Skocz do zawartości

Wentylator klimatyzacji nie włącza się


emilex

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

 

Niedawno wymieniłem w samochodzie (BMW E34 Touring 1996 r.) chłodnicę klimatyzacji, osuszacz i wentylator klimatyzacji (wtyczka na 3 piny). Niestety nowy wiatrak nie załącza się. Gdy uruchomię klimatyzację i samochód stoi w korku wskazówka temperatury silnika wychyla się w prawo (Visko jest nowe). W moim starym wentylatorze urwał się wiatrak (gdy się załączał słychać było chrobotanie). Przed wymianą prawdopodobnie też się przestał załączać. Wiatrak, który zakupiłem jest nowy. Proszę o informację co może być przyczyną zaistniałej sytuacji. Gdzie mogę znaleźć ewentualnie bezpieczniki i przekaźniki od tego wentylatora ? Czy istnieje metoda podpięcia na krótko tego wentylatora aby go sprawdzić. Czy w modelu E34 wiatrak załącza się zawsze po uruchomieniu klimatyzacji ?

Z góry dzięki za pomoc.

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... nie wiem jak jest w E34, ale pewno tak jak w E39 przed 1998 - wentylator na 4 piny, "biegowy". Jeśli kupiłeś 3 pinowy właściwy, to albo w wentylatorze E34 są dwa biegi, albo kupiłeś od E39 sterowany elektronicznie. Załącz zdjęcie wtyczki i przewodów: czy przewody są takiej samej mniej więcej grubości, czy też jeden z nich jest cieniutki???

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wentylator, który zakupiłem jest przeznaczony do modelu E34 (wtyczka na 3 piny). Wtyczka pasowała idealnie do gniazda w moim samochodzie. Również kolory i grubość kabli jest identyczna jak w mojej instalacji w samochodzie.

 

Pozdrawiam

Emil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HJ51&mospid=47393&btnr=64_0132&hg=64&fg=55

 

Zgadza się.

Ma trzy piny i tylko jeden opornik.

To znaczy , że ma tylko dwa biegi.

Ale niestety nie wiem kiedy ma się załączyć.

Ale sprawdzić czy nie jest zepsuty się da.

Podobnie jak w e39 na czteropinowym wiatraku.

Sprawdź czy na kostce jest napięcie.

Jeśli jest to na ilu pinach?

A na krótko sprawdź podłączając minus do brązowego kabla a +12v kolejno do pozostałych.

Powinien się kręcić raz wolniej raz szybciej.

Na chłodnicy powinien być czujnik temperatury < z prawej strony>

Odepnij wtyczkę i mostkuj piny. Nie zapomnij włączyć zapłon.

też powinien zadziałać.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A no widzisz i jak zwykle z Dyziem255 mieliśmy rację :mrgreen:... Jeśli chodzi o sprawdzenie wentylatora to poczytaj uważnie temat (dotyczy E39, ale myślę że zasada jest taka sama):

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48313&highlight=wentylator

 

powodzenia

 

thenygoos

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli rezystor/opornik wentylatora chłodnicy klimatyzacji będzie zepsuty. To w żaden sposób nie uruchomisz pierwszego biegu wentylatora. Jeśli chcesz sprawdzić czy w ogóle działa wentylator klimy to tak jak koledzy pisali wtyczka od czujnika z prawej strony chłodnicy wody. Łączysz jej piny ze sobą jeśli zadziała wentylator jest dobry. Sprawdź czy włącza się na dwa rożne biegi czy tylko jeden. Po włączeniu guziku klimatyzacji powinien włączyć się wentylator klimatyzacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

A jakie masz tam kolory kabelków??? Jeden z nich to masa. Jak zewrzesz jeden z pozostałych do masy to powinien Ci się załączyć jeden z biegów wentylatora (masz wentylator 3 pinowy, 2 biegowy), a jak drugi z pozostałych to pozostały bieg.

