Skocz do zawartości

Wymiana oleju po 6 tys. km???


Rutek E-34

Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

O co chodzi moim kontrolkom przejechalem ponad 5 tys. km i zgasło juz 5 zielonych, gasły tak około co 1 tys. km teraz pali sie zółta więc wyjdzie ze po 6 tys. km zapali sie czerwona i oil service. Wiec co tak szybko ten olej do wymiany???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 67
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Hmmm, jak byś mógł określić swój styl jazdy? Takie tempo gaśnięcia kontrolek odpowiadałoby prawie „sportowemu” zacięciu :) Pierwszy raz przeszedłeś cykl inspekcji? Jeżeli nie, to jak działo się wcześniej?

 

Ja na początku lutego skasowałem sobie inspekcję i do dzisiaj mam jeszcze komplet zielonych świecidełek mimo, że już przejechałem ponad 2300km.

Pozdr.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak to jest jak się poczuje benzynę zamiast krwi... ;) Gdy się będzie jeździć powyżej 4000 RPM, to inspekcja pokaże się bardzo szybko. Na forum jest trochę tematów o tym wątku.

W skrócie, częste obroty powyżej ww. obrotów i do czerwonego pola i kwadraciki 1,5 raza szybciej uciekają. Sam się o tym przekonałem. :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim sama instrukcja do e34 (firmowa) podaje,ze tempo gasniecia zielonych kontrolek jest zalezne od warunkow i sposobu eksploatacji samochodu,czyli jak pisali Koledzy - w zaleznosci,jaki masz styl jazdy znikna albo po 5000 albo po 15000 :mrgreen: mi np. zniknely po jakis 13000km (troche soie poszalalem pewnego razu) :lol:

 

j0hnny2007: jezeli swieci Ci sie sama inspekcja i zegarek,a do tego swieca zielone kontrolki, to Twoja Beta upomina sie o wymiane plynu hamulcowego... :mrgreen: Czy sie cieszyc? -Jak wolisz :lol:

 

Pozdrawiam :cool2:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu wykasowałbym inspekcję i jeździł następne 6000. Chyba, że robisz tak małe przebiegi, że te 6000 zrobiłeś w 12 miesięcy.

Weź pod uwagę, że 15 lat temu oleje miały niższe klasy jakościowe i do nich dobrana jest ch-ka inspekcji.

6000 to chyba rekord.

milas nie wiem,czy do konca zdajesz sobie sprawe z tego,co napisales :lol: nawet instrukcja obslugi BMW e34 mowi o wymianach oleju co 10000 lub raz w roku i co 7500 dla diesla, a byla ona pisana na przelomie lat '80/'90 :mrgreen: na dodatek, powtarzam,ze tempo gasniecia inspekcji zalezy od charakteru jazdy i 6000km to zaden rekord... :lol: sorki...mi gasnie jedna zielona dioda co jakies 2000-2500km, jak jezdze spokonie (ostatnio mi zgasly po ok.13 000km):P jak miewam glupie pomysly to gasnie mi szybciej...miedzy 1500-2000km :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: ale 6000km :lol: przepraszam Was najmocniej...ale..jak juz bylo to nadmienione...albo Kolega poczul "przyplyw paliwka w zylach" albo jest to kwestia kompa i przy okazji kasowania kontrolek i inespekcji radzilbym podpytac majstra od kompa,zeby to sprawdzil :cool2:

Pozdrawiam! :dance:

niemożliwe NIE istnieje!!:P

BMW - i wszystko jasne...:D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniłem prawie rok temu jakos w maju 2007 i zrobiłem niecałe 6 tys.km a bmka jezdze na benzynie brak gazu bo gaz to do zapalniczek :D bmka jezdze można powiedziec styl sportowy od 4 tys.obr/min nawet do 6 tys. obr./min oczywyscie na rozgrzanym silniku wiec co robic wymieniac olej czy smigac dalej??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniłem prawie rok temu jakos w maju 2007 i zrobiłem niecałe 6 tys.km a bmka jezdze na benzynie brak gazu bo gaz to do zapalniczek :D bmka jezdze można powiedziec styl sportowy od 4 tys.obr/min nawet do 6 tys. obr./min oczywyscie na rozgrzanym silniku wiec co robic wymieniac olej czy smigac dalej??

