Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Moze nie na temat troche ale wiem że jest jedna dość duża w Poznaniu, potem gdzieś w Toruniu-ale to już facet ręcznie sie bawi...

Z tego co sie orientowałem to to strasznie drogo wychodzi i chorm się schodzi po zimie zazwyczaj od soli:cry2:

Więc nie jest to na długo :doh:

Poszukujemy tunerów !!

Forum samochodowe, forum motoryzacyjne, forum tuningowe

http://samochody.kei.pl/zdjecia/logo_phpBB2.gif

Randki: dates

Opublikowano
tego co sie orientowałem to to strasznie drogo wychodzi i chorm się schodzi po zimie zazwyczaj od soli:cry2:

 

od razu odradzam bo po pierwsze nie jest to profesionalne chromowanie w wanach galwanicznych tylko pod ciśnieniem z pistoletu (te firmy zajmują się połyskiem dla takich bubli jak słuchawki pryśnicowe, plastikowe klamki jakie są za 19 zł chromowane w dużych marketach)

 

po drugie - kiedy ci lekko zejdzie pseudo chrom to dopiero narobisz bałaganu na aucie > ja tak zrobiłem kiedyś w audi i lusterka niby chromem - przez 2 tygodnie pięknie ale kiedys zaczeło schodzić - istna wiocha.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano

1. A czy gdzieś padło, co ma być chromowane ?

2. A jak trzeba pochromoawać i innej możliwoci nie ma ?

3. Są galwanizerie elektrolityczne, niestety nie mam konkretnych namiarów, szczególnie na Śląsku nie powinien być kłopot - bardzo często są takie przy hutach

4. Albo szukać po znajomych pracujacych przy galwanizowaniu - niegdyś mój wujek miał dostęp i chromował wiele rzeczy i chrom trzyma od kilkunastu lat ...

5. chrom na metalu przeważnie będzie dobrze trzymał, na plastiku to juz trzeba naprawdę profesjonalnie zrobić

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
1. A czy gdzieś padło, co ma być chromowane ?

 

Moja odpowiedź tyczy się cytatu -

jeżeli chrom schodzi po zimie zazwyczaj od soli:cry2

To znaczy że to nie było robione w żadnym zakładzie galwanicznym , tylko sztuka dla sztuki - jest takich miejsc dużo bo kiedyś się tym interesowałem. Dobre zakłady nawet na plastik narzucą taką warstwę ochronna że nawet w najbardziej narażonmych miejscach nie ma prawa zejść w przeciągu kilku dobrych lat ani się przetrzeć.

 

A jak trzeba pochromoawać i innej możliwoci nie ma
A są takie potrzeby ?? dziś większość części nawet używanych można kupić na rynku wtórnym w nieskazitelnym stanie - ostatnio listwy kupowałem na zderzak przedni - chrom prawie jak z nowego E60.

 

Są galwanizerie elektrolityczne
- plastików nie przyjmują. Tylko aluminium i to w dużej ilości
www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Pochromować się da plastik o nazwie ABS ( nie mylić z tym w samochodzie) a z resztą to już sprawa wygląda nieciekawie.Wiem gdzie taki zakład jest, ale na Dolnym Śląsku.
Opublikowano
A jak trzeba pochromoawać i innej możliwoci nie ma
A są takie potrzeby ?? dziś większość części nawet używanych można kupić na rynku wtórnym w nieskazitelnym stanie - ostatnio listwy kupowałem na zderzak przedni - chrom prawie jak z nowego E60.

Sorki, ale bardzo "wąsko" patrzysz - może kolega chce pochromować sobie np. ramię wycieraczek, lub sprężyny od zawieszenia tego chyba nie kupi ?! bo BMW nigdy czegoś takiego nie robiło.

 

Są galwanizerie elektrolityczne
- plastików nie przyjmują. Tylko aluminium i to w dużej ilości

Nadal powtarzam - A skąd wiesz, że chce chromować plastiki ?!

 

Najlepiej nie pytający usciśli o co mu chodzi ?

Sebastian. Dawno temu ... E34 524td.

Obecnie: E38 735iL i E46 330i SMG oraz ... Toyota Prius, Ford Probe 2.5V6 (wszystkie LPG ;) ), a także moto: Yamaha XV250 i Gilera DNA

Stronka

(Nawigacje i audio do BMW E38/39/46/53/83)

Opublikowano
Jeżeli chodzi o felgi to w tym zakładzie tego nie zrobią,bo też to chciałem zrobić ,ale nie mają jakiś oddczynników.
Opublikowano

jesli ktos chce chromowac PLASTIKI to sprawa jest problemowa

jestem na etapie chromowania przelacznikow i pokretel

w swojej E30 i szukalem w calej polsce firmy ktora to zrobi

 

jedynie znalazlem www.fantachrome.pl - KOSZMARNIE DROGO

oraz jedna firme ktora chromuje plastiki ale tylko nowe,

uzywki po jakims czasie ukazuja swoje wady - zab czasu robi swoje

 

znalazlem inny sposob - moge polecic super spray

 

orginalnie sluzy on do chromowania luster reflektorow samochodowych (na marginesie SUPER EFEKT) wytrzymuje do 400 stopni C

 

mozna go dowolnie uzywac, nawet psiknac

na niego lakierem bezpabrwym

(sprobujcie kupc chrom w spray z castoramy

i psiknac na niego lakierem - lakier rozpusci chrom)

 

ten lakier z racji swoich wlasciwosci przyjmuje lakier

psiknalem w swoim E30 wloty powietrza (z przodu kolo wycieraczek)

i wszystko we wnetrzu (klamki, przelaczniki itp)

 

wyszlo SUPER

 

tak wiec jakby ktos chcial chromowac plastiki to prosze na PRIV

.: www.tuning-studio.pl :.