Poczytaj uważnie temat jak niżej. Dotyczy wprawdzie E39, ale zasada jest taka sama:

 

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=48313&postdays=0&postorder=asc&highlight=wentylator&start=0

Jedyne

http://images.spritmonitor.de/229694.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dolacze sie do tematu tego wentylatora otoz u mnie nigdy nie widzialem aby zalaczyl sie wentylator a klima dziala wspaniale chlodzi bardzo dobrze po 4 latach nabilem teraz czynik i klima dziala,mysle ze znowu 4 lata pojezdze i dopiero nabje,dlatego nie rozumie tych problemow z wentylatorem a moj napewno nie chodzi na bank a wszystko dziala ok.dziwne to moze nie ma co szukac dziury w calym jak mowi przyslowie
moje e39 525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
dolacze sie do tematu tego wentylatora otoz u mnie nigdy nie widzialem aby zalaczyl sie wentylator a klima dziala wspaniale chlodzi bardzo dobrze po 4 latach nabilem teraz czynik i klima dziala,mysle ze znowu 4 lata pojezdze i dopiero nabje,dlatego nie rozumie tych problemow z wentylatorem a moj napewno nie chodzi na bank a wszystko dziala ok.dziwne to moze nie ma co szukac dziury w calym jak mowi przyslowie

 

No to pogratulować.

Może to i jest jakieś wyjście. Grunt to się nie przejmować :cool2:

Najlepiej zignorować lub udawać , że problem nie istnieje.

Drogą dedukcji doszedłem do konkluzji...!!!!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

 

Mi również padł wentylator klimy i całe lato jeździłem bez. Mogę powiedzieć, że jak są duże upały i się stoi w korku to klima zaczyna słabiej chłodzić.

Pewnego razu zostawiłem rozgrzany samochód na parkingu na słońcu i po godzinie go odpaliłem to klima prawie wcale nie działała zanim nie zacząłem jechać.

Wcześniej jak wentylator działał to tego nie było. Czynnika jest full.

Dlatego montuję nowy wentylator.

 

Pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no napewno masz racje,bo jak wentylator nie chodzi wiadomo czynik grzeje sie bardziej,ale bez potrzeby wydawc tyle kasy jak wszystko dziala pozniej okaze sie ze wymieni wentylator ,opornik i jeszcze cos a tu dalej nie chodzi wentylator a nie daj boze jakis partacz mechanik jeszcze cos popieprzy bo oni tak potrafia wiec lepiej dac se siana a klima i tak dziala bo chlodzi ja wentylator od chlodnicy
moje e39 525
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 lata później...

Witam. Szukalem na forum, ale nie moge znalezc rozwiazania mojego problemu.

Sytuacja wyglada nastepujaco:

 

Po wlaczeniu klimatyzacji nie startuje wentylator skraplacza. Stary wentylator przestal dzialac, wiec kupilem i zalozylem nowy.

Nowy dziala po zmostkowaniu przewodow idacych do wlacznika w chlodnicy (na obydwu biegach), wiec nie jest to problem z samym wentylatorem i jego zasilaniem.

Nie wlacza sie jednak po wlaczeniu klimatyzacji (wczesniej startowal od razu po wlaczeniu klimy). Sama klimatyzacja dziala tak jak dzialala wczesniej.

Posiadam klimatyzacje manualna i sprawdzilem polaczenia w module za obudowa nagrzewnicy - 3 kostki (przy dwoch pinach byly delikatne slady zielonego intruza, ale wszystko zostalo oczyszczone specjalnym preparatem).

 

Moze ktos mial juz taki problem? Czy jest jeszcze jakies miejsce gdzie warto zajrzec? Co steruje przekaznikami wentylatora w polaczeniu wlacznik klimy -> skrzynka przekaznikow?

Moze warto podmienic modul komfortu i przekaznikow pod tylna kanapa?

 

Z gory dziekuje za sugestie gdzie szukac problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.