Skocz do zawartości

marmur

Zarejestrowani
  • Postów

    53
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

O marmur

  • Urodziny 08.01.1955

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    E39 520d FL 2003r
  • Lokalizacja
    Zawiercie
  • Zawód
    inżynier

Osiągnięcia marmur

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. A ja wezmę ten, bo do\tawa darmowa. http://allegro.pl/interfejs-bmw-k-d-can-inpa-dis-full-serwis-96-14-i5523671231.html Reszta będzie na browara przy diagnozie :D
  2. Dziś zima wyraźnie odpuściła, więc od rana do roboty. Na termometrze pokładowym -3 stopnie. Farelka na filtr paliwa, trochę depresatora do zbiornika i po kilkunastu minutach próba. Odpalił, pochodził ok 30 sekund i.... zdechł. Odkręcam zaślepkę filtra - jest pełny paliwa i na tyle ciepły, że tam nie ma mowy o zamarznięciu. Ponownie ładuję akumulator. Po południu, około 14.00 kolejna próba. Teraz na termometrze 0. Zdjęte osłony z silnika i znów pół godzinki, tym razem farelką skierowną w kierunku dolotu. Kolejna próba i odpalił bez większych problemów. Silnik pracuje normalnie. Wsiadam, naciskam pedał gazu i ...brak jakiejkolwiek reakcji. Silnik pracuje stabilnie na wolnych obrotach i nie reaguje na gaz. Po kilku minutach pedał gazu zaczyna reagować pod sam koniec. Obroty albo wolne albo max. Zadnych pośrednich. Po ok kwadransie wszystkodziała już jak należy. Przed chwilą, o 21.30 kolejna próba. Na termometrze +2 stopnie. Wszystko działa jak należy. Mom zdaniem diagnoza była trafna. Zamarzło paliwo. Tylko gdzie?, bo na pewno nie w filtrze paliwa.
  3. 25 stycznia po tygodniowym postoju, przy temperaturze -14 stopni, z drobnymi problemami uruchomiłem auto. Po przejechaniu kilkunastu km samochód stracił moc i po chwili "zdechł". Do domu dotarłem na holu. Podejrzewam, że zamarzło paliwo. Mróz już zmalał. Mam zamiar podgrzać filtr paliwa farelką i ewentualnie dolać jakiegoś specyfiku przeciw zamarzaniu (wytrącaniu parafiny). Dodam, że obecność wody w paliwie jest prawdopodobna, ponieważ przez kilka dni jeździłem bez korka wlewu paliwa. Co jeszcze powinienem zrobić? Wszelkie uwagi mile widziane.
  4. Odgrzeję kotleta. Dziś zdjąłek kolektor dolotowy i oto co zobaczyłem pod spodem. http://img1.aukcjoner.pl/gallery/014408715/1_t.jpg http://img1.aukcjoner.pl/gallery/014408715/2_t.jpg http://img1.aukcjoner.pl/gallery/014408715/3_t.jpg Zobacz całą galerię | Darmowe galerie Allegro Macie jakieś domysły co mogło być przyczyną?
  5. Szukam bratniej duszy z okolic Zawiercia (Katowic), króra zdiagnozuje mój nowy nabytek E39 520d
  6. Czy i ja mógłbym prosić o rozkodowanie mojego nowego nabytku? WBADR71010GV60287
  7. marmur

    524TD problem z odpalaniem

    reszta jest w normie, płynu nie ubywa, temperaturę trzyma. Oleju też nie bierze. Najbardziej podejrzewam jakiś czujnik, bądź konieczność regulacji pompy wtryskowej.
  8. marmur

    524TD problem z odpalaniem

    Uszkodzenie pompy paliwowej wykluczam, bo ją wymieniłem. Sytuacja taka ma miejsce bez względu na poziom paliwa w baku. być może, że to jakiś czujnik, ale nie bardzo wiem od czego zacząć.
  9. marmur

