Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

 

Szukałem na forum i nie mogę znaleźć.

1. Jakie dodatkowe opłaty trzeba wnieść chcąc zarejestrować w Polsce nowe auto kupione w salonie w Niemczech?

2. Jak takie auto przetransportować do PL (na kołach czy laweta)?

3. Co z gwarancją i przeglondami (tutaj był jeden temat ale niedpowiedziany: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12153)?

 

Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Witam,

 

Szukałem na forum i nie mogę znaleźć.

1. Jakie dodatkowe opłaty trzeba wnieść chcąc zarejestrować w Polsce nowe auto kupione w salonie w Niemczech?

2. Jak takie auto przetransportować do PL (na kołach czy laweta)?

3. Co z gwarancją i przeglondami (tutaj był jeden temat ale niedpowiedziany: http://autobmwklub.triger.com.pl/forum/viewtopic.php?t=12153)?

 

Pozdrawiam

 

Cześć!

Ad.1 Opłata za kartę pojazdu (podobno 75 pln) i recyklingową (500pln). Są jeszcze koszty rejestracji itp. Proponuję zadzwonić/udać się do Twojego wydziału komunikacji w celu uzyskania informacji....

Ad.2 Nie wiem czy możesz dostać tablice wywozowe do nowego auta, tu musi się wypowiedzieć jakiś spec, może koledzy mieszkający w NIemczech pomogą....

Ad3. Powinna obowiązywać gwarancja, choć jak to w Polsce, ASO kręcą nosem i próbują cfaniaczyć.....

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano
Witam.Jeśli chodzi o opłaty nowego auta to oprócz akcyzy(3,1 lub 13,6%) to także należy zapłacić VAT.Nie ma zwolnienia z VATu tak jak przy używanych autach-starsze niż 6 miesięcy.Chyba ,że prowadzisz firmę+euroNIP i wtedy nie płacisz podatku w Niemczech(cena netto+akcyza+VAT+opł.rejestr).
Opublikowano
Witam.Jeśli chodzi o opłaty nowego auta to oprócz akcyzy(3,1 lub 13,6%) to także należy zapłacić VAT.Nie ma zwolnienia z VATu tak jak przy używanych autach-starsze niż 6 miesięcy.Chyba ,że prowadzisz firmę+euroNIP i wtedy nie płacisz podatku w Niemczech(cena netto+akcyza+VAT+opł.rejestr).

 

VAT płacę w Niemczech czy Polsce i czy jest jakaś różnica w jego wysokości?

Opublikowano
Jeśli nie masz EuroNIPu to w Niemczech płacisz cenę brutto a w Polsce do tego 22% VAT,więc jest to nieopłacalne.W Niemczech podatek wynosi około 19%.
Opublikowano
Jeśli nie masz EuroNIPu to w Niemczech płacisz cenę brutto a w Polsce do tego 22% VAT,więc jest to nieopłacalne.W Niemczech podatek wynosi około 19%.

 

Zaraz, zaraz czy na terenie UE nie płaci się VATu tylko raz?

 

Edit:

Niestety, IRKSLO, masz rację - poszukałem w google i widze, że to jest praktyka US.

Ponizej treść ustawy o podatku VAT - są osobne regulacje dla środków transportu. Nie miałem jeszcze czasu się w to wgryźć:

http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-od-towarow-i-uslug-1_2_343.html

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Hmmmm to że się płaci polski VAT to wiem, ale czy jednocześnie przy przekraczaniu granicy nie można wystąpić o zwrot VATu niemieckiego? :doh: :doh:

pozdrawiam

Paweł

Opublikowano

Jeśli mogę się spytać to dlaczego chcesz kupić auto u wroga w salonie ?

 

 

 

Ostatnio często dochodziły mnie słuchy, że niemcy przyjeżdząją do polski kupować auta w salonach bo wychodzi im taniej.

http://images.spritmonitor.de/575756.png
Opublikowano

Hmmmm to że się płaci polski VAT to wiem, ale czy jednocześnie przy przekraczaniu granicy nie można wystąpić o zwrot VATu niemieckiego?

 

Po to właśnie chyba wymyślono EuroNIP dla firm,aby unikać podwójnego opodatkowania a dla osób prywatnych VAT-25(brak obowiązku uiszczania VATu).Ale chyba nie przewidziano,że osoby prywatne będą zainteresowane kupnem za granicą nowych aut(mamy przecież dilerów ,którzy muszą zarobić "odrobinkę" :twisted2: ).Na temat zwrotu niemieckiego VATu dla osoby prywatnej przy zakupie nowego auta musiał by się wypowiedzieć jakiś znawca z US(przed wstąpieniem Polski do UE ,jeśli się nie mylę to właśnie dokonywano zwrotu VATu na granicy ).Pzdr...

Opublikowano

Ostatnio często dochodziły mnie słuchy, że niemcy przyjeżdząją do polski kupować auta w salonach bo wychodzi im taniej.

 

Taa, tansze samochody z klasy A, B czy C rzeczywiscie podobno sa tansze. Samochody typu E60 czy E65 juz podobno mi...

pozdrowienia

Krzysztof

Opublikowano
Jeśli mogę się spytać to dlaczego chcesz kupić auto u wroga w salonie ?