 

Zdecydowanie wymieniać olej – mija już rok od poprzedniej Twojej wymiany – przebieg, który zrobiłeś w tym czasie (mimo, że mały), ma już trzecioplanowe znaczenie.

 

Swoją drogą też wiem o tej granicy 4000obr/min, o której wspomniał gb. Doświadczenie z moją inspekcją mam dopiero od lutego 2008 – bo dopiero w tym roku udało mi się naprawić zegary :) Ciekaw jestem w jakim tempie moje kontrolki zaczną gasnąć – być może to będzie rekord przejechanych km na każdej diodzie - przy różnych okazjach będę pisał o tym. Nigdy nie mam potrzeby wychodzić ponad 4000, jeżdżę tylko po A4, max 120/h (czyli max. Ok. 3500obr/min), a najczęściej ok. 100/h czyli ok. 3000obr/min – podejrzewam, że w ten sposób komputer będzie podpowiadał mi wymianę oleju po 20000km ;)

Tak czy inaczej – przyzwyczaiłem się już, że w głowie i notesie mam terminy – tam jest zakodowane, że olej silnikowy wymieniam dwa razy w roku (czyli między 5-10 tys. km)

 

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Olej wymieniłem prawie rok temu jakos w maju 2007 i zrobiłem niecałe 6 tys.km a bmka jezdze na benzynie brak gazu bo gaz to do zapalniczek :D bmka jezdze można powiedziec styl sportowy od 4 tys.obr/min nawet do 6 tys. obr./min oczywyscie na rozgrzanym silniku wiec co robic wymieniac olej czy smigac dalej??

 

zdecydowanie wymień ten olej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja mam 12 tysiów i jeszcze mam 3 zielone, kasowałem jak autko odebrałem po kupnie :) Ale gasnąć gasną po ok 2 miesiącach jedna :D

To się nazywa emerycka jazda :) Teraz właśnie powinna mi jedna zgasnąć, może dziś np.

 

hehe nie panikuj mi żółta zaświeciła sie po 5,2 tys km, auto nie ma letko i cały czas jest kręcone 5 tys, i często 6 :D

pozdr

 

W maluszku chcąc go troszkę szybciej rozpędzić sie podobnie rozkręca :P

Nie no żart :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam 'sportowe zaciecie' jak to ujales. Przejechalem 12tys i mam jeszcze 2 zielone kwadraciki... a inspekcja od jakiegos czasu juz swieci, cieszyc sie ? :D

 

To nie wiem na co czekasz św. Mikołaj Ci go nie wymieni sportowe zacięcie i 12 tyś na oleju planujesz jeszcze 10 tys zrobić :shock:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, ale jutro mam nadzieje uda mi w koncu nabyc valvoline w IC i wtedy zmienie :mrgreen:

Zamierzac nie zamierzam robic jeszcze 10tys na tym ;)

Ale swoja droga dziwne, bo 13tys raczej dynamicznej jazdy, czesto 4-6tys obr, ale slyszalem ze na tym wkazniku do konca nie mozna polegac... w sumie teraz przy okazji tego tematu sobie zdalem sprawe, ze jeszcze poziomu oleju od zakupu auta nie sprawdzalem wogole :lol:

(byl wymieniony jeszcze przez poprzedniego wlasciciela zaraz zanim ja go kupilem)

Zaraz sprawdze z ciekawosci czy cos jeszcze zostalo... mam nadzieje ze diody maja racje...

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hehe nie panikuj mi żółta zaświeciła sie po 5,2 tys km, auto nie ma letko i cały czas jest kręcone 5 tys, i często 6 :D

pozdr

To widze adriano666 ze jezdzisz podobnie jak ja :D wciska sie w podłoge gdzie sie tylko da zero zamulania bmki:D czyli wszystko jest u mnie OK z kontrolkami zmieniam olej i postaram sie pojezdzic troche spokojniej zobacze co wyjdzie z tego:D Dzieki wszystkim za pomoc i pozdrawiam:D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

... teraz przy okazji tego tematu sobie zdalem sprawe, ze jeszcze poziomu oleju od zakupu auta nie sprawdzalem...

