Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam zainteresowanych

pojawia mi się po podpieciu komputera bład czujnik polozenia walka rozrzadu, szarpie ostrawo w zakresie od 1 tys. do 2 tys. Noszę sie z zamiarem wymiany czujnika ale boje sie ze moze cos byc jednak z VANOSEM i sam czujnik moze nic nie dac choc od tego trzeba zacząc wiadomo.... czy orientuje sie ktos na tej usludze w ASO, moze ktos przerabial ten problem vanosu, naprawial w aso, itd... ? ile taka naprawa kosztuje o co w tym wogole chodzi..... ??

Opublikowano

karolass,

 

Rozumiem, twoje obawy, ale czy coś wskazuje, że to akurat Vanos?

Chodzi glośno, szumi tam coś??

Myślę, że nawet jakby coś było z Vanosem to i tak bez wymiany czujnika się nie obejdzie, więc warto by od tego zacząć.

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano
no dokladnie, sluchaj :) nie wiem czy szumi, nie znam sie az tak zeby okreslic czy tam cos szumi seryjnie czy nie ;) ogolnie to zamule łapie od czasu do czasu, jak dodaje gazu to przytrzęsie sie troche i dopiero jak wejdzie na obroty to lepiej pracuje, czasem jak odpale to od razu jakas taka dziwna praca jest... hmm no i szarpie od 1tys. do 2 tys. Niby jest ok ale czasem ciezko wkurza, tak czy innaczej od czujnika trzeba zaczac, ale mam do wymiany jeszcze napinacze bo autko mialo swoją przeszlosc i jest ladnie zrobione ale zawsze czegos brakuje, m.in napinaczy, nie orientujesz(cie) sie ile napinacze kosztuja co i jak....... ?
Opublikowano

Tutaj znajdziesz charakterystyczne odgłosy dla uszkodzonego Vanos-a M50:

 

A tutaj M52

 

Mam nadzieję, że u ciebie tego nie ma.

Co do napinacza, to masz na myśli napinacz paska?

 

/Andrzej

"Gdyby wybory miałyby coś zmienić, to dawno zostałyby zakazane" - JKM

!!! ZOBACZ MOJE AUKCJE !!!

Opublikowano

W silniku który masz wada vanosa polega na tym że na zimnym silniku na wolnych obrotach falują obroty a czasem nawet zgaśnie ponadto traci troche momentu obrotowego z dołu. Co do szarpania to nie spotkałem się. W USA oferują zestaw naprawczy vanosa 4szt oringów za 60$. U nas niedostępne. W ASO wymieniają cały vanos jako podzespół w cenie ok 2500zł :jawdrop: Poczytaj tu może Ci się przyda niestety po angielsku http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=145540&highlight=cold+start i tu naprawa

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

Opublikowano
W silniku który masz wada vanosa polega na tym że na zimnym silniku na wolnych obrotach falują obroty a czasem nawet zgaśnie ponadto traci troche momentu obrotowego z dołu

obroty nie koniecznie muszą falować

naprawiałem vanosa u gościa co ma certyfikat BMW i jakieś tam autoryzacje

zapłaciłem 550zł (przy silniku M50B25)

Opublikowano
W silniku który masz wada vanosa polega na tym że na zimnym silniku na wolnych obrotach falują obroty a czasem nawet zgaśnie ponadto traci troche momentu obrotowego z dołu

obroty nie koniecznie muszą falować

naprawiałem vanosa u gościa co ma certyfikat BMW i jakieś tam autoryzacje

zapłaciłem 550zł (przy silniku M50B25)

A ja cały czas o silniku M52TU (od 09.1998) bo taki właśnie ma kolega karolass

Opublikowano

wiem o jakim silniku piszesz , i też ja napisałem o tym silniku że nie zawsze muszą falować obroty przy uszkodzeniu vanosa

( tylko cenę naprawy podałem od M50)