    524TD problem z odpalaniem

    Studiuję forum i niczego podobnego nie znalazłem. Odpalam zimny silnik. Startuje bez problemu i gaśnie po kilkunastu sekundach. startuję ponownie i dokładnie to samo i tak z 5 razy. Do czasu osiągnięcia pełnej temperatury silnik pracuje nierówno. Przy odpalaniu pojawia się niebieski dym. Przy odpalaniu ciepłego silnika nie ma najmniejszych problemów. Spalanie w normie. Wymieniłem filtry. Nie ma powietrza w paliwie. Podejrzewam pompę paliwową, ale za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
  10. marmur

    Śląskie

    A kogo polecicie do regulacji pompy wtryskowej w moim dziadku 524 TD??
  11. marmur

    524 TD 89 rok brak mocy

    A ja ostatnio zauważyłem nieco inne objawy. Auto strasznie muli się poniżej 2000 obr. Powyżej 2000 jest wszystko OK i osiąga katalogowe 190 km/h. Zauważylem też zwiększone zużycie paliwa (moze to wina stale ostatnio załączonej klimy). Silnik nie kopci i odpala normalnie, pracuje równo i cicho. Wszystko to dziej się od momentu, gdy wymieniałem pasek rozrządu. Dziś jeszcze raz sprawdziłem, czy aby napewno dobrze założyłem pasek. Na 100% jest wszystko OK. Sąsiad twierdzi że to wina paliwa. Macie jakieś inne sugestie??
  12. marmur

    Pojemnośc baku???

    Ja mam plastikowy zbiornik, wskaźnik bez dodatkowej kreski i odnoszę wrażenie, że ma on dokładnie 80l.
  13. marmur

    2,4 td czy to dobry wbor?

    To jakby normalne. Trudno jest upolować dobry egzemplarz a jeszcze trudniej dobry i tani. Ja miałem na auto 10000 PLN. Przymierzałem się do TDSa, ale za te pieniądze nie znalazłem niczego. Znalazłem za to świeżo przywiezionego z Niemiec 524 TD, prod. 10/1990, w eleganckim stanie, w miarę dobrze wyposażonego, beż śladów korozji. Dałem 7000 zł za auto na niemieckich tablicach. (Nie udało mi się utargować ani grosza). Auto miało ogromną kupę przeróżnych papierów, faktur z serwisów itd itp. Ku mojemu zdziwieniu była również faktura z serwisu BMW potwierdzająca wymianę w 1997r. kompletnego silnika na nowy wraz z osprzętem (chłodnica, alternator, sprężarka klimy itd). W sumie auto kosztowało mnie ok 9000 zł. Może to i dużo, ale nie musiałem zaraz po zakupie inwestować w nie. Muszę coprawda pomalować maskę ale widziału gały co brały. Natomiast jeszcze raz podkreślam iż nie spodziewałem się tej wielkości auto zadowoli się średnio mniej niż 7 litrami paliwa. NIGDY przy zakupie samochodu nie kierowałem się rocznikiem. Zawsze patrzałem na jego przeszłość, na stan techniczny, na podłużnice, na to, czy lakier jest oryginalny, starałem się na podstawie dokumentacji potwierdzić autentyczność przebiegu. Poza jednym przypadkiem nie udało mi się kupić "trefnego" auta. To pierwszy mój diesel i "odpukać" cieszę się, że dobrze trafiłem czego i Tobie życzę.
  14. marmur

    2,4 td czy to dobry wbor?

    No i tu jest cały problem, żeby samochód "odpowiednio" eksploatowany.
  15. marmur

    2,4 td czy to dobry wbor?

    Nie ma żadnego powodu aby w sprawnym technicznie silniku były jakiekolwiek przedmuchy. Tłoki zawsze pracują parami przeciwbieżnie więc i znaczących skoków ciśnienia nie powinno być a już w żadnym przypadku nie powinien chlapać olejem.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.