 

Nieee no... jOhnny podziwiam Twoją szczerość :duh: Forum czytasz nie od dziś – co jakiś czas gadamy o dozwolonym zużyciu oleju albo o wyciekach, a Ty jeszcze bagnetu do łapy nawet nie wziąłeś – w ciągu 12tys !!! :jawdrop:

Teoretycznie – gdybyś miał nawet 1/3 dozwolonego zużycia oleju – po takim przebiegu miałbyś suchy silnik!

 

Podejrzewam, że masz jednak w tym przypadku więcej szczęścia niż rozumu, bo skoro np. jeszcze zawory Ci nie klepią, to coś tam w misce jednak masz – ale i tak bądź pewien, że cokolwiek tam jest, powinno już być w trakcie utylizowania.

pozdrawiam

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie wiem na co czekasz św. Mikołaj Ci go nie wymieni sportowe zacięcie i 12 tyś na oleju planujesz jeszcze 10 tys zrobić :shock:

 

Nie mam żadnego sportowego zacięcia, a na oleju mam zamiar zrobić 20 tysięcy w sumie lub jeśli wcześniej inspekcja mi każe. Tak zalecili w serwisie gdy kupowałem beczkę 60 L oleju full syntetic wiedząc jakim autem jeżdżę.

Kupiłem na zapas bo już marki nie zmienię :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kręce swoje M30b35 cały czas pod czerwone pole ( najmniejsze zużycie lpg to 25l po miescie ) i na oleju robię koło 10000-12000 km po zapaleniu żółtej diody wymieniam olej. Jak dla mnie troche za szybko zapaliła się u Ciebie kontrolka, ale ja bym wymieniał...

90r E30 316 i coupe sprzedany

92r E36 318 is coupe sprzedany

91r E32 750 IL sprzedany

88r E32 735 IL sprzedany

92r E32 735 IL sprzedany

93r E34 530 V8 sprzedany

92r E34 525 tds sprzedany

90r E34 535 i obecnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nieee no... jOhnny podziwiam Twoją szczerość :duh: Forum czytasz nie od dziś – co jakiś czas gadamy o dozwolonym zużyciu oleju albo o wyciekach, a Ty jeszcze bagnetu do łapy nawet nie wziąłeś – w ciągu 12tys !!! :jawdrop:

 

Hehe ;)

Wiesz, bylem pewny, ze olej byl wymieniony, palily sie wszystkie zielone kwadraty, wlasciciel mowil, ze nie bierze oleju, to po co ?

Wiem wiem, w koncu musze odkrecic wlew, i poszukac bagnetu, bo nawet nie wiem jak wyglada u mnie, ale wszystko wskazuje, ze z moim zuzyciem wszystko ok

 

Teoretycznie – gdybyś miał nawet 1/3 dozwolonego zużycia oleju – po takim przebiegu miałbyś suchy silnik!

 

Ze jak, bo nie zabardzo rozumiem?

1/3 dozwolonego zuzycia czyli ile?

Jestem pewien ze byl zalany do pelna, czyli ile zuzyl?

Jutro odnajde bagnet i sie okaze, zreszta pewnie jutro juz bedzie valvoline, jak dostane.

 

Podejrzewam, że masz jednak w tym przypadku więcej szczęścia niż rozumu

 

a bo to raz :D

 

, bo skoro np. jeszcze zawory Ci nie klepią, to coś tam w misce jednak masz – ale i tak bądź pewien, że cokolwiek tam jest, powinno już być w trakcie utylizowania.

pozdrawiam

 

Klepia, tylko pare minut podczas rozruchu, teraz w sumie nawet juz nie tylko przy - temp, ale to normalne.

Skoro kontrolki pokazuja 2 kwadraciki zielone, to musi cos tam byc, mozna chyba na tyle na tym polegac, czy tez nie?

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro kontrolki pokazuja 2 kwadraciki zielone, to musi cos tam byc, mozna chyba na tyle na tym polegac, czy tez nie?

JOhnny – zastanawiając się nad ilością oleju, nie patrz na inspekcję. Kontrolki inspekcji nie mają nic wspólnego (bezpośrednio) z poziomem oleju (przynajmniej w E34). To jest tylko dokonywanie w jakiś sposób przeliczeń, żeby sygnalizować, mniej więcej, termin wymiany oleju – taki „porzypominacz”, dla kogoś, kto nie notuje sobie terminów i nie wie, co jest napisane w instrukcji. Nie wiem jeszcze, czy „zegarek” (czyli płyn hamulcowy) też działa w oparciu o jakiś algorytm, czy po prostu odlicza czas – np. 24 miesiące od pełnego skasowania.

