Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam! Od pewnego czasu mam poważny problem z układem chłodzenia w moim bmw E46 318i 2000r. Ciśnienie rozsadza mi układ najpierw pękł jeden z węży wody tuż przy opasce zaciskowej rozerwało go a po dwóch tygodniach pękł zbiorniczek wyrównawczy a teraz zaczyna ciec pod termostatem i rozszczelniła się chłodnica-też cieknie. Czy ktoś może mi powiedzieć co jest tego przyczyną, czy miał ktoś taki problem? Płynu dolewam do minimum, węże nie są spuchnięte ani twarde, wskazówka temperatury stoi zawsze w pionie.
Opublikowano
może to być wina korka od zbiorniczka? tak obstawiam ze to może pompa wody albo termostat się zacina ale gdyby to była wina pompy to chłodnica i węże były by chyba zimne? Objaw pękniętej głowicy czy uszczelki raczej nie mam węże mi nie puchną nie są twarde majonezu pod korkiem oleju nie mam wody w oleju też bo nic nie przybywa sprawdzam codziennie i oleju w wodzie też nie ma! Co o tym sadzicie bo już sam nie wiem od czego tak się dzieje!!
Opublikowano
Skoro pękł zbiorniczek to ciśnienie musiało być ogromne. Na pewno węże nie były twarde?
Compact sprzedany. Teraz E46 i to w kombi :P
Opublikowano

zdejmij korek od zbiorniks i odpsl samochód. Spradź czy nie pojawiają się bąbelki..... z nikąd to wysokie ciśnienie się nie bierze.

 

Jeśli są bąbelki, to niestety - uszelka ..... a nie koniecznie musi być pęknieta w takim miejscu gdzie olej i woda będą się mieszać. Brzmi bardziej jak przepalenie uszczelki pomiędzy którymś cylindrem a układem chłodzącym. Aby tak było..... bo niezbyt droga naprawa!

Uzależniony od 325iC

Zakochany w żonie

.....ja też jeżdżę E30 z wyboru!

Opublikowano
też miałem taki problem ze zbiornikiem wyrównawczym E46 318i, rozsadziło nie wiadomo czemu. Wymieniłem na nowy zbiornik kupiony w ASO, koszt 230zł i kupiłem też w ASO nowy korek, koszt 58zł. Zalałem na max. płynem do chłodnicy i jak narazie chodzi wszystko ok. Pozdrawiam.
Opublikowano
Kolego Starter 146 korek na zbiorniczku powinien upuszczać cisnienie i dlatego o nim pisałem
No właśnie czy powinien upuszczeć ciśnienie. U mnie jak odkręcam korek przy rozgrzanym silniku (pomału oczywiście) to dopiero wtedy słychać jak schodzi ciśnienie, czyli przez korek ciśnienie nie jest upuszczane. W korku nie widziałem żeby był jakiś zawór.
Opublikowano
ciśnienie w układzie musi być ale nie takie żeby wyrywało węże lub chłodnice po to jest korek aby nadmiar wypuścić oprucz funkcji napełniania
Opublikowano
ciśnienie w układzie musi być ale nie takie żeby wyrywało węże lub chłodnice po to jest korek aby nadmiar wypuścić oprucz funkcji napełniania

No w BMW jest chyba troszkę inaczej to rozwiązane, bo w układzie chłodzenia musi występować ciśnienie, więc przez korek nie ma prawa ono uciekać, a tak by było gdyby był zawór.

