Skocz do zawartości

Alti

Zarejestrowani
  • Postów

    61
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    nie powiem
  • Lokalizacja
    Wrocław

Osiągnięcia Alti

Współtwórca

Współtwórca (5/14)

0

Reputacja

  1. U mnie w e46 przekłamuje właśnie o jakieś 1,5l a w e34 pokazuje prawdę (+-0,3l). W e34 dało się to zmienić w dużym kompie klawiszami. W e46 to tylko komputerem przez wtyczkę OBD.
  2. Temperatura cieczy chłodzącej to temperatura silnika. Ten czujnik (pierwszy) mierzy temp cieczy lub oleju. To jest temperatura podawana do kompa. Nie masz innych czujników z których komp coś by czytał. Drugi jest czujnikiem temp na skrzyni automatycznej, trzeci i czwarty jest od klimy i ogrzewania a piąty to czujnik temp zewnętrznej czyli termometr który czytasz na zegarach.... Komp może ewentualnie brać poprawki na podstawie temperatury otoczenia (to co czyta piąty czujnik). W każdym razie ja w schematach nie widzę osobno czujnika temperatury bloku silnika, oleju i cieczy chłodzącej...
  3. Co najmniej 5 http://www.realoem.com/bmw/partsearch.do?keywords=temperature+sensor&model=EP71&mospid=47674
  4. Mierzyłeś czy znalazłeś to gdzieś napisane?
  5. Sorry. Moja wina. Nie napisałem że wiem że są twardsze/inne amory. Wiem że drążek stabilizatora i tuleje do niego są grubsze 24 a nie 23mm. Mi natomiast bardziej chodziło o ile jest obniżone E46 z tą opcja w stosunku do innych E46 bez tej opcji. Czy to jest 1 czy 3cm czy ile. Wybacz ale tego opisu konkretnie pod E46 już nie znalazłem w sieci. Pozdrawiam
  6. Alti

    Stuki po odpaleniu

    I jest dokladnie tak jak piszesz:) Zawiozlem samochod do serwisu i powiedzieli, ze pasek klinowy + dwa napinacze:) Cena 2100 zł Bez jaj!!! Ponad dwa kawałki za takie pierdoły???
  7. Stosowanie bioestów jako paliwo jest dość głupie. Pozwolę sobie przekopiowac moje posty z pl.misc.samochody Biodiesel ma niżsża wartośc opałową więc samochód bedzie spalał więcej biodiesla niż ON. Czekam na rychły koniec idiotymu jakim są biopaliwa do napedu samochodów. I estrów metylowych kwasów tłuszczowych i etanolu.... Jeszcze 5 może 10 lat i się wszyscy wypną na tą głupotę... Wojtek --------------------------------------------------------------------- A moglbys jakos glebiej uzasadnic ow "idiotyzm"? Paliwo jak paliwo... Nie bardzo rozumiem, co Ci sie w etanolu nie podoba... Procz moze problemow zwiazanych z sama jego produkcja (w sensie koszta, placz, ze odbywa sie to kosztem jedzenia itp. itd.) -- Jacek "AMI" Rudowski -------------------------------------------------------------------------- Samo to ci nie wystarcza? Mnie osobiście wali czy za chleb zapłacę 2 czy 3zł. Zapewne dlatego że mieszkam w Polsce - kraju który wg PKB jest 17 czy 19 najbogatszym krajem świata. Krajów na świecie jest koło 200. Oznacza to że jest gorzej w 90% innych państw. Na jedzenie wydaję małą część moich zarobków. Natomiast w biednych krajach na jedzenie wydaje się zdecydowaną większość budżetu domowego. Dla takich ludzi podwyżka cen podstawowych produktów rolnych stanowi granicę głodu. Uważasz że najbogatsze kraje na świecie powinny kontynuować tą idiotyczna politykę biopaliwową? Ja nie... Do tego dochodzą inne bardziej prozaiczne problemy typu cena ON wyłącznie z marżą rafinerii ale bez podatków akcyz itp. to około 1.8zł. (To pisałem gdy ON był na stacjach za ok 4,5pln. dzisiaj kwota ON bez podatków będzie się zbliżać do 1pln) Cena bioestru wyłącznie z marżą producenta to ok 3zł. Jest sens? Bilans energetyczny całego procesu produkcji bioestru (od produkcji nawozu, wysiewy, zbiorów, tłoczenia, transestryfikacji itd.) jest ujemny. Tzn żeby wyprodukować 1l bioestru należy zużyć równowartość energetyczną ok 1.2-1.3l bioestru. Głupota nie? Kolejna rzecz to dotowanie upraw rzepaku, tak żeby rolnikom sie opłacało. Nosz kurde... to idzie z naszych podatków. Podatków które płacimy od naszych pensji i od produktów które kupujemy (np paliwo). Robi się błędne koło.... Następny patent to ochrona środowiska. Biopaliwa może i nie zawierają siarki (jedyne co mają lepsze od tradycyjnych paliw) ale przy poziomie siarki jaki będzie obowiązywał od stycznia 2009 (10ppm) to ja przepraszam.... Jeżeli weźmie się pod uwagę ilość nawozów jakie trzeba wysypywać na pola po to żeby rzepak czy pszenica rosła jak trzeba to argument o ochronie środowiska dzięki biopaliwom jest jakąś schizofreniczna wizja niedouczonych ekooszołomów. Aha poszukaj sobie w sieci jak skończył się w Brazylii boom na etanol z trzciny cukrowej. Jak przenawożenie pól spowodowało katastrofę ekologiczną... Mi wystarcza pierwszy argument a reszta tylko dobitnie pokazuje jaką głupotą jest biopaliwo. Pozdrawiam
  8. A jakie masz zawieszenie? Normalne czy obniżony (226 sports suspension setting)?
  9. To co nikt nie wie? Co oznacza ta opcja?
  10. Otóż to. Zmieniłem nokie na porządne JBL ale robiłem to bardziej ze względu na to że jeden z głośników oryginalnych był z pękniętą membraną... Radio jakiś tam piooner z niższej półki. Niestety grac to nie gra choć to samo radio w passacie b5 dawało bardzo przyjemne brzmienie.... Parametrów i oznaczenia głośników nie pamiętam bo to było 3 lata temu... Jedno jest pewne. Głośniki miały średnicę 13cm i głębokość jakieś 5mm więcej niż oryginalne nokie... W każdym razie poprawa była minimalna.
  11. Ja jestem świeżo po temacie. Na skrzyni też mam LT1. Niemniej LT1 było kiedyś i zostało zastąpione LT2. W ASO kupisz teraz wyłącznie LT2. Co do dyfra to tylko spytali mnie czy ze szpera czy bez. A po nr VIN określają ile tego oleju wchodzi. U mnie 1.6l do skrzyni (LT2) i 1,2l do mostu. Cena jednego i drugiego oleju to ok 80pln
  12. Alti

