Skocz do zawartości

Kupiłem felgi repliki i pojawiły się drgania... :/


shakermaker

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Wiem, że jest parę tematów pokrewnych na temat drgań, ale są one związane raczej z tarczami. U mnie sprawa wygląda tak: kupiłem felgi, nie są oryginalne, ale niby dobre repliki i nie chińskie. Na felgi kupiłem no we opony. Po kilku próbach pojawiły się drgania: na kierownicy, drży fotel i wiele innych takich. Zaczyna drżeć przy 80 i tak powyżej 120 jest nieciekawie... Myślałem, że to przez to, że opony muszą się ułożyć... Wyważyłem w ciągu 2 miesięcy z 5 razy i to samo. Oddałem auto do warsztatu i sprawdziłem wszystko w zawieszeniu, nawet tarcze wymieniłem. Okazało się, że to musi być wina felg. Zauważyłem, że mają one jakby minimalny luz, że nie wchodzą na piastę ciasno. Żaden pierścień tam nie wejdzie, a dorobiony przez tokarza stożek nic nie dał. Ktoś się spotkał z takim problemem? Co robić?

 

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wrzuć jakieś inne felgi i zobacz czy drgań nie będzie,

jak nie będzie to znaczy że felgi,

a jak felgi to jedź na ul. Miechowską,

oni tam prostują naprawiają felgi, są chyba najlepsi w mieście

więc powinni wiedzieć co jest nie tak, moze coś poradzą,

 

pozostaje jeszcze kwestia opon,

próbowałeś zmieniać miejscami koła ?

 

kiedyś ktos mi opowiadał o trochę druciarskim pomyśle, bo też miał minimalny luz na piaście, ale nie będę tego cytował,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Felgi to nie tylko średnica piasty i rozstaw śrub.

A jakie mają przetłoczenie < ET >

Jeśli nie jest tak jak przewidział producent to punkty styku kół z nawierzchnią nie są tam gdzie być powinny a to daje taki efekt jak niewłaściwa geometria.

Przypuszczam też , że te felgi to nie są 15"

A im większa felga tym większe wyzwanie dla elementów zawieszenia.

Lekki luz na łożysku będzie dawał drgania.

 

Ale jeśli masz różne średnice wewnętrzne to nie dasz rady ich prawidłowo zamontować.

Podaj wymiary tych felg.

Czy nie bierzesz pod uwagę tego , że mogłeś je już pogiąć?

Ile masz ciśnienia?

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

BMW to marka bardzo czuła na wszystkie nieoryginalne wyroby i stąd sie wzieło powiedzenie 'bedziesz miał wydatki".Nie kojarzyc jak sie stosuje oryginalne części.

Co do Twoich felg jesli były dedykowane do tego modelu chociaż nie sa oryginalne powinny chociaż na początku dobrze chodzic ale jeśli od początku mają jakiś luz,bicia i te inne problemy masz prawo je reklamować,zwrócić.

Sorry za pytanie ile zapłaciłeś?

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Felgi 17" ze sklepu PRO-TRADE ul. Fordońska 169 BYDGOSZCZ

 

Wzór, jak te:

http://www.prosklep.nazwa.pl/bituning/panel/zdjecia/1212754039m6.jpg

 

ET 20 - się zgadza.

 

Pogięte na pewno nie są, bo sprawdzałem dokładnie. Wyważone też bardzo dokładnie. Ciśnienie też prawidłowe.

 

Ten luz jest tak minimalny, że ciężko go wyczuć, ale jest. Jak się delikatnie rusza felgą to słychać. Pierścienia tam nie wsadzę raczej..

 

Co z tego, że felgi są idealnie wyważone, jak po dociągnięciu śrub zmieni się zapewne wyważenie, bo felga ma minimalny luz.

 

W tym sklepie niby mierzyli i jest ok... Tokarz dorobił mi tylko takie stożki, ale to nic nie dało. Nadal są spore drgania.