Opublikowano
w korku jest zawór bezpieczenstwa, i tak jest nie tylko w BMW. Czarny plastik na wewnętrznej stronie korka oznacza że otwiera się on przy ciśn. 2 bary a żółty - 1.4 bara. niektóre korki mają zawory dwustronne: przy nagrzewaniu cieczy upuszczają ciśnienie na zewnątrz a przy stygnięciu silnika umożliwiają zasysanie powietrza do układu. To na tyle teorii, radzę wiec sprawdzić korek
Opublikowano
w takim razie wymienię w pierwszej kolejności ten korek na nowy tylko co takiego się w nich psuje ze trzeba je wymieniać? sprawdzałem dzisiaj węże chłodnicy nie są twarde ani spuchnięte tylko górny wąż jest bardzo gorący można go chwycić najwyżej na 2 sekundy drugi dolny jest też gorący ale nie aż tak można go dłużej przytrzymać czy to normalne? sprawdzałem też jak radził kolega wyżej tzn. odkręciłem korek odpaliłem auto i patrzyłem czy w zbiorniczku nie pojawiają się bąbelki i nic takiego nie było płyny też się nie mieszają (olej-woda i odwrotnie) pod korkiem oleju nie ma osadu wcale nie dymi na biało ani czarno jedynie tylko ta chłodnica która mi się rozszczelniła ale przecież nie bez powodu coś musi być tego powodem a tak wogule ile kosztuje nowa chłodnia?
Opublikowano
a kupując nowy korek to który mam kupić ten z czarnym spodem 2.0 bara czy żółty spód 1.4 bara jaki on musi być do mojego E46 318i 2000r. silnik M43
Opublikowano
Jezeli uwazasz, ze nie poszla Ci uszczelka, korek, to nastepna wazna rzecza jest sprawdzenie czy elektryczny wentylator Ci sie zalacza jak auto jest nagrzane!!!! to podstawa jezeli nie dziala chlodzenie moze rozwalic zci zbiornik wyrownawczy. U mnie zaraz jak wlacze klime wlacza sie wentylator jak auto ma wskaznik temp na srodku. Ja mialem ostatnio przypadek pekniecia zbiornika kupilem na allegro febiego 158zl i korek febiego 28 zl.
WIELE SERC, JEDNO BICIE, BMW PONAD ŻYCIE
Opublikowano
a kupując nowy korek to który mam kupić ten z czarnym spodem 2.0 bara czy żółty spód 1.4 bara jaki on musi być do mojego E46 318i 2000r. silnik M43

wg katalogu jest na 2 bary, u mnie też jest taki. w serwisie ok 50 zł

Opublikowano
witam!miałem ten sam problem,dzisiaj kupiłem korek,duży czarny za 48zeta i malina wszystko ok.E36 318i M43.pzdr
Klema
Opublikowano
w korku jest zawór bezpieczenstwa, i tak jest nie tylko w BMW. Czarny plastik na wewnętrznej stronie korka oznacza że otwiera się on przy ciśn. 2 bary a żółty - 1.4 bara. niektóre korki mają zawory dwustronne: przy nagrzewaniu cieczy upuszczają ciśnienie na zewnątrz a przy stygnięciu silnika umożliwiają zasysanie powietrza do układu. To na tyle teorii, radzę wiec sprawdzić korek

 

Dziękuję Koledze za fachowe wsparcie na temat roli korka na zbiorniczku bo widzę że bardzo dużo kolegów lekceważy ten problem nawet jak rozsadza im układ chłodzenia

Opublikowano
a ile kosztuje nowa chłodnica jakiś dobry zamiennik? sprawdzałem też wiatrak i działa bez problemu i jeszcze takie pytanie czy wie ktoś jak sprawdzić czy głowica lub uszczelka nie jest uszkodzona chodzi mi o jakieś urządzenia , aparature pomiarową czy można coś takiego wykonac?
Opublikowano
a ile kosztuje nowa chłodnica jakiś dobry zamiennik? sprawdzałem też wiatrak i działa bez problemu i jeszcze takie pytanie czy wie ktoś jak sprawdzić czy głowica lub uszczelka nie jest uszkodzona chodzi mi o jakieś urządzenia , aparature pomiarową czy można coś takiego wykonac?

Behr ok 430-450 zł. Niektóre warsztaty mają sprzęt do sprawdzania uszczelek pod gł. W miejsce korka chłodnicy zakłada się specjalny zbiornik z płynem kontrolnym. Jezeli walnięta jest uszczelka lub głowica spaliny przedostają się do płynu chłodzacego i powodują zmianę koloru płynu kontrolnego w założonym zbiorniczku. Warsztaty montujące instalacje gazowe często mają taki sprzęt.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.