    Odgrzybianie klimatyzacji

    Spróbuj oczyścić wężyk odpływowy z parownika. To taka rurka która odprowadza wodę kondensująca się na parowniku (charakterystyczne jak się w lecie stanie na parkingu to spod auta zaczyna się lać woda z klimy). Wejdź pod auto i jakimś wyciorem ją oczyść... W mojej e46 nic nie zaparowuje...
  13. Alti

    Wahacze

    Raczej będą to końcówki drążków kierowniczych. Poza tym szybciej niż cały wahacz padają same tuleje wahacza (te co go do budy mocują)
  14. Może ze względu na ochrone środowiska? :norty: Ołów w benzynie był używany do zwiększenia liczby oktanowej, ze względów "środowiskowych" wycofali ołów a wprowadzili inny badziew. Początkowo właśnie do tego służył - stosowano tetraetylek ołowiu. W późniejszych latach liczba oktanowa była zwiększana innymi metodami i procesami rafineryjnymi (reforming, blending z innymi dodatkami poprawiającymi LO jak np. etery -MTBE, ETBE i inne) a zostały minimalne ilości ołowiu służące do smarowania gniazd zaworowych. Następnie technika poszła do przodu i zaczęto robić gniazda zaworowe z materiałów odpornych na wyklepywanie. Kolejnym problemem okazała się ekologia ale z zupełnie innego punktu widzenia niż to że ołów jest metalem ciężkim czyli trującym. Chodziło o działanie katalizatorów, które to zostawały momentalnie zatrute ołowiem. Aby katalizator mógł działać wymagał paliwa bezołowiowego. Podobnie wygląda sytuacja z siarką. Od nowego roku wchodzi uaktualnienie normy i paliwa będą mogły mieć do 10ppm siarki (obecnie 50). Ale nie chodzi tu o żadne kwaśne deszcze (siarki po prostu jest za mało w paliwie aby mogła mieć wpływ) tylko o zatruwanie katalizatorów, zwłaszcza najnowszej generacji SCR.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.