Skocz do zawartości

320d czy 330d???


Luca10

Rekomendowane odpowiedzi

Hej mam pytanie do Ciebie. Jak spisywała Ci sie BMW 320D, tzn. mialeś z nią jakies problemy ? Co cie w niej denerwowało, przymierzam sie do zakupu 320D, bo jezdze glownie po miescie i nie potrzebuje nadmiaru mocy. Interesuje mnie glownie eksploatacja 320D. Co podczas jej użytkowania wymienilieś i co ewentualnie uleglo uszkodzeniu. Pozdrawiam i czekam na odp. Obecnie mam A3 i szukam cos wiekszego.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 51
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • Zasłużeni forumowicze
jestem posiadaczem e46 3.0 200KM i widze ze jeden drugiemu chce udowodnic ze spalanie jest male a drugi chce udowodnic ze duze. Jak dla mnie to i moze mi palic 12L , liczy sie moc jak bym chciał miec małe spalanie to kupiłbym sobie diesla z silnikiem 1.9 tdi bo jak kazdy wie sa to ekonomiczne sliniki. Fakt jest taki ze 3.0 l silnik spali wiecej niz 2.0 l

http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=159&t=161201 Zapraszam do galerii

Sprzedam

Przekaźniki modułu komfortu do E46 3-Seria, M3, E83 X3, E52 Z8 , Z4 E85, E53 X5 E39, M5 E38 - centralny zamek, podnośniki szyb)

Zdjęcia przekaźników w galerii

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy... własciciele 330d.... skąd macie takie spalania ? Czy sugerujecie się tym co pokazuje komputer ? Czy faktycznie policzyliście "na piechotę" ?

Bo czegoś tu nie rozumiem :

 

Jak 3.0 diesel o masie ponad 1700 kg (realna) ma palic tyle co , niektórym, golf IV 1.9 tdi ? Ktoś napisał że symbolicznie wiecej niż 2.0d To znaczy że litr czy 2 wiecej ? 6 na trasie ? 8 w miescie ? Panowie... skasujcie komputer rano, zróbcie 100 km po miescie, w korkach, 4x rozruch, mróz, snieg itp i zobaczcie ile wam wyjdzie. 8 l / 100 km ?

 

Mój samochód pali tak jak w instrukcji. A mam automat. Czyli:

 

miasto 11,1 l/100 km (udało mi sie zblizyc do 11,5 jak było tydzien ciepło)

poza miastem 6,2 l/100km (udało mi sie osiagnąc jadac jak dziadek do Berlina - 6,5)

 

Realne spalanie, jezdząc normalnym tempem na trasie i w miescie to odpowiednio, w zimowej aurze, 12-12,5 miasto i 7,5-8 trasa. Mówie o automacie. Kolega w manualu ma na 9,9-10 miasto i ok 7 trasa. I jesli ktoś mi mówi że jego auto spali mniej to niech udowodni. Tankujemy do pełna, kasujemy komputer, konczymy bak , znowu do pełna, przeliczamy i porównujemy z komputerem. Robimy zdjecia i wklejamy na forum.

Nikt, naprawdę nikt na świecie (bo w Polsce to wszystkie auta jakoś mało palą) nie pisze o 330d że to oszczedny samochód. Każdy zaznacza że 330d daje dużo frajdy i jest stosunkowo tanie w uzytkowaniu jak na 200 KM i 400 NM ale co do obietnic BMW AG spalania to niestety porazka...

 

300d jest droższe od 320d. Spalanie, klocki, tarcze, opony, turbo, olej .... Zakup, utrata wartosci, układ napedowy..... Jezdzenie po miescie 330d to jak uzywanie bolidu f1 do jazdy po zakupy. Nadmiar mocy cały czas. Tylko wypalamy ropę w korkach. Jak jest mokro to sie ruszyć szybciej nie da. Jak jest sucho to i tak gaz do konca wcuskamy na chwilę, bo zaraz trzeba hamować, albo ASC mruga..

 

Teraz jestem mądrzejszy. Róznica w cenie paliwa jest tak mała, że kupiłbym 330i touring , manual. Nie obawiałbym sie o turbo, kolektor dolotowy, wtryski, sprzegła, skrzynie ASB, zaworki AGR/EGR i kupe innych detali w dieslu... A spalanie ? Trochę wiecej.. ale jaki spokój psychiczny.