Opublikowano
nie wiem chłopaki, jesli chodzi o link na youtuba to musze podbić do qmpla posluchac u niego bo sprzedalem audio z domu i u mnie totalnie nic nie slychac, trzeszczenie tylko ;/ ale dzieki za wskazowki, jesli chodzi o gasniecie to nie gasnie i obroty nie falują, co do napinaczy to chodzi mi o napinacze pasów bezpieczenstwa, ile kosztuja jak z naprawa itd....
Opublikowano
W silniku który masz wada vanosa polega na tym że na zimnym silniku na wolnych obrotach falują obroty a czasem nawet zgaśnie ponadto traci troche momentu obrotowego z dołu. Co do szarpania to nie spotkałem się. W USA oferują zestaw naprawczy vanosa 4szt oringów za 60$. U nas niedostępne. W ASO wymieniają cały vanos jako podzespół w cenie ok 2500zł :jawdrop: Poczytaj tu może Ci się przyda niestety po angielsku http://forum.e46fanatics.com/showthread.php?t=145540&highlight=cold+start i tu naprawa

http://www.beisansystems.com/procedures/vanos_procedure.htm

 

Ta strona jest super :cool2: . Jest nawet cała procedura wymiany amortyzatorów z tyłu w E39 .

Ja mam podobny problem co autor wątku . Z tym ,że wymieniłem 2 czujnik . Najpierw komputer pokazał czujnik położenia wałka rozrządu (z prawej ,ten z kabelkiem) . Samochód na rozgrzanym nie zapalał . Stracił moc . Ok no to wymieniam czujnik i samochód już nie ma problemu z zapalaniem ,nie gaśnie na skrzyżowaniach ,ale to nie jest już ten sam samochód (nie ta moc i dziwne zachowanie do 1000 obr. szczególnie przy dojeżdżaniu do skrzyżowań) . Po ok. pół roku samochód traci moc do 3000 obr. ,powyżej jest ok, na rozgrzanym i ciepłym silnik normalnie zapala itd. Komputer pokazuje drugi czujnik przy Vanosie ,ale z lewej strony . Ok wymieniam i samochód jest taki jak przed wymianą uszkodzonego czujnika ,ale jednak nie jeździ jak przed wymianą obu czujników . Nie ma przyjemnosci z jazdy . Czujniki wymienione i komputer nic nie wykazuje ,obroty nie falują .

Z tego co zrozumiałem ze strony beisansystems.com to mam klasyczne objawy rozszczelnienia Vanosa (słabe przyspieszenie do 3000 obr., czkawka do 1000 obr. ) . Czy w Polsce dostanę zestaw naprawczy (bo o USA wiem) Co warto wymienic przy grzebaniu przy Vanosie ? Słyszałem ,że niektórzy wymieniają przy okazji napinacz łańcucha ?

 

Zapomniałem się zapytac czy komputer pokaże ,że Vanos jest zużyty ,ale w taki sposób ,że da się go zregenerowac uszczelkami ?

