Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam , uzytkuje swoje e36 316 m43 od roku i tak: po zakupie przez cale lato autko palilo mi w granicach 7-8l mieszkam w malym miescie czeste przejazdy 20-30km , przyszla zima spalanie na granicy8-10l w zaleznosci czy auto sie dogrzalo czy nie , a teraz po zimie spalanie siega mi 12-15l podczas normalnej jazdy zatankowalem raz drugi trzeci i zaczelo mnie to niepokoic wiec prosze o pomoc doswiadczonych forumowiczow jakies sugestie co moze byc przyczyna albo od czego powinien zaczac sprawdzanie co jest nie tak.
Opublikowano
ja stawiałbym na lambde... u mnie było podobnie. Najlepiej podjedź pod kompa. Komputer prawdę Ci powie :D.

SPRZEDANA :((( buuuuuuuuuMój Compakt :)<--------- OCEŃ - komentarze i uwagi mile widziane na PW. !!!NOWE FOTY!!!

!!!Aktualizacja 05.08.2008 !!!

Opublikowano
W pierwszej kolejności sprawdź lambdę, później szczelność przewodów paliwowych ;) , wtryski. Może coś z przewodami wysokiego napięcia, świece, przepływka - ale to już tak ze znakiem zapytania. :) Ja prawdopodobnie mam nieszczelny kolektor wlotowy (uszczelka) i także widzę u siebie za duże ubywanie Pb.
Opublikowano
oj...lambda ma duże znaczenie jeśli chodzi o spalanie :twisted:
Opublikowano
mi 320 w miescie gdzie sa korki pali w granicach 12 przy normalnej jezdzie,jak bylem nia na komputerze to gosc orzekl ze sonda juz nie jest pierwszej mlodosci i nie jest rewelacja,mozna by ja wymienic ale jeszcze to takie konieczne nie jest a z tego co wiem to 12 13 litrow to chyba na 320 w miescie krakowie to nie jest duzo no chyab ze sie myle to mowcie zaporzycze sie i kupuje nowa jak ma palic mniej :)
Opublikowano

mr.extreme mniej to ona już nie spali , nawet jak lambde wymienisz

:twisted:

Opublikowano
no wlasnie tez sie mnie tak wydaje :D chociaz wyczyscilem krokowca tojzu jestem sklonny stwierdzic ze kolo litra mniej zaczela lykac :) a wogole jakie sa oszty lambdy i czy warto sie bawic w uzywki :?: :?:
Opublikowano
dziekuje za szybki odzew jeszcze dzis pojade na komputer sprawdzic sonde, ponowie ejszcze pytanie kolegi czy warto kupic uzywke orginalna czy lepiej nowa jesli tak to jakich firm sa dobre?
Opublikowano
"niksta" o czym ty wogole piszesz? nikt w temacie nawet nie wspomnial o montazu tego typu rzeczy, ja rowniez nie mam nic takiego zamontowanego , takze prosze o nie wypisywanie rzeczy nie zwiazanych z tematem
Opublikowano
Prosze osoby ktore jzu wymienialy sonde o pomoc w doborze nowej , dosc pilna sprawa, narazie znalazlem tylko jakies uzywki po 100zl (ale jakos nie bardoz jestem przekonany ) , BOSCH uniwersalne z przeznaceniem takze do bmw oraz BOSCH typowo do bmw jesli znacie inne firmy ktore warto kupic prosze o wypowiedzi ;-)
Opublikowano

Heh i tu jest właśnie problem...

Ja kupiłem używkę za 50 zeta, jakoś mi sie udało, mało tego jest taka sama jak ta zła. Jakoś sceptycznie podchodzę do tych uniwersalnych, wiem, że to działa i wogle. Ale jakoś sporo przeczytałem postów w stylu "sonda uniwersalna-nie działa". To o nie znaczy, że wszystkie są złe, ale trzeba to dobrze podłączyć.

