Skocz do zawartości

kasperaz

Zarejestrowani
  • Postów

    20
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Szczecin

Osiągnięcia kasperaz

Praktykant

Praktykant (3/14)

0

Reputacja

  1. Napisałem wcześniej żeby między innymi zaślepic króciec od odmy w kolektorze ssącym przewód zostawic drożny od strony pokrywy zaworów i psikac po wszystkich łączeniach kloektora ssącego. Na allegro można kupic zaślepkę zamiast DISA stosowaną w e46 w kolektorze ssącym plastikowym, ale wskoczy błąd elektro zaworu sterującego tą przepustnicą.
  2. jeśli masz drugą DISA to zapckaj to miejsce silikonem, albo zdejmij blaszkę i zapackaj silikonem :) A jak chcesz się upewnic czy DISA jest sprawna to możesz rozebrac ją,
  3. Ja też wymieniłem DISA na niby sprawną używaną i nie pomogło, czy przy gaszeniu słyszysz syk w okolicach kolektora ssącego? Kup zmywacz do hamulców i popsikaj na odpalonym silniku kolejno na wtryski, na ośkę przepustnicy, potencjometr przepustnicy, w miejsce które zaznaczyłem na zdjęciu na DISA, ogólnie na łączenie kolektorów ssących, na serwo tam gdzie wchodzi przewód podciśnieniowy. zatkaj króciec pod przepustnicą od odpowietrzania zbiornika. Może masz nieszczelny wydech pomiędzy głowicą a sondą lambdą. Dodatkowo możesz wyciągnąć wtryski i zdjąć z nich plastikową osłonkę tamtędy powinno iść powietrze i dodatkowo napowietrzać wtryskiwane paliwo. Wieczorem wkleję zdjęcia jak rozebrać wtryskiwacz. Jeszcze jedno sprawdź ciśnienie paliwa na listwie wtryskowej na odpalonym silniku powinno być 3,5 bara bez podłączonego podciśnienia do regulatora ciśnienia paliwa, na podłączonym 3,0 bara tam jest gwint taki jak w wentylkach od kół samochodowych. Zatkaj króciec do zaworu odmy na kolektorze ssącym a przewód zostaw drożny.
  4. Błąd 201 i falujące obroty. Błąd 201 nie jest wcale błędem uszkodzonej sondy lambdy tylko błąd oznacza nieprawidłową mieszankę paliwowo powietrzną! W m43 jeśli słychac szmery zasysania zaraz po zgaszeniu silnika a wszystkie przewody powietrzne są szczelne to najprawdopodobniej uszkodzona jest przepustnica DISA zmiennej geometrii kolektora ssącego. Na zdjęciu zaznaczony na czerwono bardzo malutki otworek należy go zatkac np. silikonem. Jeśli po tym zabiegu obroty przestaną falowac oznacza to uszkodzoną membranę w przepustnicy DISA. http://imageshack.us/photo/my-images/809/32145294505.jpg
  5. Nie da rady tam nalac nafty bo silnik jest pochylony i otwory wydechowe w głowicy są do dołu. (no prawie) Odkręciłem kolektory - przedmuchy pod kolektorem wydechowym na 2 cylindrach = sonda lambda odczytuje błędnie skład spalin - nieprawidłowy skład mieszanki Jeden albo dwa wtryski nie trzymają ciśnienia (wilgotne) = kopcenie przez parę sekund po odpaleniu ciepły i zimny - nieprawidłowy skład mieszanki Koło rozrządu na czterech fasolkach można regulowac ale nie mam blokady do wałka trzeba będzie dorobic, pożyczy albo kupic i okaże się czy dobrze rozrząd ustawiony - Fajnie że w tym silniku można regulowac fazy rozrządu Głowica pójdzie na pewno do naprawy. Blokada koła zamachowego w m40, m43, m42, m44 warto sobie dotoczyc Wymiary: http://wp1016621.wp027.webpack.hosteurope.de/fotost/f00625/02.jpg Blokada wałka wymiary ale nie dokładne http://img288.imagevenue.com/loc570/th_618314120__123_570lo.
  6. Witam Moje autko to e36 Compact z silnikiem m43 przebieg 283 tyś km, około 180 tyś przejechane na gazie sekwencji. Mam problem z silnikiem, obroty falują gdy samochód się toczy po przeciągnięciu po obrotach na luzie na ciepłym silniku Strzela w wydech przy zmianie biegów na wysokich obrotach na ciepłym i zimnym silniku tylko na benzynie kompresja na 3 cylindrze mniejsza o 1 bar pozostałe w normie świeca o wiele jaśniejsza od pozostałych na 3 cylindrze Przy ruszaniu i większych obciążeniach dzwoni w wydech. Obstawiam na nieszczelne zawory wydechowe na 3 cylindrze. Dobrze myślę?
  7. najłatwiej sprawdzić przepływomierz ten klapkowy, wystarczy paluchem wcisnąć troche kalpkę na odpalonym silniku, silnik powinien się troche przymulić jeśli nie ma żadnych zmian w pracy silnika to znaczy przepływomierz albo jest walnięty albo odłączone kable od niego
  8. no to kup sobie interfejs do gazu na usb ściągnij oprogramowanie i sam sobie zmień wyniesie Cię to taniej niż koszt przejechania 1800 km
  9. jedź do gazownika niech Ci podniesie temperature przełączania na gaz bo na nienagrzanym silnku jazda na gazie grozi awarią reduktora ( przymarzają membrany), a komputer od benzyny z czasem adaptuje nieprawidłowe parametry i silnik zamula
  10. polecam landirenzo omegas sekwencyjna instalacja gazowa ja z taką jeżdże i rożnica w mocy na gazie i benzynie jest naprawde minimalna i nieodczuwalna. Warunek jest tylko taki że musi być dobrze założona czyli rurki od wtryskiwaczy gazu tej samej długości i jak najkrótsze, dysze wkęrcone w przewody kolektora ssącego jak najbliżej głowicy. Przy tej instalacji polecałbym opcjonalne dokupienie czujnika temperatury cieczy chłodzącej lub przyciśnięcie gazownika żeby zaadoptował seryjny czujnik temp. do centralki gazu.
  11. żeby podkręcić troche e36 316 trzeba by przedewszystkim zmienić przepływomież z klapkowego ( duże opory zasysanego powietrza, mały przelot ) na ten z gorącym drutem. nowsze is lub ti już go miały. Można by pokusić się o przełożenie głowicy z 1.8is do 1.6 ale to już grubsza żeźba w hondach z silnikami serii d bez vteka zakładają głowice z vatekiem i zmieniają kompa nazywa się to minime tyle że tam wszystkie głowice to 16. bemkach 1.6 i 1.8 bloki silników są niemal takie same tyle że 1.8 ma wyższe cylindry ( większa pojemność ) i inny skok tłoka, trzeba by taką głowice od 1.8is mocno splanować bo się silnik odpręży. Można by pokombinować z kolektorem ssącym od is ma większe otwory, warto by też zastanowić się nad kolektorem wydechowym z is bo jest 4-2-1 i przełożyć cały wydech lub dorobić wydech na większą średnice. tyle że to wszystko to duże koszta, lepiej odrazu zrobić swapa na is.
  12. kasperaz

