Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Fizyki nie oszukasz, pogorszyć pogorszy ale czy odczuwalnie tak bardzo to nie.

 

Kierowalność na pewno będzie gorsza w koleinach gdzie u nas ich nie brakuje

(OO)=== OO===(OO)
Opublikowano

Hej. Ja nie narzekam na te 18tki. Doskonaly wyglad,fantastyczna przyczepnosc.Zdecydowanie polecam. Negatyw to twardosc RF18 275/35.

A i jeszcze jedno nic prawie nie nosi na koleinach. Natomiast kiedys mialem we vectrze c alu 17 tam to doslownie rzucalo na koleinach. Juz sam nie wiem od czego to zalezy.Pozdrawiam.

Opublikowano

zimą jeździłem na 17 o szerokoci bodajże 225 :?: ( naprawdę nie pamiętam jaka szerokość ale coś koło tego ), na lato zmieniłem wg fabrycznej konfiguracji M-pakiet przód 18-235, tył 18-265. W efekcie:

- zwiększyło się średnie zużycie paliwa o litr/100

- pogorszyła się trakcja w koleinach

- pogorszyło się przyśpieszenie

- polepszyła się trakcja w zakrętach

- trudniej spalić gumę :8)

- znacznie porawiła sie estetyka

 

Wszystkie te czynniki są oczywiste przy przejściu na większe i szersze laczki, jednakże odczucie zmian nastąpiło w stopniu znikomym, po kilku tygodniach przyzwyczaiłem się .

Opublikowano (edytowane)

225 spokojnie zakładaj jest to komfortowy rozmiar,a nawet uważam że poniżej tej szerokosci nie powinno sie schodzić do tego silnika.

Spójrz na wklejkę na słupku co oni tam proponują

hej

Edytowane przez tora
Opublikowano
225 to standartowa szerokosc do e39 528 wiec nie masz cos sie przejmowac. jedynie co mi sie wydaje to ze powinno byc 225/45/18, bo 225/40 to rozmiar z trojki
Opublikowano

mam zamiar kupic w niedalekiej przyszlosci 528iA i ona ma takie laczki dlatego pytalem. Dzieki za odpowiedzi

 

 

 

 

 

 

Pozdrawiam

Opublikowano
witam. czy po założeniu do e39 528iA kół 18 cali bedzie duza różnica w osiagach??? proszę o odpowiedzi

 

To zalezy od szerokosci opony. Jeśli zalozysz standardowa 18-stkę rozmiar z instrukcji: felga 8x18 z opona 235/40/18 problemow nie bedzie. Natomiast im opona szersza, tym auto gorzej przyspiesza, odrobinę wiecej pali ( około 1 litr/100km), ale za to lepiej sie prowadzi na suchym. Stad na lato zakłada się alufelgi z szerokimi, niskoprofilowymi oponami.

 

 

225 to standartowa szerokosc do e39 528 wiec nie masz cos sie przejmowac. jedynie co mi sie wydaje to ze powinno byc 225/45/18, bo 225/40 to rozmiar z trojki

 

Standardowy to rozmiar 235/40/18. Nie ma znaczenia model auta :wink: , bo 18-stki jezdza w 1,3,5,6,7 itd . Chodzi o to, żeby była zawsze zachowana odpowiednia średnica koła. Wtedy przy tej samej szerokosci opony wraz ze zwiekszeniem rozmiaru felgi, zmniejsza sie profil (wysokosc) opony: 225/60/15, 225/55/16, 225/45/17, 225/40/18.

Profil opony zmiejsza sie również przy tej samej srednicy felgi, gdy beda szersze opony np 225/45/17, ale już 255/40/17.

Czy też 235/40/18, a przy szerszej będzie 265/35/18.

Opublikowano

no tak ale w 5 e39 jest wieksza nominalna srednica kola niz w e36.

dla porownania 205/60/15 w 3er i 205/65/15 w 5er.

Teoretycznie (wg fabrki) zalecane jest 235/45/17 i jak napisales 235/40/18 ale jak porownasz wysokosci opon to jasno wychodzi ze tak naprawde powinno byc albo 225/50/17 lub 245/45/17 dla pierwszego przypadku i 225/45/18 lub 245/40/18 w drugim. Wtedy jest najmniejsza roznica w stosunku do oryginalnej srednicy kola.

Opublikowano

Standardowy to rozmiar 235/40/18. Nie ma znaczenia model auta :wink: , bo 18-stki jezdza w 1,3,5,6,7 itd . Chodzi o to, żeby była zawsze zachowana odpowiednia średnica koła. Wtedy przy tej samej szerokosci opony wraz ze zwiekszeniem rozmiaru felgi, zmniejsza sie profil (wysokosc) opony: 225/60/15, 225/55/16, 225/45/17, 225/40/18.