 

Ja tam wroga nie widzę za granicą ;) Przejżałem cennik na BMW.de i okazało się, że różnice w cenie sięgają kilkudziesięciu tysięcy PLN. Przykładowe wyliczenie dla nowej 530i :

1. Netto

a) cena netto w DE 38 236 Euro = 133 000 PLN

b) cena netto w PLN 149 360

 

2. Opłaty do niemieckiej ceny netto:

a) akcyza 13.6% - 43 436 Euro

b) polski vat 22% (a*1.22) - 52 992 Euro

 

Zaokroąglamy w górę i mamy 52 993 Euro = 184 274 PLN. Zakładając, że za sprowadzenie zapłacimy 3 000 PLN (szacuję) + 500 PLN opłata recyclingowa + 1000 opłaty rejestracyjne (też szacuję), dostajemy 189 000 PLN. Różnica pomiędzy tą ceną a cennikiem z BMW.pl to: 207 000 - 189 000 = 18 000.

 

Oczywiście to wyliczenie ma sens jeśli nie ma jakichś ukrytych opłat.

  • Główni Moderatorzy
Opublikowano

Mi wyszła różnaca 15 tys złotych w cenie netto. Kurs po 3,5 zł

W Polsce mamy pakiet serwisowy i ogrzewane siedzenia

W Niemczech mamy tempomat, dywaniki welurowe,

 

I dalej jedank niższe ceny dodatków. Np. na fotelach komfortowych jakieś 10% mniej. Kupując nową piątkę rozważyłbym wizytę w salonie w Niemczech. Pewnie jeszcze od tych cen można coś wynegocjować. Ostatnio znajomy kupił w Niemczech Audi A5. Wcześniej miał jazdę testową. Dostał samochód na cały dzień. U Polsce nie dość, że ograniczony wybór samochodów demo, to jeszcze krótka jazda testowa.

 

Patrząc na mocną złotówkę. BMW Polska będzie musiała zrobić korektę cenników.

Ostatnio rozglądam się za E92 i widzę różnica w cenie netto jest w granicach 10 -15 tys. złotych.

Opublikowano

xmadonex,

 

niestety nie ma tak dobrze :cry:

 

W Niemczech musisz (jako osoba fizyczna) zapłacić cenę brutto. Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy). Otrzymujesz zaświadczenie o zapłacie i przekazujesz je do sprzedawcy w Niemczech. Dopiero wtedy zwrócą Ci 19% MWSt (niem.VAT). Czyli na VAT "tracisz" 3%.

 

Najlepiej byłoby kupić autko na firmę w Danii. Tam jest ok. 150% narzutu do ceny ! I wtedy dopiero w PL zapłacić 22% VAT.

 

Ew. skorzystaj z usługi firm, które mają takie możliwości - jako podmioty prawne.

Opublikowano

Mozna ominąć 19% podatku w DE jako podmiot ale 22% Vatu juz nie i Akcyzy tez nie.A wyglada to tak:

BMW AG->Firma DE ->Firma PL ->docelowy odbiorca,oczywiście jak sie uwzględni czas oczekiwania na nowe Auto itd to przechodzi ochota na taki zakup,dodatkowo jakość BMW ma tez wiele do życzenia,Rabaty sa poprostu śmieszne w porównaniu do Mercedesa różnica 8% a przy zakupie nowego Auta to trochę jest.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ad3. Powinna obowiązywać gwarancja, choć jak to w Polsce, ASO kręcą nosem i próbują cfaniaczyć.....

 

Hmm, auto kupione w PL da się naprawić na gwarancji w niemczech i to nawet łatwiej niż u nas :D

Opublikowano
Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy).

 

Czy ktoś wie jak jest z tą akcyzą? W tym wątku pojawiają się rozbieżne zeznania ;)

Opublikowano
Następnie w Polsce płacisz VAT (żadnej akcyzy).

 

Czy ktoś wie jak jest z tą akcyzą? W tym wątku pojawiają się rozbieżne zeznania ;)

 

Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę
Opublikowano
Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę

 

Juz trochę inaczej naliczają akcyze ... za pojemność do 2000 ccm 3,... %powyżej 2000 13,...%, nie pamiętam dokładnie liczb

Kamil
Opublikowano
Po naszym wejściu do Unii, podobnie jak wcześniej, za sprowadzane samochody nowe i używane musimy zapłacić akcyzę. Jej stawki są takie jak wcześniej. Nadal najmniejszy podatek akcyzowy zapłacimy za nowe samochody, najwyższy - za najstarsze. Stawki akcyzowe są od 3,1% (auta mające nie więcej niż dwa lata) do 65 procent wartości samochodu. Samochody 8-letnie i starsze mają 65-procentową akcyzę

 

Juz trochę inaczej naliczają akcyze ... za pojemność do 2000 ccm 3,... %powyżej 2000 13,...%, nie pamiętam dokładnie liczb

 

3,1% i 13,6%

montrealblau metallic

http://images32.fotosik.pl/159/5915b878132dde91.jpg

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.