    Wyciek oleju

    przedewszystkim musisz określić z której strony silnika ten olej cieknie czy z przodu czy z tyłu. Jeśli od strony sprzęgła to możliwe że albo jest już wytarty wał w miejscu gdzie przylega warga uszczelniacza, albo mechanik spierdzielił robote osadzając nieprawidłowo uszczelniacz.
  13. ja miałem brak styku na potencjometrze jednego z pływaków, każda z komór baku ma swój pływak
  14. kanały przy łączeniu dwóch połówek kolektora dopasować to nie problem a dolne pówki kolektora ssącego w m44 i m43 mają przepustnice która i tak zmienia chrakterystyke dolotu. Niestety zmieniająć sterownik trzeba też chyba zmieniać stacyjke i kluczyk z powodu immobilajzera
  15. witam mam silnik 1.6 m43 niedługo napewno niebędzie wstanie działać badam temat wymiany go na 1.8is m44 o ile się nie myle to wszystkie czujniki są takie same nawet przepływka, nie mam tylko pewności do tych przy przepustnicy czy ktoś jest w stanie określić czy gdybym zamontował górną część kolektra ssącego od m43 do dolnego kolekotra z m44 oraz opodłączył wszystkie czujniki z m43 od silnika m44 a w kompie z m43 zmienił bym tylko eproma z mapami na tego z m44 czy by to wogóle zadziałało?
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.