Skocz do zawartości

problem techniczny TYRE PUNCTURE


PIOTR44222

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem nowym użytkownikiem na forum i bardzo proszę o pomoc. Na ekranie wyświetlacza jest napis TYRE PUNCTURE. Założyłem po zimie całe nowe koła z oponami i zaraz po wymianie pojawił się ten napis. Opony są zupełnie sprawne i felgi wyważone i po każdym uruchomieniu samochodu ten napis się pojawia. Jechałem w temperaturze ok. 4 stopni, czy to ma jakiś związek ? Co mam zrobić? Edytowane przez PIOTR44222
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyre puncture - oznacza że wykryto "dziure" w oponie.

Z tego co piszesz, jeśli onony są nowe to czujki odbierają złe dane - albo wymiana czujników, albo reset kompa. Zgaduję bo nie mam czujnikow przebicia.

Małżeństwo to głupota, lepiej kupic se kota ;)

http://images.spritmonitor.de/247664_5.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dobra, ale jaki model auta???

Ja mam E60 i jako takiego czujnika cisnienia nie ma.

Jest natomiast funkcja, ktora w inny sposob wykrywa ubytek powietrza. O ile mi wiadomo to jezeli ktores kolo obraca sie z inna predkoscia, bo np jest mniej powietrza - obwod kola jest mniejszy wiec musi sie szybciej krecic, wyswietla sie komunikat. Nalezy po kazdym napompowaniui kol skalibrowac te funkcje w menu komputera. Nie pamietam niestety jak to sie nazywa "oficjalnie"

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W nowych modelach nie ma czujników na feldze, a odczyt jest pobierany na podstawie czujników ABS. Musisz lecieć zgodnie z instrukcja na ekranie monitora przy odpalonym zapłonie wcześniej korygując ciśnienie w kołach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

musisz wejść w menu idrive, zakładka service i wybrać RPA.

Potem "Set" -poczekać chwilę i jeśli będzie OK to zniknie błąd i będzie napis "active".

Tylko zrobisz to stojąc w miejscu. Pozdr!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
uzupełniając nieco temat. mi pojawiał się dość niespodziewanie ten błąd. wiązałem go z pojawiającym się błędem nivo. manometry na stacjach benzynowych są dość niedokładne i trudno było stwierdzić, czy faktycznie były jakieś ubytki ciśnienia. pewnego poranka zastałem autko na flaku. po naprawie w wulkanizacji tego samego dnia wyszedł znów błąd opony. mając mieszane uczucia (czy to awaria czujnika, czy wulkanizator spieprzył robotę) pojechałem znowu do wulkanizacji. okazało się, że złapałem drugiego gwoździa tego samego dnia w tej samej oponie :duh: od tamtej naprawy nie mam problemu z pojawianiem się błędu opony.

felgi, opony, prestige tuning, elementy carbon, znaczki carbon, grile

hurtowe ceny na zimowe opony renomowanych marek

http://img169.imageshack.us/img169/4364/gpowerwheel.jpg

Felgi oraz akcesoria legendarnego G-Power!

http://www.inovit.pl http://www.kahndesign.pl http://www.wolfrace-wheels.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

Witam!!!! Mam ten sam problem co pozostali. Mianowicie wyświetla mi się błąd tyre puncture mimo iż nie tracę powietrz w oponach. Błąd wyświetlił się pierwszy raz po ubytku powietrza niestety po dopompowaniu wyświetla się nadal...a opona nie jest przebita... ostatnio wydarzyło się coś nowego... odczuwam zapach spalonej gumy i siarki w kabinie samochodu... nie dzieje się to cały czas a nasila się po włączeniu nawiewu...

zapach jest nie do wytrzymania więc proszę o jak najszybszą pomoc.. w rozwiązaniu problemu jakieś podpowiedzi co zrobić lub coś w tym stylu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do wszystkich nowych użytkowników BMW.

 

Mam prośbe, jesli napotkacie jakiś problem to bardzo proszę zajrzycie najpierw do instrukcji obslugi, tam na prawde jest większość rzeczy o które pytacie wyjaśnione. Nie bez powodu też pod nazwą użytkownika/nickiem jest komunikat "Zanim zapytasz - poszukaj". Większość poruszanych tematów było już poruszane i jestem przekonany, że są już znane odpowiedzi. No troche samodzielności.

 

A propos tematu - informacje o ew. przebitej oponie zbiera auto na podstawie danych z czujnikow ABS zliczając obroty każdego z kół. Jeśli w jednym kole jest mniejsze ciśnienie to jego obwód jest mniejszy i czujnik ABS odczytuje inną predkosć tego kola jako przebicie (tyre puncture). Dlatego po zmianie kół (inny rozmiar, inne opony) komputer widzie przebitą oponę. Tak jak zostalo juz to wyzej napisane tuż po zmianie kół i po upewnieniu sie, że ciśnienie w kołach jest właściwe należy zresetowac RPA zadając nowe ciśnienie w kolach. Wyżej zostalo napisane jak to zrobić

sadzomiotacz pędzony gnojówką


Sprzedam swoje BMW E91 320d 163 KM 2006 390 kkm, Navi Prof., panorama, bezwypadkowe, zadbane, pewne. Info - priv

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
  • 11 miesięcy temu...

WITAM W MOIM BMW E60 KUPILEM OPONY ALE NIE SRC (RUN FLAT) BO TAKIE POWINNY BYC ALE NORMALNE . MAM DWA PYTANIE.

CZY MOGE TAK JEZDZIC A ROBIE DUZO KM. I POKAZALO MI TYRE PUNCTURE WYKRYLO ZE NIE MA SRC..CO MAM ZROBIC? BARDZO PROSZE O ODP.

 

MOD EDIT: Pisząc posta nie używaj dużych liter ....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

WITAM W MOIM BMW E60 KUPILEM OPONY ALE NIE SRC (RUN FLAT) BO TAKIE POWINNY BYC ALE NORMALNE . MAM DWA PYTANIE.

CZY MOGE TAK JEZDZIC A ROBIE DUZO KM. I POKAZALO MI TYRE PUNCTURE WYKRYLO ZE NIE MA SRC..CO MAM ZROBIC? BARDZO PROSZE O ODP.

 

Co zrobić - hmm na początek przeczytać od początek przeczytać ten wątek od początku i będziesz wiedział jak zainicjować kontrolę powietrza w twoim aucie - dzięki czemu zniknie błąd TYRE PUNCTURE. Nie musisz używać opon run flat ja użytkuje zwykłe i wsio ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...
  • 1 rok później...

Odgrzewam kotleta bo dzisiaj ten problem dotknął również mnie na 20 w okolicach Rostocku.

Najpierw gong, za chwilę komunikat na szybie, zegarach i wyświetlaczu navi. Myślę sobie ,,złapałem gumę na nic nie najeżdżając ?''

Zmiana prędkości do 100 i do pierwszego zjazdu. Na parkingu sprawdzenie gdzie tkwi problem. W oponach RSC bez manometra, można sobie tylko popatrzeć. Pierwsza stacja paliw ( nieczynny kompresor ), druga stacja ( brak kompresora :mad2: ). Udało mi się sprawdzić powietrze dopiero w punkcie docelowym. Dopompowałem powietrze w przednim prawym kole do wartości lewego. Niestety błąd pozostał do czasu wejścia w RPA i zresetowania go. Powrót już był normalny.

Niema starych BMW, są tylko zaniedbane :(

Archiwum moich poprzednich BMW http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=26&t=107364

Obecne e60 http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=155&t=298589

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 lat później...
  • 3 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.