 

Nie zrozumcie mnie żle. 330d jest genialne. Naprawdę to takie ///M w wersji dieslowskiej... Ale zdecydowanie za drogie, jak na polskie realia.

 

Jak dla mnie 330d to bomba i z twoją opinią się nie zgodze,bo uważam że to jest rewelacyjne spalanie na takie auto,moje spalanie to:

- 7l trasa 145-150km/h na tempomacie(taką prędkość utrzymywałem)

- w mieście 9-10l (jezdze tylko do pracy z powrotem czyli zimny silnik)

- jadąc na trasie 100-110 zeszła mi poniżej 6

Wszystkie obliczenia pod korek,bo komp zaniża mi totalnie

 

MANUAL

 

uwazam te wyniki za naprawde dobre jak na to jak te auto sie zbiera.

320d zeby utrzymywać takie tempo jazdy na trasie jak 330d spali tyle samo(a czasami przy szybkej jeździe więcej),mój ojciec ma więc wiem.

Może niektórzy chcą mieć auto żeby im jak najmniej paliło i jeździć bardzo delikatnie,bo dla mnie różnica 1-1,5 litra to naprawde mało.Tylko ze wtedy te 150 w 320d też będzie niewykorzystane,więc w ogóle mozna kupić jeszcze słabszy silnik i niekoniecznie bmw.

 

Co do awaryjności nie powiem nic bo mam za krótko.Zgodze sie że rozwazając za i przeciw kupienie benzyny w podobnej pojemności to niezły pomysł,bo w dieslu ma się co psuć,a róznica w spalaniu nie jest aż tak ogromna żeby zwracała np konieczność wymiany wtrysków w dieslu.

 

Kupiłem dieslea bo lubie traktory za ich oddawanie mocy w pełnym zakresie obrotów i dlatego że napęd czesto mam no po prostu za darmo.To główne powody.A 330d?A czemu nie.Jak jeździłem 320d ojca to chciałem pojeździć 330 bo mocniejszy i 6garów.No więc jakbym kupił 320d to po krótkim czasie już myślałbym o 330d :D

 

Tyle że jest jeden problem :? teraz mam 184km i myśle juz o wersjach powyżej 200 z 6 skrzyniami :D (chip napewno poprwi sytuacje,ale przecież tamte też mozna zaczipować i znowu będzie jeszcze więcej :D )Zamknięte koło.

 

Reasumując 330d to byk i na razie mi wystarcza

http://img201.imageshack.us/img201/7449/naforaudrp5.jpghttp://img9.imageshack.us/img9/8370/nafor.jpg


Audi A6 C4 2.5TDi Quattro Avant (było)

BMW 330 d (jest)

BMW X3 (jest)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3ka 330D to bajka, szczegolnie podczas wyprzedzania na naszych drogach. Masz troche miejsca i jedziesz a nie zastanawiasz sie czy sie zmiescisz. Spalanie tak jak koledzy pisali 6.8 trasa bez oszczedzania a ok 9-10 cykl mieszany(bez warszawskich korkow). Ciezko spalic wiecej ale z pewnoscia mozna. Widac ze automaty pala wiecej wiec raczej bym nie porownywal. Koszty ekspolatacji duze. Za wymiane oleju (mobil egde 5W-30) z filtrami oleju i paliwa, powietrza oraz filterm przeciwpylkowym z robocizna u normalnego mechanika 850 zl.....tanio nie jest...

Za dobre dwie oponki letnie Kleber Hydratex 225/45/17 780zl czyli 390 za sztuke na opony.com.

Klocki hamulcowe do przodu i tylu niemieckie ok 300 zl plus czujniki ok 40 za sztuke. To oczywiscie orientacyjne ceny wiec nie podlegaja dyskuji na forum :).

Faktycznie kombi nie powala iloscia miejsca ale jest zgrabne i idzie jak burza wiec extra miejsce sie przydaje.

320 nigdy nie mialem ale mysle ze pozniej brakuje mocy:) sorki chlopaki z 320 ale tak to pewnie wyglada choc oczywiscie 150 konikow tez daje frajde...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Miesiąc temu kupiłem 330dT no i co do kosztów utrzymania to na początek dostałem z PZU dodatkowe 20% zniżki na ACi OC. Za całość we Wrocławiu zapłaciłem 2500.

