Skocz do zawartości

Kupno E39 530D - Jak sprawdzić silnik - help


zibii2

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

 

Jadę jutro po 530D z 2001 r.

Auto ma przejechane 214 tkm (papiery i licznik).

Co warto sprawdzić przy silniku !!!, bo nigdy nie miałem diesla :-((

Zawieszenie i blaszki sobię sprawdzę , ale ten diesel mnie martwi.

Będę wdzięczny za podpowiedzi

 

Pozdrawiam

 

zibi

zibi

BYŁO w kolejności:

318,320, M3, 735AHG, 730, 525TDS, 725TDS, 740

JEST : 530D Touring

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja jak kupowałem disla to kierowałem się dźwiękiem silnika, patrzyłem czy nie dymi i spoglądałem na obrotomierz czy obroty nie ''pływają'' chociaż nie jestem mechanikiem ale również słysząłem taką opinie (nie wiem ile w tym prawdy) zeby silnik zapalał na zimnych świecach w celu sprawdzenia za pierwszym razem...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej umówić się w ten sposób:

 

Jedziecie do ASO na sprawdzanie silnika i badania ciśnienia. Jeśli wszystko jest ok, to Kupujący płaci. Jeśli coś jest nie tak, to sprzedający płaci.

 

Jeśli sprzedający ma coś na sumieniu, to się nie zgodzi ... i to od razu. Lepiej takiego samochodu nie kupować.

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko opisać jak powinien brzmieć silnik. Napewno powinien chodzić równo i bez żadnych przypierdów i wachnięć obrotów. Na chodzącym silniku teoretycznie powinno być możliwe postawienie zapalniczki, chyba że któraś poduszka pod silnikeim jest walnięta.

 

1. Jak silnik chodzi, odkręc korek od wlewu oleju, jak z niego dmucha daj sobie spokój. Ten silnik juz swoje przejechał. Przyjzyj się przy okazji czy od spodu na korku niema takiego białego nalotu (majonezu) jak jest to daj sobie spokój.

 

2. podobnie węże od chłodzenia powinny być miękie. jak są twarde a silnik jest jeszcze zimny to znaczy że uszczelka pod głowicą jest do roboty i puszcza spaliny w układ chłodzenia. Jeśi silnik jest już ciepły a wąż się zrobił twardy to znaczy że albo pompa wody, albo termostat do wymiany i woda się gotuje. W takim wypadku raczej też wątpliwy zakup ze względu na możliwość uszkodzonej głowicy w skutek przegrzania.

 

3. Zobacz jak zapala na zimnym, powinien odpalić od kopa i bez grzania świec. Jak wszystkie grzeją to nawet przy 0 st. C powinien zapalać jak benzynka. Jak silnik już się nagrzeje to tez zobacz jak się zapala. Jak trzeba pokręcic to znaczy że albo czujnik wałka rozrządu albo pompa wysokiego cisnienia jest juz na wykończeniu. niewiem ile kosztuje czujnik, ale przy pompie wydatek jest znaczny więc lepiej od razu sobie odpuścić.

 

4. Podczas jazdy posłuchaj czy turbo za bardzo nie gwiżdze i jak przyśpiesza. Ten samochód to prawdziwa rakieta, od 1750 r.p.m. powinien równomiernie wciskać w fotel bez jakiś przestojów czy szarpnięć.

Jak masz chwile i właściiel Ci pozwoli to odkręc wąż od zaworu EGR i zobacz czy, i ile jest oleju w dolocie. Dopuszczalne jest żeby wąż był wilgotny od oleju od środka, natomiast jak jest gruba warstwa tłustego nalotu to tez daj sobie spokój.

 

Poszukaj na forum, jest tego pełno. Gdzieś tu nawet jest poradnik jak kupować BMW ze wskazaniem na wszystkie elementy: zawieszenie, wnętrze, silnik, stan nadwozia. Diesel ma to do siebie że bardzo ciężko go zdjagnozować i nawet jeśli wszystkie z powyższych pukntów samochód zaliczył to i tak najlepiej pojechać do ASO w celu fachowej diagnozy. Podepną wtedy wtyczke i bedą wszystko wiedzieć. Od błędów na kompie, przez cisnienie doładowania po cisnienie wtrysku włącznie.

