Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam

Mam taki problem, duzo mi pali wiec poczytałem na forum i ktos napisał ze moze byc to przez przepływke wiec dzis odłaczyłem ja i silnik troche zamulił ale pracował dalej, nie równo troche i zauwazyłem ze z tłumnika kopci wiecej niz przed odpięciem jej.

 

Czy to dobrze ze silnik nie zkasł tylko zamulił?

Opublikowano

A niby czemu miałby zgasnąć?????

 

Czyżby paliwo przestało docierać do cylindrów albo powietrza brak???

 

Silnik po odpięciu przepływki na moment przymula i podczas jazdy na odpiętej przepływce ma mniejszą moc

 

Przepływka nie służy do tego żeby silnik działął ale żeby działął efektywniej gdyż bada ona temperaturę powietrza jego wilgotność itp po czym komp dobiera skład mieszanki dzięki czemu auto ma moc bez przepłwyki silnik zaczyna się zachowywać jak gaźnik czyli ssie powietreze ale się nie dostosowuje do jego parametrów ale nie powinien gasnąć przetestowałem na E-36 320i E-34 520i E-34 525i E-34 525i E-30 320i

Nie ma to jak 760I 445 koni Rulez:)
Opublikowano
Raczej nie powinien zgasnąć, piszę raczej bo jeździłem na odłączonej przepływce chyba z miesiąc, bo mi padła ale w E46. Ale jak widać po poście wyżej że w inych modelach też tak jest. Objawy to zamulony samochód. Z tego co czytałem to komputer przechodzi w stan pracy awaryjnej i uśrednia jakoś tam wartość dostarczanego powietrza. Samochodem da się jeździć.
Opublikowano

Ja się z nikim nie kłuce, tylko mówie jak jest u mnie. Odłączam wtyczke i silnik gaśnie... :)

 

Co do uśredniania pomiarów i pracy w "trybie awaryjnym" to tak się dzieje jak przepływka jest uszkodzona, lecz dalej podpięta i wtedy po odpięciu takiej uszkodzonej przepływki auto nie gaśnie. Może komputer po wystąpieniu błędu przepływki włącza tryb awaryjny, nie zczytuje z niej błędów i już jej podłączenie nie ma znaczenia. W innym przypadku ma znaczenie.

Opublikowano
To znaczy, że dobrze iż silnik nie zgasł i nie odbiega to od normy. Tak jest w większości przypadków, że silnik nie gaśnie tylko sterownik przechodzi w tryb awaryjny i pracuje bez parametrów z przepływomierza. Zresztą już to Ci wcześniej tutaj napisali.
Opublikowano

I ja wtrącę swoje 3 grosze. ;)

Jeśli po odpięciu przepływki, nie ma jakiej kolwiek reakcji, to wtedy jest źle, bo prawdopodobnie komp włączył sobie tryb awaryjny i daje wartości ustalone. Jeśli jest wahnięcie obrotów, lub silnik gaśnie znaczy, że ta przepływka jednak daje jakieś dane.

Opublikowano
najłatwiej sprawdzić przepływomierz ten klapkowy, wystarczy paluchem wcisnąć troche kalpkę na odpalonym silniku, silnik powinien się troche przymulić jeśli nie ma żadnych zmian w pracy silnika to znaczy przepływomierz albo jest walnięty albo odłączone kable od niego
Opublikowano
u mnie jak odpiąłem przepływke to tez miałem padniętą w e36 2.0 benz silnik m52 to auto do 4 tys wkręca się jak szalone ma wyraznie większą moc ale czuc benzyne natomiast pózniej zaczyna szarpac i przerywac tak jakby było zalewane
Opublikowano
kolego a ile zapłaciłeś za nową?

 

jezeli chodzi o przepływkę to kupiłem używkę bodajże siemensa taka jak była wczesniej za 250zł z 3 miesiączną gwarancją miałem możliwość podpięcia jej pod kąpa i sprawdzenia a za instalke dałem 3,2 tys dzisiaj pożyczyłem interfejs i program carsoft jak znajde chwilkę to podepnę bunie na co zwrócic uwagę na które wskazania bo np przepływka nie wywalała mi błędu tylko podawała jakies chore wartości w porównaniu z inną bunią podpięta pod kompa

Opublikowano
a może przepływka była dobra?

 

przepływka była walnieta na 100 procent wg mnie po pierwsze auto miało dziurę podczas przyspieszania tak w okolicach 2,5 tys po drugie podpieliśmy inny samochód i podczas dodawnania gazu wielkość zasysanego powietrza systematycznie rosła i temp zasysanego powietrza była zbliżona do temp otoczenia u mnie było tak ze przez chwile rosła po czym znowusz spadała i temo była niezgodna po wymianie parametry były juz prawidłowe i autko nie ma dziury

Opublikowano
Kolego tak pytam bo też mam kłopoty z muleniem i taki sam silnik a czy przy podpięciu do kompa usterka przepływki nie wychodzi jednoznacznie?
Opublikowano
dokładnie po podpięciu do kompa nie wyskoczył error mowiący ze przepływka jest uszkodzona ona moim zdaniem podawała informację lecz wartości były nie prawidłowe dopiero zestawienie 2 przepływek i bardzo duze rozbieznosci wyjasniły sprawę w moim przypadku
Opublikowano

jak podepniesz pod kompa to wartości zasysanego powietrza bodajże w kg powinny byc proporcjonalne do dodawania gazu tzn dodajesz i podaje ze zasysa więcej powietrza u mnie było tak że na początku rosło po czym spadało

 

muszę poszukać wzorcowych wartości jakie powinny byc bo na pewno jest cos takiego albo jakis zakres tolerancji

 

w trybie live data mam podanych ponadto wiele parametrów które nie wiem czy sa prawidłowe a tak zapytam z ciekawości masz u siebie LPG ??

Opublikowano

nie- jeżdżę na benzynie

dzisiaj byłem na kompie właściwie to zwykły carsoft z allegro live data nie chodziła ale wyskoczył błąd zaciętego Vanosa udało się to naprawić i skasować błąd auto chodzi dużo lepiej podjadę jeszcze raz żeby sprawdzić czy jest OK-pozdrawiam

jakiego kompa kolega używa?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.