W aucie wymieniem od razu:

- 2x4l Castrol EDGE sport 0W40 razem 300pln (intercars z małą zniżką)

- Filtry oleju (34pln knecht

powietrza (80pln knecht)

p.pyłkowy (60pln knecht)

paliwa (60pln knecht)

- tarcze przód ATE 2x 150pln

- klocki ATE 120pln

- tuleje wahacza org do Mpwr (2x 190pln)

- łącznik stabilizatora lemforder ( 60pln)

- odpowietrznik skrzyni korbowej org (150pln)

- tuleje stabilizatora org ale z foty (2x 15pln)

- tłumik drgań skrętnych wału lemforder (200pln)

I to wszystko. Razem 1800 na eksploatacje (fakt, że większość rzeczy z 30% rabatem) + robocizna (choć wiele z tych rzreczy jak ma się zamiłowanie to można wymienić samemu. Mi się nie chciało mimo zamiłowania po garbusie mojej żony). Czy to dużo czy mało sami oceńcie jak na przygotowanie auta z przebiegiem 160kkm do jazdy po wcześniejszym właścicielu.

Co do spalania to komp rzeczywiście oszukuje. Ja miałem wg kompa 7.6 na odcinku 640km. Tak na prawdę to było 9.4l/100km. 1/2 na trasie przy bardzo ostrej jeździe (testowanie nowego auta) a 1/2 po Wrocławiu (9km do pracy jadę ok 40-50min więc prosze nie porównywać mniejszych i mniej zakorkowanych miast do mojego trybu).

Czy to drogo? Moje e34 525iT paliło 15.5l gazu i 2l benzyny po mieście. Na trasie od 13 do 17l LPG z sekwencji landirenzo.

330dT E46 - 9.4x4.15=39pln/100km 525iT e34- 15.5 x 2.10 + 2x4.4=42pln

Dodam że e46 jest z 3 razy szybsze i dające z 7 razy więcej frajdy od e34 525iT.

Wniosek wyciągnijcie sami czy 330d to drogie czy tanie auto w eksploatacji.

Wojtek

Brot Mit Wurst
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam na forum jestem nowy ale interesuje mnie wlasnie 330xd touring.

To co ludzie tu pisza ze 3.0d spali im 6ropy no wspulczuje jadacym za wami albo to super bajki, jak auto wazy 1.6t i wiecej a jedzie sie nim dynamicznie musi spalic. W tej chwili mam passata B5FL 1.9TDI 4x4 kombi moc ok 170koni. Passata 1.8t robie ze swiatel bez problemu. Ale spalanie w moim samochodzie to srednio 9.1L ropy, nie mniej .. No chyba ze jakas super trasa sie trafi to moze 8l. A 6.2l ropy palil mi golf 4 130koni 1.9tdi. Co do kosztow utzymania: klocki Texar czy textar do passata 240zl z wymiana, oleju wchodzi 3.6l a koszt zalezy co kto lubi ja leje Motul 155l za 5L, filtry vw komplet w cenie ok 300zl pylkowy, paliwa, oleju, powietrza. Wiec nie wiem na co wy nazekacie ?

 

Chce miec ktos oszczedny samochod to nie moze oczekiwac ze bedzie to scigacz. Mam diesla bo ropa z Bp kosztuje mnie 2.5zl/L

 

Jedyne co mnie powstrzymuje przed spzedaza passata i zakupem bmw to mala ilosc miejsca w 3, oraz wysokie ceny zakupu samochodu wyposazonego podobnie jak muj passat. Seri 5 nie biore pod uwage bo touring mi sie nie podoba.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem jak automat ze spalaniem ale ja mam manual i pali pewnie mniej niż 330d w automacie

. M330d napisał ze 11,5 litra ja 10 nie przekroczę :) a co do spalania :) mo kolega ma Z4 2.5si i pali w mieście przy jego nodze 15 - 17 litrów a to kabriolet tylko :( więc 330i pewnie potrafi troszkę też wypić :D

