wkręcona świeca została wyrwana z głowicy,jest to błąd mechanika lub jego uczniów,albo usterka po poprzednim właścicielu co wkręcił krzywo świecę,psując pół gwintu i sprzedał auto.
Opublikowano
Skoro to już drugi komplet wywaliło i świeca wyszła bez gwintu to jak może to być błąd mechanika? Gdyby gwint był zerwany to nie dokręcił by świecy. Z opisu wnioskuję, że obydwa komplety były dobrze dokręcone.
Opublikowano
Witam

 

Czy ktoś może się orientuje co może być przyczyną tego, że:

 

1 Najpierw poczułem wibracje na silniku jak przy poduszce silnika, ale okazało się, że delikatnie świece w prawej głowicy V nie były dokręcone. Po dokręceniu świec, wszystko wróciło do normy.

 

2. Przy wyprzedzaniu a więc redukcji biegu (kick down) nagle wyskoczyła mi świeca i samochód zaczął klekotać. Problem w tym, że wyskoczyła z całym gwintem.

 

Czy myślicie, że nawet po założeniu jakimś cudem świecy spowrotem, mogę spodziewać się tego typu sytuacji z pozostałymi świecami ? Wtedy myślałem, że ktoś ich po prostu nie dokręcił a teraz boję się, że jest coś co je wypycha (wykręca lub wywala)

 

Pozdrawiam

 

Tjw

ktos spier..... gwinty w głowicy i sprzedał auto :mad2: taka jest prawda.Szykuj sie na wymiane głowicy lub naprawiać gniazda świec u fachowca :cry2:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Zrobił mi człowiek we Wrocławiu na Szkockiej w jeden dzień za 50zł :) gwintem naprawczym się udało i samochodzik dalej śmiga.

 

Pozdrawiam

Tjw

Opublikowano
Witam

ktos spier..... gwinty w głowicy i sprzedał auto :mad2: taka jest prawda.Szykuj sie na wymiane głowicy lub naprawiać gniazda świec u fachowca :cry2:

jak się okazało niepotrzenie wylewłeś tony łez i waliłeś głową w mur. :norty: :lol:

Opublikowano
Zrobił mi człowiek we Wrocławiu na Szkockiej w jeden dzień za 50zł :) gwintem naprawczym się udało i samochodzik dalej śmiga.

 

Pozdrawiam

Tjw

gwint naprawczy teraz tak to nazywaja :lol: jest to dobre tylko na chwile :duh:

Opublikowano
Tak jak kolega napisał napewno nie dłużej niż do następnej wymiany świec bo wykręci się razem z tym gwintem.Można też auto sprzedać niech martwi się następny.
Opublikowano

Powiem tak , kiedyś miałem 740 (ten sam silnik) i rzeczywiście coś z tymi świecami jest.

Co prawda nigdy mi nie wypadła czy wystrzeliła , ale przy któreś wymianie mechanior wykręcił jedną czy dwie ręką :jawdrop:

 

Stwierdził że to norma w tym silniku :jawdrop: i że muszę kupować świece Bosch bo mają lepiej dobrany materiał pod względem rozszerzalności cieplnej niż inne ??

Nie wiem czy to prawda bo auto sprzedałem koledze , ale nigdy potem nie narzekał , a ja o tym zapomniałem bo uznałem za drobnostkę.

 

Oczywiście wsadziłem te świece Bosch wcześniej, a powód sprzedaży był inny niż motoryzacyjny.

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.