Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

moj problem polega na tym ze ogolnie samochod ma dosyc slabe przyspieszenie, przy 2,5-3,5 rpm jeszcze jako tako ciagnie, ale przy wyzszych obrotach (4-4,5 tys) jest tragedia. maksymalnie polecialem nia 150 km/h i koniec... czym to moze byc spowodowane ?

 

turbiny przy gazowaniu w ogole nie slychac, dopiero odzywa sie syczenie przy przyspieszaniu, jak ma obciazenie. domyslam sie co to moze byc, jednakze licze na jakies konkretne sugestie.

 

pozdrawiam.

 

up: zeby nie bylo, przetrzepalem kilka for i nie ma o tym tematow, wujkiem google rowniez sie wspomoglem

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
Witam kolego pozwól ze dołącze sie do tematu U mnie jest podobna sytuacja. Mi zaczyna tak się dziać od 3,5 rpm i dodam ze jak jeżdze np do 2,5 to też jest zmulona Kiedyś jadąc np na 3 biegu z 1,5 rpm jak wdepnołem do połowy gas to w fotel wgniatało a teraz jest mułowate na kazdym biegu, jednym słowem brakuje jej zrywu.Nie powiem jechałem 160 i jeszcze chciała iść więc z prędkością nie mam problemu Ani autko nie kopci pali super na dotyk. Kiedyś goście pisali ze trzeba skorygować kąt wtrysku i wybrać się na komputerek może są jakieś błędy A kiedy zmieniałeś filtr paliwa? I napisz kolego jakie jeszcze masz objawy np brak zrywu itp Pozdrawiam
Opublikowano

witam, no mi wlasnie tez nie kopci, z odpalaniem nie mam zadnych problemow... na komputerek mialem sie dzisiaj wybrac no ale wszyscy swietuja ;] a co do filtra, to dopiero co kupilem samochod tak ze wszystko jest do zmiany, wiec zobaczymy efekty jutro bo dzisiaj zakupilem elementy ;]

objawy ? jedynie ogolny brak dynamiki, najmocniej to sie objawia przy wiekszych predkosciach, a zrywny jest i to bardzo ;p

 

a ja u Ciebie z turbina ? bo wydaje mi sie ze to moze miec zwiazek, choc kurcze od 2000 rpm dobrze ciagnie, tylko ponad 4 tys obrotow gubi koniki ;/ mysle glownie o pompie wtryskowej, wtryskach albo jeszcze o sterowniku. we wtorek postaram sie wskoczyc na diagnostyke wiec powinno cos wyjsc.

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano
W jakim stanie są wężyki podciśnieniowe :?:

raczej w dobrym, nie sa pokrachciale czy cos. sugerujesz ze podcisnienie moze spierdzielac? mnie ciekawi to syczenie podczas przyspieszania, w innych e34 tego nie zaobserwowalem i brak jakiegokolwiek odglosu turbiny przy gazowaniu na postoju

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • Członkowie klubu
Opublikowano
mnie ciekawi to syczenie podczas przyspieszania

Takie syczenie moze być też przyczyną dziury w dolocie turbiny.

Auto Classic Service - 603975574

BMW Partner

Diagnostyka, mechanika i elektryka BMW

Swapy i indywidualne modyfikacje

AUTOPOMOC

BMW M7 - 1:44.821 Tor Poznań

Opublikowano
Witam i jak kolego byłeś na komputerku? Jeśli tak to daj znać co było Pozdro

jeszcze nie, narazie mam inne, znacznie wieksze wydatki zwiazane z samochodem ;p ale polecam ten temat http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=41082&postdays=0&postorder=asc&highlight=524&start=0

tu jest chyba rozwiazanie problemu, bynajmniej ja mam takie same objawy. polecam posty usera york524

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

przeczytałem ten temat i nie wiem co mam o tym myśleć.. :/ jest tam napisane, że czyjeś 524TD ponad 200 km/h poszło :/ jak to możliwe, że nowe auta po wyjściu z fabryki osiągały 190 a po tylu latach jeżdżą szybciej?

Ja z górki na autostradzie osiągam dopiero 190.. i nigdy szybciej nie udało mi się pojechać, najczęstszą przyczyną braku mocy na wysokich obrotach jest zawór ciśnieniowy, który się zacina lub uszkodzony wężyk ciśnieniowy.

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano

nie wiem czy coś wykaże, ja kiedyś miałem spory problem, żeby znaleźć warsztat gdzie podłączą mi auto pod komputer poza ASO, nawet w boschu (Piekary Śl) nie mieli takiego sprzętu. W Katowickim BMW powiedzieli mi, że nie ruszają pomp wtryskowych i mam szukać gdzie indziej.. - na szczęście nie maiłem problemu z pompą tylko z turbo. Pisałem niedawno o tym problemie, auto spokojnie zrywało asfalt na niskich biegach i czuć było turbinę, przy 160km/h spadały mi obroty a potem znowu wzrastały i tak w koło. Wymieniłem Turbo, bo miałem z innego silnika 2.4 i znowu na blacie 190 :) - wydaje mi się, że w tamtym turbo zawór ciśnieniowy się zacinał

pozdrawiam

http://images33.fotosik.pl/376/633352ed1b63d463.jpg
Opublikowano
Jesli autko nie ma mocy a spalanie jest duzo wieksze to obstawiam pompe paliwa a jesli nie ma sily a pali normalnie to podzielam opinie jedna z powyzszych ze to turbina, jesli jej nie slychac to pewnie siadla albo sie nie zalancza a jesli ją slychac to tez raczej jak powyzej czyli gdzies nie ma cisnienia, jakas dziurka lub dziurki.
Opublikowano

turbina u mnie dmucha do 4,4 lub 4,6 tys obr/min jakos tak - bo pozniej zawor puszcza i wszystko idzie w wydech wydaje mi sie ze to normalna rzecz bo auto kula sie lekko ponad 180 max co wycislem z niej to ponad 190 w 1 osobe na prostej niemieckiej banie

 

sprawdz jakie masz cisnienie na turbinie powinno byc okolo 1 bara 1 - 1,2 jakos tak - pozdrawiam

pozdro ... kiko

www.cwaniak.pl


chcesz troszke miejsca w sieci ? daj znac ..........