 

„Bezpośredni” związek z olejem ma kontrolka ciśnienia oleju – ona działa w oparciu o czujnik ciśnienia. Gdy oleju robi się zbyt mało – obniża się ciśnienie, a czujnik to sygnalizuje świecącą się kontrolką (która normalnie ma zgasnąć w momencie uruchomienia silnika). Czasem zdarza się, że kontrolka oleju „odzywa się” nawet wtedy, gdy poziom oleju jest w odpowiednim zakresie – dzieje się to na wolnych obrotach i rozgrzanym oleju, ale wtedy dotyczy to już bardzo złej jakości samego oleju. Ja tak miałem podczas drogi powrotnej do domu w dniu zakupu autka. Oleju max, a po kilkudziesięciu km, na postoju i wolnych obrotach żarzyło się ciśnienie. Od następnego dnia, czyli od pierwszej mojej wymiany oleju, już nigdy nie miało coś takiego miejsca – dlatego, że przez cały czas tych moich cykli między wymianami (od 5tys do max 10tys km) olej zachowuje swoje najważniejsze właściwości – czyli nie zdąży zmienić się w cztery litry przepalonych, czarnych jak smoła pomyj (coś takiego wylało się z mojego silnika za pierwszym razem – zresztą pewnie mineral)

 

(oczywiście pomijam kwestię sprawności czujnika i pompy oleju – bo nie o tym teraz piszemy, ale zakładamy, że są sprawne)

 

Jeżeli chodzi o to dozwolone zużycie – w innych wątkach kilka razy coś pisałem o tym ( i nie tylko ja) – nie chcę teraz tego rozwijać, ale:

Instrukcja E34 mówi o dozwolonym zużyciu na poziomie 1,5 litra na 1000km (w zależności od warunków pracy silnika, obrotów... i, co ważne, nie jest tu mowa o wyciekach oleju). Ktoś, kto o tym nie wie, przeżywa szok czytając to pierwszy raz – ale tak jest napisane. Wg mnie, o ile zużyciem na poziomie powiedzmy 0,2 – 0,7l/1000km nie trzeba się zamartwiać, jeżeli nie powstało to z dnia na dzień, to np. tym 1,5 litra na 1000km zmartwił bym się, choćby z tego powodu, że raczej byłoby to już niewygodne - zwłaszcza podczas dłuższych tras.

 

Teraz, jeżeli chodzi o to, co napisałem o tym suchym silniku... Zakładając, że miałbyś takie zużycie jakie ja mam (przynajmniej na Elf’ie tak było), czyli ok. 0,4 litra na 1000km (od połowy zeszłego roku, w 90% jeżdżę po A4 lub „S”) – w trakcie tych Twoich 12tys, w czasie których nie oglądałeś bagnetu, „ekspirowałoby” Ci 4,8 litra z tych ok. 5,75l oleju, który wchodzi do M50B20... Czyli, to co zostałoby – na nie wiele by się zdało. Jednak w przypadku pozostania w misce ok. 1 litra – myślę, że oprócz tego, że kontrolka oleju nie gasłaby, praca silnika byłaby wyraźnie głośniejsza, a hydraulika zaworów trzaskałaby bez przerwy, nawet podczas jazdy (po prostu, już na słuch wiadomo byłoby, że coś jest "nie tak" - nawet bardzo "nie tak").

 

W moim przypadku olej skończyłby się całkowicie jeszcze w trakcie 10000km (do mojego M20B20 wchodzi max. 4,25l łącznie z puszką filtra oleju).

 

Chyba już wiesz, dlaczego warto być w kontakcie z wskaźnikiem poziomu oleju (zakres pokazany na bagnecie to ok. 1 litr oleju)

Poza tym, może po prostu powstać w którymś momencie wyciek oleju – sprawdzając regularnie i często poziom, są większe szanse, że zaczniemy szukać nieszczelności zanim wykonamy próbę jazdy „na sucho” ;)

Aha, nie szukaj bagnetu we wlewie oleju :) Znajdź czerwone ucho z boku silnika :)

 

Jeszcze taka ciekawostka ;) – kwestia dolewek oleju między wymianami jest na tyle normalna, że w ASO, o ile pamiętam, można kupić oryginalne „etui” na litrową butelkę oleju – z nadrukiem BMW lub MINI – do wyboru ;)

 

Pomijając wszystko – jOhnny zmieniaj olej co 10000km max i kontroluj poziom np. raz na tydzień (żeby też poznać samochód, bo zużycie może być inne np. w zależności od tras i jakości oleju, która zmienia się podczas całego cyklu)

Pozdrawiam.