Profil opony zmiejsza sie również przy tej samej srednicy felgi, gdy beda szersze opony np 225/45/17, ale już 255/40/17.

Czy też 235/40/18, a przy szerszej będzie 265/35/18.

 

PS. Przyjrzyj sie temu co wyzej napisales

co cal zmienia sie profil opony przy szerokosci 225 mm o 5%, ale w twoim rozwazaniu przejscie miedzy 16 i 17 jest nagle o 10%. Dlaczego?

Opublikowano
nie zapominajcie o bezwładności kół - im "większa" felga tym więcej masy skupionej na obwodzie. To stąd się bierze mniejsze przyspieszenie a nie z szerokości.
Opublikowano
nie zapominajcie o bezwładności kół - im "większa" felga tym więcej masy skupionej na obwodzie. To stąd się bierze mniejsze przyspieszenie a nie z szerokości.

Z szerokosci tez, bo im szersza opona tym wieksze tarcie. Analogicznie chcesz w domu przesunąc szafe: węższą szafe przesuniesz szybciej niż szerszą, bo ta szerszą więcej trze o podłoge.

 

 

Standardowy to rozmiar 235/40/18. Nie ma znaczenia model auta :wink: , bo 18-stki jezdza w 1,3,5,6,7 itd . Chodzi o to, żeby była zawsze zachowana odpowiednia średnica koła. Wtedy przy tej samej szerokosci opony wraz ze zwiekszeniem rozmiaru felgi, zmniejsza sie profil (wysokosc) opony: 225/60/15, 225/55/16, 225/45/17, 225/40/18.

 

PS. Przyjrzyj sie temu co wyzej napisales

co cal zmienia sie profil opony przy szerokosci 225 mm o 5%, ale w twoim rozwazaniu przejscie miedzy 16 i 17 jest nagle o 10%. Dlaczego?

 

To są dane z instrukcji 225/55/16 i 235/45/17, a napisałem 225/45/17 ponieważ to bardzo popularny rozmiar opon. Popularny czyli dostepny u wielu producentow opon, za przystepną cenę i tylko węższy o 1 cm od zalecanego oryginału ( 0,5 cm róznicy na strone, to żadna róznica). Przy doborze opon trzeba wziąść pod uwage również to, że mniej popularne rozmiary opon, są już droższe.

 

 

no tak ale w 5 e39 jest wieksza nominalna srednica kola niz w e36.

dla porownania 205/60/15 w 3er i 205/65/15 w 5er.

Teoretycznie (wg fabrki) zalecane jest 235/45/17 i jak napisales 235/40/18 ale jak porownasz wysokosci opon to jasno wychodzi ze tak naprawde powinno byc albo 225/50/17 lub 245/45/17 dla pierwszego przypadku i 225/45/18 lub 245/40/18 w drugim. Wtedy jest najmniejsza roznica w stosunku do oryginalnej srednicy kola.

 

W zyciu trzeba sobie ułatwiać :wink: , więc nie ma co kombinowac i poprawiac fabryki. Rozmiary fabryczne nie biorą sie z sufitu, tylko sa poparte testami, badaniami, pod kazdym wzgledem: przyczepnosci, komfortu, zeby nie obcierała opona w nadkolu, gdy bedzie zbyt szeroka, czy tez po zaladunku, gdy auto usiadzie itd. Instrukcja podaje: 4 x 235/45/17,

przód 235/45/17 + tył 255/40/17, przód 235/40/18 + tył 265/35/18. Są dopuszczalne pewne odstepstwa, ja wczesniej w swojej 540ia E39 miałem 4x 245/40/18 i nic sie nie dzialo, znajomy ma w swojej 523i 4x 225/40/18 i też jest zadowolony.

Opublikowano
w nawiazaniu do postu wyżej o tej szafie mam mała uwage , tez załozyłem wieksze koła i myslałem jak to wpłynie na spalanie , dynamikę i może i racja ze opory pchania szerszej szafy sa wieksze ale w aucie są raczej opory toczenia a nie tarcia , wydaje mi sie ze wiekszy wpływ na pogorszenie dynamiki bedzie miało założenie szerszych opon niż wiekszych kół ??? :idea:

http://img.userbars.pl/98/19415.gif


Sprzedam lampa kombi e39 prawy tył , poduszki pow.dzrzwi przednich- pytania na pw lub gg

Opublikowano
wydaje mi sie ze wiekszy wpływ na pogorszenie dynamiki bedzie miało założenie szerszych opon niż wiekszych kół ??? :idea:

 

Zgadza sie, dlatego tez napisalem, ze im opona szersza, tym auto gorzej przyspiesza. :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.