Opublikowano
sprawdziłem błąd na komputerze Bosha u znajomego w serwisie uniwersalnym, "czujnik polozenia wałka rozrządu", i dzwonilem do tłokinski BMW łódź serwis i powiedzieli mi po podaniu 7 ostatnich znaków VIN cenę czujnika oryginalnego połozenia wałka rozrządu 340zł , z tym ze są dwa takie czujniki, kolo mi powiedzial ze jeden jest w vanosie a drugi z boku czy cos, i ze jeden oddzialuje wzgledem drugiego czy jakos tak, ze jeden jest w glowicy a drugi gdzie indziej, cena obydwu jest taka sama, natomiast dzwonilem rowniez do braci Jagiełło w Łodzi na ul. św.teresy i powiedzieli mi ze to jest ten podwojny vanos i ze sa dwa czujniki, przy ssacym i wydcechowym czy cos... bez kitu nie moglem nikogo dzisiaj zrozumiec, bo w sumie sie nie znam :) i teraz najwazniejsza kwestia, u tłokinskiego w serwisie bmw tak przy okazji powiedzieli 250zł za diagonoze komputerową a u Jagiełło braci 50zł. Powiedział ze bede wiedzial jak przyjade do nich o jaki czujnik dokladnie chodzi jak sprawdzą, ale moze ktos z was wie o ktory czujnik moze chodzic albo chociaz opisze lekko temat, moze mial z nim stycznosc zna sie troche co gdzie i jak, bo ja z rozmowy z tymi Panami naprawdę tylko sie strachu najadłem ;) mieszkam obok Łodzi wiec dojazd i diagnostyka u Jagiełło 110zł by mnie kosztował.... ale chcialbym byc juz nieco zorientowany zanim tam pojade, bo jestem zielony w temacie, przypominam ze autko szarpie od 1tys do 2 tys. obrotow i wyskoczyl na komputerze bosha blad czujnika polozenia walka rozrzadu... szarpie tylko na rozgrzanym silniku. Nie gasnie nie faluja obroty....
Opublikowano
natomiast dzwonilem rowniez do braci Jagiełło w Łodzi na ul. św.teresy i powiedzieli mi ze to jest ten podwojny vanos i ze sa dwa czujniki, przy ssacym i wydcechowym czy cos... ....
Tak jak ci powiedzieli są dwa czujniki - po jednym na każdy wałek rozrządu i dopiero po diagnozie bedzie wiadomo który padł. Uniwersalny komp bosh'a może nie pokazywać który padł ale komp u p. Jagiełło powinien.
Opublikowano
dzieki Cezar_2000 :) zastanawiam sie w takim razie co oni mi tlumaczyli zamiast powiedziec ze na kazdym wałku jest oddzielny czujnik... no raczej kurcze chcialbym zeby bylo tak jak mowili, bo ze ktorys to juz wiem jak wiadomo po diagnozie bosh'a. A jesli chodzi o montaż?? trudna sprawa i czasochłonna z tym czujnikiem??
  • 4 miesiące temu...
Opublikowano
Tutaj znajdziesz charakterystyczne odgłosy dla uszkodzonego Vanos-a M50:

 

A tutaj M52

 

Mam nadzieję, że u ciebie tego nie ma.

Co do napinacza, to masz na myśli napinacz paska?

 

/Andrzej

 

Jak to jest z tym pojedynczym vanosem w M52? Wydaje mi się, że mam coraz bardziej mułowaty dół. Poza tym silnik rechocze jak żaba i wydaje mi się, że wcześniej było ciszej. Z tego filmiku niewiele idzie wywnioskować. Nie mogę się wsłuchać w niepoprawną pracę Vanosu. Jak mniej więcej powinien brzmieć walnięty vanos w M52?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
prosze o podpowiedz forumowicze

 

http://img367.imageshack.us/img367/8128/mtu4mzuwx3axx1.png

 

Te czujniki to numer 5 i numer 18 z reguły pada ten 18 ale nie zawsze.

Opublikowano

juz jest dawno po sprawie, kupilem czujnik polozenia walu, nie pamietam juz nawet ktorego tak to dawno bylo ;p u tlokinskiego...salon BMW w lodzi, zalozylem usunalem blad i jest, koszt czujnika oryginal 340zł, koszt wykasowania bledu 50zl

 

dzieki za podpowiedzi

pozdrawiam ;)

Opublikowano
Ponawiam pytanie odnośnie pojedynczego Vanosu? Jak rozpoznać, że Vanoś źle pracuje? W jakim przedziale kątowym pracuje Vanos? Ma ktoś jakiś wykres? Gdzie szukać informacji? I co najważniejsze. Jak to naprawić? :)
Opublikowano
Wiem już, że mam Vanosa do naprawy. Tutaj ładnie jest to przedstawione:

http://www.drvanos.com/videos.html

 

Wiecie, gdzie można kupić zestaw naprawczy? A może same elementy? Ktoś może pomóc w sprawie pojedynczego Vanosa do M52?

 

Gdzie znalazłeś video z twoim silnikiem? masz przecież 528(z twojego opisu tak wynika)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.