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

OK, dzieki za obszerne info :mrgreen:

Ze tak troche nie na temat, ale tez o olejach, dzis sie wybieram miedzy innymi do IC na male zakupy, i chcialbym kupic juz tez olej do skrzyni i mostu, tylko nie wiem w jaki i ile jego potrzebuje.

Na stronach roznych producentow olejow, jest... roznie...

 

Wlasnie sobie dokladnie przejrzalem strony wszystkich producentow olejow (niemalze) i:

 

castrol:

http://img90.imageshack.us/img90/4676/castrolxr8.jpg

http://img90.imageshack.us/img90/7677/castrol2dw3.jpg

http://img214.imageshack.us/img214/5397/castrol3tf8.jpg

 

elf:

http://img90.imageshack.us/img90/9469/01gd3.jpg

 

mobil:

http://img90.imageshack.us/img90/4384/01yn6.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/5554/02pm5.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/1922/03lg4.jpg

 

valvoline:

%5B640%3A480%5Dhttp%3A//img90.imageshack.us/img90/3994/01fg7.jpg

http://img217.imageshack.us/img217/6049/02mf2.jpg

 

i liqui moly:

http://www.liquimoly.pl/index2.htm >produkty>oleje przekladniowe

 

I co z tego wynika? Nic.

Wynika z tego ze nie wiem co kupic...

 

Elf jasno napisal, jaki olej do skrzyni, castol zamieszal, z naklejkami ...

podobnie jak mobil, mozna sie pogubic...

Wg elfa i valvoline olej w moscie to produkt specjalny bmw... i co z tym dalej, szukac po jakims nr bmw czy co wlasciwie :twisted2:

 

Podejrzewam, ze do skrzyni wezme tak jak do silnika, czyli valvoline, w tym przypadku hp gl-4 80w-90, albo elfa (elfmatic g3), castrol i mobil za duzo namieszali z tymi opisami, chyba, ze ktos z Was sie w tym polapie, nie bede szukal jakis naklejek ktorych dawno moze nie byc...

A olej do mostu? to juz kompletnie nie wiem ... :duh:

Liqui Moly, jeszcze biore pod uwage, ale tam pewnie rowniez zabawa z odszukiwaniem naklejek :mad2:

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak juz został poruszony temat olejów to poruszmy jeszcze temat filtra (wkładu) oleju. Co proponujecie jakiej firmy??? Ja teraz mam Knechta moze byc??? Czy polecacie cos lepszego :D

 

 

A wracając do zakresu pokazanego na bagnecie czyli 1 litr to jezeli mam połowe zakresu to oznacza ze ubyło około 0,5 litra po przejechaniu 6 tys. km???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...to jezeli mam połowe zakresu to oznacza ze ubyło około 0,5 litra po przejechaniu 6 tys. km???

 

tak

moje BMW (the SILVERY)

E34 520i M20 (R6 12V) Lachssilber Metallic, Chrome-line, 1988r., pasja /klasyk, żółte tablice/

E39 525i M54 (R6 24V) Touring, Titansilber Metallic, Shadow-line, 2000r., daily driving

podpis.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Solaris, tez sie nie orientujesz? :/

Niedawno wrocilem, valvoline dostalem.

Wzialem 2x4 litry jakos po 90 chyba w IC.

Zdziwil mnie tylko napis synthetic blend, tak sie dziwilem czy aby czasem to nie syntetyk :lol:

Jutro moze wymienie w koncu.

Bagnet odnalazlem, i mam ponizej minimum jakies ok 2cm, a dwa zielone kwadraciki sa :duh:

W nastepnej kolejnosci most i skrzynia, ale w tym to potrzebuje pomocy co wybrac :mrgreen:

Co do filtru, ja wzialem mann'a, co ciekawsze na allegro widzialem do dostania oryginaly bmw, nie wiem czy jeszcze jest aukcja

Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.