Najlepiej by było dedykowane do BMW-u, wiadomo. ;)

 

Może skocz na jakiś szrot i dogadaj się z nimi, że kupisz, założysz i sprawdzisz. Jak będzie coś nie tak, to oddasz. Przecież dają gwarancję rozruchową... ale to tylko taki pomysł. Ja tak zrobiłem i jestem zadowolony... jak na razie. :mrgreen: Tfu, tfu, tfu - oby nie zapeszyć. :) Fakt, że nowe to nowe, ale jakoś trzeba sobie radzić, a oryginał, to oryginał. :worried:

Opublikowano
Prosze osoby ktore jzu wymienialy sonde o pomoc w doborze nowej , dosc pilna sprawa, narazie znalazlem tylko jakies uzywki po 100zl (ale jakos nie bardoz jestem przekonany ) , BOSCH uniwersalne z przeznaceniem takze do bmw oraz BOSCH typowo do bmw jesli znacie inne firmy ktore warto kupic prosze o wypowiedzi ;-)

 

albo kup oryginalną, albo dedykowaną do Twojego auta. rózni się od uniwersalnej tym że masz juz oryginalną wtyczkę i żadnego przerabiania. ja kupiłem uniwersalna w corsie która kiedyś miałem i lipa. dopiero dedykowana boscha załatwiła sprawę.

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Opublikowano
Dzieki za odpowiedzi poki co musze znalesc kogos z kompem w innym miescie bo u mnie jest tylko jeden koles i nie mogl sobie poradzic z podlaczeniem , tzn podlaczyl ale jego komputer nie wykryl tego w samochodzie ;-/
Opublikowano
Witam po wizycie na kompie okazalo sie ze sonda wogole nie odpowiada nie reaguje przy dodawaniu gazu a napiecie wskazuje 0,4v a powinno dochodzic wedlug diagnosty do 5V , mechanik nie mial czasu zajrzec ale powiedizal ze to nie koniecznie moze byc uszkodzona sondA tylko moze byc to np przeplywomierz i przez to sonda wariuje, moze ktos mial podobny przypadek? prosze o informacje poniewaz nie chce nadarmo wydac 300zl na nowa sonde, przeplywomierz troche mi nie pasuje bo auto nie jest zmulone wydaje mi sie ze jezdzi normalnie tylko dzis zauwazylem ze jak sie rozgrzeje to czasem obroty wariuja na luzie, czy to oznaki przeplywomierza?
Opublikowano

Mechanik ma racje prezy walnietym przeplywomieżu sonda w duzej mierze wariuje co zatym idzie, wieksze spalanie.

Wspomniałes że faluja obroty? tym kwastem t równierz jest przeplywomiez.

Jeszcze troche tak pojezdzisz aż wkońcu silnik bedzie sam gasł.

Odłacz przepływke a obroty sie ustabilizuja :wink:

Jesli tak to przyczyna wysokiego spalania jest przepływka

proste

Opublikowano
kup sonde ngk/ntk uniwersalna bo normalna dedykowana rozni sie tylko tym ze masz od razu wtyczke do kostki. Normalnie masz 4 kable i podlacz je lutownica pod stara kostke i bedzie git. ja tak mam i zamiast 300 zl na sonde z wtyczka w ytdalem 130 :))

http://www.rookers.pl

Ulica to nie tor wyścigowy, tutaj nie ma znaczenia kto będzie pierwszy ...

Opublikowano
marcingwr dobrze mówi ja też taką kupiłem tyle że BOSHA odrazu inna bryka równe obroty , lepsze przyspieszenie no i paliwo jest dłużej w zbiorniku :mrgreen:
Opublikowano
ja bym zaczol od skasowania kompa ja mialem nierowne obroty i duze spalanie a wszystko to dzialo sie po wymianie oleju kasowanie kompa i przy naprawde spokojnej jezdzie jestem w stanie osiagnac spalanie na poziomie 6.7 l na 100km a mam silniczek m43 ale moze koledzy maja racie sam probuj :cool2:
jedynakk
Opublikowano

Witam , ku pomocy innym po diagnostyce stwierdzono wszystkie swiece do wymiany i przerwana gume od przeplywomierza, teraz zostalo mi przejechac troche km i sprawdzic czy sie spalanie unormowalo, jednak odrazu czuc lepsze zbieranie sie auta na nizszych obrotach i rowna prace na biegu jalowym.

 

P.s Dziekuje wszystkim za pomoc ;-)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.