Błogosławieni, którzy nie mając nic do powiedzenia, nie ubierają tego w słowa.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszac inaczej,

jak nie ma możliwości porzadnej diagnozy na kompach i u znawcy,

to lepiej nie kupować,

polegając na zmysłach to można w spożywczym warzyw na obiad poszukać,

 

Pięknie powiedziane, zgadzam się w 100% ze stwierdzeniem powyżej, a tak poza tym to tylko i wyłącznie ASO koszt nie duży w porównani z rozczarowaniem jakie możemy mieć po przejechaniu paru kilometrów od zakupu :)

brokat_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cięzko opisać jak powinien brzmieć silnik. Napewno powinien chodzić równo i bez żadnych przypierdów i wachnięć obrotów. Na chodzącym silniku teoretycznie powinno być możliwe postawienie zapalniczki, chyba że któraś poduszka pod silnikeim jest walnięta.

 

1. Jak silnik chodzi, odkręc korek od wlewu oleju, jak z niego dmucha daj sobie spokój. Ten silnik juz swoje przejechał. Przyjzyj się przy okazji czy od spodu na korku niema takiego białego nalotu (majonezu) jak jest to daj sobie spokój.

 

2. podobnie węże od chłodzenia powinny być miękie. jak są twarde a silnik jest jeszcze zimny to znaczy że uszczelka pod głowicą jest do roboty i puszcza spaliny w układ chłodzenia. Jeśi silnik jest już ciepły a wąż się zrobił twardy to znaczy że albo pompa wody, albo termostat do wymiany i woda się gotuje. W takim wypadku raczej też wątpliwy zakup ze względu na możliwość uszkodzonej głowicy w skutek przegrzania.

 

3. Zobacz jak zapala na zimnym, powinien odpalić od kopa i bez grzania świec. Jak wszystkie grzeją to nawet przy 0 st. C powinien zapalać jak benzynka. Jak silnik już się nagrzeje to tez zobacz jak się zapala. Jak trzeba pokręcic to znaczy że albo czujnik wałka rozrządu albo pompa wysokiego cisnienia jest juz na wykończeniu. niewiem ile kosztuje czujnik, ale przy pompie wydatek jest znaczny więc lepiej od razu sobie odpuścić.

 

4. Podczas jazdy posłuchaj czy turbo za bardzo nie gwiżdze i jak przyśpiesza. Ten samochód to prawdziwa rakieta, od 1750 r.p.m. powinien równomiernie wciskać w fotel bez jakiś przestojów czy szarpnięć.

Jak masz chwile i właściiel Ci pozwoli to odkręc wąż od zaworu EGR i zobacz czy, i ile jest oleju w dolocie. Dopuszczalne jest żeby wąż był wilgotny od oleju od środka, natomiast jak jest gruba warstwa tłustego nalotu to tez daj sobie spokój.

 

Poszukaj na forum, jest tego pełno. Gdzieś tu nawet jest poradnik jak kupować BMW ze wskazaniem na wszystkie elementy: zawieszenie, wnętrze, silnik, stan nadwozia. Diesel ma to do siebie że bardzo ciężko go zdjagnozować i nawet jeśli wszystkie z powyższych pukntów samochód zaliczył to i tak najlepiej pojechać do ASO w celu fachowej diagnozy. Podepną wtedy wtyczke i bedą wszystko wiedzieć. Od błędów na kompie, przez cisnienie doładowania po cisnienie wtrysku włącznie.

 

add 1 :

Rano przejedz sie swoim dieslem 2 km i odkręć korek oleju i zobacz na nalot jaki jest na korku.

 

add 2:

Przewody płynu chłodzącego i ich twardość ?? masz na myśli twarde jak kamienie ??inaczej może to odbierać laik wiec może coś więcej na ten temat.

 

add3

przy temp. zew. 0° zawsze będzie grzanie świec jak zimny, zazwyczaj czekam aż kontrolka zgaśnie i nie mam zwyczaju kilowac maszyny bo ma odpalać jak benzyna.

 

add4

Nagar w rejonie zaworu EGR pojawia sie gdy : pojawia sie większa ilość oleju w układzie dolotowym (może być nieszczelność na turbinie)+spaliny które krystalizują olej i mamy już niezły nagar. Nie jest to wieka tragedia a wręcz niektóre Auta maja czysty EGR a niektóre maja delikatny nagar i jeżdżą tak samo.

 

trzymając sie wskazówek poprzednika można definitywnie wykluczyć kupno Auta z 2001 z prawdopodobnym przebiegiem 250-350 tkm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.