ALUFELGI * LAMPY * LUSTERKA * NEONY * STROBOSKOPY

HAMULCE * TŁUMIKI * AMORTYZATORY * SPRĘZYNY * FILTRY * OLEJE

Opublikowano
Nie jestem pewien,ale obudowa chyba jest aluminiowa,a aluminum możesz zapolerować i pokryć lakierem bezbarwnym.
Opublikowano
oraz jedna firme ktora chromuje plastiki ale tylko nowe,

uzywki po jakims czasie ukazuja swoje wady - zab czasu robi swoje

 

no i jeszcze jedno trzeba dodać do tego że nowy to jeszcze TYLKO gładki plastik - bo inaczej nie dają gwarancji.

www.7er.pl > BMW7 Klub Polska
Opublikowano
Popytam mojego dobrego kumpla - razem ze swoim ojcem odrestaurowali Opla Kapitana rocznik 1952 i robili wszystkie "chromy" od nowa. Podobno zakład jest solidny.

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

Chromowaniem , niklowaniem zajmuje się 10 lat.

 

Nie dajcie się zwieść firmom które chętnie przyjmą plastiki do chromowania gdyż plastików się nie chromuje !!!!! jest to stara zasada od dziada pradziada. Fakt u nas można wszystko ale trzeba się liczyć że chrom zejdzie do roku czasu z plastiku.

 

Minusy "chromowania" plastiku:

 

- nie ma pełnej procedury przygotowawczej do procesu chromowania;

 

- krótka trwałość;

 

- tylko nowe gładkie plastiki bez żadnych uszkodzeń;

 

- brak gwarancji;

 

- wysoki koszt jednostkowy;

 

- zakaz mycia auta w myjniach mechanicznych (inaczej chrom zejdzie od razu)

 

 

Teraz firmy reklamują się nowymi technolagiami "bez miedziowymi" - my też się tak reklamujemy ale nawet na aluminium chrom taki trzyma się krótko.

 

razem ze swoim ojcem odrestaurowali Opla Kapitana rocznik 1952 i robili wszystkie "chromy" od nowa. Podobno zakład jest solidny.

 

muszę tutaj dodać , że ważne jest ile ten samochód robi miesięcznie kilometrów , każde bicie piasku po plastikowym chromie zmniejsza jego trwałość.

Opublikowano
razem ze swoim ojcem odrestaurowali Opla Kapitana rocznik 1952 i robili wszystkie "chromy" od nowa. Podobno zakład jest solidny.

 

muszę tutaj dodać , że ważne jest ile ten samochód robi miesięcznie kilometrów , każde bicie piasku po plastikowym chromie zmniejsza jego trwałość.

 

Może wyraziłem sie dwuznacznie :) "chromy" - miałem na myśli oryginlane elementy chromowane jak zderzaki i całą galanterię fabryczną w tym Oplu. Samochód jest w zasadzie cały czas używany jako "auto weselne" ale nieobce są mu wypady do Zakopanego i z tego co wiem to chyba nawet do Chorwacji :shock:

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano
Może wyraziłem sie dwuznacznie "chromy" - miałem na myśli oryginlane elementy chromowane jak zderzaki i całą galanterię fabryczną w tym Oplu

 

To faktycznie zmienia postać rzeczy. Pewnie stare chromy zostały zeszlifowane i dobrze oczyszczone i nałożone nowe na aluminiową część (chromowanie miedziowe) .

 

A tutaj przepiękne zdjęcie Kapitana : http://www.autocentrum.pl/oceny_aut/Opel_Kapitan.html

Opublikowano
Może To faktycznie zmienia postać rzeczy. Pewnie stare chromy zostały zeszlifowane i dobrze oczyszczone i nałożone nowe na aluminiową część (chromowanie miedziowe) .

 

A tutaj przepiękne zdjęcie Kapitana : http://www.autocentrum.pl/oceny_aut/Opel_Kapitan.html

 

Takiego tylko w czarnym kolorze posiada mój kolega.

 

http://www.dyna.co.za/cars/Opel_51_Kapitan_Blue.jpg

~~Oby nasze dzieci miały bogatych rodziców~~

Pozdrawia Elwis

E34 525tds '95 touring executive

http://stud.wsi.edu.pl/~elwis/e34bok.jpg

Opublikowano

A TO TAKA RADA DLA WSZYSTKICH FORUMOWICZÓW BMW KLUB POLSKA -- CHROMY CZYŚCI SIĘ NAFTĄ -- ZWYCZAJNĄ NAFTĄ KUPIONĄ NA STACJI PALIW.

CHROM CZYSZCZONY NAFTĄ POWINIEN BYĆ PO MYCIU SAMOCHODU I WYSUSZENIU AUTA. WARTO ZROBIĆ TĄ CZYNNOŚĆ 2 RAZY W ODSTĘPACH 15 MINUTOWYCH. ZAPEWNIAM ŻE BĘDĄ LŚNIŁY JAK NOWE !

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.