Opublikowano
Jesli autko nie ma mocy a spalanie jest duzo wieksze to obstawiam pompe paliwa a jesli nie ma sily a pali normalnie to podzielam opinie jedna z powyzszych ze to turbina, jesli jej nie slychac to pewnie siadla albo sie nie zalancza a jesli ją slychac to tez raczej jak powyzej czyli gdzies nie ma cisnienia, jakas dziurka lub dziurki.

 

turbine slychac, a moc lekko sie zwieksza poprzez zmiane dawki paliwa na nastawniku, jednak jeszcze jest za slaby. spalanie raczej w normie, no moze troszke zawyzone (srednio 10 litrow / 100km). a propos sterownika pompy, mozna nim cos nadrobic mocy ?

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

brak mocy ciag dalszy... kontynuujac temat, przedstawie ogolna sytuacje mojego przypadku. przechodzac do sedna... mocy brakuje praktycznie w calym zakresie obrotow, jedynie w przedziale 2 - 3,5 tys obr jakos jedzie dzieki turbinie.

 

pompa wtryskowa jest elektroniczna, odpala bardzo dobrze na zimnym i cieplym. po dluzszym postoju (np. 24h) po odpaleniu z komina unosi sie bialy delikatnie szaro-niebieski dym. silnikiem nie rzuca po odpaleniu, pali dobrze, obroty nie faluja. pracuje dosyc glosno, glosno klepie, bynajmniej juz kilka osob mi zwrocilo uwage.

 

nastawnik dawki paliwa - jesli zwieksze dawke to moc zdecydowanie wzrasta, choc nie jest to 100% mozliwosci, ale za to obroty jalowe rosna na 1000 rpm. jesli ustawie obroty na 700 obr/min to silnik jest totalny mul !!!

 

sterownika pompy jeszcze nie ruszalem, choc wydaje mi sie ze mozna nim cos zdzialac, regulujac go.

 

wirnik w turbinie ma lekki luz, ale turbo mocno dmucha. odlaczylem ja (nie wiem czy tak mozna czy nie ale musialem jakos skreslic ja z listy podejrzanych) i silnikowi nadal brakuje mocy. zawor odcinajacy ciezko sie porusza - to dobrze czy zle ? przy gazowaniu przewod od turbo do kolektora twardnieje. a co do czujnika doladowania, mialem odlaczony przewod, choc po podlaczeniu do kolektora nie ma zadnej roznicy.

 

wtrysk sterujacy raczej dziala skoro kontrolka gasnie kilka sekund po przekreceniu kluczyka.

 

jak juz wspomnialem, na ustawieniach nominalnych nastawnika samochod po prostu sie toczy a nie jedzie....... przed oddaniem pompy wtryskowej do serwisu chcialbym wszystko po kolei wykluczyc. podpowiedzcie panowie jak to wszystko sprawdzic w warunkach domowych

 

z gory dziekuje i mam nadzieje na jakas pomoc...

 

pozdrawiam

 

aha i jeszcze jedno, co mam rozumiec przez stwierdzenia "podkrecenie pompy wtryskowej i turbiny" ?

 

po przeczytaniu kilku innych tematow, dowiedzialem sie ze przyczyna moze byc zle dawkowanie paliwa przez sterownik pompy (elektrozawor) i sterownik silnika (modul silnika) ktory odpowiada ze prace sterownika pompy. dzisiaj jestem umowiony na wizyte u doktora BOSCHA, podepne ja pod kompa i wyjdzie czy sterownik jest sprawny. to wydaje mi sie najbardziej prawdopodobne w moim przypadku, ale moge sie mylic... i pewnie sie myle ;p

BMW E34 1989 r. 2.4td 20.03.08 - 24.08.08 (stłuczka i śmierć pompy wtryskowej)

http://www.polskajazda.pl/Samochody/BMW/5/30920

Opublikowano

A ja ostatnio zauważyłem nieco inne objawy. Auto strasznie muli się poniżej 2000 obr. Powyżej 2000 jest wszystko OK i osiąga katalogowe 190 km/h. Zauważylem też zwiększone zużycie paliwa (moze to wina stale ostatnio załączonej klimy).

Silnik nie kopci i odpala normalnie, pracuje równo i cicho.

Wszystko to dziej się od momentu, gdy wymieniałem pasek rozrządu. Dziś jeszcze raz sprawdziłem, czy aby napewno dobrze założyłem pasek. Na 100% jest wszystko OK. Sąsiad twierdzi że to wina paliwa.

Macie jakieś inne sugestie??

Pozdrawiam

Marek


Jeżdżę tylko BMW, od 29 lat.

jest, E39 520d FL 2003r

było E28 518, E28 520/LPG, E28 525e , E30 325e, E34 524TD, E34 525 TDS, e39 520D.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.