 

Samochód przejechał całą linię diagnostyczną w serwisie i zawieszenie jest ok.

 

Jutro może uda mi się sprawdzić na innych felgach. Opony też raczej nie są trafione..

 

Kurcze..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sklepie mierzyli to teraz niech je wezma z powrotem jak tak wymierzyli.

Jak nie będą chcieli przyjąć to pamiętaj każdy sklep ma cos na "sumieniu"

i cisnij mocno o zwrot kasy.Zawsze sie znajdzie coś nie tak i nie będą chcieli miec smrodu z kilku urzędów za jeden komplet felg.

hej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam...wiesz te felgi ładnie wygladaja,sa z nowszej epoki,w mojej E32 raczej nie wygladałyby tak dobrze bo uwazam,ze kazde auto powinno miec felgi ze swojej epoki.Jednak na E60 wygladaja na pewno swietnie.Tylko jest ten jeden problem...nie sa oryginalne.Ja ostatnio rozwazałem kupno felg i wybrałem uzywki za niewielkie pieniadze ale sa to oryginalne 16stki z E38.Jestem bardzo zadowolony.Jezeli na poprzednich felgach nie miałes takich rewelacji wiec zapewne jest to wina tych podrobek.Jezeli nie mozesz ich oddac to chyba jedynym wyjsciem bedzie przetoczenie otworow na wieksze i dobranie dobrych pierscieni.Ale sprawdz przed tym auto na innych,pewnych felach.Zycze powodzenia i pozdrawiam.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Prawdopodobnie te felgi M6 są robione do E39(średnica piasty 74mm) a w E60 chyba jak w większości BMW średnica piasty 72,6mm i stąd biorą się drgania.Taki przypadek miał mój znajomy z replikami M5 a lekarstwem okazało się zastosowanie pierścieni o grubości 0,5 mm.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ubiegłym roku kupiłem 18 rondell, były spawane sprzedałem je tak szybko jak kupiłem, później przyszła kolej na 19 wzór identyczny jak te ze zdjęć czyli M6, rozmiar 19x8 miałem je tydzień problem podobny do twojego, felgi sprzedane.Kupiłem używane ASA AR1-19, drożej niż nowe M6, i powiem Ci że jakość wykonania w porównaniu do tych replik M6 jest to bardzo wielka przepaść.Tamte wyglądały jakby były z papieru,ASA na licencji BBS felga masywna a przede wszystkim bardzo twarda zaliczyłem już parę nie ładnych dziur i podjazdów pod krawężniki felgi wyglądają tak jak w momencie zakupu.Także moja rada dołożyć kasy kupić oryginał lub jakieś felgi renomowanej firmy.Tak jak pisał kolega wcześniej.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja w ubiegłym roku kupiłem 18 rondell, były spawane sprzedałem je tak szybko jak kupiłem, później przyszła kolej na 19 wzór identyczny jak te ze zdjęć czyli M6, rozmiar 19x8 miałem je tydzień problem podobny do twojego, felgi sprzedane.Kupiłem używane ASA AR1-19, drożej niż nowe M6, i powiem Ci że jakość wykonania w porównaniu do tych replik M6 jest to bardzo wielka przepaść.Tamte wyglądały jakby były z papieru,ASA na licencji BBS felga masywna a przede wszystkim bardzo twarda zaliczyłem już parę nie ładnych dziur i podjazdów pod krawężniki felgi wyglądają tak jak w momencie zakupu.Także moja rada dołożyć kasy kupić oryginał lub jakieś felgi renomowanej firmy.Tak jak pisał kolega wcześniej.Acha i jeszcze jedno kiedyś miałem taką samą sytuację na fabrycznych 16 okazało się że przyczyną były opony,ale w twoim przypadku raczej obstawiałbym wadliwe felgi.Jeżeli masz możliwość zamiany opon na inne, spróbuj może coś się wyjaśni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.