 

ja mam 330xi :twisted: 99% w mieście, noga ciężka a spalanie 13.6, więc wręcz symboliczne, jeszcze jedno ktoś źle wypowiadał się o napędzie 4x4 do niego - nie znasz się, a teraz do osoby która za 11 tk. euro chce kupić 330d :nienie: :nienie: za takie pieniądze to kupisz szrota o kosmicznym przebiegu z wtryskami do wymiany, jak stać cię na nowego CR to bierz 330 ON jak nie to lepiej i bezpieczniej jest 330 Pb :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

z ciężką nogą w mieście to moja 320d tyle spali , 12 na pewno bo w lutym na baku zrobiłem 500km czyli średnia 12,5 litra a to tylko 2.0d + chip , jak bym miał 330xi to 20 spokojnie :) ale nie powiem że nie chciał bym zmienić na 330i bo duzo nie jeżdżę .

Co do wypowiedzi kolegi z Trzebini , dokładnie się z nim zgadzam , oraz z tym że Passat jest większy a seria E39 wygląda już nieatrakcyjnie w porównaniu do serii e46 a zwłaszcza po lifcie więc albo E46 / troche małe / po lifcie albo Audi albo zostań przy VW :mrgreen: I jeszcze jedno , mam diesla bo mam ropę o 40% taniej :twisted2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zalezy od stylu jazdy , u mnie automat to i więcej spali ale jadąc z Norymbergii do Krakowa średnio 100-120km/h dojechałem na rezerwie a to prawie 1000km , może niemiecka ropa jest lepsza ? teraz zalałem v-power ON na Shell i już widzę że jest lepiej bo po 200km ledwo wskazówka opadła , zawsze leję pod korek a nie jak odbije pistolet , nie patrze na BC bo on oszukuje
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

szukałem informacji o płynie chłodniczym, a że trafiłem na temat i mnie wciągnął to i ja dorzucę parę słów.

 

od 2 miesięcy jeżdżę 330xd 04/2001 czyli przed liftem. Autko pierwsza klasa. Kto mówi, że napęd na 4 koła jest do kitu niech jedzie do chałup i zaparkuje na kempingu na piasku. wypychałem kilka osób z napędem na jedną oś i się z nich śmiałem jak mówili, że więcej spala moje 4x4. Myślę, że w zimie jeszcze bardziej docenię X.

Ok, ale odbiegłem od tematu. Spalanie.

Trasa to ok 9 (ON Verva) litrów przy ciężkiej nodze. Miasto - nie mierzyłem ale pewnie z 11-12.

Moim zdaniem to bardzo rozsądny wynik jak na 184ps, 1700kg wagi, automat i napęd 4x4.

A prowadzi się wyśmienicie. łuki 4x4 bierze idealnie i nie martwie sie, ze na mokrym mi zarzuci d...! frajda taka, że uśmiech mam od ucha do ucha jak tylko wsiadam za kółko.

Super auto i super silnik!

 

eksploatacja - cóż - coś za coś - musi trochę kosztować.

 

Pozdrawiam wszystkich posiadaczy 330 :D

.valdek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mike68 bajki opowiadasz ze 136PS po chipie jest lepsze niż 184PS w seri :-)

150PS + chip jest lepsze od seri 184ps ale też trzeba dobrego kierowcy bo nie wystarczy nacisnać pedał gazu i sam objedzie. :-)

 

jemu chodzilo o wersje 150 PS :D

 

No fakt , nie wiem co mi się pomyliło :duh: zresztą z R4 nigdy nie zrobi się R6 :twisted2: te ringi , pytałeś gdzieś ? czy czekamy z założeniem do sierpnia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO chyba, że skuszę się jednak na benzynke 2.0 150PS. Tylko spalanie wachy ok 12L jak sądze :? Ale odchodzą zmartwienia jeśli chodzi o turbinkę. Straszny mam dylemat :] A poza tym będę miał do sprzedania E36 316i jakby ktoś szukał :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO chyba, że skuszę się jednak na benzynke 2.0 150PS. Tylko spalanie wachy ok 12L jak sądze :? Ale odchodzą zmartwienia jeśli chodzi o turbinkę. Straszny mam dylemat :] A poza tym będę miał do sprzedania E36 316i jakby ktoś szukał :D

Kupuj 330

:cool2: na pewno spali mniej ON niż niejedno Pb przy takim samym traktowaniu :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.